Μηχανές αναζήτησης
Κι όμως, δεν υπάρχει μόνο η Google! Αν και η Google κατέχει παγκοσμίως την πρώτη θέση με μεγάλη διαφορά, έχει ενδιαφέρον να δούμε και όλες τις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης. Υπάρχουν ορισμένες σχετικά καινούριες και ανερχόμενες και άλλες που φαντάζουν πλέον σαν ξεχασμένα κειμήλια του παρελθόντος. Υπάρχουν επίσης και αυτές που επικρατούν σε συγκεκριμένες περιοχές, όπως στην Κίνα. Πάμε να δούμε όλες τις κορυφαίες μηχανές αναζήτησης.
Δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο με μερίδιο αγοράς περίπου 92%! Η κυριαρχία της Google δεν είναι τυχαία, αλλά φαίνεται να οφείλεται στη μεγάλη αποτελεσματικότητα της. Πολύ απλά, οι άνθρωποι συνεχίζουν να προτιμούν την Google, επειδή εκεί βρίσκουν αυτό που ψάχνουν. Ιδιαίτερα για αναζητήσεις στα Ελληνικά, η Google είναι με διαφορά αποτελεσματικότερη από οποιαδήποτε άλλη μηχανή αναζήτησης, εμφανίζοντας σχετικότερα αποτελέσματα αναζήτησης. Σε συνδυασμό με την πλήρως ενημερωμένη υπηρεσία Google Maps, είναι ιδιαίτερα εύκολο να βρει κανείς πληροφορίες για τοπικές επιχειρήσεις και άλλους προορισμούς.
Microsoft Bing
Αν και πολύ μικρότερη σε σχέση με τη Google (η Bing κατέχει γύρω στο 3% του μεριδίου αγοράς), πρόκειται για μία επίσης πολύ καλή μηχανή αναζήτησης, την οποία αξίζει να δοκιμάσει κανείς. Έχει παρόμοιες λειτουργίες με τη Google και παρέχει έναν πολύ όμορφο σχεδιασμό, τόσο στην αρχική της σελίδα όσο και στον τρόπο που εμφανίζει τα αποτελέσματα. Στην αρχική της υπάρχει πάντα ως φόντο μία όμορφη φωτογραφία υπάρχει η δυνατότητα για εμφάνιση ειδήσεων στο κάτω μέρος.
Yahoo
Στην αμέσως επόμενη θέση έχουμε τη Yahoo. Κάποτε ήταν ένας από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της Google. Συγκεκριμένα, το 2001 κατείχε το 37% της αγοράς, αλλά από τότε ακολουθεί μία καθοδική πορεία και πλέον βρίσκεται γύρω στο 2%. Πλέον, μάλιστα, τα αποτελέσματα της υποστηρίζονται από τη μηχανή αναζήτησης της Bing, που σημαίνει ότι οι δύο υπηρεσίες εμφανίζουν παρόμοια ή ακριβώς ίδια αποτελέσματα.
DuckDuckGo
Αν και κατέχει μόλις γύρω στο 0,50% της αγοράς, η DuckDuckGo είναι μία σταθερά ανερχόμενη μηχανή αναζήτησης που λειτουργεί με αρχή την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών της. Οι περισσότερες μηχανές αναζήτησης συλλέγουν πληροφορίες για τους χρήστες τους, τις οποίες χρησιμοποιούν για την προβολή σχετικών διαφημίσεων. Αντιθέτως, η DuckDuckGo δεν καταγράφει τη δραστηριότητα των χρηστών και δε συλλέγει καμία πληροφορία για αυτούς. Το χαρακτηριστικό αυτό την κάνει μία ελκυστική εναλλακτική στη Google για άτομα που δεν αισθάνονται άνετα με τους τρόπους που διαχειρίζεται η Google τα προσωπικά δεδομένα.
Ecosia
Μία ακόμη πολύ μικρή αλλά πολλά υποσχόμενη μηχανή αναζήτησης. Η Ecosia διαφέρει από όλες τις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης, με μία μεγάλη εστίαση σε δραστηριότητες για την προστασία του περιβάλλοντος. Το 80% των εσόδων από τις διαφημίσεις δωρίζεται σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς. Μέχρι σήμερα έχει συμβάλει στη φύτευση περισσότερων από 170 εκατομμυρίων δέντρων. Όσο τη χρησιμοποιείς, υπάρχει μάλιστα και ένας μετρητής που σου λέει πόσα δέντρα έχεις φυτέψει με τις αναζητήσεις σου. Και, όπως και η DuckDuckGo, η Ecosia υποστηρίζει την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Οι αναζητήσεις είναι κρυπτογραφημένες και τα δεδομένα σου δε πωλούνται σε διαφημιστές.
Yandex
Πρόκειται για μία ακόμη μηχανή αναζήτησης που έχει τεράστια απήχηση σε συγκεκριμένες περιοχές, αλλά ελάχιστο αντίκτυπο παγκοσμίως. Η Yandex είναι μία ρωσική μηχανή αναζήτησης και έρχεται πρώτη σε χρήση στη Ρωσία, ξεπερνώντας ακόμη και τη Google. Έχει το πλεονέκτημα ότι μπορεί να “κατανοήσει” τις ιδιαιτερότητες της ρωσικής γλώσσας και λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά για αναζητήσεις στα ρωσικά. Εκτός της Ρωσίας, είναι επίσης δημοφιλής και σε ορισμένες άλλες χώρες, όπως η Ουκρανία και η Τουρκία.
Baidu
Πρόκειται για τη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης στην Κίνα, όπου κατέχει περισσότερο από το 70% της αγοράς. Εκτός της χώρας δεν έχει μεγάλη ισχύ. Μέσα στην Κίνα, όμως, ξεπερνάει ακόμη και την Google. Είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική για αναζητήσεις στην κινεζική γλώσσα, αλλά η κυριαρχία της οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στους περιορισμούς που έχει επιβάλει η κινεζική κυβέρνηση σε εταιρείες τεχνολογίας άλλων χωρών. Η Google οφείλει να συμμορφώνεται με αυτούς τους περιορισμούς και να περιορίζει τα αποτελέσματα των αναζητήσεων και την πρόσβαση σε ιστοσελίδες εκτός της Κίνας.