Δημιουργική απασχόληση και βιωματική μάθηση.

«Πες μου και θα ξεχάσω, δείξε μου και ίσως να θυμάμαι, κάνε με να το βιώσω και θα το καταλάβω», είναι τα λόγια μια κινεζικής παροιμίας και περιέχει όλο το νόημα για τη σημασία της εκπαίδευσης και της γνώσης στα παιδιά. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το πόσο σημαντικό είναι για ένα παιδί το σχολείο, τόσο για γνωστικούς λόγους, όσο και για κοινωνικούς. Ο ρόλος αυτός του σχολείου ενισχύεται ακόμη περισσότερο όταν το παιδί συμμετέχει και σε περαιτέρω εξωσχολικές δραστηριότητες, οι οποίες συμβάλλουν στην γνωστική του ανάπτυξη και στην κοινωνικοποίησή του. Στο σχολείο και ειδικά στην βαθμίδα του νηπιαγωγείου τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να απασχοληθούν δημιουργικά και παράλληλα να διδαχθούν ένα γνωστικό αντικείμενο. Ποια είναι όμως στην πραγματικότητα τα οφέλη της δημιουργικής απασχόλησης; Η απάντηση φυσικά είναι απλή: πολλά! Το παιδί μέσω της δημιουργικής απασχόλησης έχει την ευκαιρία να γνωρίσει τον κόσμο μέσα από έναν διαφορετικό τρόπο μάθησης. Έχει τη δυνατότητα να έρθει σε επαφή με μια ποικιλία θεμάτων και να προσεγγίσει τη νέα γνώση μέσα από τον χορό, το θέατρο, τη μουσική, τη μαγειρική, τη ζωγραφική, την τεχνολογία, τις ξένες γλώσσες, την γλυπτική και άλλα πολλά. Έτσι το παιδί αποκτάει τη δεξιότητα να διαχειρίζεται κάποιο θέμα ή πρόβλημα μέσα από διαφορετικές οπτικές, να συνειδητοποιήσει ότι μπορεί να μάθει κάτι καινούριο δημιουργικά, να οργανώσει τη νέα γνώση πολύ πιο εύκολα και με έναν τρόπο διασκεδαστικό και βιωματικό. Συνεπώς, δημιουργείται μια προσωπικότητα με διευρυμένους ορίζοντες και με ένα εύρος εμπειριών, τις οποίες θα κουβαλάει πάντα μέσα του. Ακόμη, η κοινωνικότητά του ενισχύεται λόγω της φύσης των δραστηριοτήτων (ομαδικές δραστηριότητες, επίλυση προβλημάτων, ανομοιογένεια ομάδων, εξωτερικές δραστηριότητες). Γίνεται, λοιπόν, μέρος ενός συνόλου, μιας ομάδας με απουσία ανταγωνισμού και ενισχύεται ακόμη περισσότερο η αυτοπεποίθηση και η αυτοεκτίμησή του. Και αν στην κορυφή του παγόβουνο το μόνο πλεονέκτημα φαίνεται να είναι η ανάπτυξη της αισθητικής του, κάτω από την επιφάνεια φαίνεται ότι τα οφέλη είναι πολύ περισσότερα και αξίζει να δώσουμε στα παιδιά την ευκαιρία να τα γνωρίσουν μέσα από μια ολόπλευρη ανάπτυξη. 

Πυλωρίδου Χαρά.