1ο ΘΕΜΑ: «Όλοι μαζί στη σχολική ζωή»
1ο Εργαστήριο: «Μια ακόμη αφορμή γνωριμίας»
Οι μαθητές/τριες να αναγνωρίσουν την αναγκαιότητα συνάντησης και επαφής με τους άλλους, αποδοχής της διαφορετικότητά τους.
- Δύο αλήθειες κι ένα ψέμα. (Το κάθε παιδί λέει δύο αλήθειες κι ένα ψέμα και προσπαθεί να παραπλανήσει τους άλλους. Στο τέλος γίνεται συζήτηση για τις ομοιότητες και τις διαφορές που εντοπίζουν στον εαυτό τους σε σχέση με τους άλλους και πώς τους φάνηκε που κάποιος σχολίασε τα όσα είπαν.)
- Μια ζωγραφιά για την τάξη μας. Οι ομάδες ζωγραφίζουν συνεργατικά μια σκηνή από τη σχολική ζωή.
2ο Εργαστήριο: «Οι κανόνες στην τάξη μου»
- Τι μου αρέσει και τι δε μου αρέσει. Οι μαθητές/τριες καταγράφουν αυτά που τους αρέσουν κι αυτά που δεν τους αρέσουν μέσα στην τάξη. (Συμπερίληψη - Τι μου αρέσει και τι δε μου αρέσει)
3ο Εργαστήριο: «Τα συναισθήματά μας»

4ο Εργαστήριο: «Τι είναι σύγκρουση;»
5ο Εργαστήριο: «Δραματοποίηση σεναρίων»
Σενάριο 1: Το παιχνίδι στην αυλή
Δύο παιδιά θέλουν να παίξουν με την ίδια μπάλα.
Και τα δύο την τραβούν.
Συζήτηση μετά: Τι θα μπορούσαν να κάνουν; Να παίξουν μαζί; Να βρουν σειρά; Να μοιραστούν τον χρόνο;
Σενάριο 2: Η καρέκλα στην τάξη
Δύο παιδιά φτάνουν ταυτόχρονα σε μια άδεια καρέκλα.
Και οι δύο λένε «είναι δική μου».
Συζήτηση μετά: Τι νιώθουν τα παιδιά; Πώς θα βρουν λύση χωρίς καβγά;
Σενάριο 3: Η ζωγραφιά
Ένα παιδί ζωγραφίζει. Έρχεται άλλο και παίρνει χωρίς να ρωτήσει τα χρώματα.
Το πρώτο παιδί θυμώνει.
Συζήτηση μετά: Τι θα μπορούσε να γίνει; Να ζητήσει «σε παρακαλώ»; Να περιμένει σειρά;
Σενάριο 4: Η μπάλα στο διάλειμμα
Μια ομάδα παίζει ποδόσφαιρο. Ένα παιδί λέει ότι η μπάλα βγήκε έξω, άλλο λέει όχι.
Ξεκινά διαφωνία.
Συζήτηση μετά: Πώς θα το λύσουν; Να ξαναπαίξουν τη φάση; Να αποφασίσει κάποιος διαιτητής;
Σενάριο 5: Η θέση στη γραμμή
Τα παιδιά μπαίνουν στη σειρά για την εκδρομή.
Δύο παιδιά μαλώνουν για το ποιος θα μπει μπροστά.
Συζήτηση μετά: Πώς μπορούν να το λύσουν δίκαια; Κλήρωση; Εναλλαγή σε κάθε εκδρομή;
Σενάριο 6: Η εργασία σε ζευγάρια
Δύο παιδιά πρέπει να φτιάξουν μια αφίσα.
Το ένα θέλει να ζωγραφίσουν ζώα, το άλλο λουλούδια.Συζήτηση μετά: Μπορούν να βρουν έναν συνδυασμό; Να συμφωνήσουν να κάνουν μισή–μισή;
6ο Εργαστήριο: «Πώς επικοινωνώ;»
«Ακούω και ζωγραφίζω»
Οι δυάδες των μαθητών/τριών κάθονται με γυρισμένες τις καρέκλες τους, ώστε να σταθούν πλάτη με πλάτη. Το ένα μέλος της δυάδας αναλαμβάνει τον ρόλο του ομιλητή, ο οποίος έχει την υποχρέωση να περιγράψει πώς θα σχεδίαζε ένα συγκεκριμένο θέμα (π.χ. μια φθινοπωρινή εικόνα), κοινό για όλες τις ομάδες. Το άλλο μέλος της δυάδας αναλαμβάνει τον ρόλο του ζωγράφου. Δεν επιτρέπεται να μιλήσει, να θέσει ερωτήσεις ή να δείξει το σχέδιό του όσο ο ομιλητής περιγράφει.
Έχοντας στη διάθεσή του χαρτί και μαρκαδόρους, ο ζωγράφος καθοδηγείται να εκτελέσει προσεκτικά τις οδηγίες του ομιλητή. Ο τελευταίος στη συνέχεια θα αναζητήσει τη ζωγραφιά που δημιουργήθηκε βάσει των δικών του οδηγιών στον πίνακα της τάξης, όπου θα αναρτηθούν όλα τα έργα των ομάδων. Από εκεί θα επιχειρηθεί η αντιστοίχιση των δημιουργιών με τα ζευγάρια των καλλιτεχνών.
Ακολουθεί συζήτηση για το τι βοήθησε ή τι εμπόδισε τον εντοπισμό της σωστής αντιστοίχισης. Οι μαθητές/τριες καταθέτουν την εμπειρία τους σχετικά με τα εμπόδια και τις διευκολύνσεις στην επικοινωνία κατά την ολοκλήρωση της ζωγραφιάς. Οι σκέψεις τους καταγράφονται σε σημειώματα, τα οποία τοποθετούνται σε δύο ομοιώματα «βάζων», ώστε να σχολιαστούν στην ολομέλεια στη συνέχεια.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, οι μαθητές/τριες αναφέρονται σε συμπεριφορές που εμποδίζουν την αποτελεσματική επικοινωνία, στα συναισθήματά τους όταν συνειδητοποιούν ότι «οι άλλοι δεν τους ακούν», και εκφράζουν τη γνώμη τους για τα χαρακτηριστικά του «καλού ακροατή».
7ο Εργαστήριο: ««Όλοι έχουν δίκαιο»
Δυο κατσίκες σ΄ ένα γεφύρι
Κόκκινη κλωστή δεμένη...
Δυο κατσίκες ανταμώθηκαν μια φορά επάνω σ΄ ένα στενό γεφύρι.
Η μία είπε:
-Κάμε τόπο να περάσω εγώ!
-Εσύ να πας πίσω και ν΄ αφήσεις να περάσω εγώ πρώτα! αποκρίθηκε η άλλη θυμωμένη.
-Πως είπες; φώναξε η πρώτη. Εγώ να κάμω τόπο να περάσεις εσύ; Είσαι στα σωστά σου;
-Έτσι; φώναξε τότε η άλλη. Δοκίμασε λοιπόν να περάσεις!
Το μάλωμα βάσταξε αρκετή ώρα με πολύ πείσμα.
Τέλος χύθηκαν η μία επάνω στην άλλη με μεγάλη ορμή. Χτυπούσαν τα κέρατά τους άγρια και θυμωμένα. Αλλά το γεφύρι ήταν στενό και γκρεμίστηκαν κι οι δυο τους.
Κάτω ήταν ποτάμι με βαθιά νερά. Οι δυο κατσίκες θα πνίγονταν το δίχως άλλο. Για καλή τους τύχη όμως, τις είδε ο βοσκός, έτρεξε, και με πολλά βάσανα κατόρθωσε να τις γλιτώσει.
