Στις σελίδες του διαδικτύου υπάρχει πληθώρα πληροφοριών. Επειδή οι πληροφορίες αυτές μπορεί να εμφανίζονται ως «ανώνυμες» και χωρίς να φιλτράρονται, είναι απαραίτητο να αναπτύξουν τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές δεξιότητες αξιολόγησης των σελίδων που βρίσκουν στο διαδίκτυο.

Για αυτό το λόγο, προτείνονται μια σειρά κριτηρίων όπως:

  • Στόχος της ιστοσελίδας και επιδιωκόμενο κοινό
    • Αναφέρεται το επιδιωκόμενο κοινό;
    • Ο στόχος της ιστοσελίδας είναι να ενημερώσει, να πείσει, να υπερασπιστεί, να διασκεδάσει ή να πουλήσει ένα προϊόν;
  • Αξιοπιστία του συγγραφέα
    • Αναφέρεται ο δημιουργός της ιστοσελίδας και ο υπεύθυνος για το περιεχόμενο της ιστοσελίδας;
    • Υπάρχουν στοιχεία επικοινωνίας με το συγγραφέα;
    • Ποια είναι η ιδιότητα και οι δραστηριότητες του συγγραφέα; Ο συγγραφέας είναι ειδικός επί του θέματος;
  • Ακρίβεια και αξιοπιστία της πληροφορίας στην ιστοσελίδα
    • Εμφανίζεται η ιστοσελίδα ως εύκολα αναζητήσιμη;
    • Υπάρχουν αναφορές σε πηγές που υποστηρίζουν τα λεγόμενα της ιστοσελίδας;
    • Έχει η ιστοσελίδα γραμματικά, ορθογραφικά ή τυπογραφικά λάθη;
    • Αν παραπέμπει σε άλλες ιστοσελίδες, αυτές είναι ποιοτικές;
    • Καλύπτει πολύπλευρα ή μονοδιάστατα το θέμα;
    • Περιλαμβάνει κυρίως απόψεις ή γεγονότα;
    • Διακρίνεται μεροληψία στις πληροφορίες και στις απόψεις που διατυπώνονται;
    • Υπάρχουν διαφημίσεις στην ιστοσελίδα;
    • Η ιστοσελίδα είναι εμπορική, κυβερνητική, ακαδημαϊκή, προσωπική, εταιρική; Ποια είναι η κεντρική διεύθυνση της ιστοσελίδας (.edu, .gov, .org, .com); Επιχορηγείται από κάποιο οργανισμό;
    • Θα αποτελούσε καλή πηγή πληροφοριών για ερευνητική εργασία;
  • Ενημερότητα και επικαιρότητα των πληροφοριών της ιστοσελίδας
    • Πότε δημιουργήθηκε η ιστοσελίδα;
    • Ανανεώνεται;
    • Πότε έγινε η τελευταία ανανέωση;
    • Υπάρχουν μη ενεργοί σύνδεσμοι;
  • Δομή και πλοήγηση της ιστοσελίδας

Εκτός από τα παραπάνω, ενδεικτικό των χαρακτηριστικών μίας ιστοσελίδας αποτελεί κ η κατάληξή της

.com εμπορική Σκοπός των δημιουργών είναι η προώθηση και πώληση προϊόντων.
.edu,  .ac
ακαδημαϊκή Σκοπός των δημιουργών είναι η ενημέρωση για θέματα εκπαίδευσης και έρευνας. Συνήθως ανήκει σε εκπαιδευτικά ιδρύματα.
.gov κυβερνητική Σκοπός των δημιουργών είναι η ενημέρωση και προώθηση της κυβερνητικής πληροφόρησης με επίσημα στοιχεία και δεδομένα.
.org εταιρική Σκοπός των δημιουργών είναι η ενημέρωση για έρευνα που σχετίζεται κατά κύριο λόγο με την εταιρεία ή τον οργανισμό. Μη κυβερνητικοί οργανισμοί, μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί.
.gr, .cy, .tr, .de, .it χώρα
αναφέρεται στη χώρα

Πηγή: Βιβλιοθήκη Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης