Ελληνικά

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΖΩΜΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΖΩΜΑ

Κατά τη φετινή σχολική χρονιά 2024-2025, το σχολείο μας Γυμνάσιο Μεγαλόπολης συμμετείχε για πρώτη φορά στο πρόγραμμα «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα» του σωματείου ΔΙΑΖΩΜΑ υιοθετώντας το αρχαίο θέατρο της Μεγαλόπολης.

Ξεκινήσαμε με πολύ ενθουσιασμό και κέφι. Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να τονίσουμε την καθοριστική και ουσιαστική συμβολή της κυρίας Μαρίας Μπελογιάννη, που με την εμπιστοσύνη της σε εμάς και την ενθάρρυνσή της, αποτέλεσε σοβαρό ωθητικό παράγοντα!

Από καιρό μια ομάδα καθηγητριών (Αικατερίνη Λέφα ΠΕ03, Ευσταθία  Μητσοπούλου ΠΕ01, Αδαμαντία Μπελδέκα ΠΕ02 και Σταυρούλα Νίκα ΠΕ08) επιθυμούσαμε να βρούμε τρόπο να διδάξουμε τους μαθητές/τριες μας κάτι παραπάνω από αυτό που επιβάλλει το αναλυτικό πρόγραμμα για το αντικείμενο της κάθε μιας . Θέλαμε να διδάξουμε διαχρονικές και πανανθρώπινες  αξίες που μόνο στον ελληνικό πολιτισμό βρίσκονται με τόσο καθαρό και εμφατικό τρόπο. Θέλαμε οι μαθητές/τριες μας να γνωρίσουν την τοπική ιστορία και παράδοσή μας. Θέλαμε να αποκτήσουν γνώση και κριτική. Να αναγνωρίζουν το όμορφο από το ά-σχημο (χωρίς σχήμα, χωρίς δομή), το γνήσιο από το ψεύτικο. Να καλλιεργηθούν εκφραστικά και κινησιολογικά. Να κοινωνικοποιηθούν, να δουλεύουν ομαδικά, να πειθαρχούν, να συγκεντρώνονται και να μην τα παρατάν!!

Έτσι, με το που γνωρίσαμε το πρόγραμμα, αμέσως αντιληφθήκαμε, πως αυτό ήταν ο καταλληλότερος τρόπος για να πραγματοποιήσουμε τις ιδέες μας και τους στόχους μας.

Η σύμπνοια , η εργατικότητα, η ευρηματικότητα και η συνεργασία  των τεσσάρων μας, μαζί με τη σύλληψη της ιδέας για τις δράσεις που σκεφτήκαμε να υλοποιήσουμε, ενέπνευσαν και τους μαθητές μας , που και εκείνοι , με τη σειρά τους, αναγνώρισαν  ότι μετέχουν σε κάτι πολύ όμορφο, σπουδαίο και ανώτερο!   Έτσι πρόθυμα και με χαρά έδωσαν τη συμμετοχή τους ,το χρόνο τους, την ενέργειά τους και τον κόπο τους σε όλη αυτή την προσπάθεια, για μια ολόκληρη χρονιά!

Σκεφτήκαμε λοιπόν, να υλοποιήσουμε δύο δράσεις: Η  πρώτη  αφορά στην προετοιμασία και παρουσίαση της κωμωδίας «ΙΠΠΗΣ» του Αριστοφάνη, σε διασκευή για παιδιά και η δεύτερη στη συλλογή και επεξεργασία πληροφοριών για το αρχαίο θέατρο της Μεγαλόπολης, με τελικό σκοπό να παρουσιαστεί με τη μορφή ξενάγησης. Και οι δύο δράσεις προορίζονταν να παρουσιαστούν εντός του αρχαίου θεάτρου, κάτι που δεν μπόρεσε να γίνει λόγω μη ολοκλήρωσης εργασιών που πραγματοποιούνται στον αρχαιολογικό χώρο, αυτή την εποχή. Γεγονός που μας λύπησε αλλά δεν μας αποθάρρυνε  και συνεχίσαμε χωρίς να χάσουμε τον ενθουσιασμό και το ενδιαφέρον μας. Ευελπιστούμε στο μέλλον!

Ως αναφορά στην παράσταση:

  1. Μελετήσαμε το έργο.
  2. Σκηνοθετήσαμε.
  3. Κάναμε πρόβες εκτός σχολικού ωραρίου, κατά κανόνα.
  4. Δημιουργήσαμε χορογραφία για την είσοδο του χορού στη σκηνή.
  5. Επιλέξαμε μουσικά θέματα.
  6. Δημιουργήσαμε σκηνικά και κοστούμια ΟΛΑ χειροποίητα από την κα Σταυρούλα Νίκα μαζί με τους μαθητές.
  7. Δημιουργήσαμε αφίσα, πρόσκληση και πρόγραμμα.
  8. Δώσαμε συνέντευξη στην ομάδα δημοσιογράφων, του ομίλου δημοσιογραφίας του σχολείου μας, η οποία φιλοξενείται στο σχετικό φύλο της εφημερίδας μας αναρτημένη στο siteκαι στο blogτου σχολείου.

Η παράστασή μας παρουσιάστηκε στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας, κατά το τριήμερο 16, 17 και 18 Μαΐου 2025. Η πρώτη παρουσίαση  ήταν προορισμένη για το μαθητικό κοινό. Και οι άλλες δύο για το ευρύ κοινό.

Σε όλες, αποσπάσαμε το πολύ θερμό χειροκρότημα και δεχτήκαμε τα εγκάρδια συγχαρητήρια από όλους τους θεατές.

Για τη δεύτερη δράση μας, την ξενάγηση:

  1. Συνεργαστήκαμε με το 6ο Γυμνάσιο Καλαμάτας και τις κυρίες Ζωή Παπαδημητρίου και Αγγελική Νίκα. Επισκεφτήκαμε στις 4/4/25 τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης και ξεναγηθήκαμε από την ομάδα των μαθητών του 6ου Γυμνασίου Καλαμάτας που συμμετέχουν στο  ίδιο πρόγραμμα. Απολαύσαμε μια ξενάγηση με έναν πολύ εντυπωσιακό,  πρωτότυπο και διαδραστικό τρόπο που μας άφησε… άφωνους!!! Η ίδια ομάδα με τις καθηγήτριές τους παρακολούθησαν τη δική μας παράσταση στις 16/5/25.
  2. Συνεργαστήκαμε με την εφορεία αρχαιοτήτων Αρκαδίας και πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου μας, στις 6/2/25 παρουσίαση του θεάτρου και του Θερσιλείου, καθώς και των εργασιών που γίνονται σε αυτά από την υπεύθυνη του έργου αρχαιολόγο κ. Γαρυφαλλιά Σμέρου συνοδευόμενη από τον αρχιτέκτονα – μηχανικό του έργου.
  3. Πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ίδρυμα Λασκαρίδη για να παρακολουθήσουμε το πρόγραμμα « Το δώρο του Θέσπη στην ανθρωπότητα».
  4. Διαβάσαμε βιβλία, επισκεφτήκαμε ιστοσελίδες, παρακολουθήσαμε εκπομπές, ακούσαμε την αρχαιολόγο και γράψαμε ένα μικρό εγχειρίδιο με όλες τις πληροφορίες που συλλέξαμε.
  5. Δημιουργήσαμε Power-Point για την παρουσίασή του.
  6. Παρουσιάσαμε την εργασία μας σε μια εκδήλωση που πραγματοποίησε το σχολείο, στις 26/5/25 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου μας, όπου έγινε και η απονομή των επαίνων από το ΔΙΑΖΩΜΑ σε όλους τους συμμετέχοντες/ουσες.Όλη αυτή η φετινή εμπειρία θα μείνει σε όλους/όλες μας αξέχαστη!Ήμασταν τέσσερις καθηγήτριες και 51 συνολικά μαθητές και στις δύο δράσεις, που δουλέψαμε ασταμάτητα, ακούραστα, με κέφι, χαρά ενθουσιασμό, έμπνευση, ζωντάνια φρεσκάδα και φούρια. Στη φούρια μας αυτή, παρασύραμε και τους υπόλοιπους καθηγητές/τριες και μαθητές/τριες, που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο ενεπλάκησαν  σε όλες μας τις δράσεις. Στήριγμα και στυλοβάτης μας, αποτέλεσε  ο Διευθυντής του σχολείου μας κύριος Χρήστος Καρνέζης,  που από την αρχή μας έδειξε απεριόριστη εμπιστοσύνη, υπομονή, κατανόηση και βοήθεια!!! Που με τη στάση του και τη συμπεριφορά του καταφέρνει να μετατρέπει το άγχος σε δημιουργικότητα και την εργασία σε γιορτή .  Ενθουσιάσαμε ανθρώπους της πόλης μας και όχι μόνο, που στο κάλεσμά μας για βοήθεια έτρεξαν να μας προσφέρουν τη βοήθειά τους, από καρδιάς. Ενδεικτικά να αναφέρω  την Περιφέρεια Πελοποννήσου για την ευγενική χορηγία της, την εταιρεία Sakellariadisanimalcare για τη χορηγία της, τη Θεατρική Ομάδα Μεγαλόπολης, την κα Δήμητρα Κόχρονα (μακιγιάζ), το κομμωτήριο Μαλλί-Μαλλί (χτενίσματα), τον κ Δημήτρη Σταθόπουλο ΠΕ04 που μας παραχώρησε τις τρισδιάστατες ψηφιακές αναπαραστάσεις των μνημείων του αρχαίου θεάτρου που βρίσκονται στο Power-Pointτης παρουσίασης μας.  Και άλλους πολλούς που σίγουρα ξεχνώ. Δυστυχώς ,όπως αναδεικνύεται και στο έργο μας, υπάρχουν ανάμεσά μας πολλοί Αγοράκριτοι και Παφλαγόνες που βρίσκονται σε δημόσιες θέσεις! Το διαπιστώσαμε βιωματικά στην προσπάθεια μας να συνεργαστούμε μαζί τους. Εμείς τους ευχαριστούμε, γιατί μας απέδειξαν ότι μπορούμε και μόνοι μας!

    Αν κρίνουμε από τις αντιδράσεις του κοινού κατά την παρουσίαση των δύο δράσεών μας καταλάβαμε ότι εντυπωσιάσαμε, ενθουσιάσαμε, συγκινήσαμε, δώσαμε ανάταση και υπερηφάνεια, προβληματίσαμε, ψυχαγωγήσαμε, πληροφορήσαμε!!

    Μετά από όλο αυτό το μαγικό ταξίδι, αισθανόμαστε τόσο υπερήφανοι, τόσο γαλήνιοι, τόσο γεμάτοι. Γεμάτοι συναισθήματα, γνώση, εμπειρίες. Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ αυτή τη γυαλάδα στο βλέμμα των μαθητών μας, αποτέλεσμα της έντονης συναισθηματικής φόρτισης.  Αυτό το τεράστιο χαμόγελο που έκανε το πρόσωπό τους  να λάμπει! Την ομολογία τους, πως δεν ήθελαν να τελειώσει, πως θα τους λείψουν όλα αυτά που κάναμε και ζήσαμε αυτή τη χρονιά και πως θα το ξαναέκαναν με μεγάλη χαρά. Ήδη άρχισαν να μας ρωτούν τι θα κάνουμε την επόμενη χρονιά. Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ τις αγκαλιές των γονέων των μαθητών μας, που με δάκρυα στα μάτια μας έδιναν συγχαρητήρια και μας ευχαριστούσαν για τα οφέλη που είδαν να αποκομίζουν τα παιδιά τους. Για την τόση αγάπη που τους προσφέραμε!

    Γιατί ναι, όλα αυτά έγιναν από καθαρή και ανιδιοτελή αγάπη! Αγάπη για τον άνθρωπο, για τον πολιτισμό και για το ελληνικό πνεύμα!

    Η δύναμη του Λόγου είναι πολύ μεγάλη. Ο Λόγος ως λογική, ως αιτία, ως ομιλία, ως αναλογία (κλάσμα) άρα συσχέτιση!!! Είναι αυτός που διέπει ή που θα έπρεπε να διέπει τα πάντα και όλους/λες μας!! Που συνδέει το μέρος με το όλον !

    Έχουμε Λόγο, λοιπόν να συνεχίσουμε έτσι και καλύτερα!!