Ελληνικά

Πέμπτη 7 Μαρτίου

Αύριο τελειώνουμε στις 11.30, επειδή συμμετέχω στη στάση εργασίας που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ για την ψήφιση του νομοσχεδίου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Για τη Δευτέρα έχουμε φυλλάδια επανάληψης σε Γλώσσα και Μαθηματικά. Τη Δευτέρα θα γράψουμε και το διαγώνισμα στη Γλώσσα.

Γλώσσα

Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/PwqDoJ22ynQ3okL

Μαθηματικά

Φύλλα εργασίας με προπαίδειες:

  1. Προπαίδεια του 3: https://files.e-me.edu.gr/s/yoK7G2zxJZnjQxE
  2. Προπαίδεια του 4: https://files.e-me.edu.gr/s/bFJFW8sntNiLZAH
  3. Προπαίδεια του 5: https://files.e-me.edu.gr/s/ABx6qnjKpf7HSa8
  4. Προπαίδεια του 6: https://files.e-me.edu.gr/s/b5qaKkNKyDErbqY
  5. Προπαίδεια του 7: https://files.e-me.edu.gr/s/8LBsSSx2tJwKNMC
  6. Προπαίδεια του 8: https://files.e-me.edu.gr/s/JJ7Z6Mwpj8NL9Wm
  7. Προπαίδεια του 9: https://files.e-me.edu.gr/s/yJe9tLTogGdteRZ

Τετάρτη 6 Μαρτίου

Γλώσσα

Αύριο θα γράψουμε επαναληπτικό διαγώνισμα στις ενότητες 12 και 13. Μπορούμε να βρούμε εδώ ένα Φύλλο Εργασίας με ασκήσεις προετοιμασίας στα γραμματικά φαινόμενα των δύο ενοτήτων: https://files.e-me.edu.gr/s/sdLe5gnJwtBx6RF

Παιχνίδια εξάσκησης:

  1. Λέξεις αντίθετες με το ξε-, το α- και το αν-: https://wordwall.net/resource/69584051
  2. Συλλαβισμός: https://wordwall.net/resource/69584306
  3. Κρυπτόλεξο με τοπικά επιρρήματα: https://wordwall.net/resource/69584404
  4.  Οριστικό και Αόριστο άρθρο: https://wordwall.net/resource/69584700

Μαθηματικά

Δεν έχουμε κάποιες ασκήσεις για αύριο. Αύριο θα συνεχίσουμε με τις υπόλοιπες ασκήσεις του κεφαλαίου 30.

Τρίτη 5 Μαρτίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: "Ήλιος" (Βιβλίο μαθητή, σελίδα 55).
  2. Αντιγραφή (4 φορές) - Ορθογραφία: τα χρώματα, όπως τα γράψαμε στη σελίδα 53.
  3. Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/wEPbMPGHq7RLxT2 Από τις ασκήσεις του Φύλλου εργασίας η πιο σημαντική είναι η 3. Εκεί εξηγούμε στα παιδιά ότι χρησιμοποιούμε οριστικά και αόριστα άρθρα, ανάλογα με το ποια ταιριάζουν καλύτερα.

 

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Μαθηματικών: Γράφουμε την προπαίδεια των αριθμών 2, 3, 4, 5, 6, 7 και 8.

Δευτέρα 4 Μαρτίου

Γλώσσα

Εργασίες

1. Ανάγνωση: "Η νεροσφυρίχτρα" (Βιβλίο μαθητή, σελίδα 50)

2. Αντιγραφή (4 φορές) - Ορθογραφία: την πρώτη πρόταση του κειμένου.

3. Τετράδιο Αντιγραφής: "Περιγράφω την κασετίνα μου" σύμφωνα με τις οδηγίες που μου δίνει η Βάγια η κουκουβάγια, όσα συζητήσαμε στην τάξη και το παράδειγμα που μας έκανε η Σταυρούλα.

Μαθηματικά

Σήμερα μιλήσαμε για πρώτη φορά για μία νέα πράξη, τη διαίρεση. Είδαμε ότι είναι η αντίθετη πράξη του πολλαπλασιασμού. Όσο καλύτερα ξέρουμε την προπαίδεια τόσο πιο γρήγορα και σωστά θα μπορούμε να κάνουμε διαιρέσεις. Οπότε κάνουμε μία καλή επανάληψη στην προπαίδεια και λύνουμε το πρόβλημα που έχουμε για το σπίτι. Παιχνίδια εξάσκησης στην προπαίδεια θα βρούμε εδώ.

  1. Τετράδιο Εργασιών: άσκηση α στη σελίδα 8.

Παρασκευή 1 Μαρτίου

Γλώσσα

  1. Φύλλο εργασίας για τα τοπικά επιρρήματα: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/nbeWEonMkmYLcxS
  2. Εργασιών (μπλε τετράδιο): Γράφουμε έκθεση με θέμα: "Περιγράφω το δωμάτιό μου. Γράφω όσο περισσότερες λεπτομέρειες μπορώ. Χρησιμοποιώ τοπικά επιρρήματα"

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): ασκήσεις δ και ε στη σελίδα 7. Είναι δύο προβλήματα. Το πρώτο, ίσως, δυσκολέψει τα παιδιά. Τα βοηθάμε να σκεφτούν πώς θα το λύσουν. Μπορούμε ακόμη και να σχεδιάσουμε ένα άλμπουμ σε μία Α4. Μπορούμε, π.χ., να κάνουμε 11 κουτάκια, να πούμε στα παιδιά ότι κάθε κουτάκι είναι μία σελίδα και στη συνέχεια να τους ζητήσουμε να μοιράσουν δίκαια στις σελίδες 88 αυτοκόλλητα. Στο δεύτερο, αν χρειαστεί, μπορούμε να φτιάξουμε ακόμη και το τοστ και να συζητήσουμε μαζί τους πόσα κομμάτια ψωμί και πόσα κομμάτια τυρί θα χρειαστούμε για να φτιάξουμε 9 τοστ. 🙂

Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: Το κείμενο για το πατητήρι στη σελίδα 48 του βιβλίου.
  2. Αντιγραφή (4 φορές) - Ορθογραφία: τη φράση "Εδώ φυλάσσονται εργαλεία, σκεύη και τρόφιμα"
  3. Γράφουμε προτάσεις με τις λέξεις: ασβέστης, πορσελάνη, μούστος, τρόφιμα, τρύγος. Οι λέξεις είναι αρκετά δύσκολες, καθώς δε χρησιμοποιούνται συχνά. Αν δυσκολευτούμε, μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις ασκήσεις λεξιλογίου που κάναμε στο σχολείο: https://view.genial.ly/65e0a6c7deb35b0013dc7701/guide-copy-mes-sto-moyseio

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): ασκήσεις α, β και γ στις σελίδες 6-7.

Τρίτη 27 Φεβρουαρίου

Σήμερα γράψαμε το διαγώνισμα στα Μαθηματικά και γράψαμε έκθεση με θέμα "Περιγράφω τον εαυτό μου". Πήραμε τα καινούργια βιβλία των Μαθηματικών και το νέο Τετράδιο Εργασιών της Γλώσσας και -όσα παιδιά δεν είχαν- καινούργια λογοτεχνικά βιβλία για να διαβάσουν σήμερα και αύριο.

Αύριο συμμετέχω στην απεργία που έχει προκηρυχθεί για τα Τέμπη, οπότε τα παιδιά δε χρειάζεται να έρθουν στο σχολείο.

Γλώσσα

  1.  Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/56swKMwwdrs54Fp
  2. Αντιγραφή (4 φορές) - Ορθογραφία: τις λέξεις του Φύλλου εργασίας.

Μαθηματικά

Κάνουμε τις πράξεις:

6 + 6 = 36 + 6 = 42 + 7 = 26 + 16 =
9 + 9 = 29 + 9 = 31+ 5 = 39 + 25 =
8 + 8 = 78 + 8 = 64 + 3 = 76 + 14 =
7 + 7 = 87 + 7 = 72 + 6 = 17 + 17 =
68 - 8 = 36 - 6 = 29 + 29 = 16 + 16 =
57 - 7 = 24 - 4 = 61 - 27 = 72 - 14 =
71 - 1 = 53 - 23 = 90 - 34 =
7 x 8 = 6 x 6 = 7 x 7 = 4 x 4 =
4 x 8 = 8 x 4 = 6 x 5 = 9 x 5
11 x 7 = 11 x 6 = 11 x 9 = 11 x 3 =

Κάνουμε τις πράξεις με τον νου, χρησιμοποιώντας διάφορα κόλπα: Στις προσθέσεις προθέτουμε Δεκάδες με Δεκάδες και Μονάδες με Μονάδες και στο τέλος προσθέτουμε αυτά που έχουμε βρει. Στις αφαιρέσεις αφαιρούμε από τον μεγαλύτερο αριθμό πρώτα τις Δεκάδες και μετά τις Μονάδες. Όσα παιδιά δυσκολεύονται μπορούν να μην τις κάνουν και αντί γι' αυτές να κάνουν πιο απλές προσθέσεις (μονοψήφιους με μονοψήφιους αριθμούς [8 + 4, 9 + 7 κτλ.] και αφαιρέσεις μονοψήφιων από διψήφιους [14 - 5, 17 - 8 κτλ.)

Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου

Αύριο (και όχι τη Δευτέρα, όπως γράφεται στο ενημερωτικό σημείωμα που έδωσα στα παιδιά) θα γράψουμε Διαγώνισμα στην 4η ενότητα των Μαθηματικών. Τα παιδιά πρέπει να ξέρουν όσο καλύτερα γίνεται την προπαίδεια των αριθμών 2, 3, 4, 5, 6, 7 και 8 και να μπορούν να λύνουν απλά προβλήματα πολλαπλασιασμού. Επειδή πολλά παιδιά δυσκολεύονται ακόμη στην προπαίδεια, θα πρέπει να κάνουν το φύλλο εργασίας που έχουν για το σπίτι και -πολλές φορές- τα παιχνίδια εξάσκησης που θα βρουν παρακάτω.

Γλώσσα

Στη Γλώσσα κάναμε επανάληψη στον συλλαβισμό. Δεν έχουμε κάποια εργασία για το σπίτι.

 

Μαθηματικά

  1. Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/ayb2gQQFQLgtbYX
  2. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): ασκήσεις δ και ε στη σελίδα 35.
  3. Παιχνίδια εξάσκησης στην προπαίδεια:

α. Προπαίδεια του 2

β. Προπαίδεια του 3 

γ. Προπαίδεια του 4: https://wordwall.net/el/resource/68904242

δ. Προπαίδεια του 5: https://wordwall.net/el/resource/68904372

ε. Προπαίδεια του 6: https://wordwall.net/el/resource/68904457

στ. Προπαίδεια του 7: https://wordwall.net/el/resource/68904635

ζ. Προπαίδεια του 8: https://wordwall.net/el/resource/68904927

 

 

 

 

Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου

Την Τρίτη ή την Τετάρτη θα γράψουμε διαγώνισμα στις προπαίδειες που έχουμε μάθει (2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10). Γι' αυτό διαβάζουμε τις προπαίδειες αυτές καλά και παίζουμε τα παιχνίδια εξάσκησης που έχω προσθέσει στο τέλος των εργασιών που έχουμε στα Μαθηματικά.

Γλώσσα

  1. Φύλλο Εργασίας για τις αντίθετες λέξεις: κάνουμε τη δεύτερη σελίδα (την πρώτη την κάναμε χθες): https://files.e-me.edu.gr/s/4D7MaJ7Q79noN8D
  2. Φύλλο εργασίας για τα θηλυκά ουσιαστικά σε -α: κάνουμε τη δεύτερη και την τρίτη σελίδα και βάζουμε την πρώτη στο ντοσιέ της Γραμματικής μας. Μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/4D7MaJ7Q79noN8D
  3.  Τετράδιο Εργασιών: άσκηση 10 στη σελίδα 78.

 

Μαθηματικά

  1. Βιβλίο Μαθητή: το πρόβλημα στο κάτω μέρος της σελίδας 76 και την άσκηση με τους αριθμούς-στόχους στην κορυφή της σελίδας 77.

Εξάσκηση στην προπαίδεια:

α. Προπαίδεια του 2 με φρούτα της ζούγκλας

β. Προπαίδεια του 3 στον βυθό της θάλασσας

γ. Προπαίδεια του 4: https://wordwall.net/el/resource/68904242

δ. Προπαίδεια του 5: https://wordwall.net/el/resource/68904372

ε. Προπαίδεια του 6: https://wordwall.net/el/resource/68904457

στ. Προπαίδεια του 7: https://wordwall.net/el/resource/68904635

ζ. Προπαίδεια του 8: https://wordwall.net/el/resource/68904927

 

 

 

Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου

Γλώσσα

  1. Αντιγραφή (4 φορές) - Ορθογραφία: τις λέξεις της άσκησης 5 στη σελίδα 44 του Βιβλίου Μαθητή.
  2. Τετράδιο Εργασιών: άσκηση 8 στη σελίδα 77.
  3. Φύλλο εργασίας με αντίθετες λέξεις: Μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/R9KpkLZCpssAgcc Τόσο στην άσκηση του φύλλου εργασιών όσο και σε αυτήν στο Τετράδιο Εργασιών τα παιδιά, ίσως, χρειαστούν βοήθεια. Αν ναι, τότε τους λέμε ότι η λέξη που θα απαντήσουν πρέπει να υπάρχει και να ξεκινά με ξε-, α- ή αν-. Επισημαίνω ότι η λέξη πρέπει να υπάρχει, επειδή όλες σχεδόν οι λέξεις που θα προκύψουν δε χρησιμοποιούνται συχνά και μπορεί τα παιδιά να τις ακούν για πρώτη φορά (άπιστος, ανάξιος, ανίκανος, ξεβιδώνοντας, ξεκαρφώνοντας κτλ.).
  4. Εξάσκηση: Λέξεις αντίθετες με το ξε-, το αν- και το α- : https://wordwall.net/resource/68765003

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Εργασιών: Κάνουμε ό,τι δεν προλάβαμε να κάνουμε στο σχολείο από τις ασκήσεις γ, δ και ε στη σελίδα 33.