Ελληνικά

Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο

  • Θεματικός κύκλος: "Ζω καλύτερα – Ευ Ζην"
    • Τομέας: "ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Ασφάλεια"
Δραστηριότητα 1η: “Εθισμός στο διαδίκτυο”

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες των τριών ατόμων. Η κάθε ομάδα προσπάθησε να δώσει ένα σύντομο ορισμό του «εθισμού στο διαδίκτυο» και να τον καταγράψει ηλεκτρονικά. Συζητήσαμε τον ορισμό που έδωσε η κάθε ομάδα με σκοπό να παραχθεί ο γενικός ορισμός του εθισμού στο διαδικτύου. Ο ορισμός που παράχθηκε από την ολομέλεια καταγράφηκε ηλεκτρονικά.

Η κάθε ομάδα έγραψε ηλεκτρονικά τις ιστοσελίδες και τις εφαρμογές που τα μέλη της χρησιμοποιούν περισσότερο. Δίπλα σε κάθε ιστοσελίδα/εφαρμογή ζητήθηκε να γράψουν τα συναισθήματα που νιώθουν όταν τις χρησιμοποιούν.

Συζητήσαμε στην ολομέλεια, από τις ιστοσελίδες και τις εφαρμογές που κατέγραψαν, ποιες θεωρούν ότι ενδέχεται να οδηγήσουν σε εθισμό. Δόθηκε έμφαση στο διαχωρισμό μεταξύ εφαρμογών που στόχο έχουν την ενημέρωση, τη διασκέδαση, τη γνωριμία νέων ανθρώπων κτλ. Καταγράφηκαν ηλεκτρονικά οι εφαρμογές/σελίδες που θεωρούν οι μαθητές ότι μπορούν να οδηγήσουν σε εθισμό.

Συζητήσαμε για ποιον λόγο θεώρησαν, τις συγκεκριμένες ιστοσελίδες και τις εφαρμογές, ότι μπορούν να οδηγήσουν σε εθισμό.

Οι ηλεκτρονικές καταγραφές των ομάδων φαίνονται: εδώ

Δραστηριότητα 2η: “Σημάδια και συνέπειες εθισμού στο διαδίκτυο”

Διαβάζοντας τον γενικό ορισμό του "εθισμού στο διαδίκτυο" που καταγράφηκε από την προηγούμενη δραστηριότητα, συζητήσαμε με την ολομέλεια, μέσα από καταιγισμό ιδεών, τα σημάδια εθισμού στο διαδίκτυο και τις συνέπειες του εθισμού σε ψυχολογικό και σωματικό επίπεδο.

Δραστηριότητα 3η: “Fake News”

Προβλήθηκε video από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου αναφορικά με τα fake news:

Στη συνέχεια γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια σχετικά με τους τρόπους αναγνώρισης των ψευδών ειδήσεων.

Οι μαθητές δημιουργούν μία αφίσα σχετικά με τα Fake News: