Posted on April 30, 2020
παραλληλογραμμα
ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΑ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ:
ΚΩΤΣΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: Γεωμετρία Α Γυμνασίου
ΘΕΜΑ: Παραλληλόγραμμα- 0ρθογωνια –Ρόμβοι –Τετράγωνα
ΒΑΣΙΚΗ ΙΔΕΑ: Η διδασκαλία των γεωμετρικών σχημάτων καθώς και οι ιδιότητες τους
ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
- Καινοτομίες
Οι μαθητές θα σχεδιάσουν στο πείραμα, θα πειραματιστούν, θα εικάσουν μία ιδιότητα και θα καταλήξουν σε συμπεράσματα. Θα δουλέψουν ομαδικά.
- Προστιθέμενη Αξία
Θα αξιοποιηθεί η δυνατότητα δυναμικού χειρισμού σχημάτων μέσω του πειράματος και η ανακάλυψη των ιδιοτήτων του κάθε σχήματος.
- Γνωστικά – διδακτικά προβλήματα
- Σύγχυση των μαθητών στις έννοιες. Παραλληλόγραμμο- 0ρθογώνιο –Ρόμβος –Τετράγωνο
- Δυσκολία στο σχηματισμό των γεωμετρικών σχημάτων
- Δυσκολία στην εύρεση των ιδιοτήτων των γεωμετρικών σχημάτων
ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
- Απευθύνεται σε μαθητές Α Γυμνασίου
- Διάρκεια: μια διδακτική ώρα
- Χώρος υλοποίησης: Δωμάτιο διδασκαλίας webex
- Προαπαιτούμενες γνώσεις:
- 1) Χάραξη ευθειών, παραλληλία, καθετότητα .
2) Στοιχειώδης χειρισμός πειράματος .
- Απαιτούμενα βοηθητικά υλικά και εργαλεία. Φύλλα εργασίας, Η/Υ, λογισμικό.
ΣΤΟΧΟΙ:
Ο μαθητής:
- Να σχηματίζει και να αναγνωρίζει τα σχήματα.
- Να βρει τις ιδιότητες του κάθε σχήματος
- Να συγκρίνει τα σχήματα και να ανακαλύπτει ομοιότητες και διαφορές
ΣΤΑΣΕΙΣ
- Ο μαθητής να μάθει να συνεργάζεται με τους συμμαθητές του και με το δάσκαλο για την κατάκτηση της γνώσης.
- Να βελτιωθεί η στάση του μαθητή απέναντι στα μαθηματικά.
- Να ανακαλύψει μέσω του πειράματος την χρησιμότητα των τπε
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ.
- Η περιγραφή των επιμέρους δραστηριοτήτων
- Με το http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9546 θα ανακαλύψουν τις ιδιότητες του κάθε γεωμετρικού σχήματος κάνοντας το σχήμα γενικευμένο.
- Με την κίνηση του σχήματος θα ανακαλύψουν ότι ορθογώνια ρόμβοι τετράγωνα είναι υποκατηγορίες των παραλληλογράμμων.
- Θα απαντήσουν στο φύλλο εργασίας.
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
- Να συμπληρώσετε τον πινακα
Ζεύγος | Ομοιότητα | Διαφορά |
ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΟ
ΟΡΘΟΓΩΝΙΟ |
||
ΟΡΘΟΓΩΝΙΟ
ΡΟΜΒΟΣ |
||
ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΟ
ΡΟΜΒΟΣ |
- Δικαιολογήστε γιατί το τετράγωνο είναι και ρόμβος πάντα ενώ ο ρόμβος δεν είναι πάντα τετράγωνο.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Να βρείτε τους άξονες συμμετρίας και το κέντρο συμμετρίας των σχημάτων