Τρίτη 28 Νοεμβρίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: τις παροιμιες στη σελίδα 50 του Βιβλίου Μαθητή.
  2. Αντιγραφή (5 φορές) - Ορθογραφία: τις πρώτες δύο παροιμίες από τις παραπάνω.
  3. Τετράδιο Εργασιών: άσκηση 6 στη σελίδα 29.
  4. Φύλλο εργασίας για το ενωτικό: μπορείτε να το βρείτε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/ccWAFoarRFiLtki

 

Μαθηματικά

  1. Βιβλίο μαθητή: την πρώτη Εργασία στη σελίδα 38. Συμπληρώνουμε τον πίνακα όπως ξεκινήσαμε στο σχολείο.

Εξάσκηση

Μαθαίνουμε τα γεωμετρικά στερεά

 

Μαθαίνουμε τα Γεωμετρικά στερεά

Δευτέρα 27 Νοεμβρίου

Γλώσσα

Σήμερα επαναλάβαμε τις ημέρες της εβδομάδας. Αύριο θα πρέπει να ξέρουμε να τις γράφουμε σωστά. Επίσης, μιλήσαμε για τους συνδυασμούς αυ και ευ. Είδαμε ότι προφέρονται αφ ή αβ και εφ ή εβ.

Εργασίες

  1. Ανάγνωση: το ποίημα "Οι μέρες της εβδομάδας" στη σελίδα 48 του βιβλίου.
  2. Αντιγραφή (5 φορές) - Ορθογραφία: τις ημέρες της εβδομάδας. Μαθαίνουμε να τις γράφουμε απ' έξω σωστά.
  3. Όσα παιδιά δεν τελείωσαν την άσκηση 3 στη σελίδα 49 του βιβλίου, θα πρέπει να την κάνουν στο σπίτι. Είναι εύκολη και δε χρειάζονται ιδιαίτερη βοήθεια.
  4. Τετράδιο Εργασιών: όσα παιδιά δεν ολοκλήρωσαν την άσκηση 4 στη σελίδα 28 στο σχολείο, θα πρέπει να την κάνουν στο σπίτι. Επίσης, έχουμε να ολοκληρώσουμε την άσκηση 5 στην ίδια σελίδα.

Εξάσκηση

Συνδυασμοί αυ και ευ

Μέρες της Εβδομάδας (κρυπτόλεξο)

Ορθογραφία: Μέρες της Εβδομάδας

Μαθηματικά

Επειδή αρκετά παιδιά δυσκολεύτηκαν στο κεφάλαιο που κάνουμε στα Μαθηματικά, σήμερα κάναμε ασκήσεις στο τετράδιο Μαθηματικών (το "μπλε" τετράδιο). Εκεί μπορείτε να δείτε πώς τα παιδιά μπορούν να καταλάβουν πώς υπολογίζουμε τα ρέστα σε μία πληρωμή που κάνουμε. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά πρέπει να καταλάβουν δύο πράγματα:

α. Ότι για να υπολογίσουμε τα ρέστα αφαιρούμε ("βγάζουμε").

β. Ότι πολλές φορές χρειάζεται να μετατρέψουμε τα ευρώ σε λεπτά, για να μπορέσουμε να κάνουμε τον υπολογισμό.

Παράδειγμα: Θέλουμε να αγοράσουμε ένα κουτί δημητριακά που κοστίζει 3€ και 40 λεπτά. Πληρώνουμε με 6 €. Πόσα ρέστα θα πάρουμε;

Κάνουμε το εξής:

α. Κάνουμε την αφαίρεση 6€ - 3€ και 40 λ. 

β. Άρα, αφαιρούμε από τα 6 - 3 = 3€

γ. Αφαιρούμε από τα 3€ τα 40 λ. Για να γίνει αυτή η αφαίρεση όμως, πρέπει να σκεφτούμε ότι τα 3€ = 2€ και 100 λ. 

Άρα, 2€ και 100λ. - 40 λ. = 2€ και 60 λ. 

Εργασίες

  1. Τετράδιο Εργασιών: άσκηση α στη σελίδα 30 και άσκηση γ στη σελίδα 31.

Εξάσκηση

Υπολογίζω τα ρέστα

Πόσα ρέστα θα πάρω;

Παρασκευή 24 Νοεμβρίου

Γλώσσα

Χθες γράψαμε την ιστορία της κυρά-Κακής. Βάλαμε φαντασία, διορθώσαμε λάθη και κάναμε πολύ ωραία δουλειά όλοι. Τα διορθωμένα κείμενά μας θα τα πάρουμε τη Δευτέρα. Για τη Δευτέρα έχουμε το επόμενο επεισόδιο της ιστορίας του Τολίτο. Μπορούμε να το διαβάσουμε εδώ και να κάνουμε τις ασκήσεις κατανόησης που θα βρούμε μετά το κείμενο: https://files.e-me.edu.gr/s/8zQJfz5tcrBBSD7

Πέμπτη 23 Νοεμβρίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: το κείμενο "Η κυρά-Καλή και οι δώδεκα μήνες" από το Βιβλίο της Γλώσσας.
  2. Αντιγραφή (5 φορές) - Ορθογραφία: τη φράση "Ήταν οι δώδεκα μήνες του χρόνου"

Μαθηματικά

Σήμερα είδαμε πώς υπολογίζουμε τα ρέστα σε μία πληρωμή που κάνουμε. Το κεφάλαιο είναι δύσκολο. Μπορείτε, αν θέλετε να βοηθήσετε ουσιαστικά τα παιδιά, να κάνετε παραδείγματα με τα ψεύτικα νομίσματα που έχουν κόψει. Κυρίως δώστε έμφαση στα ρέστα που παίρνουμε αν πληρώσουμε με έναν στρογγυλό αριθμό ευρώ (π.χ., πόσα ρέστα θα πάρουμε αν αγοράσουμε κάτι που κάνει 1€ και 50 λ. και πληρώσουμε με 2 €;). Όσο περισσότερα παραδείγματα κάνετε, τόσο πιο γρήγορα θα μπορέσουν τα παιδιά να μάθουν πώς να λύνουν προβλήματα σαν τα σημερινά. Και για τα προβλήματα που έχουμε για το σπίτι, αν τα παιδιά δυσκολευτούν, καλό θα είναι να αξιοποιήσετε τα ψεύτικα νομίσματα.

Ασκήσεις:

  1.  Το δεύτερο μισό της Δραστηριότητας-Ανακάλυψης στη σελίδα 36 του Βιβλίου.
  2. Την Εργασία στη σελίδα 37.

Αν τα παιδιά δυσκολευτούν με τις ασκήσεις αυτές, αφήστε τις και θα τις λύσουμε αύριο στο σχολείο.

Τετάρτη 22 Νοεμβρίου

Γλώσσα

  1. Αντιγραφή - Ορθογραφία: γράφουμε 3 φορές και μαθαίνουμε για ορθογραφία τις δύο ονομασίες των μηνών, όπως τις βρίσκουμε στη σελίδα 27 του Τετραδίου Εργασιών ("λεπτού" βιβλίου).

 

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό"): άσκηση β στη σελίδα 28 και δ στη σελίδα 29.
  2. Φύλλο εργασίας που μπορούμε να βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/nkYdABb2aDsscsg

 

Τα νέα του θεατρικού

Η προσπάθεια που κάνουν τα παιδιά είναι φοβερή. Όλα πλέον τα παιδιά έχουν διαβάσει τα "κομμάτια" του θεατρικού που έχουν αναλάβει, πολλά, μάλιστα, τα έχουν μάθει απ' έξω, με αποτέλεσμα να προχωράμε πολύ γρήγορα. Μπράβο σε όλα τα παιδιά, λοιπόν, και συνεχίζουμε.

Για την Παρασκευή έχουμε να μάθουμε τα λόγια του τελευταίου τραγουδιού. Δε χρειάζεται να τα μάθουμε απ' έξω, αλλά μπορούμε να τα διαβάσουμε αρκετές φορές, για να μπορούμε να το τραγουδήσουμε.

Μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/g8bCD2cLdCNRqFT

Τρίτη 21 Νοεμβρίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: το κειμενο της άσκησης 4 στη σελίδα 45.
  2. Αντιγραφή (3 φορές) - Ορθογραφία: τους μήνες με σειρά. Τους γράφουμε 3 φορές, τους μαθαίνουμε και μαθαίνουμε να τους γράφουμε.
  3. Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/a6NT3yo6getjgFk

 

Μαθηματικά

Ξεκινήσαμε το κεφάλαιο με τα νομίσματα. Θα είναι καλό τα παιδιά να τα κόψουν από το τέλος του βιβλίου, για να τα έχουμε αύριο.

Δευτέρα 20 Νοεμβρίου

Γλώσσα

Εργασίες

  1. Ανάγνωση: τον διάλογο μεταξύ των παιδιών στο σούπερ μάρκετ (Βιβλίο μαθητή, σελίδα 42)
  2. Αντιγραφή (4 φορές) - Ορθογραφία: τις φράσεις: "Να διατηρείται σε μέρος δροσερό", "Τι είναι η ημερομηνία λήξης;", "Ανάλωση πριν από 25-11-2007"

 

Μαθηματικά

Εργασίες

  1.  Βιβλίο: κόβουμε τα νομίσματα που υπάρχουν σε σκληρό χαρτί στο πίσω μέρος του βιβλίου.
  2. Τετράδιο: Κάνουμε τις πράξεις:

9 + 1 =

29 + 1 =

59 + 1 =

79 + 1 =

8 + 2 =

18 + 2 =

38 + 2 =

68 + 2 =

7 + 3 =

27 + 3 =

67 + 3 =

87 + 3 =

33 + 7 =

44 + 6 =

52 + 8 =

71 + 9 =

42 + 8 =

91 + 9 =

97 + 3 =

66 + 4 =

55 + 5 =

11 + 9 =

Πέμπτη 16 Νοεμβρίου

17 Νοέμβρη - Πολυτεχνείο

Αύριο συμπληρώνονται 50 χρόνια από την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Η εξέγερση των φοιτητών ενάντια στη Χούντα αποτελεί μία πρώτης τάξης ευκαιρία, για να μιλήσουμε για την αξία της ελευθερίας και του διαρκούς αγώνα που πρέπει να κάνουμε όλοι γι' αυτήν. Από τα παιδιά ζήτησα σήμερα να κολλήσουν στον τοίχο ή να βάλουν στο γραφείο τους τη ζωγραφιά που κάναμε ή κάποια άλλη σχετική με την ελευθερία και το Πολυτεχνείο. Κάθε γονέας μπορεί να ζητήσει, να δείξει ή να πει στα παιδιά ό,τι άλλο θέλει. Παρακάτω θα βρείτε υλικό για το Πολυτεχνείο. Πρώτα ένα απλό βιντεάκι:

Ένα άλλο -πολύ συναισθηματικό- βιντεάκι που είδαμε στην τάξη για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και άρεσε πολύ στα παιδιά είναι το παρακάτω:

Στο βιντεάκι υπάρχει μία σκηνή με μία ματωμένη σημαία, με αφορμή την οποία είπα στα παιδιά ότι η σημαία του Πολυτεχνείου υπάρχει ακόμη και είναι στην αρχή της πορείας που γίνεται κάθε χρόνο αυτή τη μέρα. Μπορούν να τη δουν εδώ:

Φυσικά υπάρχει και το τραγούδι "Ο δρόμος":

Για το σπίτι έχουμε να διαβάσουμε στο φύλλο εργασίας ένα απλό κείμενο για το Πολυτεχνείο και το ποίημα "17 Νοέμβρη - Το σύνθημα" της Γωγώς Αγγελοπούλου.

17 Νοέμβρη – Το σύνθημα
Μια τέτοια μέρα σαν και αυτή
μια γκρίζα μέρα και μουντή
μια αγκαλιά από παιδιά
φώναξαν όλα δυνατά…
Ψωμί, Παιδεία, ελευθερία.

Η αγάπη και η ειρήνη από ψηλά
δυο ταξιδιάρικα πουλιά
πέταξαν πιο κάτω χαμηλά
φώναξαν με τα παιδιά…
Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία.

Ας γίνουμε κι εμείς παιδιά
μια αγκαλιά από φιλιά
με μια ψυχή, με μια φωνή
για να φωνάξουμε μαζί…
Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία.

Το σύνθημα "Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία" έχουμε να γράψουμε 6 φορές στο τετράδιο της Αντιγραφής.

Τέλος, μπορούμε να δούμε δύο μνημεία:

α. Το μνημείο που υπάρχει μέσα στο Πολυτεχνείο για τους φοιτητές που εξεγέρθηκαν:

β. Το μνημείο που υπάρχει στην πόλη μας.

Γλώσσα

Γράψαμε διαγώνισμα. Δεν έχουμε κάτι για τη Δευτέρα.

Μαθηματικά

Δεν κάναμε. Δεν έχουμε τίποτα για τη Δευτέρα.

Τετάρτη 15 Νοεμβρίου

Γλώσσα

Αύριο θα γράψουμε διαγώνισμα στην 4η ενότητα στο μάθημα της Γλώσσας. Για να προετοιμαστούμε, θα πρέπει να κάνουμε τα παρακάτω:

α. Να διαβάσουμε το φύλλο με οδηγίες για όσα πρέπει να ξέρουμε. Μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/dKdWLABE3dYRSeb

β. Να κάνουμε τις ασκήσεις στο παρακάτω φύλλο εργασίας: https://files.e-me.edu.gr/s/AEYKP6C8NsyegPc

γ. Να διαβάσουμε καλά τις λέξεις του Λεξιλογίου, που μπορούμε να βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/yM3DDGQjkbgy8rF

Μαθηματικά

Όσα παιδιά δεν πρόλαβαν να γράψουν στο σχολείο τις λύσεις της άσκησης ε στη σελίδα 27 του Τετραδίου Εργασιών ("λεπτού" βιβλίου).

 

14 Νοεμβρίου 2023

Γλώσσα

  1.  Ανάγνωση: Το κείμενο "Το σκαντζοχοιράκι με τα κατσαρά μαλλιά" (σελ. 23, Τετράδιο Εργασιών ["λεπτό" βιβλίο])
  2. Αντιγραφή (3 φορές) - Ορθογραφία: τις λέξεις στη σελίδα 22 του Τετραδίου Εργασιών ("λεπτού" βιβλίου)
  3. Φύλλο εργασίας για τα "διπλά σύμφωνα", ξ και ψ. Μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/RyfeQCTdTiLToyL

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): άσκηση β και πρόβλημα γ στις σελίδες 26 και 27. Τόσο η άσκηση όσο και το πρόβλημα είναι δύσκολα. Στην άσκηση, αν χρειαστεί, ζητάμε βοήθεια από τους γονείς μας, οι οποίοι μπορούν να μας πουν τον πρώτο αριθμό και να βρούμε εμείς τον δεύτερο. Π.χ., αν ο αριθμός-στόχος είναι 40 και πρέπει να γράψουμε μία αφαίρεση, ένας καλός αριθμός είναι ο αριθμός 50 και στη συνέχεια μπορούμε να ψάξουμε πόσα μπορούμε να βγάλουμε από αυτό, ώστε το αποτέλεσμα να είναι 10. Στο πρόβλημα, αν δυσκολευτούμε, μπορούμε να σχεδιάσουμε μπισκότα, πρώτα 38 και μετά άλλα 15. Αυτό που πρέπει να σκεφτούμε είναι αν κάνουμε πρόσθεση ή αφαίρεση, για να λύσουμε το πρόβλημα.