Κάθε δράση φιλαναγνωσίας έχει ως στόχο αφενός την καλλιέργεια μιας σχέσης αγάπης ανάμεσα στους/στις μαθητές/τριες και στο βιβλίο (λογοτεχνικό ή μη), αφετέρου όμως μπορεί να συμβάλλει και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων που αφορούν την έκφραση σκέψεων, συναισθημάτων, ιδεών κτλ. μέσω της γραφής.
Προς την κατεύθυνση αυτή, καθώς η όλη δράση εντάσσονταν και σ' ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο, υπήρχε η επιδίωξη -μία φορά τουλάχιστον την εβδομάδα- να ανατίθενται στους μαθητές και στις μαθήτριες 2-3 ασκήσεις δημιουργικής γραφής, από τις οποίες μπορούσαν να επιλέξουν και να συνθέσουν -μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα- μία τουλάχιστον.
Τα κείμενα που κατατέθηκαν ξεπέρασαν τις προσδοκίες μας, πολλά απ' αυτά έχουν ιδιαίτερη αισθητική και λογοτεχνική αξία και μας αποκάλυψαν πολλούς και πολλές -εν δυνάμει- μικρούς/ες συγγραφείς και λογοτέχνες.
Η συγκομιδή ήταν τεράστια και πολύ δύσκολη για μας η επιλογή. Παρακάτω σας παραθέτουμε ορισμένα απ' αυτά ώστε να γίνετε κοινωνοί της προσπάθειας των παιδιών να γράψουν κείμενα αξιοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.
Γράψε μια παράγραφο για μια μυρωδιά που σου ανακαλεί αναμνήσεις / θύμησες…(σελ. 11-12)
Η ζωή μέσα στο μπαούλο. Γίνε η Αρετή κι αφηγήσου πώς περνάς μέσα στο μπαούλο! (σελ. 30)
Η Δόμνα: Ποια ήταν; Πώς ήταν η ζωή της στη Σμύρνη; Ποια είναι η ιστορία του σεντονιού της; Πώς έφτασε στην Αθήνα; Πού πάει όταν βγαίνει έξω από το θέατρο; Τι βλέπει; Τι αντιμετωπίζει; (σελ. 35-36)
Γίνε ο Σάββας και παρουσίασε τη γνωριμία με τον Δρόσο μέσα από τα δικά του μάτια! (σελ. 48)
Πώς βρέθηκε το βιβλίο στην αποθήκη; Γράψε την προϊστορία του! (σελ. 67)
“Σ’ έχει κυνηγήσει ποτέ μια λέξη;” Ποια; Γιατί; (σελ. 85)
Γράψτε μια παρένθετη σκηνή: Η Ευδοξούλα με τον αγαπημένο της σχεδιάζουν το μέλλον τους. (σελ. 105)
Συνεχίζεται...με το "Εν δυνάμει συγγραφείς (Μέρος Β')"!