B7. -foods and sweets- (22η και 23η ώρα)
Να μάθουμε καινούριες λέξεις και να θυμηθούμε παλιές:
HEALTHY FOOD
Ας κάνουμε τις ασκήσεις: healthy food
JUNK FOOD
Ας κάνουμε τις ασκήσεις: junk food
μπορείς να πεις τι βλέπεις;
print and colour:
THE FOOD SONG
Do you like apples?
Yes, I like apples.
Do you like oranges?
Yes, I like oranges.
Do you like candy?
No, I don’t like candy.
Do you like chips?
No, I don’t like chips.
I like to eat
Healthy food
Not junk food.
the video of the song:
https://safeshare.tv/x/ss60362b48c18d5#
Περιγραφή δραστηριότητας
Μαθαίνουμε για φρούτα, λαχανικά, φαγητά και λέμε τι μας αρέσει.
Περιεχόµενο
Τα παιδιά κατηγοριοποιούν διάφορες τροφές σε υγιεινές και ανθυγιεινές. Συμβουλεύουν τη μασκότ της τάξης τι να φάει και τι όχι. Λένε τι τους αρέσει και τι δεν τους αρέσει να τρώνε, τραγουδάνε το τραγούδι “The Food Song” και φτιάχνουν ένα υγιεινό γεύμα.
Γλωσσικοί στόχοι
- Να μάθουν να αναγνωρίζουν και να παράγουν λεξιλόγιο για διάφορες τροφές, ( sandwich, hοt dog, pizza, ice cream, cake, chocolate, apple, banana, pear, orange, tomato, potato, carrot, salad, fish, spaghetti, candy, chips, etc.)
- Να επαναλάβουν ερωτήσεις και απαντήσεις “What’s this?” / (“It’s/a) banana.” / “Is it a carrot?”
- Να πουν τι είναι καλό να τρώνε και τι όχι “Is it good for you?” “Yes, it is / No, it isn’t.” “It’s good for you / It’s not good for you / It’s healthy food / It’s junk food.”
- Να μιλήσουν για το τι τους αρέσει και τι δεν τους αρέσει “I like fish. Yummy! / I don’t like fish. Yuck!” / “Do you like apples?” “Yes, I do / No, I don’t.”
- Να εξοικειωθούν με τον ομαλό πληθυντικό ουσιαστικών: apples, carrots, tomatoes, etc.
- Να εξοικειωθούν με τη χρήση της προσωπικής αντωνυμίας ‘we’ για το α΄ πληθυντικό πρόσωπο.
Παιδαγωγικοί στόχοι
- Να συζητήσουν για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές
- Να φτιάξουν ομάδες τροφίμων
- Να συμμετάσχουν σε ομαδική δραστηριότητα
- Να «ετοιμάσουν» ένα υγιεινό γεύμα
- (Να παίξουν ένα παιχνίδι και να κατανοήσουν τους κανόνες του – Memo και Bingo, προαιρετικά)
- (Να αντιστοιχίσουν όμοιες εικόνες – Memo, προαιρετικά)
Υλικά και Μέσα
Υλικά:
- Η μασκότ
- Kάρτες με φαγητά (A_B07_F01, A_B07_F02, A_B07_F03, A_B07_F04, A_B07_F05, A_B07_F06, A_B07_F07, A_B07_F08, A_B07_F09, A_B07_F10, A_B07_F11, A_B07_F12, A_B07_F13, A_B07_F14, A_B07_F15, A_B07_F16, A_B07_F17, A_B07_F18)
- Ένα καλάθι με φρούτα, λαχανικά, φαγητά (αληθινά ή πλαστικά από παιχνίδια)
- Αδιαφανής πλαστική σακούλα ή υφασμάτινη τσάντα για ψώνια
- Χάρτινα πιάτα
- Χρωματιστά μολύβια
- CD (Α_Β07_Μ01)
Μέσα:
- CD Player και Η/Υ
Φύλλα εργασίας: A_Β07_W01, A_Β07_W02
Προτεινόµενο υλικό από το διαδίκτυο:
- The Food Song
http://www.youtube.com/watch?v=UaqISEs_uj0&feature=related
- (Επιπλέον Προαιρετικά Βήματα: Bingo)
http://www.toolsforeducators.com/bingo/fruit_vegetables.php και
http://www.toolsforeducators.com/bingo/food.php
Προτεινόµενος διδακτικός χρόνος: 2-3 διδακτικές ώρες
Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία
Βήμα 1
Φέρνουμε στην τάξη ένα καλάθι με φρούτα, λαχανικά, διάφορα φαγητά πλαστικά από παιχνίδια ή / και αληθινά ή χρησιμοποιούμε κάρτες (A_B07_F01, A_B07_F02, A_B07_F03, A_B07_F04, A_B07_F05, A_B07_F06, A_B07_F07, A_B07_F08, A_B07_F09, A_B07_F10, A_B07_F11, A_B07_F12, A_B07_F13, ;A_B07_F14, A_B07_F15, A_B07_F16, A_B07_F17, A_B07_F18) με εικόνες φαγητών.
Φροντίζουμε κάποια από αυτά να είναι γνωστά στα παιδιά από τη δραστηριότητα A3 (Words we have in common). Ενδεικτικά μπορούμε να έχουμε: pizza, sandwich, hamburger, corn flakes, spaghetti, salad, lemon, tomato, carrot, etc. Επίσης, φροντίζουμε οι τροφές που θα χρησιμοποιήσουμε να μπορούν να χωριστούν σε υγιεινές (εξηγούμε ότι είναι οι τροφές που έχουν βιταμίνες και άλλα χρήσιμα για τον οργανισμό συστατικά, π.χ. apples, bananas, fish, carrots, tomatoes) και ανθυγιεινές (τροφές με πολύ λίπος όπως hamburger, pizza και chips, και με πολλή ζάχαρη, όπως ice cream και chocolate).
Εμφανίζουμε τη μασκότ της τάξης και λέμε στα παιδιά ότι σήμερα για κάποιο λόγο η μασκότ παραπονιέται και τους ζητάμε να την ακούσουν και να προσπαθήσουν να μαντέψουν το πρόβλημα. Η μασκότ τρίβοντας την κοιλιά της λέει: “I’m hungry. I want to eat something. What can I eat? I’m so hungry…” και το επαναλαμβάνει μέχρι κάποιο παιδί να μαντέψει σωστά.
Στη συνέχεια, προτείνουμε στα παιδιά να βοηθήσουν τη μασκότ να διαλέξει σωστά τι θα φάει. Τους δείχνουμε πώς να το κάνουν. Παίρνουμε στο χέρι μας ένα (ή δείχνουμε την εικόνα ενός) από τα φαγητά που έχουμε επιλέξει. Πιθανός διάλογος του / της εκπαιδευτικού με τη μασκότ:
- I’m so hungry. I want to eat an apple. Can I eat an apple?
- An apple? Yes, it’s good for you.
- And I want to eat pizza. Can I eat pizza?
- No, it’s not good for you.
Σταδιακά, ενθαρρύνουμε τα παιδιά να απαντούν, καθώς εμείς κατ’ αυτόν τον τρόπο παρουσιάζουμε το λεξιλόγιο για τα φαγητά που έχουμε επιλέξει.
Βήμα 2
Η μασκότ δείχνει τα φαγητά και ρωτάει τα παιδιά:
- What’s this? Is it a carrot?, etc.
- Yes, it is. / No, it isn’t.
- What’s this?
- (It’s an) apple.
- Is it good for me?
- Yes, it is. / No, it isn’t.
Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να επαναλάβουν τις λέξεις μετά από μας ή τη μασκότ.
Βήμα 3
Χωρίζουμε νοητά την έδρα μας ή κάποια άλλη επιφάνεια σε δυο μέρη: ένα μέρος όπου θα βάζουμε τα υγιεινά φαγητά και ένα μέρος για τα φαγητά που δεν είναι υγιεινά. Μπορούμε, αν θέλουμε, να βάλουμε δυο ταμπελάκια, ένα με (+ / √) και ένα με (- / x) για να κάνουμε το διαχωρισμό.
Τοποθετούμε τα φαγητά σε μια αδιαφανή πλαστική σακούλα ή σε υφασμάτινη τσάντα για ψώνια. Καλούμε τα παιδιά να ψηλαφίσουν ένα απ’ αυτά και να βρουν ποιο είναι:
- What is it?
- (It’s / a) banana / pizza.
- Is it good for you?
- Yes, it is. / No, It Isn't.
Καθώς τα παιδιά εμφανίζουν ένα-ένα τα φαγητά που μαντεύουν από τη σακούλα, τα βάζουν στο σωστό μέρος, έτσι ώστε στο τέλος να τα έχουμε σε δυο κατηγορίες.
Βήμα 4
Στο επόμενο μάθημα, εμείς ή η μασκότ, δείχνοντας κάποια από τα φαγητά και κάνοντας τις ανάλογες εκφράσεις και χειρονομίες, λέμε:
- Look! An apple. I like apples. Yummy! Do you like apples?
- Yes, (I do. / I like apples.)
- No, (I don’t. / I don’t like apples.)
- A hamburger. I don’t like hamburgers. Yuck! They’re not good for me. Do you like hamburgers?
- …mmm. Chocolate. I like chocolate. Do you like chocolate?
Βοηθάμε τα παιδιά να μάθουν να απαντούν και να εκφράζουν τις προτιμήσεις τους στα Αγγλικά και δεν είμαστε πολύ επικριτικοί αν τους αρέσει και κάτι ανθυγιεινό. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να έρθουν μπροστά και να δείξουν ποια φαγητά τους αρέσουν και ποια όχι: “I like ice cream. Yummy! I don’t like bananas. Yuck!”
Αν θέλουμε, μπορούμε να συζητήσουμε με τα παιδιά για το σπιτικό φαγητό, ότι δηλ. ένα hamburger που φτιάχνουμε στο σπίτι δεν είναι ανθυγιεινό κι ότι δεν πειράζει να τρώμε κάτι που μας αρέσει που και που, ακόμη και αν έχει πολλή ζάχαρη ή λίπος.
Βήμα 5
Εξηγούμε στα παιδιά ότι θα μάθουμε ένα τραγούδι για υγιεινά και ανθυγιεινά φαγητά. Δείχνουμε στα παιδιά κάποια υγιεινά και ανθυγιεινά φαγητά και λέμε: “Look! Apples, oranges, carrots are good for us. It’s healthy food. Chips and candy aren’t good for us. It’s junk food.” Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να επαναλάβουν τις φράσεις: healthy food, junk food δείχνοντας αντίστοιχα φαγητά.
Τραγουδάμε το τραγούδι “The Food Song” (Α_Β07_Μ01, στίχοι) ή το παίζουμε στο CD player. Μπορούμε να δείξουμε και το βίντεο με το τραγούδι (http://www.youtube.com/watch?v=UaqISEs_uj0&feature=related).
Δείχνουμε τα φαγητά που αναφέρονται στο τραγούδι και τραγουδάμε πάλι μαζί με τα παιδιά. Μπορούμε να τραγουδήσουμε το τραγούδι με διάφορους τρόπους:
- Χωρίζουμε την τάξη στα δυο. Οι μισοί τραγουδάνε τις ερωτήσεις και οι άλλοι μισοί τις απαντήσεις. Λένε όλοι μαζί το κομμάτι που λέει:
I like to eat
Healthy food
Not junk food
- Φτιάχνουμε μαζί με τα παιδιά δικούς μας στίχους, π.χ.
Do you like fish?
Yes. I like fish.
Do you like bananas?
Yes, I like bananas.
Do you like pizza?
No, I don’t like pizza, etc.
Βήμα 6
Χωρίζουμε τα παιδιά σε μικρές ομάδες (3-4 παιδιά). Μοιράζουμε από ένα χάρτινο πιάτο (ή απλά ένα χαρτί που προσποιούνται ότι είναι πιάτο) σε κάθε ομάδα και τα Φύλλα Εργασίας (A_Β07_W01, A_Β07_W02) με εικονίδια φαγητών. Ζητάμε από κάθε ομάδα να φτιάξει ένα υγιεινό γεύμα με φαγητά που τους αρέσουν. Εξηγούμε ότι θα πρέπει να κόψουν και να κολλήσουν τα εικονίδια στα χάρτινα πιάτα. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να πουν στην ομάδα τους τι τους αρέσει και τι δεν τους αρέσει, όσο αυτό είναι δυνατό. Πιθανός διάλογος:
- I like fish. Yummy!
- Yuck! (I don’t like fish). I like salad.
- I like spaghetti!
- Yummy!, etc.
Μόλις τελειώσουν, παρουσιάζουν το γεύμα τους στην υπόλοιπη τάξη. Τα παιδιά κάθε ομάδας παίρνουν διαδοχικά το λόγο: “I like (fish) / I like (tomatoes), etc.” Βοηθάμε τις ομάδες όπου χρειάζεται. Στο τέλος, κρεμάμε τα χάρτινα πιάτα στην τάξη και τα χρησιμοποιούμε για να κάνουμε επανάληψη όποτε έχουμε χρόνο.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ
- Παίζουμε το παιχνίδι Memo. Επιλέγουμε πέντε από τα φαγητά και βάζουμε δύο κάρτες από το κάθε φαγητό ανακατεμένες στον πίνακα ή στο πάτωμα (μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις εικόνες που περισσεύουν από τα Φύλλα Εργασίας. Ζητάμε από τα παιδιά να τις κοιτάξουν για λίγα λεπτά και μετά τις αναποδογυρίζουμε. Το παιδί που σηκώνεται πρέπει να βρει δύο ίδιες εικόνες και να πει τη σωστή λέξη. Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί και σε ομάδες.
- Παίζουμε Bingo. Μπορούμε εύκολα να φτιάξουμε τις κάρτες μας (βλ. Προτεινόμενο Υλικό από το διαδίκτυο). Τις πλαστικοποιούμε και τις χρησιμοποιούμε για να παίζουμε Bingo όποτε έχουμε χρόνο ή θέλουμε να κάνουμε επανάληψη.
- Φτιάχνουμε ένα Food rainbow. Τα παιδιά ζωγραφίζουν ένα μεγάλο ουράνιο τόξο σε χαρτί μέτρου και στη συνέχεια ζωγραφίζουν και κολλούν πάνω σε κάθε χρώμα φαγητά που ταιριάζουν, π.χ. A red apple / strawberry / cherry, a pink fish, a yellow banana / lemon, an orange carrot / orange, a purple plum / grapes, a blue lollipop, etc.