Εδώ και πολύ καιρό ήθελα να ασχοληθούμε με τους μαθητές μου με την ψηφιακή αφήγηση. Το κατάφερα τελικά εν μέσω καραντίνας, με διαδικτυακά μαθήματα και με την Δ' τάξη. Ορισμένοι μαθητές δημιούργησαν το δικό τους ψηφιακό παραμύθι και με εξέπληξαν θετικά με τις δημιουργίες τους.
Η αφήγηση ή αλλιώς storytelling είναι η τέχνη της διήγησης ιστοριών σε ένα κοινό-ακροατήριο, με στόχο τη μεταβίβαση σημαντικών μηνυμάτων.Η πρόοδος που πραγματοποιείται τα τελευταία χρόνια στον τομέα της τεχνολογίας δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστο τον τομέα της αφήγησης. Η εξέλιξη που έχει πραγματοποιηθεί στο ίντερνετ τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο δόμησης και οργάνωσης πληθώρας πληροφοριών, γεγονός που έχει επιπτώσεις τόσο σε κοινωνικό όσο και επιστημονικό επίπεδο. Στην εποχή του Web 2.0 οι χρήστες δεν είναι απλοί καταναλωτές της διαθέσιμης πληροφορίας, αλλά έχουν τη δυνατότητα να δημοσιεύουν υλικό στο διαδίκτυο, να επεξεργάζονται τις διαθέσιμες πληροφορίες και να συμμετέχουν στο σχολιασμό αλλά και τη μετάδοση αυτών. Η τεχνολογική πρόοδος όταν εφαρμόζεται κατάλληλα, μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα της στρατηγικής της αφήγησης.
Μετά από έρευνα σε διάφορα λογισμικά ψηφιακής αφήγησης κατέληξα στο online λογισμικό https://www.storyjumper.com/. Το βρήκα πιο απλό στη χρήση από τα υπόλοιπα και δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να δημιουργήσουν τις τάξεις τους, να εισάγουν οι ίδιοι τους μαθητές τους και να τους δώσουν usernames.
Σας δίνω οδηγίες για τη σύνδεση των μαθητών στην εφαρμογή και οδηγίες για τη δημιουργία του ψηφιακού βιβλίου. Μπορείτε να τις δείτε εδώ
Εγώ έχω δημιουργήσει ένα ψηφιακό βιβλίο σχετικά με το πληκτρολόγιο του υπολογιστή όπου μπορεί κανείς να μάθει πώς χρησιμοποιούμε σωστά το πληκτρολόγιο.
Ναταλία σ’ ευχαριστώ πολύ. Η δουλείά σου είναι καταπληκτική.
Δημήτρης ΠΕ86
Σ ευχαριστώ πολύ!