Το σχολειο μου

Ως μαθήτρια του 2ου ΓΕΛ Κορδελιού είμαι διατεθιμένη να μιλήσω για τα προτερήματα του σχολείου μου όσον αφορά την δομή του κτηρίου του. Αρχικά, το σχολείο μου διαθέτει δυο ορόφους, ο πρώτος αφιερωμένος στο γυμνάσιο και ο δεύτερος στο λύκειο. Υπάρχει, επιπλέον, ενα υπόγειο, στο οποίο βρίσκεται η αίθουσα της τεχνολογίας του γυμνασίου. Σε αυτήν εκτίθενται όλες οι εργασίες και οι κατασκευές παλιών μαθητών ώστε να τις δουν οι επόμενοι. Ακόμη, το σχολείο μας παρέχει στους μαθητές αίθουσες πληροφορικής, με την βοήθεια των οποίων το μάθημα της πληροφορικής γίνεται πιο ζωντανό και άμεσο. Τέλος, εξωτερικά του κτηρίου αντικρίζει κανείς μία μεγάλη αυλή γεμάτη πράσινο. Μέσα σε αυτήν παρευρίσκεται ένα κλειστό γυμναστήριο, στο οποίο οι μαθητές μπορούν να ασκήσουν αθλήματα όπως βόλλεϊ, μπάσκετ, μπάτμιντον και ότι άλλο επιθυμούν.

Το σχολείο μου

Το σχολείο μου.
Θα ήθελα να αναφέρω κάποια χαρακτηριστικά για την γεωγραφική θέση του σχολείο μου. Αν και είναι καλό σχολείο με πολλές προοπτικές η γεωγραφική του θέση δεν το αφήνει να φανεί. Βρίσκεται σε ένα μέρος μακριά από το κέντρο του Κορδελιού οπότε μπορεί να μην είναι αρκετά προσβάσιμο σε πολλούς καθηγητές αλλά και μαθητές. Η προσβασιμότητα του βέβαια είναι το μικρότερο πρόβλημα που μπορείς να βρεις. Το μεγαλύτερο είναι ότι η θέση που βρίσκεται το σχολείο μου είναι σε ένα απομονωμένο μέρος.

Μια νέα εποχή για το σχολείο!

Φοιτώντας στο λύκειο μας, ο καθένας μπορεί να ανακαλύψει τις ποικίλες δυνατότητες και προοπτικές που του ανοίγονται μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα. Συγκεκριμένα, ο μαθητής έχει την δυνατότητα να συμμετέχει σε διαφόρων ειδών εκπαιδευτικά προγράμματα, στα οποία λαμβάνει μέρος το σχολείο μας. Έτσι ανακαλύπτει τις ικανότητες, τα ενδιαφέροντα, τις κλείσεις του και οραματίζεται ένα μέλλον στο οποίο θα είναι πρωταγωνιστής και όχι θεατής.

πληγεσ τησ κυβερνησησ

Ο τίτλοσ είναι αρηματικόσ. Υπάρχει όμωσ και ένασ υπότιτλοσ με ρήμα σε χρόνο ενεστώτα σε ενεργητική σύνταξη. Στον τίτλο δεν υπάρχει στίξη που σημάινει πωσ δεν δηλώνεται με κάποιον τρόπο κάποιοσ σχολιασμόσ του συντάκτη μέσω αυτήσ. Ο λόγοσ είναι ελλειπτικόσ αφού λέιπει το ρήμα που είναι βασικόσ όροσ τησ πρότασησ. Γίνεται ποιητική λειτουργεία τησ γλώσσασ (έξι πληγές) όμωσ το ύφοσ είναι σοβαρό. η οπτική γωνία του τίτλου είναι υποκειμενική καθώσ χρησιμοποιείται η ποιητική λειτουργεία τησ γλώσσασ, φανερώνοντασ έτσι το σχόλιο του συντάκτη. Προφανώσ και η στάση του είναι αρνητική καθώσ χρησιμοποιείται η λέξη "πληγέσ" που έχει την έννοια του "ελαττώματα".

o τίτλος δεν έχει ρήμα , το ύφος είναι σοβαρό , ο συγγραφές χρησιμοποιεί τη λογική χρήση της γλώσσας. Τέλος, η χρήση της παύλας δηλώνει τον διαχωρισμό των δύο προτάσεων και βοηθάει στην συνοχή του κειμένου

Άσκηση σελ. 39

"Aκριβή κοροϊδία στα ράφια"

-"Η καθημερινή"

α)Δεν έχει ρήμα

β)Δεν έχει στίξη

η)Το ύφος του τίτλου είναι δραματικό αλλά παράλληλα και σοβαρό.

δ) Ο συντάκτης διαλέγει να χρησιμοποιήσει ποιητική λειτουργία της γλώσσας για να τονίσει το ύφος και επικαλείται το συναίσθημα του αναγνώστη .

Οπτική γωνία: Φαίνεται πως είναι κατά του θέματος, δηλαδή της ακρίβειας στα μαγαζία.

  1. Δεν έχει ρήματα. Έχει στίξη την άνω κάτω τελεία που δηλώνει των χωρισμό δύο προτάσεων ή την επεξήγηση της προηγούμενης πρότασης. Το ύφος είναι σοβαρό και η λειτουργία της γλώσσας είναι λογική.

Σχολιασμός τίτλου

Ο τίτλος δεν έχει ρήμα, όπως επίσης και στίξη. Το ύφος είναι σοβαρό και χρησιμοποιείται λογική λειτουργία της γλώσσας.

Στο τίτλο υπάρχει ρήμα, με το οποίο επίσης ξεκινάει. Ο λόγος που ξεκινάει με ρήμα είναι για να δωθεί έμφαση. Το ύφος του τίτλου είναι δραματικό, καθώς χρησιμοποιείται και η ποιητική λειτουργία της γλώσσας όπου φαίνεται από την λέξη «ρετιρέ».

Έκφραση έκθεση

σελ.39 άσκηση: Να παρατηρήσετε  τους τίτλους μίας εφημερίδας, καθώς και αυτούς που ακολουθούν παρακάτω, και να απαντήσετε στος ερωτήσεις:

Απάντηση: Σε έναν τίτλο συχνά παραλείπονται για λόγους συντομίας διάφορα στοιχειά και λέξεις.Όπως για παράδειγμα τα άρθρα,τα ρήματα, και οι προθέσεις. Οι παραλήψεις αυτές κινούν το ενδιαφέρον του αναγνώστη.

Α) Τα ρήματα βρίσκονται συνήθως σε γ πρόσωπο και σε χρόνο ενεστώτα η αόριστο

Β) Συχνά σε έναν τίτλο χρησιμοποιείται το θαυμαστικό, τα παοσιοπητικά, τα ειδαγωγικά, και τα ςρωτηματικά.

Γ) Το ύφος του τίτλου είναι ανάλογα με το περιεχόμενο μιας είδησης.

Δ) Συνήθως χρησημοποιείται συγκινητική χρήση της γλώσσας

ΠΑΡΗΣ ΑΚΡΙΤΑΣ