ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πως είναι η ζωή τώρα στα νοσοκομεία με τον Κορονοιό;

ΝΟΣΗΛΕΥΤΗΣ: Ανέκαθεν η δουλειά ενός υγειονομικού ήταν δύσκολη... επί εποχή Covid όμως έχει επιβαρυνθεί αρκετά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πόσες ώρες δουλεύετε κάθε μέρα;

ΝΟΣΗΛΕΥΤΗΣ: Το ωράριο παραμένει οχτάωρο όπως ήταν αλλά έχουν κοπεί πολλά ρεπό και άδειες με συνέπεια να δουλεύουμε περισσότερες ώρες το μήνα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Παίρνετε άδειες;

ΝΟΣΗΛΕΥΤΗΣ: Δεν μπορούμε να παίρνουμε άδειες γιατί πρέπει να είμαστε στο νοσοκομείο

Ερευνητικά άρθρα και επιστήμη για τον COVID-19

Τα φαινόμενα έξαρσης της πανδημίας του κορονοϊού COVID-19 έχουν οδηγήσει πολλούς εκδότες επιστημονικής πληροφόρησης να ανοίξουν -έστω παροδικά- επιστημονικά άρθρα που εστιάζουν σε αυτόν τον ιό. Παράλληλα, ανοικτές υπηρεσίες και υποδομές πλαισιώνουν με τον τρόπο τους την αξιόπιστη πληροφόρηση στην οποία πρέπει να έχουν οι ερευνητές. Πλέον η κάθε νέα προσθήκη επισημαίνεται με μπλε ετικέτα, ενώ ο μέσος όρος χρόνου ανάγνωσης της Ιστοσελίδας είναι 11,5 λεπτά.

Γιάννης Τάξος  και Φίλιππος Φασούλας

COVID-19 ΠΟΙΗΜΑΤΑ

Έγκλειστοι δίχως διαφυγή
Έρημοι μες τα πλήθη
Σέρνονται άλαλοι κι αργοί
Σπείρες γεμάτες λήθη.

Φως και πνοές από σχισμές
Φύρα τροφή περίσσια
Συνωστισμός για δωρεές
Για του πνιγμού βαφτίσια.

Στο μπούκωμα βολεύονται
Πεζομαχούν με βλέννες
Μ’ αναίσθητες αντένες.

Oικονομία και Covid-19

 

ΤΕΧΝΗ ΜΕ ΤΟΝ COVID

             COVID-19 street art in Navi Mumbai, India, on March 5, 2021.

Ο José Guerrero η Emma Calvo και η Irene Llorca, οι οποίοι εργάζονται στο δημιουργικό τμήμα διαφημιστικών εταιρειών στη Βαρκελώνη, είχαν μία διαφορετική ιδέα για να αποτυπώσουν καλλιτεχνικά την εποχή μας. σε ένα ψηφιακό περιβάλλον.

Η ιδέα του Μουσείου Τέχνης Covid γεννήθηκε τις πρώτες μέρες της καραντίνας στην Ισπανία. Οι τρεις τους, πρόσεξαν ότι πολλοί φίλοι τους χρησιμοποίησαν την τέχνη ως απόδραση κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού. Γρήγορα αντιλήφθηκαν ότι δεν λειτουργούσαν μόνο οι φίλοι τους με αυτόν τον τρόπο. Το διάστημα της καραντίνας η παραγωγή έργων Τέχνης ήταν τεράστια.

Κάπου εκεί, λοιπόν, αναρωτήθηκαν τι πρόκειται να συμβεί σε όλα εκείνα τα έργα τέχνης που οι άνθρωποι δημιουργούν στα σπίτια τους. Και τότε προέκυψε η ιδέα: Ένα μουσείο, απαραίτητα ψηφιακό, που θα συγκέντρωνε όλη αυτή την τέχνη. Στις 19 Μαρτίου 2020 έκαναν την πρώτη δημοσίευση και συνεχίζουν ακόμα και σήμερα να δημοσιεύουν καθημερινά έργα.

Το εικονικό Μουσείο Τέχνης Covid, το οποίο έχει τη δική του ιστοσελίδα αλλά φιλοξενείται και στο Instagram, συλλέγει έργα που δημιουργούνται έχοντας ως έμπνευση την κρίση του Covid-19. Εικονογραφήσεις, φωτογραφίες, ζωγραφική, σχέδια, κινούμενα σχέδια, βίντεο κ.λπ., επιλέγονται από την ομάδα και αφήνουν το δικό τους αποτύπωμα στην Ιστορία.

Όπως λένε και οι ίδιοι οι δημιουργοί του, οι οποίοι δεν νοιάζονται μόνο για τη χρονολογική καταγραφή αλλά και για την οικονομική στήριξη των καλλιτεχνών: «Είναι πολύ ενδιαφέρον να έχουμε αυτό το μουσείο για να γνωρίζουμε πώς εκφράστηκαν οι άνθρωποι, πώς το έζησαν όλο αυτό και πώς ένιωσαν. Θέλουμε να λειτουργεί ως αρχείο. Από την άλλη, όλα δείχνουν ότι μετά από αυτή την υγειονομική κρίση θα συμβεί μια άλλη οικονομική. Είναι σημαντικό λοιπόν, οι επαγγελματίες στον τομέα της τέχνης και της δημιουργικότητας να στηρίζουμε ο ένας τον άλλον και να δίνουμε ορατότητα στον εαυτό μας».

Για να εμφανιστούν στο μουσείο, οι καλλιτέχνες, μπορούν να στείλουν τα έργα τους στην ιστοσελίδα του μουσείου, στη φόρμα submit αλλά και στο Instagram, κάνοντας tag στην ανάρτησή τους το @covidartmuseum ή χρησιμοποιώντας το hashtag #covidartmuseum. Από όλα τα έργα που παραλαμβάνονται ή ανακαλύπτονται, γίνεται επιλογή ανάμεσα σε αυτά που αντικατοπτρίζουν καλύτερα την τρέχουσα στιγμή. Δείτε κάποια από τα πραγματικά ευφάνταστα έργα και αναρωτηθείτε… μήπως ήρθε η στιγμή να αφήσετε κι εσείς το δικό σας καλλιτεχνικό αποτύπωμα στο Covid Art Museum;

Η καταιγίδα μιας πανδημίας

     Άρθρο

    Κοινωνική ζωή

Οι επιπτώσεις που έχουν παρατηρηθεί στην υγεία μας λόγω της τρέχουσας πανδημίας και οι οποίες επηρεάζουν την ποιότητα της ζωής μας.

Η κοινωνική αποστασιοποίηση (αναβολή ή και ακύρωση συναθροίσεων σε κοινωνικές εκδηλώσεις όπως γάμοι, βαφτίσια, θρησκευτικές, αθλητικές ή καλλιτεχνικές εκδηλώσεις). Σημαντικές επιπτώσεις αναφέρονται στην προσωπική ζωή, στα χόμπι, στη σχολική εκπαίδευση, στην επαγγελματική και ακαδημαϊκή καριέρα και οι επιπτώσεις αυτές φαίνεται ότι σχετίζονται είτε άμεσα με τη νόσο είτε έμμεσα μέσω stress, άγχους, φόβου και κόπωσης λόγω διαταραχών ύπνου και εξάντλησης. Σημαντικές δυσκολίες αναφέρονται στην πνευματική συγκέντρωση με πτώση των επιδόσεων και ακαδημαϊκές καθυστερήσεις.

Τέλος στις βόλτες για shopping

Οι περιορισμοί στις μετακινήσεις αλλάζουν τις συνήθειες των καταναλωτών, με στροφή προς τις αγορές μέσω Διαδικτύου. Ο κλάδος λιανικής, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, αντιμετώπιζε ήδη αρκετές δυσκολίες. Το lockdown αναμένεται να επιταχύνει τις διαρθρωτικές αλλαγές που ήταν ήδη καθ’ οδόν, επιτρέποντας την επιβίωση του πιο ισχυρού. Oι επιχειρήσεις σε καλή οικονομική κατάσταση θα καταφέρουν να επιβιώσουν. Αλλά οι πιο αδύναμοι παίκτες -που ήταν ήδη αντιμέτωποι με πτωτική τάση στις πωλήσεις, αυξημένο κόστος και εντονότερο ανταγωνισμό- ενδεχομένως να μην καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στα νέα δεδομένα της πανδημικής κρίσης, βάζοντας μόνιμο «λουκέτο». Τουλάχιστον το 40% των καταναλωτών δηλώνουν ότι έχουν περιορίσει τις επισκέψεις σε φυσικά καταστήματα, με το 20%-35% να έχουν αυξήσει τις παραγγελίες μέσω ΔιαδικτύουΕπίσης ότι το 46% των καταναλωτών στην Ευρώπη στρέφονται περισσότερο στα καταστήματα της περιοχής τους για αγορές, αποφεύγοντας τους εμπορικούς δρόμους ή εμπορικά κέντρα.

Νέα εποχή και στην εκπαίδευση

Η ζωή στο σχολείο είχε μέχρι τον Μάρτιο του 2020 το δικό της ρυθμό, με διδακτικές ώρες, διαλείμματα, εκδρομές και σχολικές παραστάσεις. Στο πρώτο καθολικό lockdown της άνοιξης, περισσότερα από το 90% των παιδιών του πλανήτη βρέθηκαν εκτός σχολικής αίθουσας, σύμφωνα  με την Unesco. Οι συνέπειες της απουσίας από τις εκπαιδευτικές δομές εξαιτίας της πανδημίας θα είναι ορατές για χρόνια. Η διδασκαλία συνεχίσθηκε διαδικτυακά, γεγονός που προκαλεί ανησυχίες για αποκλεισμό των μαθητών από φτωχότερες χώρες και χωρίς τη δυνατότητα πρόσβασης σε ψηφιακό εξοπλισμό. Στο δεύτερο lockdown τα σχολεία της Ευρώπης έμειναν ανοικτά, πλην ορισμένων εξαιρέσεων, όπως σε Ελλάδα και Αυστρία, όπου πανεπιστήμια, γυμνάσια και λύκεια θα κλείσουν και οι μαθητές/φοιτητές θα παρακολουθούν μαθήματα εξ αποστάσεως, με τις αρχές να κρίνουν ότι φοιτητές και μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να ανταποκριθούν καλύτερα στις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης. Εκτιμάται ότι το 59% των εφήβων 12-15 των έχει το δικό του tablet ενώ πάνω από το 80% έχουν smartphoneΣτην απόφαση να μείνουν στο σπίτι οι μαθητές Γυμνασίου/Λυκείου έπαιξε ρόλο και το γεγονός ότι σε αυτές τις ηλικίες έχουν δική τους κοινωνική ζωή και είναι πιθανόν να ευνοούν τη μετάδοση του κορωνοϊού περισσότερο από τα μικρότερα παιδιά. 

Η ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ ΜΙΑΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

Άρθρο

Τα τελευταία δύο χρόνια η ζωή όλων μας έχει αλλάξει προς το χειρότερο. Αιτία αυτής της αλλαγής είναι η πανδημία του covid-19. Ενός ιού με καταστροφικά αποτελέσματα για τον ανθρώπινο οργανισμό. Εξαιτίας αυτού του ιού αναγκαστήκαμε να μείνουμε σε καραντίνα στο σπίτι και ειδικά τα παιδιά που έπρεπε να παρακολουθήσουν μαθήματα εξ αποστάσεως. Διαπιστώσαμε όμως ότι αυτό αποδείχθηκε εξαιρετικά δύσκολο για τους γονείς, για τα παιδία και για τους εκπαιδευτικούς. Η δια ζώσης διδασκαλία αντικαταστάθηκε με την τηλεδιάσκεψη. Παιδιά και εκπαιδευτικοί στημένοι μπροστά σε έναν υπολογιστή να προσπαθούν να κάνουν το καλύτερο για τη μάθηση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα παιδιά να χάσουν την επαφή με τον εκπαιδευτικό αλλά και με τους συμμαθητές τους. Έτσι κλείστηκαν περισσότερο στον εαυτό τους, συνήθισαν τη μοναξιά και αποξενώθηκαν. Αυτό τους έκανε να καταλάβουν την αξία της φιλίας και του σχολείου και να εκτιμήσουν αυτό που θεωρούσαν δεδομένο.

Ποιήμα

Ήρθανε χρόνια δύσκολα                                                                                                                                                                                    καιροί καταραμένοι                                                                                                                                                                                              κορονοιος εισέβαλε                                                                                                                                                                                             ποιος ζει και ποιος πεθαίνει

Κρυφτήκαμε στα σπίτια μας                                                                                                                                                                               και δεν κυκλοφορούμε                                                                                                                                                                                        χάσαμε τις παρέες μας και μάσκες θα φορούμε                                                                                                                                            και μάσκες θα φορούμε

Ολοι τώρα θα έχουμε                                                                                                                                                                                          τις ίδιες τις μουσούδες                                                                                                                                                                                      και αν το σκεφτείς στην τελική                                                                                                                                                                        θα 'μαστε σαν μαιμούδες

Τερμα συνάξεις και χαρές                                                                                                                                                                                   χοροί και συναυλίες                                                                                                                                                                                             και να ξεχάσουμε αγκαλιές                                                                                                                                                                                φιλιά και χειραψίες

Συνέντευξη 

Δημοσιογράφος Πως επηρεάστηκε η διδασκαλία απο τον κορονοιό?                                                                                                     Εκπαιδευτικός Χάθηκε η επικοινωνία και η αλληλεπίδραση δασκάλου-μαθητή                                                                                  Μαθητής Ελλειψε η φιλία. Τα παιδιά μείναμε στο σπίτι και δεν παίζαμε με τους φίλους μας. Συνηθίσαμε να είμαστε μόνοι  Δημοσιογράφος Σε ποιο βαθμό ο κορονοιος επηρέασε τις φιλικές σχέσεις των παιδιών και τι μπορει να γίνει για να ανακάμψουν οι σχέσεις μαθητών μεταξύ τους και με τους δασκάλους τους?                                                                                      Εκπαιδευτικός Να λειτουργεί το σχολείο κανονικά δίνοντας στα παιδια τα εφόδια για τον κόσμο των μεγάλων και μαθαίνοντάς τους τον αλληλοσεβασμό την κατανόηση και την ενσυναίσθηση                                                                                       Μαθητής Να πηγαίνουμε στο σχολείο να εκπαιδευόμαστε με τη βοήθεια των δασκάλων μας μεσα απο δημιουργικές μεθόδους μάθησης και απο το παιχνίδι με τους φίλους μας

Φωτογραφίες

Κορονοϊός: 10 άτυπα συμπτώματα που πρέπει να γνωρίζετε (εικόνες) - Onmed.gr                 COVID 19

Παιδεία | CoVid19.gov.gr           Επιστρέφω στο σχολείο και μένω υγιής - Δημοτική Εκπαίδευση - Ενημερωνόμαστε για τον Κορωνοϊό (Covid-19)

 

Η εξέλιξη του τηλεφώνου

Ο «Πατέρας» του τηλεφώνου είναι ο Σκωτσέζος Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ, γνωστός επιστήμονας και εφευρέτης της εποχής του. Το 1868 ο Γκράχαμ Μπελ μετανάστευσε στην Αμερική όπου ασχολήθηκε με την ακουστική και τη διδασκαλία της ομιλίας των κωφαλάλων και αργότερα το 1875 πειραματίστηκε με τον καλό του φίλο και συνεργάτη Γουότσον  για τη δημιουργία μιας συσκευής που θα μετέφερε τον ήχο μέσω του ηλεκτρισμού. Έτσι , το 1876 κατασκεύασε τον πολλαπλό τηλέγραφο,  που εξυπηρετούσε  συνομιλίες κοντινών μόνο αποστάσεων. Ένα χρόνο αργότερα ο Αμερικανός Ντέιβιντ Χιουζ ανακάλυψε το μικρόφωνο, χάρη στο οποίο το τηλέφωνο εξελίχθηκε ώστε να επιτρέπει τη συνομιλία μεταξύ  μακρινών αποστάσεων. Στην αρχή μικρόφωνο και ακουστικό ήταν τοποθετημένα μαζί.
Για να φτάσει στη σημερινή του μορφή , το τηλέφωνο πέρασε διάφορα στάδια. Αρχικά ήταν χειροκίνητο και λειτουργούσε μέσω τηλεφωνικών κέντρων με τηλεφωνήτρια. Κατόπιν η σύνδεση γινόταν από ημιαυτόματα κέντρα με απλό σήκωμα του ακουστικού και τέλος μέσω αυτόματων  κέντρων με απευθείας κλήση του συνδρομητή στον αριθμό που ζητάει.
Κινητό τηλέφωνο ή απλά κινητό, ονομάζεται κατά κύριο λόγο το τηλέφωνο που δεν εξαρτάται από καλωδιακή σύνδεση με δίκτυο παροχής τηλεφωνίας . Τα κινητά τηλέφωνα εκπέμπουν σε υψηλές συχνότητες και χρησιμοποιούν πλέον αποκλειστικά ψηφιακή τεχνολογία.
Το πρώτο κινητό εφευρέθηκε  το 1972 , από τον Αμερικανό Μάρτιν Κούπερ, για την εταιρεία Μotorola. Ήταν 33 εκατοστά και ζύγιζε ένα κιλό, δηλαδή τεράστιο και βαρύ! Ο Μάρτιν Κούπερ δήλωσε ότι ήταν ανάγκη  να απελευθερωθεί αυτός και όλοι μας από τα ενοχλητικά καλώδια του τηλεφώνου. Η εφεύρεση κόστισε 4.000 δολάρια και επισήμως ονομαζόταν Dynatec 8000.Στη συνέχεια τα κινητά βελτιώθηκαν και εξελίχθηκαν σε λειτουργίες  και σε μέγεθος , έγιναν εύχρηστα και απαραίτητα και μπήκαν στη ζωή όλων μας.

Η πρώτη τηλεόραση το1930 , έδειχνε απλά κινούμενες εικόνες.
Στο σύστημα αυτό οι εικόνες αποτελούνταν μόνο από 30 γραμμές και
δεν μπορούσαν να αναπαραχθούν οι μικρές λεπτομέρειες.
Το 1940, τη χρονιά που ξέσπασε ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος, οι τακτικές τηλεοπτικές
εκπομπές διακόπηκαν.
Μετά τον πόλεμο ξαναρχίζουν οι μεταδόσεις, αλλά ήταν λιγότερες σε αριθμό.
Το BBC ξανάρχισε το 1946 να εκπέμπει τηλεοπτικό σήμα και τρία χρόνια αργότερα
κατασκεύασε με εξαιρετική επιτυχία έναν πάρα πολύ ισχυρό, τον ισχυρότερο θα λέγαμε
σταθμό αναμετάδοσης ανά την υδρόγειο. Μαζί με την ολοκλήρωση των οκτώ επιπλέον
σταθμών αναμετάδοσης το έτος 1952, καθίσταται δυνατή η παρακολούθηση του
ραδιοτηλεοπτικού προγράμματος από ένα ποσοστό του πληθυσμού, το οποίο αγγίζει το
80%, στο Ηνωμένο Βασίλειο.
και μια φορητή "βαλίτσα", αλλά λίγο βαριά(50 κιλά)
Τον Σεπτέμβριο του 1960 έγινε το πρώτο μεγάλο βήμα : στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης
με πρωτοβουλία της ΔΕΗ στήθηκε ο πρώτος πειραματικός τηλεοπτικός σταθμός. Παρά την
περιορισμένη του εμβέλεια, αφού κάλυπτε μια περιοχή 45 χιλιομέτρων γύρω από την
Θεσσαλονίκη, ήταν ένα πολύ σπουδαίο βήμα για την εποχή εκείνη και δεδομένων των
επιπέδων ή των ρυθμών τεχνολογικής ανάπτυξης της Ελλάδας.
Και φτάνουμε στο αποφασιστικότερο σημείο της ιστορίας της ελληνικής τηλεόρασης: τις
πειραματικές εκπομπές τεχνικών του Ε.Ι.Ρ. από τον σταθμό της Δ.Ε.Η. στο Ζάππειο το 1964
και ένα χρόνο μετά την απόφαση για αξιοποίηση του υπάρχοντος σταθμού. Έτσι η όλη
υπόθεση ξέφυγε οριστικά πλέον από το πειραματικό στάδιο και οι πρώτες πραγματικές
τηλεοπτικές μεταδόσεις είναι γεγονός.
Στις 23 Φεβρουαρίου 1966 ξεκινάει και στην Ελλάδα η τηλεοπτική
περιπέτεια, ασπρόμαυρη στην αρχή και με μικρή εμβέλεια. Οι τηλεοράσεις δε, που υπήρχαν
στην Αθήνα δεν ήταν πάνω από 1000!!
Μετά ακολουθεί η έγχρωμη τηλεόραση. Στούντιο έγχρωμης
τηλεόρασης
Στα τέλη της δεκαετίας του 1980 λειτουργούν στην Αμερική 1300 τηλεοπτικοί σταθμοί και
το 98% των αμερικανικών νοικοκυριών διαθέτει τηλεόραση. Οι εκπομπές
πραγματοποιούνται κάτω από καλύτερες τεχνικές συνθήκες και είναι έγχρωμες.
1998, η τηλεόραση με "νέα" όψη
Από το 1990 επίσης, ξεκινά και η αναμετάδοση των πρώτων δορυφορικών καναλιών. Είναι
η εποχή που οι ταράτσες των σπιτιών αλλάζουν ραγδαία όψη, όταν στις ήδη
εγκατεστημένες μεγάλες κεραίες των VHF προστίθενται οι λίγο πιο κομψές κεραίες UΗF που
προορίζονται για την λήψη των νέων καναλιών. Έτσι, εμφανίστηκαν δειλά δειλά τα πρώτα
τεράστια πιάτα στις αθηναϊκές ταράτσες και στη συνέχεια και των άλλων πόλεων.
Τέλος το 1994 εμφανίζεται το πρώτο συνδρομητικό κανάλι, το Filmnet, που προσέφερε
εμπορικές ταινίες και ζωντανούς αγώνες ποδοσφαίρου.
Στα σπίτια αρχίζουμε να προτιμάμε "ντιζαϊνάτες" συσκευές LCD, LED, plasma και
home cinema για τέλειο αποτέλεσμα σε εικόνα και ήχο.
90 χρόνια μετά τη δημιουργία της, έχουμε πάψει να θεωρούμε την τηλεόραση μία
απλή συσκευή αναπαραγωγής εικόνας και ήχου.
Πλέον oι έξυπνες τηλεοράσεις (Smart TV) έχουν δυνατότητα σύνδεσης στο Internet για
πρόσβαση σε έναν ολόκληρο κόσμο απεριόριστων επιλογών ψυχαγωγίας, εύκολα και
απλά.

 

 

Η εξέλιξη της τηλεόρασης από το 1920 έως το 2020 (βίντεο) | Pronews

η τεχνολογικη εξελιξη τησ τηλεορασησ



Η εξέλιξη της τηλεόρασης σε βάθος χρόνου
με την ανάπτυξη της τεχνολογίας.
Η πρώτη τηλεόραση το1930 , έδειχνε απλά κινούμενες εικόνες.
Στο σύστημα αυτό οι εικόνες αποτελούνταν μόνο από 30 γραμμές και
δεν μπορούσαν να αναπαραχθούν οι μικρές λεπτομέρειες.
Το 1940, τη χρονιά που ξέσπασε ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος, οι τακτικές τηλεοπτικές
εκπομπές διακόπηκαν.
Μετά τον πόλεμο ξαναρχίζουν οι μεταδόσεις, αλλά ήταν λιγότερες σε αριθμό.
Το BBC ξανάρχισε το 1946 να εκπέμπει τηλεοπτικό σήμα και τρία χρόνια αργότερα
κατασκεύασε με εξαιρετική επιτυχία έναν πάρα πολύ ισχυρό, τον ισχυρότερο θα λέγαμε
σταθμό αναμετάδοσης ανά την υδρόγειο. Μαζί με την ολοκλήρωση των οκτώ επιπλέον
σταθμών αναμετάδοσης το έτος 1952, καθίσταται δυνατή η παρακολούθηση του
ραδιοτηλεοπτικού προγράμματος από ένα ποσοστό του πληθυσμού, το οποίο αγγίζει το
80%, στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Τον Σεπτέμβριο του 1960 έγινε το πρώτο μεγάλο βήμα : στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης
με πρωτοβουλία της ΔΕΗ στήθηκε ο πρώτος πειραματικός τηλεοπτικός σταθμός. Παρά την
περιορισμένη του εμβέλεια, αφού κάλυπτε μια περιοχή 45 χιλιομέτρων γύρω από την
Θεσσαλονίκη, ήταν ένα πολύ σπουδαίο βήμα για την εποχή εκείνη και δεδομένων των
επιπέδων ή των ρυθμών τεχνολογικής ανάπτυξης της Ελλάδας.
Και φτάνουμε στο αποφασιστικότερο σημείο της ιστορίας της ελληνικής τηλεόρασης: τις
πειραματικές εκπομπές τεχνικών του Ε.Ι.Ρ. από τον σταθμό της Δ.Ε.Η. στο Ζάππειο το 1964
και ένα χρόνο μετά την απόφαση για αξιοποίηση του υπάρχοντος σταθμού. Έτσι η όλη
υπόθεση ξέφυγε οριστικά πλέον από το πειραματικό στάδιο και οι πρώτες πραγματικές
τηλεοπτικές μεταδόσεις είναι γεγονός.

Από το 1990 επίσης, ξεκινά και η αναμετάδοση των πρώτων δορυφορικών καναλιών. Είναι
η εποχή που οι ταράτσες των σπιτιών αλλάζουν ραγδαία όψη, όταν στις ήδη
εγκατεστημένες μεγάλες κεραίες των VHF προστίθενται οι λίγο πιο κομψές κεραίες UΗF που
προορίζονται για την λήψη των νέων καναλιών. Έτσι, εμφανίστηκαν δειλά δειλά τα πρώτα
τεράστια πιάτα στις αθηναϊκές ταράτσες και στη συνέχεια και των άλλων πόλεων.
Τέλος το 1994 εμφανίζεται το πρώτο συνδρομητικό κανάλι, το Filmnet, που προσέφερε
εμπορικές ταινίες και ζωντανούς αγώνες ποδοσφαίρου

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΕΛΙΜΕΖΗΣ