Ελληνικά

ΤΡΙΤΗ 8/10/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

Σήμερα, μετά την ορθογραφία και τον έλεγχο της αντιγραφής, προχωρήσαμε διαθεματικά συνδυάζοντας γραμματική με μελέτη του περιβάλλοντος.  Δουλέψαμε με υλικό της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας, μιλήσαμε για τα πτηνά με αφορμή την Γιορτή των Πουλιών. 

Για το σπίτι:

  • στο φύλλο που έχει κάθε παιδί, υπογραμμίζει όλα τα επίθετα και τα γράφει στο κόκκινο τετράδιο και στα 3 γένη (και τα επίθετα συγκριτικού και υπερθετικού βαθμού).

Γενική παρατήρηση: στο κόκκινο τετράδιο καλό είναι κάθε εργασία να ξεκινά με έναν σύντομο ταιριαστό τίτλο (π.χ. ΓΛΩΣΣΑ/ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ/ΕΠΙΘΕΤΑ για την συγκεκριμένη εργασία) και στην ίδια σειρά να αναγράφεται και η ημερομηνία. 

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Αφού ελέγξαμε τις ασκήσεις, προχωρήσαμε στην θεματική της μέτρησης του μήκους.  Είδαμε στην τάξη διάφορα όργανα μέτρησης (γαλλικός χάρακας, μεζούρα ελατηρίου, λέιζερ μέτρησης κ.α.) του μήκους, μετρήσαμε και τον εμβαδόν της τάξης, και κάναμε μια πρώτη επεξεργασία για τις μονάδες μέτρησης του μήκους. 

Για το σπίτι:

  • ΜΑΘ/ΒΜ/Σ24 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 4 & 5.
  • ΜΑΘ/ΤΕ/Σ24 Α2 και 3. 

 

 

ΔΕΥΤΕΡΑ 7/10/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

ΓΛΩ/ΒΜ/Σ36+37 Ανάγνωση το κείμενο.

ΓΛΩ/ΒΜ/Σ36 ορθογραφία και αντιγραφή

Εκείνο που με εντυπωσίασε ήταν το επίσημο φόρεμά της και οι ευγενικοί της τρόποι.

ΓΛΩ/ΒΜ/Σ 35 Α5 και Α6

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΜΑΘ/ΤΕ

  • Σ18 Α2 και Α3
  • Σ19 Α5 και Α6
  • Σ20 Α2 και Α3
  • Σ21 Α5 και Α.6

ΠΕΜΠΤΗ 3/10/2024 & ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4/10/24 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

Ελέγξαμε το φυλλάδιο γραμματικής και τις προτάσεις που είχαμε από την προηγούμενη εβδομάδα. 

Στο α/β ευρετήριο σημειώσαμε τη λέξη: έμπνευση, η [ουσ.]

Για το σπίτι:

  • (εκτός από την αντιγραφή και ορθογραφία των λέξεων που είχαμε σημειώσει την Τετάρτη)
  • ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ στο Κόκκινο Τετράδιο:

Μια σελίδα από το ημερολόγιο του παππού μου/της γιαγιάς μου.

Οδηγίες έχουν επικολληθεί στο Τετράδιο.  Μπορεί να είναι σκέψεις από τη φαντασία μου ή από πληροφορίες και ερωτήσεις που θα κάνω στους δικούς μου.  Γράφω περίπου 1 σελίδα.  Δεν ξεχνάω: το πορτοκαλί και το πράσινο μολύβι που κόλλησα στο εσώφυλλο του τετραδίου!

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Προχωρήσαμε στις ΜΑ/ΒΜ/Σ22-23. 

Για το σπίτι

  • Ολοκληρώνουμε το  φυλλάδιο με τους πολλαπλασιασμούς και τις διαιρέσεις (και τις 2 σελίδες).
  • Ολοκληρώνουμε τη Δραστηριότητα 3 από ΜΑΘ/ΒΜ/Σ23.
  • Στο πράσινο τετράδιο γράφουμε τους πολλαπλασιασμούς που υπάρχουν στο τετράγωνο που υπογραμμισάμε στο σχολείο ΜΑΘ/ΒΜ/Σ23.  Το σωστό τετράγωνο είναι αυτό, ίσως εκ παραδρομής σημειώθηκαν και άλλα τετράγωνα. 

 

 

6Χ6=36

6Χ7=42

κλπ. 

 

 

ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Συζητήσαμε και ψηφίσαμε τους κανόνες της τάξης.

ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ: Τη Δευτέρα θα έχουμε ΑΝΑΓΝΩΣΗ την ιστορία του Νώε από τα ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ. 

ΙΣΤΟΡΙΑ

Ολοκληρώσαμε την ΙΣΤ/ΒΜ/Σ23 και Σ24.  Για το σπίτι:

Μαθαίνω να αφηγούμαι: την ιστορία για την Αρετή και την Κακία από ΙΣΤ/ΒΜ/Σ25.

ΤΕΤΑΡΤΗ 2/10/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

Αφού ελέγξαμε την αντιγραφή και γράψαμε ορθογραφία, ελέγξαμε ασκήσεις για την κλίση ρημάτων.  Προχωρήσαμε σε άσκηση στη ΓΛΩ/ΒΜ/Σ31,

και για το σπίτι:

  • Φυλλάδιο Γραμματικής (ασκήσεις εμπέδωσης για τη γραμματική της ενότητα)
  • Ορθογραφία & Αντιγραφή (για τη Δευτέρα): Οικογένειες Λέξεων
    • γη: υπόγειο, ισόγειο, προσγείωση, γεωγραφία, γεωμετρία
    • οίκος (σπίτι): οικογένεια, ενοίκιο, κατοικία, οικολογία
    • γειτονιά, γειτονεύω, γείτονες
  • ΓΛΩ/ΤΕ/Σ31 όλες τις ασκήσεις.

ΜΕΛΕΤΗ του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Αφού συζητήσαμε τις σελίδες 14 & 15 από ΒΜ, για το σπίτι: ΜΕΛ/ΤΕ/Σ8, γράφω στο πλαίσιο 3 κανόνες που προτείνω για την τάξη μας. 

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Ανάγνωση στο σπίτι την ιστορία του Νώες, ΘΡΗ/Σ.112-113.  Στην τάξη θα αξιολογηθεί και η ανάγνωση των παιδιών, δηλαδή, προετοιμαστείτε για καλή ανάγνωση.  

 

ΤΡΙΤΗ 1/10/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

Μετά την ορθογραφία και τον έλεγχο της αντιγραφής, προχωρήσαμε στην τάξη στην ανάγνωση του κειμένου στις ΓΛΩ/ΒΜ/Σ32-33 και συζητήσαμε για τις αναπηρίες.  Στο ΓΛΩ/ΤΕ κάναμε στην τάξη Σ20 Α1. 

Για το σπίτι:

  • από ΓΛΩ/ΤΕ/Σ20 κάνουμε τον πίνακα με την κλίση των ρημάτων. 
  • Φτιάχνουμε έναν ίδιο πίνακα στο κόκκινο τετράδιο και κλίνουμε τα ρήματα "έχω" και "μαθαίνω". 
  • Ορθογραφία & Αντιγραφή: από ΓΛΩ/ΤΕ/Σ20 "Όλοι εμείς... σχολείο¨". 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Μετά τον έλεγχο των ασκήσεων και των τετραδίων, προχωρήσαμε σε ΜΑΘ/ΒΜ/Σ20 & 21, και στο σπίτι

  • ολοκληρώνουμε τις δραστηριότητες στο ΓΛΩ/ΒΜ/Σ21
  • στο πράσινο τετράδιο γράφουμε την προπαίδεια του 6 και του 7 μία φορά ολοκληρωμένα, και δύο φορές (δίπλα) μόνο τα γινόμενα. 

ΙΣΤΟΡΙΑ

  • (Αφού είδαμε βίντεο από ορειβασία στον Όλυμπο, και ελέγξαμε εργασία στο ΙΣΤ/ΤΕ)
  • μαθητής μας απήγγειλε στην τάξη ποίημα για τον Ηρακλή (στα αρχαία ελληνικά)
  • και προχωρήσαμε στις ΙΣΤ/ΒΜ/21-23.

Για το σπίτι:

  • Μαθαίνω να αφηγούμαι: τις 3 πρώτες παραγράφους από ΙΣΤ/ΒΜ/Σ23. 

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 25/9/2024 & ΠΕΜΠΤΗ 26/9/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

Από ΓΛ/ΒΜ/Σ26, ορθογραφία και αντιγραφή τις λέξεις που είναι υπογραμμισμένες

Στο αλφαβητικό ευρετήριο σημειώσαμε τις λέξεις:

επίσημος-η-ο [επιθ.] ≠ ανεπίσημος-η-ο

δολερός-ή-ό [επιθ.] ∼ πονηρός

Δουλέψαμε τρο ΦΥΛΛΑΔΙΟ 1 ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ.  Έχουμε όσες ασκήσεις δεν προλάβαμε στην τάξη.  Το Φυλλάδιο είναι ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ Γ ΔΗΜ 1.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Μοιράστηκε φυλλάδιο με προσθέσεις. 

ΙΣΤΟΡΙΑ

Προχωρήσαμε στην Ενότητα 4, από ΒΜ Σ. 19.  Για το σπίτι:

Ανάγνωση ΒΜ/Σ19 και να γραφτούν οι πλαγιότιτλοι για τις τελευταίες παραγράφους του κειμένου. 

Από ΙΣΤ/ΤΕ/ Σ8 Α1 (για το υποερώτημα β θα χρειαστεί να διαβάσετε και το κείμενο 2 από τη ΙΣΤ/ΒΜ/Σ20).

 

ΜΕΛΕΤΗ του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Συζητήσαμε στην τάξη τις διαφορές επίσημων και ανεπίσημων κοινωνικών σχέσεων με αφορμή τη ΜΕΛ/ΒΜ/Σ. 11.

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Για την ομορφιά της Πλάσης, αρχίσαμε να μαθαίνουμε το ριζίτικο "Για δες περβόλιν όμορφο".

Για δες περβόλι ν-έμορφο, για δες κατάκρυα βρύση
κι όσα δέντρα 'μπεψεν ο Θιός μέσα ’ναι φυτεμένα
κι όσα πουλιά πετούμενα μέσα ’ναι φωλεμένα.
Μέσα σε ’κείνα τα πουλιά ευρέθη ένα παγώνι
και χτίζει τη φωλίτζα του σε μιας μηλιάς κλωνάρι.

ΤΡΙΤΗ 24/9/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

  • Προχωρήσαμε ΓΛΩ/ΒΜ/Σ22, 23 και 24 και κάναμε τις περισσότερες ασκήσεις κατανόησης.
  • Στο κόκκινο τετράδιο εργασιών σημειώσαμε λέξεις από την οικογένεια λέξεων ευθ-: ευθεία, ευθύνη, διεύθυνση, κατεύθυνση, ευθύς - εία -ύ.
  • Εργασίες για το σπίτι:
    • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ22 Ορθογραφία & Αντιγραφή:

Οι δίδυμοι βέβαια ξέρουν γιατί έχουν πάντα επιτυχίες σε όλα τα μαθήματα.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Κάνω στο ΜΑΘ/ΒΜ/Σ13 τις προσθέσεις που έχω σημειώσει.

  • Από ΜΑΘ/ΒΜ/Σ12 Α3.
  • Εξερευνώ τα σχήματα με τα tangram.  Προσπαθήστε να φτιάξετε κάποια από τα παζλ που υπάρχουν στον σύνδεσμο (προαιρετικό, και καλό είναι να ελέγχετε τον σύνδεσμο πριν ασχοληθεί με αυτό το παιδί.  Λειτουργεί καλύτερα σε laptop): TANGRAM COOL MATH FOR KIDS

ΙΣΤΟΡΙΑ

Ανάγνωση από ΒΜ/Σ17 του Μύθου της Περσεφόνης.  Αφού διαβάσω το μύθο, γράφω στο κόκκινο τετράδιο εργασιών την ιστορία με δικά μου λόγια σε 7-10 γραμμές (ΠΕΡΙΛΗΨΗ).  Γράφω όλα τα σημαντικά της ιστορίας χωρίς λεπτομέρειες.

 

Δευτέρα 23/9/2024 Μαθήματα

ΓΛΩΣΣΑ

  • Προχωρήσαμε ΓΛΩ/ΒΜ/Σ17 και κάναμε γραπτά την Α5, και στις Σ18-19 με τις ασκήσεις τους.
  • Στο αλφαβητικό ευρετήριο σημειώσαμε τη λέξη: πρωτότυπος-η-ο [επίθ.]
  • Εργασίες για το σπίτι:
    • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ18 Ορθογραφία & Αντιγραφή:
Tο σχολείο μας είναι σχετικά καινούριο. Βρίσκεται στο κέντρο του χωριού, απέναντι από τη μεγάλη πλατεία του και μπροστά από το παλιό κτίριο που έχει ιστορία σχεδόν ενός αιώνα.
    • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ20 Α 4,5,6 & 7.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • ΜΑΘ/ΒΜ/Σ14 προχωρήσαμε, και κάναμε γραπτά τη δραστηριότητα 1 (Δ1) και από τη Σ15 τη Δ3.
  • Εργασίες για το σπίτι:
    • ΜΑΘ/ΤΕ/Σ12 Α2 και Σ13 Α6 & Α7.

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Διαβάσαμε την ιστορία του Ιωσήφ, από ΘΡΗ/ΒΜ Σ18 & Σ19.

 

 

 

Καλωσήλθατε στο blog του Γ2 του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καισαριανής | 2024 – 2025