Στόχοι και κριτήρια επιτυχίας

Οι μαθησιακοί στόχοι σε σύνδεση με το ΑΠΣ είναι:

- Να χρησιμοποιούν τα διαγράµµατα θέσης- χρόνου και ταχύτητας-χρόνου, προκειμένου να καθορίζουν την κατάσταση κίνησης ενός σώματος. (Video ανάλυση Tracker)

- Διαρκής επαφή του µαθητή µε τον επιστημονικό τρόπο σκέψης και την επιστημονική µεθοδολογία (παρατήρηση, συγκέντρωση - αξιοποίηση πληροφοριών από διάφορες πηγές, διατύπωση υποθέσεων, πειραµατικό έλεγχό τους, ανάλυση και ερμηνεία δεδομένων, εξαγωγή συμπερασμάτων, ικανότητα γενίκευσης καθώς και κατασκευής προτύπων).

Επιμέρους μαθησιακοί στόχοι:

  • Να αναλύουν με τον Tracker ένα video στο οποίο μια σφαίρα η οποία κυλίεται σε οριζόντιο τραπέζι φεύγει από αυτό και πέφτει στο πάτωμα.
  • Να εξηγούν πως η κίνηση της σφαίρας μοντελοποιείται από ένα ζεύγος εξισώσεων σε κάθε άξονα και να δημιουργούν ένα καρτεσιανό δυναμικό μοντέλο για την προσομοίωση της κίνησής της (Tracker).
  • Να αναγνωρίζουν ότι στην βολή σε ομογενές βαρυτικό πεδίο απουσία αντίστασης από τον αέρα η οριζόντια συνιστώσα της ταχύτητας είναι σταθερή, η επιτάχυνση είναι κατακόρυφη και η ίδια με την επιτάχυνση της ελεύθερης πτώσης.
  • Να επαληθεύουν την υπόθεση του Γαλιλαίου για την ανεξαρτησία των κινήσεων στον οριζόντιο και τον κατακόρυφο άξονα.
  • Να χρησιμοποιούν τα γραφήματα θέσης- χρόνου και ταχύτητας-χρόνου, προκειμένου να καθορίζουν την κίνηση ενός υλικού σημείου.
  • Να συγκρίνουν τα πειραματικά αποτελέσματα με εκείνα που προκύπτουν από το μοντέλο.

Στοχευμένες δεξιότητες και ικανότητες οι οποίες αναπτύσσονται για την επίτευξη των αναμενόμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων:

- Αναζήτηση και συλλογή πληροφοριών (Πληροφοριακός γραμματισμός)

-Ανταλλαγή απόψεων, ιδεών και κριτικών. (Συνεργασία-επικοινωνία)

-Διατύπωση υπόθεσης (Πληροφοριακός γραμματισμός)

-Δημιουργική επίλυση προβλήματος (Πληροφοριακός γραμματισμός)

-Δημοσίευση της επίλυσης (ψηφιακός γραμματισμός)

-Καταχώρηση της μάθησης (Δεξιότητες αυτορύθμισης/ αυτόνομης μάθησης)

Παράγωγες δεξιότητες και ικανότητες:

-Εξοικείωση με ψηφιακά εργαλεία συλλογής δεδομένων, και ψηφιακά εργαλεία επικοινωνίας, συνεργασίας και δημιουργίας. (Ψηφιακός γραμματισμός)

 

Στρατηγική και δραστηριότητες