Περίληψη Διπλωματικής Εργασίας “Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της γνώσης στη μετα-covid εποχή”

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Λόγω της κρίσης που προκάλεσε ο ιός Covid-19, η ζωή όλων μας έχει μετατοπιστεί σε μεγάλο βαθμό προς τον ψηφιακό κόσμο. Χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο για να μάθουμε, να εργαστούμε, να επικοινωνήσουμε και να κοινωνικοποιηθούμε. Ωστόσο, ορισμένες ομάδες αποκλείονται ψηφιακά, παρόλη την προσπάθεια των κυβερνήσεων για ισάξιες ευκαιρίες. Η εργασία αυτή διερευνά αν ο ψηφιακός μετασχηματισμός της γνώσης, μπορεί να συνεχίσει να εφαρμόζεται μετά το τέλος της πανδημίας Covid και με ποιους τρόπους. Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνηθεί κατά πόσο είναι εφικτό να εφαρμοστεί μια μικτή μορφή μάθησης, παραδοσιακής σε συνδυασμό με ψηφιακή, ποιες είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την υλοποίησή της, ποια πρέπει να είναι η κρατική μέριμνα για την εφαρμογή της και ποια είναι η στάση και οι απόψεις των εκπαιδευτικών και των γονέων για το εγχείρημα αυτό. Η ερευνητική μέθοδος που επιλέχθηκε για τη διεξαγωγή της έρευνας είναι η ποιοτική προσέγγιση, γιατί θεωρήθηκε πως με τη διενέργεια ημιδομημένων συνεντεύξεων, οι συμμετέχοντες θα είχαν τη δυνατότητα και την ευχέρεια να καταθέσουν τις προσωπικές τους εμπειρίες και απόψεις για τα ερωτήματα που τους τέθηκαν. Από την τελική ανάλυση και αξιολόγηση των δεδομένων συμπεραίνουμε ότι κατά την περίοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δημιουργήθηκαν πολλά προβλήματα, λόγω της σοβαρής έλλειψης υλικοτεχνικής υποδομής τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους μαθητές, της άγνοιας χειρισμού ψηφιακών μέσων, της απουσίας αξιόπιστου λογισμικού για την εφαρμογή της και τα σοβαρά προβλήματα οργάνωσης, αξιολόγησης και συντονισμού. Συμπεράναμε ότι θα πρέπει για την εφαρμογή της ψηφιακής μάθησης σε συνδυασμό με την παραδοσιακή, να γίνει σωστός προγραμματισμός και οργάνωση, προμήθεια του κατάλληλου υλικοτεχνικού εξοπλισμού και λογισμικών για κάθε σχολική μονάδα, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τη δημιουργία ψηφιακών πλατφορμών και βάσεων δεδομένων για την άντληση εκπαιδευτικού υλικού. Θα πρέπει επίσης να υπάρξει κρατική μέριμνα για την σταδιακή αναβάθμιση των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών ώστε να είναι εφικτή η εφαρμογή της μικτής μορφής μάθησης στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Λέξεις κλειδιά: ψηφιακή μάθηση, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μετα-covid εποχή, πρόγραμμα εκπαίδευσης, συνδυασμός ψηφιακής με παραδοσιακή εκπαίδευση

ABSTRACT

 

Because of the crisis caused by the Covid-19 virus the lives of all of us have shifted greatly towards the digital world. We use the internet to learn, work, communicate and socialize. However, some groups are digitally excluded, despite the efforts of governments for equal opportunities. This paper explores whether the digital transformation of knowledge can continue to be implemented after the end of the Covid pandemic and in what ways. The purpose of this research is to investigate whether it is possible to apply a mixed form of learning, traditional in combination with digital, what are the necessary conditions, and which should be the state concerns for its implementation and what are the teachers’ and parents’ attitude and views towards it. The method chosen to conduct the research is the qualitative approach, because it was thought that by conducting half-structured interviews, participants would have the opportunity and the ability to submit their personal experiences and views on the questions asked. From the final analysis and evaluation of the data we conclude that during the period of distant learning many problems arose, due to the serious lack of logistical infrastructure for both teachers and students, ignorance of handling digital media, lack of reliable software for its implementation and serious problems of planning, evaluation, and coordination. We concluded that for the implementation of digital learning in combination with the traditional one, proper planning and organization should be made, procurement of the appropriate logistical equipment and software for each school unit, the creation of digital platforms and databases for the extraction of educational material. There should also be state concern for the gradual upgrading of curricula to enable the application of mixed learning in Primary School units.

Keywords: digital learning, distance learning, post-covid era, education program, combination of digital and traditional education