ΠΡΟΣΘΕΣΕΙΣ ΔΙΨΗΦΙΩΝ ΚΑΙ ΤΡΙΨΗΦΙΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ

ΠΡΟΣΘΕΣΕΙΣ ΔΙΨΗΦΙΩΝ ΚΑΙ ΤΡΙΨΗΦΙΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ

 

 

 

 

ΤΑΞΗ Γ2

ΚΕΦ: 2

 

  1. Υπολογίζω όπως το παράδειγμα:

 

  • 26 + 12 = * 50 + 11 =                               * 35 +27 =

26 +

       10 +  2 =

      36  +  2 = 38

 

  1. Λύσε οριζόντια τις προσθέσεις :

 

  • 45 + 52 = * 37 + 42 =                * 51 + 44 =                * 32 + 47 =

 

  • 100 + 200 = * 300 + 400 =             * 600 + 200 =           * 200 + 200 + 100 =

 

 

  1. Κάνω κάθετα τις προσθέσεις στο τετράδιο μαθηματικών( 100 φυλλο)

 

  • 52 + 17 = * 28 + 87 =                     * 75 + 35 =
  • 68 + 75 = * 391 + 615 =                 * 98 + 37 =
  • 112 + 284 = * 285 + 155 =                 * 256 + 348 =
  • 502 + 345 = * 632 + 354 =                 * 477 + 239 =
  • 412 + 398 = * 54 + 71 =                     * 503 + 208 =

 

 

  1. Λύσε στο τετράδιο μαθηματικών ( 100 φυλλο) τα προβλήματα :

 

Α) Ο Γιάννης έχει 26 πράσινους βόλους και 17 κόκκινους βόλους. Πόσους βόλους έχει συνολικά;

Β) Μια κυρία ξόδεψε σε ένα κατάστημα ηλεκτρονικών 265 € και στο σούπερ

     μάρκετ 176 €. Πόσα χρήματα ξόδεψε συνολικά;

 

Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ-ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ-ΡΗΜΑ

                                    ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΓΛΩΣΣΑ

ΚΕΦ: 1

 

ΤΑΞΗ : Γ2

                       «ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ»

 

          ΘΕΜΑ: Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ-ΡΗΜΑ

 

 

Η πρόταση είναι μια οργανωμένη ομάδα λέξεων που έχει ένα μόνο νόημα, απλό κι ολοκληρωμένο.  Π.χ : Ο Πέτρος παίζει.

Μια πρόταση αποτελείται από δύο βασικά μέρη:

Α) Το υποκείμενο που η βασική λέξη είναι αυτή που απαντάει στην ερώτηση ποιος-ποια-ποιο ή ποιοι-ποιες-ποια ;

Β) Το ρήμα που είναι η λέξη σε κάθε πρόταση που απαντάει στην ερώτηση «Τί κάνει;- τί κάνουν;

 

  • ΠΡΟΣΟΧΗ: Κάθε πρόταση έχει ένα μόνο ρήμα . Όταν έχουμε περισσότερα ρήματα έχουμε περισσότερες προτάσεις.

 

                                                   ΑΣΚΗΣΕΙΣ

  1. Να συμπληρώσεις τις επόμενες προτάσεις με τα ουσιαστικά(υποκείμενα) που υπάρχουν στην παρένθεση 🙁 τριανταφυλλιά, ο μαθητής, το καράβι, η νονά, ο ουρανός)

 

  • --------------- μας φέρνει δώρα.
  • ---------------μπαίνει στο λιμάνι
  • --------------- άνθισε στην αυλή μας.
  • Είναι καταγάλανος----------------
  • Έκατσε ----------- στο θρανίο του.

 

 

  1. Να συμπληρώσεις τις παρακάτω προτάσεις με τα ρήματα που υπάρχουν στην παρένθεση( κελαηδάει, κλαδεύει, λάμπει, γαβγίζει, φροντίζει, χαϊδεύει.)
  • Ο ήλιος -------------- στον ουρανό.
  • Το παιδί -------------- τον σκύλο.
  • Ο γιατρός-------------- τους αρρώστους.
  • Το αηδόνι------------------ όμορφα.
  • Ο κηπουρός----------------- τους θάμνους.
  • Ο σκύλος--------------------- δυνατά.

 

 

  1. Οι επόμενες προτάσεις δεν έχουν σωστό νόημα. Να τις ξαναγράψεις συμπληρώνοντας τη λέξη που λείπει, ώστε το νόημά τους να είναι ολοκληρωμένο.

 

  • Ο Δήμος -------------- ένα γράμμα στον παππού του.
  • Το αυτοκίνητο-------------- με μεγάλη ταχύτητα.
  • Σήμερα-------------- ένας δυνατός αέρας.
  • Χθες η θάλασσα--------- πολύ ήρεμη.
  • Στο σχολείο τα παιδιά------------- γράμματα.

 

 

  1. Να βάλεις στη σωστή σειρά τις επόμενες λέξεις που είναι ανακατεμένες για να φτιάξεις προτάσεις που να έχουν νόημα.

 

  • Μαγειρεύει, η , νόστιμα, μητέρα, φαγητά.

 

  • Πολύ, γήπεδο, το , κόσμο, έχει

 

  • Μπάλα, πίσω, η, είναι, την, από, τραπεζαρία

 

  • Στην, φέτος, Τρίτη, πάω, τάξη.