Εξαπάτηση/κλοπή ταυτότητας

ΤΙ ΕΊΝΑΙ

Όταν οι πληροφορίες της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας σας βρεθούν να έχουν διαρρεύσει, η άμεση ανησυχία είναι ότι οι κλέφτες θα μπορούσαν να πάνε σε ένα ξεφάντωμα αγορών χρησιμοποιώντας την κάρτα σας. Στις περισσότερες περιπτώσεις, μια κάρτα που έχει παραβιαστεί πρέπει να ακυρωθεί και να αντικατασταθεί. Τα καλά νέα είναι ότι οι τράπεζες και οι εταιρείες πιστωτικών καρτών το γνωρίζουν καλά αυτό και έχουν εύκολες διαδικασίες για την αμφισβήτηση ύποπτων χρεώσεων, την ακύρωση μιας παραβιασμένης κάρτας και τη γρήγορη απόκτηση μιας κάρτας αντικατάστασης. Επικοινωνήστε αμέσως με την τράπεζά σας. Μπορεί να είναι σε θέση να σταματήσει τη μεταφορά χρημάτων ή να κλείσει το λογαριασμό σας, αν πιστεύετε ότι ο απατεώνας έχει τα στοιχεία σας.

ΤΡΌΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΌΠΙΣΗΣ

  • Αλλάξτε αμέσως τους κωδικούς πρόσβασης και τους κωδικούς PIN, εάν υποψιάζεστε ότι η ασφάλειά σας έχει παραβιαστεί.

  • Αναφέρετε μια απάτη ή μια απόπειρα απάτης σε μια κυβερνητική υπηρεσία, όπως το Scamwatch της ACCC, για να τους βοηθήσετε να εντοπίσουν τον απατεώνα και να αποτρέψουν την εξάπλωση της απάτης.

  • Αναφέρετε μια απάτη ή απόπειρα απάτης στην αστυνομία στο 131 444.

  • Επικοινωνία IDCARE στο 1300 432 273 ή μέσω της ιστοσελίδας τους. Το IDCARE είναι μια δωρεάν, χρηματοδοτούμενη από την κυβέρνηση υπηρεσία που παρέχει υποστήριξη στα θύματα εγκλημάτων ταυτότητας, προκειμένου να τα βοηθήσει να σχεδιάσουν την αντίδρασή τους όταν έχουν κλαπεί τα προσωπικά τους στοιχεία.

  • Μιλήστε στην οικογένεια ή σε φίλους για την εμπειρία σας. Ακόμα και αν δεν ανταποκριθείτε στην προσέγγιση της απάτης η γνώση και μόνο ότι έχετε γίνει στόχος μπορεί να σας αναστατώσει και να σας στεναχωρήσει. Δεν υπάρχει λόγος να ντρέπεστε οι απατεώνες είναι έξυπνοι και χειριστικοί και έχουν πιάσει πολλούς άλλους αθώους