Γλώσσα 9η ενότητα

                         Επανάληψη 9ης ενότητας

            Επαναληπτικές ασκήσεις 9ης ενότητας

 

Γλώσσα 7η Ενότητα

Επανάληψη 7η ενότητα

Επαναληπτικές ασκήσεις 7η ενότητα

Γλώσσα 6η Ενότητα

 

 

                  Γλώσσα 6η Ενότητα (θεωρία)

                                            Ασκήσεις 6ης Ενότητας

Μαθηματικά κλάσματα

 

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ  ΣΤΑ  ΚΛΑΣΜΑΤΑ

ΘΕΩΡΙΑ ΚΛΑΣΜΑΤΩΝ

Ασκήσεις με κλάσματα

Μαθηματικά 2η Ενότητα

 

 

 

Μαθηματικά θεωρία 2η Ενότητα

Μαθηματικά ασκήσεις 2ης ενότητας

 

Γλώσσα 4η Ενότητα

Γλώσσα 4η ενοτητα θεωρια

Ασκήσεις 4ης Ενότητας

Μαθηματικά 1η Ενότητα

 

Μαθηματικα 1η ενοτητα θεωρια

Μαθηματικά επαναληπτικο 1ης ενοτητας

Εβδομαδιαίο πρόγραμμα

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (2)

Γλώσσα 2η Ενότητα Επανάληψη

 

 

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 2ΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

 

Ασκήσεις 2ης ενότητας

Γλώσσα 1η Ενότητα Επανάληψη

Ο    ΒΑΘΜΟΣ  ΜΟΥ

ΟΝΟΜΑ :………………………………………………………………………………………………………

ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ

ΤΑΞΗ  Ε΄    ΕΝΟΤΗΤΑ 1Η Ο  ΦΙΛΟΣ  ΜΑΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

  1. α. Να ξαναγράψεις το παρακάτω κείμενο βάζοντας τα ρήματα σε χρόνο παρατατικό :

Η θάλασσα είναι ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της περιοχής , καθώς όπου κ αν στέκεται  κανείς την αντικρίζει ν’ απλώνεται μπροστά του . Έτσι οι άνθρωποι είναι στενά δεμένοι μαζί της και κάνουν πολλά ταξίδια , εκμεταλλευόμενοι τους ανέμους που φυσούν ανάλογα με την εποχή του χρόνου .

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

β. Να  ξαναγράψεις το παρακάτω κείμενο βάζοντας τα ρήματα σε χρόνο αόριστο :

Η θάλασσα αποτελεί το μέσο επικοινωνίας , το δρόμο που φέρνει τους ανθρώπους του τόπου σε επαφή με άλλους λαούς και πολιτισμούς , είναι αυτή που τους βοηθάει  να καλυτερέψουν τη ζωή τους . Γι’ αυτό και αυτοί την αγαπούν και δένονται μαζί της , την υμνούν στα τραγούδια τους και την συνδέουν με τα παραμύθια τους .

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Να συμπληρώσεις τις προτάσεις με τη λέξη από τις παρενθέσεις που ταιριάζει στον κατάλληλο τύπο :
    • Στο νησί της Κύθνου λειτούργησε το πρώτο ………………………… πάρκο στην Ελλάδα . ( αερικός , αιολικός , ανεμικός )
    • Τα όργανα που χρησιμεύουν στην εύρεση της διεύθυνσης του ανέμου ονομάζονται …………………………………..( ανεμολόγιο , ανεμόμετρο , ανεμοδείκτης )
    • Τη βλέπαμε στην άκρη του λιμανιού να ………………………………….. το μαντίλι της αποχαιρετώντας μας . ( αερίζω , ανεμίζω , ανεμοδέρνω )
    • Οι ιππότες στο Μεσαίωνα έφεραν συνήθως στην πανοπλία τους το …………………………… του άρχοντα που υπηρετούσαν .( οικόπεδο , οικόσημο , οικογενειακό )
    • Η παράνομη …………………………………….. πρέπει να τιμωρείται αυστηρά .

( υλοτομία , δενδροφύτευση , δασολογία )

 

 

  1. Να συμπληρώσεις τα γράμματα που λείπουν :
    • Απαγορεύετ…………. να  ρυπαίνετ…………  το θαλάσσιο  περιβάλλον.
    • Μην αγοράζετ……….. προϊόντα που προέρχοντ…….. από ζώα ή φυτά που απειλούντ………  με εξαφάνιση .
    • Προτιμάτ…… να χρησιμοποιήτ……. το ποδήλατο για τις μετακινήσεις σας.
    • Του είπαμ…….. να φύγ…….  Αλλά δεν καταλάβαιν…….
    • Εμείς θέλουμ…… να πάμ……    εκδρομή .
    • Εδώ και καιρό δεν ενδιαφέρεσ ……. για τα μαθήματα , κάτι πρέπει να γίν……
    • Δεν καταλαβα.ίνετ……. ότι δεν είν…. σωστό να λέτ…. ψέμματα ;
  2. Από τις παρακάτω προτάσεις να γράψεις : τα χρονικά επιρρήματα , τις φράσεις με πρόθεση που φανερώνουν χρόνο και τις δευτερεύουσες χρονικές προτάσεις :
    • Αμέσως μόλις κατάλαβε το λάθος του ζήτησε συγγνώμη .
    • Η φωτιά έκαιγε μέχρι το βράδυ, ώσπου έκαψε όλο το δάσος .
    • Όταν έφτασαν στο χωριό, πήγαν αμέσως στο σπίτι τους .
    • Ανέβα , μόλις σου πω .
    • Θα πας βόλτα , αφού διαβάσεις καλά τα μαθήματα σου .

Χρονικά επιρρήματα : ………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Φράσεις με πρόθεση που φανερώνουν χρόνο : ……………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Δευτερεύουσες χρονικές προτάσεις :……………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Να σχηματίσεις σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τις λέξεις :

Δάσος                                                χαρτί

Δασοφύλακας                                           χαρταετός

…………………………………………………….                  …………………………………………………..

……………………………………………………..                  …………………………………………………..

………………………………………………………                  …………………………………………………..

……………………………………………………….                 ……………………………………………………

 

 

 

  1. Να σχηματίσεις σύνθετες λέξεις με δεύτερο συνθετικό τις λέξεις :

 Πουλί                                                       μαλλιά

Εξυπνοπούλι                                              κατσαρομάλλης

…………………………………………                              ……………………………………….

…………………………………………                               …………………………………………..

……………………………………………                            ………………………………………………..

  1. Να γράψεις το αντίθετο για καθένα από τα παρακάτω χρονικά επιρρήματα :

Αύριο # ……………………………….                Πάντα #..............................................

Νωρίς # …………………………………               σπάνια # ………………………………………….

Φέτος # …………………………………                μετά # …………………………………………….

  1. Να γράψεις τους χρόνους των ρημάτων στην κατηγορία που ανήκουν :
ΠΑΡΟΝΤΙΚΟΙ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΙΚΟΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΙ
     
     
     
  1. Να κάνεις χρονική αντικατάσταση τα ρήματα :
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ    
ΑΟΡΙΣΤΟΣ    
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ Εσύ  έγραφες  
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ    
ΜΕΛ. ΣΤΙΓΜΙΑΙΟΣ    
ΜΕΛ. ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΤΙΚΟΣ   Αυτοί θα γράφονται

 

  1. Να απαντήσεις τις παρακάτω ερωτήσεις :
    • Ποιες προτάσεις ονομάζονται κύριες ;……………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Ποιες προτάσεις ονομάζονται δευτερεύουσες ;……………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  1. Να σχηματίσεις σύνθετες λέξεις ;

Ανεβαίνω + κατεβαίνω = ………………………………………………………………………………….

Άνθος + δέσμη = ………………………………………………………………………………………………..

Σιγά + ψιθυρίζω = …………………………………………………………………………………………….

Μακρύς + στενός = ……………………………………………………………………………………………

Πεζός + δρόμος = ……………………………………………………………………………………………..