Παρασκευή 28 Μαρτίου
Μαθηματικά
Στα Μαθηματικά θυμηθήκαμε πώς κάνουμε τις 4 πράξεις με δεκαδικούς αριθμούς. Έχουμε αρκετές ασκήσεις (και ένα φύλλο εργασίας με προβλήματα), ώστε να εξασκηθούμε όσο χρειάζεται στις πράξεις αυτές. Αν κάτι δεν προλάβουμε, δεν πιεζόμαστε, αλλά το αφήνουμε για την επόμενη εβδομάδα.
Εργασίες
- Τετράδιο Εργασιών: ασκήσεις 1 και 3 στη σελίδα 13, πρόβλημα 1 στη σελίδα 14, άσκηση 1 (εκτελούμε μόνο κάθετα τον πολλαπλασιασμό), άσκηση 3 και πρόβλημα 1 στις σελίδες 15-16, άσκηση 2 και προβλήματα 1 και 2 στις σελίδες 17-18.
- Φύλλο εργασίας: https://files.e-me.edu.gr/s/GeSJ6E56YBoj5Rz
- Τετράδιο Μαθηματικών: Κάνουμε τις πράξεις: 1,78+0,26 || 3,59 + 14 || 62,3 - 8,06 || 6,7 x 23 || 36,92 : 24 || 654 : 0,9
Θρησκευτικά
- Φύλλο εργασίας: https://files.e-me.edu.gr/s/LQcJQr4Eow2HXZ4
Η παραβολή του καλού Σαμαρείτη έχει ένα πολύ ωραίο και σημαντικό μήνυμα. Στην τάξη το κατανοήσαμε, το συζητήσαμε, το αναλύσαμε. Στο φύλλο εργασίας που έχουμε για το σπίτι μπορούμε να γράψουμε δικές μας ιστορίες καλοσύνης.
Φυσική
Δεν προχωρήσαμε παρακάτω. Μπορούμε να σκεφτούμε ή να σχεδιάσουμε στο χαρτί ή να φτιάξουμε ένα κλειστό κύκλωμα με δύο λαμπάκια σαν το κύκλωμα στη σελίδα 120 του βιβλίου και να κάνουμε υποθέσεις τι συμβαίνει αν βγάλουμε ένα από τα δύο λαμπάκια.
Πέμπτη 27 Μαρτίου
Για αύριο: Εξάσκηση στους δεκαδικούς αριθμούς:
- Συγκρίνουμε δεκαδικούς: https://wordwall.net/resource/89375144
- Διαβάζουμε δεκαδικούς αριθμούς: https://wordwall.net/resource/89375325
- Στρογγυλοποιούμε δεκαδικούς αριθμούς: https://wordwall.net/resource/89375459
- Κι άλλο παιχνίδι στρογγυλοποίησης: https://wordwall.net/resource/89322838
5. Κι άλλο ένα: https://wordwall.net/resource/89323592
Γλώσσα
Φύλλο εργασίας με ερωτήσεις κατανόησης και λεξιλογίου: https://files.e-me.edu.gr/s/QL5pEPpGnFknQjz
Γεωγραφία
Φύλλο εργασίας με μία εργασία η οποία θα πρέπει να γίνει γραπτά στο τετράδιο 3 θεμάτων και με ερωτήσεις που πρέπει να προετοιμάσουμε προφορικά από αυτά που υπογραμμίσαμε στα δύο κεφάλαια: https://files.e-me.edu.gr/s/2yBwoBxGKsqyJ3J
Ιστορία
Φύλλο εργασίας με μία εργασία που πρέπει να γίνει γραπτά και στο τέλος τις ερωτήσεις που πρέπει να προετοιμάσουμε προφορικά: https://files.e-me.edu.gr/s/jtKXYwFT2ppb4kd
Τετάρτη 26 Μαρτίου
Ανεβάζω καθυστερημένα τα μαθήματα, γιατί μέχρι πριν λίγη ώρα έβλεπα αυτό:

Γλώσσα
- Ανάγνωση: Επιτραπέζια παιχνίδια (Βιβλίο μαθητή, σελ. 75)
Μαθηματικά
- Τετράδιο εργασιών: ασκήσεις 1, 2, 3, 4 και 5 (σελ. 11-12). Αν δυσκολευτούμε, ξαναβλέπουμε τη θεωρία:

Εξάσκηση: https://wordwall.net/resource/89322838
Κι άλλη εξάσκηση: https://wordwall.net/resource/89323592
Φυσική - Γεωγραφία
Δεν προλάβαμε να κάνουμε, αλλά είπαμε ότι αύριο θα πρέπει να φέρουμε το βιβλίο της Γεωγραφίας και να διαβάσουμε το ίδιο μάθημα, για να γράψουμε τεστ.
Ένα παιχνίδι για εξάσκηση στο να βρίσκουμε τα βουνά, μπορείτε να βρείτε εδώ: https://www.purposegames.com/game/1n2seJzea31
και για τις πεδιάδες εδώ: https://www.purposegames.com/game/ceb2cf81ceafcf83cebacebfcf85cebcceb5-cf84ceb9cf82-cf80ceb5ceb4ceb9ceacceb4ceb5cf82-game
Shorts – Επεισόδιο 6: Ήρωες της Επανάστασης
Η Μπουμπουλίνα δωρίζει όλη της την περιουσία για τον Αγώνα, ο Αθανάσιος Διάκος γίνεται ο πρώτος μάρτυρας της Επανάστασης και ο Τουρκοφάγος Νικηταράς που πέθανε πάμπτωχος! (από τους συμμαθητές μας, Ήλια Δήμου, Μιχάλη Αθανασίου, Αλκιβιάδη Παπαδόπουλο)
Μπράβο στα παιδιά!
Για την παρέλαση – Νέα ενημέρωση
Σύμφωνα με email που στάλθηκε από το σχοολείο τα παιδιά που συμμετέχουν στην παρέλαση θα πρέπει να είναι στην είσοδο του σχολείου στη Δωδώνης στις 11.π.μ.:
Ώρα συγκέντρωσης τμημάτων: 11π.μ. μπροστά από τη Ζωσιμαία Παιδαγωγική Ακαδημία (Λεωφόρος Δωδώνης).
Διονύσιος Σολωμός: ο ποιητής που αγόραζε λέξεις
Μεγαλώνοντας θα ακούσετε πολλούς να μιλούν για διάφορους ποιητές. Ο Διονύσιος Σολωμός ήταν ένας από τους πιο σπουδαίους, ίσως, και σε όλο τον κόσμο. Κάθε στίχος του ήταν από μόνος του μία εικόνα (ή χιλιάδες εικόνες), σαν πίνακας ζωγραφικής ή σαν ταινία.
Ήταν διάσημος στην Ιταλία, όταν, συγκινημένος από την Επανάσταση, αποφάσισε να έρθει στην Ελλάδα. Όμως, είχε ξεχάσει την ελληνική γλώσσα. Ένας μύθος λέει ότι γύριζε στα χωριά της Ζακύνθου και αγόραζε λέξεις που δε γνώριζε...
Δείτε μία σκηνή από ταινία που αναφέρεται σε αυτό το γεγονός:
Στην εποχή του ήταν πολύ διάσημος. Οι επαναστατημένοι Έλληνες διάβαζαν τα ποιήματά του και έπαιρναν δύναμη, για να συνεχίζουν τον αγώνα. Όταν ελευθερωθήκαμε, στίχοι από ένα ποίημά του έγιναν ο εθνικός μας ύμνος, που είναι ένας υπέροχος ύμνος στην ελευθερία που είναι "απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά"!
Όλη του τη ζωή έγραφε και ξαναέγραφε ένα ποίημα, τους "Ελεύθερους πολιορκημένους". Το ποίημα είναι αφιερωμένο στους ηρωικούς κατοίκους του Μεσολογγίου που για έναν ολόκληρο χρόνο τους είχαν αποκλείσει μέσα στο Μεσολόγγι οι Τούρκοι και δεν είχαν τρόφιμα ούτε νερό στο τέλος. Ένα απόσπασμα από τους "Ελεύθερους πολιορκημένους" μπορούμε να διαβάσουμε στο "Ανθολόγιό" μας. Εκεί περιγράφει μία όμορφη μέρα του Απρίλη ("Μάγεμα η φύσις κι όνειρο στην ομορφιά και χάρη") για την οποία λέει ότι "Όποιος πεθάνει σήμερα χίλιες φορές πεθαίνει"!
Στη Ζάκυνθο υπάρχει ο τάφος του μέσα σε ένα μουσείο που είναι αφιερωμένο στον ίδιο.

Επίσης, υπάρχει ένα σημείο σε έναν λόφο, στη σκιά των ελαιόδεντρων του οποίου καθόταν, όταν έγραψε τον εθνικό μας ύμνο.

Παρασκευή 21 Μαρτίου
Χθες κάναμε την πρώτη μας επικοινωνία με ένα σχολείο από τη ρουμανική πόλη Μπάια Μάρε. Είναι μία μικρή πόλη με πληθυσμό 108.000 ανθρώπους στη βόρεια Ρουμανία. Πληροφορίες για την πόλη μπορείτε να βρείτε εδώ.
Λόγω και της πρόβας που κάναμε για την παρέλαση δεν κάναμε Φυσική και Θρησκευτικά. Τη Δευτέρα θα έρθουμε στο σχολείο στις 12.00, θα παρακολουθήσουμε τη γιορτή και θα φύγουμε στις 13.15 (περίπου). Την Τρίτη θα πρέπει να είμαστε στην είσοδο του σχολείου στις 11.00 για την παρέλαση.
Για την Τετάρτη έχουμε τις παρακάτω εργασίες:
- Στη Γλώσσα προαιρετικά το παρακάτω φυλλάδιο θα μας βοηθήσει να μαζέψουμε πληροφορίες για την 25η Μαρτίου, να καταλάβουμε τι γιορτάζουμε και να μάθουμε μερικά ωραία fun facts για το πώς ξεκίνησε η Επανάσταση του 1821, πώς εξελίχθηκε και πώς οδήγησε στη δημιουργία του πρώτου ελεύθερου ελληνικού κράτους. Μπορούμε να βρούμε το φυλλάδιο εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/DeSxKtwFt6qX7Ry Προτείνω τις επόμενες μέρες να τις αφιερώσουμε στην 25η Μαρτίου: να διαβάσουμε ιστορίες για τους ήρωες, να δούμε ντοκιμαντέρ που σίγουρα θα δείξει η τηλεόραση, να δούμε ταινίες.
- Στα Μαθηματικά στο Τετράδιο Εργασιών έχουμε τις ασκήσεις: 2, 3, 4 και τα προβλήματα 1 και 2 στις σελίδες 9 και 10.
Πέμπτη 20 Μαρτίου
Γλώσσα
- Ανάγνωση: Παραδοσιακά παιχνίδια (Βιβλίο μαθητή, σελ. 70)
- Ορθογραφία: τη δεύτερη παράγραφο του κειμένου
- Βιβλίο μαθητή: ασκήσεις 3 και 4 στη σελίδα 73
Ιστορία
- Φύλλο εργασίας: https://files.e-me.edu.gr/s/nm94N2M8Kf9DLr4
Φυσική
- Κεφάλαιο: Ο διακόπτης
- Εργασίες: 1, 2 και 3 στη σελίδα 118
Κοινωνική Αγωγή
Μιλήσαμε για το "κράτος" και το "έθνος" και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τη διαφορά μεταξύ τους. Δεν έχουμε κάτι να διαβάσουμε στο σπίτι.
Τετάρτη 19 Μαρτίου
Γλώσσα
Γράψαμε διαγώνισμα και δεν προχωρήσαμε παρακάτω.
Μαθηματικά
- Κεφάλαιο: Διάταξη δεκαδικών αριθμών - Αξία θέσης ψηφίου στους δεκαδικούς
- Βιβλίο μαθητή: βάζουμε στη σειρά τους αριθμούς με τις επιδόσεις των αθλητών στο κάτω μέρος της σελίδας 11.
- Τετράδιο εργασιών: ασκήσεις 1 και 5 στη σελίδα 9.
Φυσική
Δεν προχωρήσαμε παρακάτω.
Γεωγραφία
- Κεφάλαια: -- Τα βουνά της Ελλάδας και Οι πεδιάδες της Ελλάδας
- Φύλλο εργασίας: https://files.e-me.edu.gr/s/et4cDFGdSQd5qMF
- Ερωτήσεις
1. Ποια είναι τα ψηλότερα βουνά της Ελλάδας; Μαθαίνουμε να τα βρίσκουμε στον χάρτη.
2. Ποιες δύο οροσειρές έχουμε στην Ελλάδα; Μέχρι πού φτάνει η οροσειρά της Πίνδου;
3. Τι είναι ο κατακόρυφος διαμελισμός, τι η οροσειρά και τι τα φαράγγια;
4. Ποιες είναι οι μεγαλύτερες πεδιάδες της Ελλάδας; Μαθαίνουμε να τις βρίσκουμε στον χάρτη. Ποιες από αυτές είναι παράλιες και ποιες ηπειρωτικές;
5. Τι είναι οι κοιλάδες και τι τα οροπέδια;
6. Ποιες πεδιάδες λέγονται παράλιες και ποιες ηπειρωτικές;
Τρίτη 18 Μαρτίου
Γλώσσα
Προετοιμαζόμαστε για το διαγώνισμα που θα γράψουμε αύριο. Ασκήσεις επανάληψης:
- Μελλοντικοί χρόνοι: https://wordwall.net/resource/88779239
- Επιρρήματα: https://wordwall.net/resource/88779476
- Υποθετικές προτάσεις: https://wordwall.net/resource/88779877
Μαθηματικά
- Τετράδιο Εργασιών: άσκηση 3 στη σελίδα 8.
- Τετράδιο Μαθηματικών:
Άσκηση
Μετατρέπουμε τα κλάσματα σε δεκαδικούς αριθμούς:




Για να κάνουμε τη μετατροπή διαιρούμε αριθμητή και παρονομαστή, όπως στο παράδειγμα:
Όπως βλέπετε, ξεκινάμε με τον συλλογισμό: το 5 δε χωρά στο 3, οπότε προσθέτουμε στο 3 ένα 0 και γίνεται 30 και ταυτόχρονα γράφουμε στο πηλίκο: 0, αφού το αποτέλεσμά μας θα είναι μικρότερο του 1.
Ιστορία
Γράψαμε διαγώνισμα και δεν προχωρήσαμε παρακάτω.


