Έρευνα δράσης: Πόσο αποτελεσματική είναι η Περιγραφική Αξιολόγηση;

Ted Ed

Σύνδεσμος σε οδηγίες για την αποτίμηση της Περιγραφικής αξιολόγησης .

Όταν με το καλό ολοκληρώσουμε  τις δραστηριότητες μας.

Πρόταση μικρής δοκιμής της περιγραφικής αξιολόγησης (και της έρευνας δράσης)

στόχος της έρευνας δράσης

Μπορούμε να ξεκινήσουμε την εφαρμογή της της περιγραφικής αξιολόγησης σε μικρή (δοκιμαστική ) κλίμακα.

  1. Επιλέγουμε ένα τμήμα ή μερικούς μαθητές από το τμήμα
  2. Συλλέγουμε καταγραφές από τη συμπεριφορά (π.χ. ποινολόγιο , απουσίες) ή την επίδοση των μαθητών (π.χ. βαθμοί, τέστ) ΠΡΙΝ την εφαρμογή περιγραφικής αξιολόγησης.
  3. Αξιοποιούμε ένα ή δύο κριτήρια στα οποία έχουν ενεργό συμμετοχή οι μαθητές (π.χ. αυτοαξιολόγηση, φάκελος του μαθητή) τα οποία ελέγχουμε και υποστηρίζουμε για 4-5 διδακτικές ώρες.
  4. Συντάσσουμε αναφορά αξιολόγησης για το συγκεκριμένο μάθημα και χρονικό διάστημα
  5. Καταγράφουμε τη συμπεριφορά (π.χ. ποινολόγιο , απουσίες) ή την επίδοση των μαθητών (π.χ. βαθμοί, τέστ) ΜΕΤΑ την εφαρμογή περιγραφικής αξιολόγησης.
  6. Συζητάμε με τους συναδέλφους την εμπειρία και τις παρατηρήσεις μας

Αν θέλουμε να προχωρήσουμε σε έρευνα δράσης τότε θα χρειαστούμε ακόμη καταγραφές από τη συμπεριφορά (π.χ. ποινολόγιο , απουσίες) ή την επίδοση των μαθητών (π.χ. βαθμοί, τεστ) ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ την εφαρμογή περιγραφικής αξιολόγησης από μαθητές που ΔΕΝ παίρνουν μέρος στην περιγραφική αξιολόγηση.

Παραδείγματος χάριν:  δεύτερο τμήμα με τον ίδιο διδάσκοντα στο ίδιο μάθημα την ίδια χρονική περίοδο ή το ίδιο τμήμα με τον ίδιο διδάσκοντα στο ίδιο μάθημα ίδια τάξη την περσινή περίοδο αν έχουμε τα αντίστοιχα δεδομένα.

Ολοκληρώνουμε συμπληρώνοντας τη φόρμα ΠΛΑΙΣΙΟ ΜΙΚΡΟ-ΕΡΕΥΝΑΣ ΔΡΑΣΗΣ

Στη διάθεση σας για συζήτηση και υποστήριξη

Καλή δύναμη

Δημήτρης Κελεφιώτης

Εισαγωγή της Περιγραφικής Αξιολόγησης

Σε αυτή τη συνεργατική δραστηριότητα διαχειριζόμαστε την Εισαγωγή της Περιγραφικής Αξιολόγησης στα σχολεία μας.

Εμείς οι ίδιοι ανιχνεύουμε τη διαδικασία τα προβλήματα και τις λύσεις τους.

Ολοκληρώνοντας το κύκλο της διερεύνησης και τη εφαρμογής της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών αναστοχαζόμαστε για την αποδοτικότητα της και την επάρκεια μας σαν υποστηρικτές και πολλαπλασιαστές της Περιγραφικής Αξιολόγησης