Αποχαιρετιστήρια γιορτή

Σας προσκαλούμε στην αποχαιρετιστήρια γιορτή της Στ'2 τάξης την Πέμπτη 24 Ιουνίου και ώρα 19.45 στην αυλή του σχολείου μας. Η παρουσία σας θα μας δώσει χαρά!!!

Θα πρέπει όμως να φοράμε μάσκες και να τηρούμε τις αποστάσεις μας.

 

Σας περιμένουμε με αγάπη

Στ΄2

Μουσείο κέρινων ομοιωμάτων

Το μουσείο κέρινων ομοιωμάτων του Παύλου Βρέλλη  αναφέρεται στην ιστορία του τόπου των Ιωαννίνων πριν την Επανάσταση του 1821. Είναι εκπληκτικό ότι όλο το Μουσείο το σχεδίασε ο ίδιος ο Βρέλλης με τα χέρια του. Το μουσείο αυτό βρίσκεται έξω από το Μπιζάνι Ιωαννίνων.

Στεγάζεται σ’ ένα κτίριο Αστικής Φρουριακής Αρχιτεκτονικής της Ηπείρου του 18ου αιώνα που θεμελιώθηκε το 1983 και τελείωσε το 1994. Τα κέρινα ομοιώματα του μουσείου είναι σχεδιασμένα σε φυσικό μέγεθος  και στημένα σε μια πιστευτή αναπαράσταση του περιβάλλοντος της εποχής. 150 μορφές Ελλήνων αγωνιστών, σκηνές από το κρυφό σχολειό, την επανάσταση του 1821 και τον Μακεδονικό αγώνα.

Όταν πρωτοείδα το μουσείο μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση διότι όπως ανέφερα και πιο πριν ο κύριος Βρέλλης έφτιαξε τα ομοιώματα σαν αληθινούς ανθρώπους .

ΣΠΗΛΑΙΟ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΩΝ ΠΕΤΡΑΛΩΝΩΝ

Ένα από τα μουσεία που επισκέφθηκα πρόσφατα, είναι το Ανθρωπολογικό Μουσείο Πετραλώνων, το οποίο είναι δίπλα στο Σπήλαιο Πετραλώνων στη Χαλκιδική, 35 χιλιόμετρα από την Θεσσαλονίκη.

Το σπήλαιο εντοπίστηκε το 1959 από ντόπιους κατοίκους. Έγιναν ανασκαφές και βρέθηκε το κρανίο του Αρχάνθρωπου ηλικίας 700.000 ετών. Έχει απολιθώματα ζώων και φυσικά σταλαγμίτες και σταλακτίτες.

Η θερμοκρασία του σπηλαίου είναι σταθερή στους 17° χειμώνα καλοκαίρι.

Αυτό που με έκανε εντύπωση είναι που έχει αναπαράσταση αρχάνθρωπων που ζούσαν μέσα στο σπήλαιο. Άναβαν φωτιά, έβρισκαν  καταφύγιο εκεί μέσα μαζί με άγρια ζώα όπως αρκούδες, λιοντάρια και άλλα αρπακτικά.

Τα περισσότερα ευρήματα του σπηλαίου είναι στο μουσείο. Λίθινα και οστέινα εργαλεία, απολιθώματα και οστά αλλά και ίχνη της αρχαιότερης φωτιάς που ανακάλυψε ποτέ χέρι ανθρώπου στη Γη.

Αξίζει να πας για ένα ταξίδι στο χρόνο. 


Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ

Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ

Μουσείο Τεχνολογίας

 

Το μουσείο τεχνολογίας βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη 6οχλ. Θεσσαλονίκης-Θέρμης.

Το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ (NOESIS, ΚΔΕΜΤ) είναι το σημαντικότερο τεχνολογικό μουσείο στην Ελλάδα και βρίσκεται στην περιοχή της Θέρμης στα περίχωρα της Θεσσαλονίκης. Εκτός από τεχνολογικά εκθέματα στους χώρους του στεγάζει διαφόρων ειδών εγκαταστάσεις, όπως πλανητάριο, αμφιθέατρο, αίθουσα προσομοιώσεων, και κινηματογράφο ευρείας οθόνης για την προβολή εκπαιδευτικών προγραμμάτων ο οποίος διαθέτει την μεγαλύτερη οθόνη στην Ελλάδα. Στο εσωτερικό υπάρχει κοσμοθέατρο, πλανητάριο, προσομοιωτής κίνησης, πολύ παλιά αυτοκίνητα και άλλες παλιές συσκευές που χρησιμοποιούσαν(από τα πρώτα που βγήκαν δηλαδή).

Ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 1978 υπό την μορφή σωματείου και την ονομασία Τεχνικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, με κύριο πρωτεργάτη τον Μάνο Ιατρίδη ο οποίος ήταν διευθυντικό στέλεχος της ΔΕΗ στην Θεσσαλονίκη και ο δημιουργός του τηλεοπτικού σταθμού της ΔΕΗ στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης το 1960 ως ο πρώτος τηλεοπτικός σταθμός στην Ελλάδα. Το τεχνολογικό μουσείο αρχικά στεγάστηκε σε χώρο 500 τ.μ. στην περιοχή του εργοστασίου του Φιξ στην δυτική Θεσσαλονίκη, ο οποίος ήταν δωρεά του Παρασκευά Τσουκαλά, ενός από τα υπόλοιπα ιδρυτικά μέλη.

Κατόπιν μετακινήθηκε στα ανατολικά της πόλης σε νέο μεγαλύτερο χώρο 1.500 τ.μ. στην Σίνδο ο οποίος της διατέθηκε από την Ελληνική Τράπεζα Βιομηχανική Αναπτύξεως (ΕΤΒΑ), και από το 2001 δημιουργήθηκε νέος φορέας ως ίδρυμα ΚΔΕΜΤ ΝΟΗΣΙΣ και στεγάστηκε στην περιοχή της Θέρμης σε κτηριακό συγκρότημα διαστάσεων 14.000 τ.μ. εντός οικοπέδου που παραχωρήθηκε από τον δήμο Θέρμης. Ο Μάνος Ιατρίδης διατέλεσε διευθυντής του ιδρύματος έως το 2017, έτος θανάτου του.

Μουσείο DDR Βερολίνου

Το μουσείο DDR ή μουσείο της Λαοκρατικής Δημοκρατία της Γερμανίας (Γερμανικά: DDR Museum) είναι ένα διαδραστικό μουσείο στο κέντρο του Βερολίνου. Το μουσείο βρίσκεται στο πρώην κυβερνητικό διαμέρισμα της Ανατολικής Γερμανίας, δεξιά του ποταμού Σπρέε και απέναντι του καθεδρικού ναού του Βερολίνου. 

Στο μουσείο αυτό βλέπουμε  εκθέματα από την καθημερινή ζωή των κατοίκων της Ανατολικής Γερμανίας από την ίδρυσή της έως την πτώση του τοίχους του Βερολίνου. Υπάρχουν αντικείμενα, όπως αυτοκίνητα, ρούχα, συσκευές, ολόκληρα δωμάτια, τρόφιμα και παιχνίδια. Επίσης, μπορούμε να δούμε τα εργαλεία παρακολούθησης των πολιτών από τη μυστική αστυνομία. Τέλος, υπήρχαν πολλές πληροφορίες για το τοίχος του Βερολίνου (πότε και πώς χτίστηκε, πώς φυλασσόταν, πώς έπεσε το 1989 κλπ.). 

Με εντυπωσίασε, διότι είχε πολλές λεπτομέρειες από την καθημερινότητα των Γερμανών, μπορούσαμε να μπούμε μέσα στα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούσαν, μάθαμε για τον τρόπο που τους παρακολουθούσε η Αστυνομία και για τη φτωχική και δύσκολη ζωή που περνούσαν. 

Το μουσείο του Nikola Tesla

Το αγαπημένο μου μουσείο είναι του Nikola Tesla που το επισκἑφτηκα πριν από 3 χρόνια. Είναι ένα μουσείο επιστημών το οποίο βρίσκεται στην πρωτεύουσα της Σερβίας το Βελιγράδι.

Το μουσείο είναι αφιερωμένο στον Nikola Tesla που ήταν Σέρβος εφευρέτης και μηχανολόγος του 20ου αιώνα. Σαν άνθρωπος ασχολήθηκε με τον ηλεκτρισμό, διάβαζε συνεχόμενα και μιλούσε περισσότερες από επτά γλώσσες. Στη συνέχεια γράφτηκε στο Πολυτεχνικό Ινστιτούτο. Το 1883 ο Τέσλα κατασκεύασε τον πρώτο επαγωγικό κινητήρα. Δέκα χρόνια αργότερα εφηύρε  το πρώτο ραδιόφωνο. Το 1889 εφηύρη και άλλες 13 ευρεσιτεχνίες. Το 1912 σχεδίασε το πρώτο αεροπλάνο καθέτου απογείωσης και τέλος το 1937 του ξαναέγινε πρόταση για Νόμπελ.

Η έκθεση περιλαμβάνει εκθέματα από μοντέλα σε κλίμακα, το εργαστήριο του Τέσλα, μερικά από τα εκθέματα που αναφέραμε και οπτικά και ηχητικά στοιχεία σε πληροφοριακά πάνελ και video room.

Επίσης, το συγκεκριμένο μουσείο από το 2003 είναι μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.     Τέλος, το μουσείο αυτό είναι το αγαπημένο μου επειδή μου αρέσει ο ηλεκτρισμός και οι εφευρέσεις, αλλά και γιατί ήθελα να μάθω περισσότερες πληροφορίες για τον Nikola Tesla. Είμαι σίγουρος πως θα σας αρέσει κι εσάς, ειδικά όσοι αγαπάτε τον ηλεκτρισμό.

ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΣΤΗ ΒΟΥΔΑΠΕΣΤΗ

Κατασκευάστηκε από σχέδια του Άλμπερτ Σίκεντανζ και του Φούλοπ Χέρζογκ σε εκλεκτικό-νεοκλασικό στιλ, μεταξύ 1900 και 1906. Η συλλογή του μουσείου αποτελείται από διεθνή τέχνη (εκτός από ουγγρική), συμπεριλαμβανομένων όλων των περιόδων ευρωπαϊκής τέχνης, και περιλαμβάνει περισσότερα από 100.000 τεμάχια. Η συλλογή αποτελείται από παλαιότερες προσθήκες, όπως αυτές του Κάστρου Βούδας, των κτημάτων Εστερχάζι και Ζίτσι, καθώς και δωρεές από μεμονωμένους συλλέκτες. Η συλλογή του Μουσείου αποτελείται χωρίζεται σε έξι τμήματα: αιγυπτιακό, αρχαίο, γκαλερί παλαιάς γλυπτικής, γκαλερί παλαιάς ζωγραφικής,Μοντέρνα συλλογή και γραφική συλλογή. Το ίδρυμα γιόρτασε την εκατονταετηρίδα του το 2006.

Αρχαία αιγυπτιακή τέχνη

Το μουσείο κατέχει τη δεύτερη μεγαλύτερη συλλογή αιγυπτιακής τέχνης στην κεντρική Ευρώπη. Περιλαμβάνει μια σειρά αντικειμένων που αγόρασε ο Ούγγρος Αιγυπτιολόγος, Έντουαρντ Μάλερ, στη δεκαετία του 1930. Οι μετέπειτα ανασκαφές στην Αίγυπτο επέκτειναν τη συλλογή. Μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα κομμάτια είναι μια ζωγραφισμένη σαρκοφάγος.

Κλασικές αρχαιότητες

Ο πυρήνας της συλλογής αποτελείται από κομμάτια που αποκτήθηκαν από τον Πολ Αρντ, έναν αρχαιολόγο από το Μόναχο. Η έκθεση περιλαμβάνει κυρίως έργα από την Αρχαία Ελλάδα και τη Ρώμη. Το σημαντικότερο από αυτά είναι ένα ελληνικό μαρμάρινο άγαλμα του 3ου αιώνα, που ονομάζεται Χορεύτρια της Βουδαπέστης. Η κυπριακή και μυκηναϊκή συλλογή είναι επίσης αξιοσημείωτη, καθώς και τα κεραμικά και χάλκινα έργα.

Παλαιά έργα ζωγραφικής

Τα 3.000 έργα της συλλογής προσφέρουν μια σχεδόν αδιάκοπη έρευνα για την ανάπτυξη της ευρωπαϊκής ζωγραφικής από τον 13ο έως τα τέλη του 18ου αιώνα. Ο πυρήνας της συλλογής αποτελείται από 700 έργα ζωγραφικής που αποκτήθηκαν από το κτήμα Εστερχάζι. Η συλλογή χωρίζεται σε ιταλική, γερμανική, ολλανδική, φλαμανδική, γαλλική, αγγλική και ισπανική. Τα σπουδαιότερα έργα της συλλογής περιλαμβάνουν τη Στέψη της Θεοτόκου του Μάσο ντι Μπάνκο, τον Άγιο Θωμά Ακινάτη του Στέφανο ντι Τζοβάνι, τον Άγιο Στέφανο τον Μάρτυρα του Ντομένικο Γκιρλαντάιο, την Πιάτσα ντέλα Σινιορία του Μπερνάρντο Μπελότο, τον πίνακα της Αικατερίνης Κορνάρο του Τζεντίλε Μπελλίνι, το πορτρέτο ενός νεαρού άνδρα του Τζορτζόνε, την Παναγία Εστερχάζι του Ραφαήλ και πολλά άλλα.

 

 

 

ΠΙΣΤΕΥΩ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΒΟΥΔΑΠΕΣΤΗ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ ΠΡΩΤΕΟΥΟΥΣΑ 🙂

Πολεμικό Μουσείο στη Θεσσαλονίκη

Ένα από τα πιο ωραία μουσεία που θα μπορούσες να επισκεφτείς είναι το Πολεμικό μουσείο.  Το Πολεμικό Μουσείο σήμερα φιλοξενεί στις συλλογές του περισσότερα από 10.000 κειμήλια που σχετίζονται με τη νεότερη και σύγχρονη ιστορία της Ελλάδος. Στα εκθέματα βλέπουμε  στολές όλων των σωμάτων των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων και όπλα εποχής (τουφέκια, ξίφη, πολυβόλα κ.α), φωτογραφίες, χάρτες, λιθογραφίες, πίνακες ζωγραφικής, επιστολικά δελτάρια και παράσημα.

Η έκθεση αποτελεί ένα ειδικό και λεπτομερές αφιέρωμα στη συμμετοχή της Ελλάδας στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο που εκκινεί από την προετοιμασία του ελληνοιταλικού πολέμου και φθάνει μέχρι και την απελευθέρωση της χώρας από τις ναζιστικές δυνάμεις κατοχής τον Οκτώβριο του 1944. Στην έκθεση αυτή ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να ζήσει την εξέλιξη των πολιτικών, στρατιωτικών και κοινωνικών γεγονότων της περιόδου μέρα προς μέρα, μέσα από μία εξαντλητική και χρονικά ισορροπημένη παράθεση των ιστορικών της κειμηλίων.

Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης | Μουσεία | Πολιτισμός | Ν. Θεσσαλονίκης | Περιοχές | WonderGreece.grΜουσείο Πολέμου Θεσσαλονίκης - InThessaloniki

 

Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης - Θεσσαλονίκη

Γιορτή της μητέρας

 Η μητέρα  (Γεώργιος Βιζυηνός)

 

Πώς να πειράξω τη μητέρα
να κάμω εγώ να λυπηθεί, 
που όλη νύχτα κι όλη μέρα
για το καλό μου προσπαθεί;
Πώς ν' αρνηθώ ή ν ' αναβάλω
ό,τι ορίζει κι απαιτεί,
αφού στη γη δεν έχω άλλο
κανένα φίλο σαν αυτή;
Αυτή στα στήθη τα γλυκά της
με είχε βρέφος απαλό, 
με κάθιζε στα γόνατά της
και μ' έμαθε να ομιλώ.
Αυτή με τρέφει και με ντύνει
όλο το χρόνο που γυρνά,
και δίπλα στη μικρή μου κλίνη,
σαν αρρωστήσω ξαγρυπνά.
Αυτή σαν πέσω και χτυπήσω
φιλά να γειάνει την πληγή.
Αυτή, τι πρέπει να αφήσω
και τι να κάμω μ' οδηγεί.
Πώς το λοιπόν τέτοια μητέρα
να κάμω εγώ να λυπηθεί,
που όλη νύχτα κι όλη μέρα
για το καλό μου προσπαθεί;