Στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου ΤΠΕ)/ Β’ κύκλος», ΕΣΠΑ 2014-2020, https://e-pimorfosi.cti.gr που υλοποιείται από το ΙΤΥΕ – «Διόφαντος» (τελικός δικαιούχος) σε συνεργασία με το ΙΕΠ (συμπράττων φορέας), προβλέπεται η ανάπτυξη και λειτουργία κοινοτήτων μάθησης και πρακτικής για επιμορφωθέντες εκπαιδευτικούς και επιμορφωτές. Οι κοινότητες θα αναπτυχθούν ανά συστάδα κλάδων εκπαιδευτικών, σύμφωνα με την ομαδοποίηση των κλάδων εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση Β1 και Β2 επιπέδου ΤΠΕ (13 συστάδες κλάδων εκπαιδευτικών, βλέπε εδώ) και επομένως, θα λειτουργούν 13 κοινότητες μάθησης και πρακτικής για επιμορφωθέντες εκπαιδευτικούς και 13 κοινότητες μάθησης και πρακτικής για επιμορφωτές Β’ επιπέδου ΤΠΕ.
Οι Εκπαιδευτικές Κοινότητες Β’ επιπέδου ΤΠΕ λειτουργούν με στόχο τη διαρκή βελτίωση των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων των μελών τους, δηλαδή των επιμορφωθέντων εκπαιδευτικών και των επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ , και επομένως στην επαγγελματική τους εξέλιξη στα ζητήματα που αφορούν στην αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη.
Το παρόν ιστολόγιο αφορά στην Κοινότητα των Επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ της συστάδας «…………………………» και αποτελεί το μέσο διαμοίρασης με την εκπαιδευτική κοινότητα υλικού ενδιαφέροντος από τα δρώμενα στο πλαίσιο της λειτουργίας της Κοινότητας, όπως άρθρα, εκπαιδευτικά σενάρια και καλές πρακτικές κ.α. στο πεδίο της εκπαιδευτικής αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών.
Στο πλαίσιο των κοινοτήτων μάθησης και πρακτικής Β’ επιπέδου ΤΠΕ πραγματοποιούνται κυρίως οι παρακάτω δράσεις:
- Διεξαγωγή σύντομων εκπαιδεύσεων για την επικαιροποίηση γνώσεων των μελών σε θέματα που άπτονται στις τεχνολογικές και παιδαγωγικές εξελίξεις, σε θέματα εκπαιδευτικών – επιμορφωτικών μεθοδολογιών όπως το μοντέλο μεικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, σε νέα ψηφιακά περιβάλλοντα, εργαλεία και εκπαιδευτικά λογισμικά ανά θεματικό αντικείμενο κ.α.
- Διεξαγωγή σύντομων εκπαιδεύσεων επιμορφωτών σχετικά με τα νέα - αναμορφωμένα προγράμματα σπουδών των επιμορφώσεων Β1 και Β2 επιπέδου ΤΠΕ, με διαδικτυακές συναντήσεις που κατά περίπτωση συνεχίζονται και κατά τη διάρκεια διεξαγωγής επιμορφωτικών περιόδων με σκοπό την επίλυση ζητημάτων που προκύπτουν στην πορεία της επιμόρφωσης, την παροχή ανατροφοδότησης για τη λήψη άμεσων μέτρων βελτίωσης του περιεχομένου και της επιμορφωτικής διαδικασίας κ.α.
- Συζητήσεις, ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών - εισηγήσεις επί καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών σε ζητήματα εφαρμογής των ψηφιακών τεχνολογιών στην τάξη κλπ., με την παρουσία «εμψυχωτών» (animators/ moderators), οι οποίοι προκαλούν, «συντηρούν» και συντονίζουν τις επιμέρους συζητήσεις.
- Συλλογή και διάθεση - διαμοίραση υλικού, εμπειριών και καλών πρακτικών για εκπαιδευτικά σενάρια και δραστηριότητες με αξιοποίηση ψηφιακών μέσων
- Παροχή υποστήριξης σε παιδαγωγικά ζητήματα αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη, καθώς και σχετικής ανατροφοδότησης για τη βελτίωση των επιμορφωτικών δράσεων,
- Συλλογή δεδομένων που αφορούν στα επιμέρους αλλά και τα συνολικά και ουσιώδη αποτελέσματα της επιμόρφωσης, παραγωγή αναφορών χρήσιμων για την αναπροσαρμογή μεθόδων, μέσων κλπ. γενικότερα, και επομένως, δημιουργία ευρύτερης προστιθέμενης αξίας.
Η παρούσα Κοινότητα Επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ, λειτουργεί με την ευθύνη του επιστημονικού υπευθύνου της συστάδας «………………», Καθηγητή ……………….., ενώ το συντονισμό των επιμέρους δραστηριοτήτων και των μελών (moderation) αναλαμβάνει ο ……………………………., Εκπαιδευτικός ειδικότητας……. (πχ. Μαθηματικός), Επιμορφωτής Β΄ επιπέδου ΤΠΕ.