Παρασκευή 12 Απριλίου

Γλώσσα

  1. Αντιγραφή (2 φορές) - Ορθογραφία: τα τροπικά επιρρήματα: δυνατά, ευχάριστα, γρήγορα, σύντομα, αργά, απαλά, πρόχειρα, όμορφα
  2.  Φύλλο εργασίας επανάληψης στα ουδέτερα ουσιαστικά: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/qfHz4MDLrMpYrzn Κάνουμε μόνο τις ασκήσεις 2 και 3.
  3. Φύλλο εργασίας για τα τροπικά επιρρήματα: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/2xwjs9ZDCZgeQDw
  4. Μπλε τετράδιο "Εργασιών": Γράφουμε το άρθρο για την εφημερίδα μας.
  5. Ξεκινάμε, λοιπόν, τη διαδικασία, για να εκδώσουμε την εφημερίδα μας. Τα παιδιά έχουν μαζί τους ένα χαρτί με πιθανά θέματα. Κάθε παιδί έχει αναλάβει ένα θέμα. Θα είναι καλό να γράψουν γι' αυτό. Σε αυτό μπορούν τα παιδιά να έχουν βοήθεια από τους γονείς τους: μπορείτε να συζητήσετε για το θέμα πριν γράψουν, να τους δώσετε ιδέες για το τι θα γράψουν και, όταν τελειώσουν, να τα βοηθήσετε να διορθώσουν τα γραπτά τους (μη φοβηθείτε να τους πείτε ότι κάτι δε φαίνεται ωραίο ή ότι κάτι πρέπει να ξαναγραφτεί). Το μόνο που δεν πρέπει οι γονείς να κάνουν είναι να γράψουν μόνοι τους τα άρθρα των παιδιών. Αν κάποιο παιδί δυσκολευτεί πολύ ή δε θέλει να το κάνει, μπορεί να το αφήσει για αργότερα (για το επόμενο τεύχος) ή να το συζητήσει μαζί μου τη Δευτέρα στο σχολείο.

 

Μαθηματικά

Δεν προχωρήσαμε παρακάτω, οπότε έχουμε τα ίδια που είχαμε χθες.

Πέμπτη 11 Απριλίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: "Λίγο ακόμα" (Βιβλίο μαθητή, σελίδα 14)
  2. Αντιγραφή (1 φορά) - Ορθογραφία: όλο το ποίημα
  3. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): ασκήσεις 4, 5 και 6 στις σελίδες 35-36.
  4. Μπλε τετράδιο Εργασιών: κλίνουμε τα ουσιαστικά: το μολύβι, το τετράδιο, το ψαλίδι, το ποτήρι σε Ενικό και Πληθυντικό αριθμό.

 

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): πρόβλημα ε στη σελίδα 23.

Τρίτη 9 Απριλίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: "Τα ψηλά βουνά" (Βιβλίο μαθητή, σελίδα 12).
  2. Αντιγραφή (4 φορές) - Ορθογραφία: την τελευταία προταση του κειμένου (Τελικά ... καλοκαίρι).
  3. Λεξικό: βρίσκουμε τη σημασία των λέξεων "άρθρο" και "συνέντευξη".

Μαθηματικά

Σήμερα κάναμε την κάθετη αφαίρεση με κρατούμενο με έναν καινούργιο τρόπο. Καθώς αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο τελικά τα παιδιά θα μάθουν να κάνουν τις αφαιρέσεις, θα είναι καλό να επιμείνουμε σιγά σιγά σε αυτόν τον τρόπο. Σημαντικό εδώ είναι να δείξουμε στα παιδιά ότι το κρατούμενο το προσθέτουμε στις δεκάδες του δεύτερου αριθμού (του αφαιρετέου).

  1. Μπλε Τετράδιο Μαθηματικών: κάνουμε κάθετα τις πράξεις:

64 - 29 =

51 - 22 =

33 - 16 =

42 - 34 =

2. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): ασκήσεις, α, γ και δ στις σελίδες 22-23.

 

Εξάσκηση στα Μαθηματικά

  1. Μαθαίνουμε να κάνουμε γρήγορα προσθέσεις με διψήφιους αριθμούς (ανταγωνιζόμαστε παιδιά απ' όλο τον κόσμο):
  2. Γινόμαστε σούπερ ήρωες της αφαίρεσης:
  3. Τα παζλ της αφαίρεσης - Κάνουμε τις πράξεις και βάζουμε τα κομμάτια στη θέση του αποτελέσματος, για να σχηματιστεί το παζλ

Παίζουμε τα παιχνίδια πολλές φορές για να γίνουμε αστέρια σε προσθέσεις και αφαιρέσεις.

Δευτέρα 8 Απριλίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: "Φτιάχνουμε εφημερίδα;" (Βιβλίο μαθητή, σελίδες 8-9). Τα παιδιά που έλειπαν και δεν πήραν το βιβλίο μπορούν να το βρουν και εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/1995/Glossa_B-Dimotikou_html-empl/indexs_00.html
  2. Αντιγραφή (1 φορά) - Ορθογραφία: τις πρώτες 3 προτάσεις του κειμένου:

Μαθηματικά

1. Μπλε τετράδιο "Μαθηματικών": κάνουμε τις πράξεις:

11 - 2 = 11 - 9 = 12 - 9 = 13 - 5 =
11 - 7 = 12 - 2 = 12 - 7 = 13 - 9 =
11 - 6 = 12 - 3 = 13 - 3 = 14 - 4 =
11 - 4 = 12 - 5 = 13 - 6 = 14 - 6 =
11 - 3 = 12 - 6 = 13 - 7 = 14 - 7 =
11 - 8 = 12 - 8 = 13 - 4 = 14 - 9 =

14 - 5 =

15 - 5 =

15 - 6 =

15 - 9 =

15 - 8 =

15 - 7 =

Παρασκευή 5 Απριλίου

Γλώσσα

  1. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): ασκήσεις 1, 2, 3, 4, 5 και 7 στις σελίδες 27-30.

Μαθηματικά

  1. Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/zcNfg8HcF4pqfRp
  2. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): πρόβλημα γ στη σελίδα 20. Έχουμε μόνο την αφαίρεση, όχι την επαλήθευση.

Πέμπτη 4 Απριλίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: "Η αλεπού και ο λέλεκας" (Βιβλίο μαθητή, σελίδα 82)
    2. Αντιγραφή (3 φορές) - Ορθογραφία: την πρώτη πρόταση του κειμένου.
    3. Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://view.genial.ly/660e599cbec075001472013d

 

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Εργασιών: ασκήσεις α και β, σελίδα 20.

Τετάρτη 3 Απριλίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: "Μαζί είναι καλύτερα" (Βιβλίο μαθητή, σελίδα 79)
  2. Αντιγραφή (2 φορές) - Ορθογραφία: την πρώτη στροφή του ποιήματος "Ο χαρταετός" (Βιβλίο μαθητή, σελίδα 80)
  3. Τετράδιο Εργασιών ("μπλε"): Κλίνουμε στον Ενεστώτα τα ρήματα "γράφω", "δίνω", "παίζω".

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Μαθηματικών ("μπλε"): Κάνουμε τις πράξεις:

32-13=

61-44 =

92 - 38 =

και οριζόντια ή με τον νου τις αφαιρέσεις:

16 - 7 =

14 - 9=

12 - 4 =

13 - 4 =

Οι τελευταίες πρέπει να γίνουν "πατώντας στη δεκάδα), όπως στο παρακάτω παράδειγμα:

13 - 8 = 13 - 3 - 5 = 10 - 5 = 5

 

Τρίτη 2 Απριλίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: "Το παιδί με το ακορντεόν" (Βιβλίο μαθητή, σελίδα 76).
  2. Αντιγραφή (3 φορές) - Ορθογραφία: την πρόταση "Συγχαρητήρια, παιδί μου, κέρδισες την υποτροφία του ωδείου μας".
  3. Προτάσεις με τις λέξεις και τις φράσεις "συγκινημένος", "ενθουσιασμός", "η καρδιά χτυπούσε δυνατά", "πετάει στα σύννεφα", "δάκρυσαν από χαρά"

 

Μαθηματικά

Τετράδιο Εργασιών: ασκήσεις α και γ στη σελίδα 18.

Με αφορμή τον Απρίλιο και τη Μάρω Θεοδωράκη που έγραψε το διήγημα που έχουμε σήμερα στο βιβλίο, ακούσαμε στην τάξη τον "Απρίλη" του Μίκη Θεοδωράκη. Τα παιδιά που θέλουν μπορουν να τον ακούσουν εδώ:

Δευτέρα 1 Απριλίου

Για αύριο έχουμε μόνο Μαθηματικά. Στη Γλώσσα γράψαμε διαγώνισμα. Τα παιδιά που ολοκλήρωσαν τις επιστολές τους στο σχολείο, μπορούν να τις δώσουν στους παππούδες τους. Τα υπόλοιπα θα τις ολοκληρώσουν αύριο.

Μαθηματικά

Φύλλο εργασίας για τις προσθέσεις με κρατούμενο: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/QqbrAiFrtL5JFBt

Παρασκευή 29 Μαρτίου

Γλώσσα

Τη Δευτέρα θα γράψουμε διαγώνισμα στις ενότητες 14 και 15. Οδηγίες και ασκήσεις επανάληψης θα βρείτε παρακάτω.

Εργασίες

  1. Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/kz972aaEQfNNKLd

 

Μαθηματικά

  1. Βιβλίο μαθητή: σήμερα μιλήσαμε για πρώτη φορά για τις κάθετες προσθέσεις με κρατούμενο. Είδαμε πώς τοποθετούμε τους αριθμούς (ότι βάζουμε τις μονάδες κάτω από τις μονάδες και τις δεκάδες κάτω από τις δεκάδες) και πώς αξιοποιούμε το κρατούμενο για να τις κάνουμε γρήγορα και σωστά. Για εξάσκηση έχουμε τις ασκήσεις 1 και 3 στις σελίδες 18-19. Αν θέλετε, μπορείτε να βάλετε δικές σας προσθέσεις με κρατούμενο στα παιδιά στο σπίτι, για να εξασκηθούν περισσότερο.