Συνέχισε την ιστορία

Στην αρχή όλα πήγαιναν καταπληκτικά. Ξαφνικά όμως τι συμφορά! Η Περσεφόνη, η πρωταγωνίστρια της παράστασης, το πρόσωπο που τραβούσε όλα τα βλέμματα του κοινού, πάτησε το φουστάνι της και το έσκισε. Και σαν να μην έφτανε αυτό, έσπασε και το τακούνι από το ένα παπούτσι. Η παράσταση είχε καταστραφεί. Οι υπόλοιποι ηθοποιοί δεν ήξεραν τι να κάνουν. Ευτυχώς η Περσεφόνη κράτησε την ψυχραιμία της και με την βοήθεια του σκηνοθέτη ζήτησαν να τους δώσουν λίγο χρόνο για να αποκατασταθούν τα προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί. Η παράσταση ξεκίνησε με 50 λεπτά χρονοκαθυστέρηση, αλλά φυσικά πολλοί έφυγαν.

Η Μονἡ Βλατἁδων

Η Μονἡ Βλατἀδων κτἰστηκε τον 14ο αιὡνα.  Βρἱσκεται στην περιοχἡ Ἁνω Πὁλη της Θεσσαλονἱκης, περἱπου 80 μἑτρα απὁ τα τεἱχη του Επταπυργἱου.  Εἱναι το μὁνο μοναστἡρι της Βυζαντινἡς περιὁδου που λειτουργεἱ μἑχρι σἡμερα.  Ιδρυτἐς του ναοὐ ἡταν οι αδελφοἱ Δωρὁθεος και Μἀρκος Βλαττἡς. Ὁμως, εἱναι βἑβαιη η ὐπαρξη παλαιὀτερης φἀσης που αποτἑλεσε τη βἁση ὁπου χτἱστηκε ο παλαιολὁγειος ναὁς.

Κατἁ τη διἁρκεια της Τουρκοκρατἱας, η Μονἡ γνὠρισε μεγἁλη ακμἡ. Σἡμερα, η εκκλησἰα διαθἑτει Σκευοφυλἀκιο ὁπου παρουσιἁζονται φορητἐς εικὀνες, γλυπτἁ, κι ἁλλα κειμἡλια απὀ τον 12ο αιὠνα.

Επἱσης, η μονἡ περιἠλθε για ἑνα μικρὀ διἀστημα στους Τοὑρκους και μετατρἁπηκε σε μουσουλμανικὁ τἐμενος.

Το καθολικὀ της Μονἠς Βλατἁδων, εἱναι ἐνας σταυροειδἡς, εγγεγραμμἑνος ναὁς με πλινθὀκτιστο οκτἀπλευρο τροὐλο στο κἐντρο. Επἰσης, στο ναὁ υπἀρχουν 3 κλειστἑς στοἐς στη δυτικἠ, νὀτια και βὁρεια πλευρἁ του η οποἱα απολἠγει σε δὑο παρεκκλἠσια. Στη συνἑχεια προσθἑθηκε και μἰα ανοιχτἠ στοἀ στη νὁτια πλευρἀ κι ἐνα μικρὀ πρὁπυλο στη δυτικἠ πλευρἀ. Στο εσωτερικὀ του ναοὑ σὡζονται τοιχογραφἰες μεταξὐ των ετὡν 1360 και 1380.

Τἐλος, η Μονἠ Βλατἀδων εἰναι αφιερωμἐνη στη Μεταμὀρφωση του Σωτἠρος που γιορτἀζεται στις 6 Αυγοὐστου.

 

Ροτόντα

Κτίστηκε στα χρόνια του αυτοκράτορα Γαλέριου γύρω στο 304, ενώ προοριζόταν ως Μαυσωλείο του Γαλέριου. Ωστόσο, εξαιτίας του θανάτου του Γαλέριου το 311, η Ροτόντα έμεινε κενή χωρίς χρήση. Αργότερα χρησιμοποιήθηκε με διαφορετική λειτουργία από λαούς της εγγύς ανατολής.

Στα τέλη του 4ου αιώνα, την εποχή του Θεοδόσιου Α' και αφότου στη Θεσσαλονίκη είχε επικρατήσει ο Χριστιανισμός, η Ροτόντα μετατράπηκε σε χριστιανικό ναό και τότε έγιναν στο μνημείο ορισμένες μετασκευές, που ήταν αναγκαίες για τη νέα λατρεία. Έτσι έγινε διάνοιξη της ανατολικής κόγχης και προσθήκη του ιερού, ενώ ανοίχτηκε και η αντίστοιχη δυτική κόγχη και δημιουργήθηκε νέα είσοδος. Ακόμη, σε απόσταση οκτώ μέτρων από τον τοίχο κατασκευάστηκε εξωτερικά ένας άλλος χαμηλότερος κυκλικός τοίχος που δεν υφίσταται σήμερα. Ο χώρος ανάμεσα στους δύο τοίχους στεγάστηκε και, με τη διάνοιξη των υπολοίπων κογχών, δημιουργήθηκε ένα περιμετρικό εξωτερικό κλίτος. Τέλος κατασκευάστηκαν τα περίφημα ψηφιδωτά του μνημείου, που κοσμούν καμάρες κογχών, τοξωτά ανοίγματα φεγγιτών και τον μεγάλο θόλο. Θεωρείται πως ο αρχικός σκοπός ήταν η χρήση του ως βαπτιστήριο των πιστών Χριστιανών της Θεσσαλονίκης.

Από την Αψίδα του Γαλερίου μία «πομπική οδός» οδηγούσε προς τα βορειοανατολικά στη Ροτόντα, το κορυφαίο κτίριο του Γαλεριανού Συγκροτήματος, στο επιβλητικό, πλινθόκτιστο, κυκλικό στην κάτοψή του οικοδόμημα.  Οι αγιογραφίες είναι από τις αρχές του 5ου αιώνα, διότι οι εικονιζόμενοι άγιοι μαρτύρησαν όλοι μέχρι την εποχή του Διοκλητιανού και του Μαξιμιανού. Οι αγιογραφίες διασώζονται σήμερα μόνο κάτω από τον θόλο, ενώ οι υπόλοιπες καταστράφηκαν όταν ο ναός μεταβλήθηκε από τους Τούρκους σε μωαμεθανικό τέμενος από τον σεΐχη Σουλεϊμάν Χορτατζή Εφέντη το 1590. Τότε έγινε και η προσθήκη του μιναρέ. Τα ψηφιδωτά που σώζονται στις καμάρες και στα τόξα των φεγγιτών έχουν καθαρά διακοσμητικό χαρακτήρα.  Το Μάρτιο του 1430 η Θεσσαλονίκη μετατρεπόταν από κέντρο του ορθόδοξου χριστιανικού πολιτισμού σε μια νέα εστία της τουρκο-ισλαμικής κουλτούρας. Η τουρκική κατάκτηση άλλαξε τη μορφή της πόλης με την ύψωση μιναρέδων δίπλα στις εκκλησίες που μεταβλήθηκαν σταδιακά σε τζαμιά. Η μετατροπή των εκκλησιών σε τζαμιά έγινε σε δύο φάσεις, μία στο τέλος του 15ου και μία στο τέλος του 16ου αιώνα. Η δεύτερη φάση συνδέεται με το γενικό φόβο για το τέλος του κόσμου στο μουσουλμανικό έτος 1000 (1592).Ο μιναρές της Ροτόντας σώζεται σήμερα χωρίς την κωνική στέγη του και με κατεστραμμένο μετά τον σεισμό του 1978 το υψηλότερο τμήμα του, όπως επίσης και τμήμα του εξώστη του. Το ύψος του μιναρέ φτάνει τα 35,85μ.

Μετά την Απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, το 1912, αφιερώθηκε στον Άγιο Γεώργιο. Συμπεριλαμβάνεται στα Παλαιοχριστιανικά και Βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.

 

Rotunda of Saint George (2915239740).jpg

παραπομπή:

 

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A1%CE%BF%CF%84%CF%8C%CE%BD%CF%84%CE%B1_(%CE%98%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7)

Αγία Σοφία (Θεσσαλονίκης)

Ο ναός της Αγίας Σοφίας βρίσκεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στη συμβολή του ομώνυμου δρόμου με την οδό Ερμού. Είναι αφιερωμένος στον Ιησού Χριστό, τον αληθή Λόγο και τη Σοφία του Θεού, ενώ έχει κτιστεί στη θέση μιας μεγάλης πεντάκλιτης παλαιοχριστιανικής βασιλικής, πιθανόν του 5ου αιώνα μ.Χ., η οποία καταστράφηκε μάλλον από σεισμό γύρω στο 620-630.

Η παλαιότερη γραπτή μαρτυρία σχετικά με τον ναό ανάγεται στα τέλη του 8ου αιώνα, όμως τα αρχαιολογικά δεδομένα αποδεικνύουν ότι η ανέγερσή του πραγματοποιήθηκε έναν αιώνα νωρίτερα. Από τον 8ο αιώνα έως τις αρχές του 16ου αιώνα η Αγία Σοφία υπήρξε η «Μεγάλη εκκλησία» της Θεσσαλονίκης, δηλαδή ο μητροπολιτικός ναός της πόλης. Κατά τη διάρκεια της ενετοκρατίας (1204-1224) μετατράπηκε προσωρινά σε καθεδρικό ναό των καθολικών, ενώ το 1523 έγινε μουσουλμανικό τέμενος. Ως τζαμί λειτούργησε μέχρι το 1912 και την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, οπότε και αποδόθηκε εκ νέου στη χριστιανική λατρεία. Το μνημείο υπέστη καταστροφές από πυρκαγιά το 1890, αλλά αναστηλώθηκε μερικά χρόνια αργότερα. Το 1988 ο ναός ανακηρύχθηκε Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς από την UNESCO.

Η εκκλησία της Αγίας Σοφίας ανήκει σε έναν μεταβατικό αρχιτεκτονικά τύπο, αυτόν του σταυροειδούς ναού με τρούλο και περίστωο, είναι μάλιστα το πιο σπουδαίο μνημείο αυτής της ομάδας θρησκευτικών κτηρίων και το μόνο που σώζεται σχεδόν ολότελα ακέραιο. Εξωτερικά, πρόκειται για ένα βαρύ κυβικό οικοδόμημα· στη βορειοδυτική του γωνία υψώνεται ένας πυργίσκος που κατασκευάστηκε επί τουρκοκρατίας και αρχικά – όταν ο ναός λειτουργούσε ως τζαμί – αποτελούσε ίσως μιναρέ. Εσωτερικά, η εκκλησία έχει τετράγωνη κάτοψη και διαθέτει νάρθηκα στη δυτική πλευρά, τρία κλίτη στον κυρίως χώρο και τριμερές Ιερό Βήμα στα ανατολικά, με μία μεγάλη κεντρική αψίδα που πλαισιώνεται από δύο μικρότερες. Στο μεσαίο κλίτος, το οποίο είναι διευρυμένο σε σχέση με τα πλαϊνά, σχηματίζεται ένας σταυρός και υπάρχουν τέσσερις ογκώδεις γωνιακοί πεσσοί που συγκρατούν – με τη βοήθεια ημικυλινδρικών καμάρων και σφαιρικών τριγώνων – τον τρούλο.

Η ζωγραφική διακόσμηση του ναού υλοποιήθηκε σε διαφορετικές εποχές και παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Αξιοσημείωτο είναι το ανεικονικό ψηφιδωτό από την περίοδο της Εικονομαχίας (τέλη 8ου αιώνα) στην καμάρα του Ιερού Βήματος· ωστόσο, το έργο που αναμφίβολα ξεχωρίζει είναι το ψηφιδωτό της Ανάληψης στον τρούλο, μία μεγαλειώδης και εντυπωσιακή πολυπρόσωπη παράσταση των τελών του 9ου αιώνα, η οποία συνάμα αποτελεί μία από τις κορυφαίες συνθέσεις της βυζαντινής τέχνης. Στον νάρθηκα της εκκλησίας διατηρούνται λιγοστές τοιχογραφίες του 11ου αιώνα με μορφές αγίων μοναχών και τοπικών αγίων της Θεσσαλονίκης.

Το άρθρο το πήρα από το σάιτ Thessaloniki4all.

 

Ο γυρος του κοσμου σε 80 ημερες

Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες

Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες είναι το μυθιστόρημα εκείνο του Ιουλίου Βερν που περισσότερο απ' όλα τ' άλλα του συνδυάζει με θαυμαστή μαεστρία  την περιπέτεια, τις ταξιδιωτικές περιγραφές και τους ολοζώντανους ήρωες.

Το έργο περιγράφει μια εποχή που ίσως να έχει πια ξεπεραστεί.  Όμως επειδή αυτή η περιγραφή δίνεται με τη μοναδική μαεστρία ενός μεγάλου συγγραφέα, εξακολουθεί να είναι μια ενδιαφέρουσα αναγνωστική εμπειρία.

Έχει πολλή περιπέτεια και είναι πολύ ενδιαφέρον.

 

 

 

«Μάνφρεντ Μάι μόνο ποδόσφαιρο στο μυαλό;»

Ένα από τα αγαπημένα  μου βιβλία είναι ΜΟΝΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ;

Πρόκειται για ένα βιβλίο με θέμα το ποδόσφαιρο και πρωταγωνιστή έναν παίχτη της ποδοσφαιρικής  ομάδας Άλμπστατ  τον Φίλιππο.  Ο Φίλιππος αγαπάει με πάθος το ποδόσφαιρο και η ομάδα του βρίσκεται σε πολύ καλή φόρμα.  Και με την Κατερίνα που είναι η κρυφή  αγάπη του, τα πράγματα εξελίσσονται αρκετά καλά.

Ενώ λοιπόν όλα θα μπορούσαν να είναι τέλεια, σε έναν πολύ σημαντικό αγώνα ο Φίλιππος κάνει τη μια γκάφα μετά την άλλη, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένας άγριος τσακωμός με τον προπονητή του.  Σαν να  μην έφταναν όλα αυτά, οι γονείς του του απαγόρευσαν να παίζει ποδόσφαιρο. Έτσι αναγκάστηκε να πηγαίνει κρυφά στις προπονήσεις και στους αγώνες. Οι γονείς του όμως αρχίζουν να υποψιάζονται ότι ο γιός τους δεν τηρεί αυτή την απαγόρευση αυτή…

by CaptainSotos©

ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΚΛΟΥΖ ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Πρόκειται για μια αστυνομική σειρά για μικρούς αναγνώστες με ήρωα ένα εννιάχρονο αγόρι που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τους ήρωες των κλασικών αστυνομικών μυθιστορημάτων.

Η τελευταία υπόθεση του Κλουζ οδηγεί τα βήματα του στο ίδιο του το σχολείο του!

Ο επιστάτης πιστεύει ότι υπάρχουν φαντάσματα. τέτοιες κουταμάρες δεν τον τρομάζουν τον Κλουζ.

Μα όταν έρχεται  πρόσωπο με πρόσωπο με το ροζ φάντασμα του σχολείου μέσα στη νύχτα, νιώθει τα γόνατα του να τρέμουν...

Μην ξεχάσετε να το διαβάσετε, γιατί είναι πολύ συναρπαστικό, με πολύ μυστήριο και  ένταση.

Πιστεύω ότι είναι πολύ καλό βιβλίο και σας προτείνω να το διαβάσετε !!!

 

Το φάντασμα του σχολείου - metaixmio.gr

Χαιρετισμοί

Την Παρασκευή 19/3 ξεκίνησαν οι πρώτοι Χαιρετισμοί της Θεοτόκου, οι οποίοι ψάλλονται τις πρώτες 4 εβδομάδες μετά την Καθαρά Δευτέρα, ενώ στην συνέχεια έπεται η ακολουθία του Ακάθιστου Ύμνου.

Οι Χαιρετισμοί, ή αλλιώς και Ακάθιστος Ύμνος είναι ένα μεγάλο και σπουδαίο ποίημα γραμμένο τον 6ο αιώνα μ.Χ. που μιλάει στην Παναγία και της λέει επαίνους, ευχαριστίες και προσευχές.

Έχει 24 στροφές ''οίκους'' οι οποίοι αρχίζουν με τη σειρά από τα 24 γράμματα της άλφαβήτου.

 

 

 

 

 

 

20.000 λεύγες κάτω από τη θάλασσα

20.000 λεύγες κάτω από τη θάλασσα, Jules Verne - Skroutz.gr

Ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία είναι το βιβλίο του Ιούλιου Βερν 20.000  λεύγες κάτω από τη θάλασσα.  Πρόκειται για ένα περιπετειώδες μυθιστόρημα της επιστημονικής φαντασίας.  Ο κεντρικός ήρωας είναι ο πλοίαρχος Νέμο οποίος οδηγάει ένα υποβρύχιο.  Μετά από κάποια γεγονότα στο υποβρύχιο βρίσκεται καθηγητής υποθαλάσσιας ζωής Αρονάξ με δύο φίλους του.  Μαζί με τον πλοίαρχο περάσανε πολλούς ωκεανούς και θάλασσες στις οποίες στην διάρκια του ταξιδιού έζησαν πολλές επικίνδυνες περιπέτειες.

 

Οικογενειακά Μυστικά

Οικογενειακά Μυστικά

Το αγαπημένο μου βιβλίο είναι το: Οικογενειακά Μυστικά της ''Βικτόριας Βαβεκεθ''. Είναι το δεύτερο τεύχος της σειράς ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

Η ιστορία αναφέρεται σε 4 φίλους: Ένα πλουσιοκόριτσο την Σάρα, έναν απίστευτα καλό χορευτή τον Κλάιβ, ένα κορίτσι με παραπανίσια κιλά την Πάτυ και ένα αγόρι με παραβατική συμπεριφορά τον Κρις.

Τα Χριστούγεννα έφτασαν. Ο Κρις, η Σάρα και ο Κλάιβ -με εξαίρεση την Πάτυ- νιώθουν πιο μόνοι στο σπίτι τις γιορτές παρά με τους φίλους τους στο Καλλιτεχνικό Σχολείο. Ο Κλάιβ τους προτείνει να φτιάξουν την ''Λέσχη των Ασυμβίβαστων'' και να δεσμευτούν ότι θα προσπαθούν να γίνονται όλο και καλύτεροι βοηθώντας ο ένας τον άλλο. Μαζί θα δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους για να κερδίσουν το πολυπόθητο εισιτήριο για το Παρίσι και για μια από τις πιο φημισμένες σχολές χορού. Άραγε θα τα καταφέρουν, παρά τους τσακωμούς και τα εμπόδια που θα βρεθούν στο δρόμο τους;

Είναι ένα βιβλίο που σε γεμίζει συναισθήματα, συγκίνηση, αγωνία στεναχώρια, χαρά αλλά και ανυπομονησία για το τι θα διαβάσεις στην συνέχεια.