Ελληνικά

Απόστολος Παύλος: Σημασία του έργου του/Χαρακτηρισμός

Η σημασία του έργου του αποστόλου Παύλου

  • Ύστερα από το Χριστό την πρώτη θέση στην Εκκλησία κατέχει ο απ. Παύλος. Είναι ο μεγαλύτερος σε δράση Απόστολος του Χριστού. Καμιά άλλη προσωπικότητα δεν
    άσκησε και δεν ασκεί τόση βαθιά επίδραση στη ζωή του λαού του θεού και γενικά του κόσμου, όση ο απ. Παύλος. Γιατί αυτός, ξεπερνώντας τα σύνορα του ιουδαϊκού
    εθνικισμού, μας αποκάλυψε τη χριστιανική Εκκλησία ως τη νέα και μοναδική
    δυνατότητα ζωής όλου του κόσμου. Έτσι συναντιέται με την Ελλάδα και γνωρίζεται ως ο Απόστολος της Ελλάδας και της οικουμένης.
  •  Ο απ. Παύλος χρησιμοποιεί για το Ευαγγέλιό του την ελληνική γλώσσα. Κάνει τον
    Ελληνισμό γέφυρα για την πορεία του Χριστιανισμού προς τα έθνη, όργανο στα
    σχέδια του Θεού για το λαό Του. Με το κήρυγμα του Αποστόλου η Ελλάδα έγινε η
    πρώτη χρονικά χριστιανική χώρα της Ευρώπης. Η ομιλία του στην Αθήνα, οι
    ιεραποστολικές του εξορμήσεις στον ελλαδικό χώρο, οι επιστολές του στις ελληνικές χριστιανικές Εκκλησίες, αποτέλεσαν αποφασιστικά γεγονότα για την Ελλάδα και τον Ελληνισμό.
  •  Η σημασία όμως του έργου του απ. Παύλου είναι παγκόσμια. Γιατί αυτός, κήρυκας της οικουμενικότητας του Ευαγγελίου και πρωτεργάτης της παγκοσμιότητας της Εκκλησίας του Χριστού, αποκάλυψε ένα νέο όραμα για τον κόσμο. Και το αποκάλυψε ακριβώς τη στιγμή της απογνώσεως του αρχαίου κόσμου, που τώρα βρίσκει την ενότητα και το νόημά του στην Εκκλησία. Η Εκκλησία ως έργο του Χριστού είναι η καινούργια πραγματικότητα ζωής του κόσμου, η δυνατότητα ενός νέου ανθρωπισμού, η ελπίδα και το μέλλον της ανθρωπότητας.


Απόστολος Παύλος: Ο πρώτος μετά τον Ένα;
“First after the One"
Σε δεκάδες ελληνικά βιβλία με θεολογικό ή επετειακό χαρακτήρα, αφορώντα στον Απόστολο Παύλο και τα περί αυτού, ο όρος "πρώτος μετά τον Ένα" χρησιμοποιείται πληθωρικά. Πουθενά όμως δεν αναφέρεται η πηγή προέλευσης αυτού του xαρακτηρισμού.
Εμπνευστής της φράσης αυτής είναι ο Gustav Adolf Deissmann (1866-1937), γερμανός προτεστάντης θεολόγος, καθηγητής του Πανεπιστημίου του Χαϊδελβέργης και εν συνεχεία του Βερολίνου, ειδικευμένος στην γλώσσα της Αγίας Γραφής. Το έργο του που περιέχει (και, όπως φάνηκε στην συνέχεια, καθιέρωσε) την επίμαχη φράση τιτλοφορείται "St. Paul: A Study in Social and Religious History ".

Αν ο Απόστολος Παύλος είναι ο σημαντικότερος άνθρωπος μετά τον Ιησού Χριστό για εμάς τους ορθοδόξους τότε ποιά είναι η θέση της Παναγίας μας, της "μετά Θεόν Θεού " και της εχούσης τα "δευτερεῖα τῆς Τριάδος", ή του Τιμίου Προδρόμου, του "μείζονος ἐν γεννητοῖς γυναικῶν " (Ματθ. ια', 11);

Αμέτρητες ταλαιπωρίες για την Εκκλησία και το Ευαγγέλιο του Χριστού
«Μόχθησα πολύ∙ με χτύπησαν με αφάνταστη αγριότητα φυλακίστηκα πολλές φορές, και πολλές φορές έφτασα στα πρόθυρα του θανάτου. Πέντε φορές μαστιγώθηκα από τους Ιουδαίους με τριάντα εννιά μαστιγώματα, τρεις φορές με τιμώρησαν με ραβδισμούς, μία φορά με λιθοβόλησαν, τρεις φορές ναυάγησα, ένα μερόνυχτο έμεινα ναυαγός στο πέλαγος. Έκανα πολλές κοπιαστικές οδοιπορίες, διάβηκα επικίνδυνα ποτάμια, κινδύνεψα από ληστές, κινδύνεψα από τους ομογενείς μου Ιουδαίους, κινδύνεψα από τους Εθνικούς. Πέρασα κινδύνους σε πόλεις, κινδύνους σε ερημιές, κινδύνους στη θάλασσα, κινδύνους από ανθρώπους που υποκρίνονταν τους αδελφούς. Κοπίασα και μόχθησα πολύ, ξαγρύπνησα πολλές φορές, πείνασα, δίψασα, πολλές φορές μου έλειψε εντελώς το φαγητό, ξεπάγιαζα και δεν είχα ρούχα vά φορέσω. Εκτός από τα άλλα είχα και την καθημερινή πίεση των εχθρών μου και τη φροντίδα για όλες τις εκκλησίες. Ποιανού η πίστη ασθενεί και δεν ασθενώ κι εγώ;». (Β΄ Κορ. 11, 23-29).

Αφήστε μια απάντηση