Πάρτε πληροφορίες για το παιδί σας από τον/την δάσκαλο/α

Κάντε ερωτήσεις για το παιδί σας στη δασκάλα του.

Θα πάρετε πολλές και χρήσιμες πληροφορίες…     

Το σχολείο είναι ένας χώρος που το παιδί εκφράζει διαφορετικές πτυχές του εαυτού και της προσωπικότητάς του. Διαφορετικός από το περιβάλλον της οικογένειας, αλλά πολύ οργανωμένος και ιδιαίτερα απαιτητικός.

Σε αυτό το πλαίσιο το παιδί καθημερινά έχει να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις, σε μαθησιακό αλλά και σε κοινωνικό επίπεδο. Το σχολείο απαιτεί από το παιδί να ανταποκρίνεται στη μαθησιακή διαδικασία, να συμμετέχει και να μαθαίνει, η αυλή απαιτεί να κοινονικοποιείται, να δέχεται συγκρούσεις και να αντιδρά και η τάξη απαιτεί να είναι μέλος μιας ομάδας και να τηρεί τους κανόνες της. Ο τρόπος που αντιμετωπίζει όλα όσα του συμβαίνουν κάθε μέρα είναι μια μεγάλη πηγή πληροφοριών για την προσωπικότητά του, τις ανάγκες του και τις επιθυμίες του.

Ο δάσκαλος λοιπόν είναι γνώστης όλων αυτών των πληροφοριών και πρέπει ένας γονέας να τον εμπιστεύεται όταν του παρέχονται τέτοιου είδους πληροφορίες. Η απόρριψη τους με την δικαιολογία ότι το παιδί δεν εμφανίζει τέτοια συμπεριφορά στο σπίτι είναι παντελώς λανθασμένη και οδηγεί σε αμέλεια για τις ανάγκες του παιδιού.

Κάντε λοιπόν ερωτήσεις στη δασκάλα ή τον δάσκαλο του παιδιού σας και θα έχετε όλα όσα πρέπει και οφείλετε να γνωρίζετε.

15 Ερωτήσεις για να αναγνωρίσετε αν το παιδί έχει μαθησιακές δυσκολίες.

  1. Συμμετέχει στο μάθημα; Ρισκάρει να απαντήσει σε ερωτήσεις που χρειάζονται την προσωπική του γνώμη; Π.χ Τι πιστεύεται ότι θα γινόταν αν…
  2. Προλαβαίνει να γράψει την ορθογραφία του ή να τελειώσει τις ασκήσεις του στον ίδιο χρόνο με τα άλλα παιδιά;
  3. Διαβάζει αρκετά γρήγορα για την ηλικία του;
  4. Αντιγράφει σωστά από τον πίνακα;
  5. Είναι καλύτερος στον προφορικό λόγο σε σχέση με τον γραπτό;
  6. Παρανοεί συχνά την εκφώνηση των ασκήσεων;
  7. Αποδίδει καλύτερα μετά από επιβεβαίωση ή επιβράβευση;
  8. Χάνει τα πράγματά του (σβήστρες, μολύβια, βιβλία, τετράδια) κατά τη διάρκεια του μαθήματος;
  9. Χρησιμοποιεί το σωστό τετράδιο για κάθε μάθημα;
  10. Πως μαθαίνει καλύτερα; Τι τον βοηθά να απομνημονεύσει κάτι;
  11. Πως είναι η συμπεριφορά του κατά την διάρκεια του μαθήματος; Αφαιρείται, είναι ανήσυχο, δημιουργεί φασαρία;
  12. Πως τα πάει στο μάθημα των εικαστικών; (συνήθως οι μαθητές με δυσλεξία είναι ιδιαίτερα αποδοτικοί σε καλλιτεχνικά μαθήματα και είναι ένας τρόπος ενίσχυσης της αυτοπεποίθησής τους).
  13. Πως τα πάει με το μάθημα της ξένης γλώσσας; (τα παιδιά με δυσλεξία έχουν ιδιαίτερα μεγάλες δυσκολίες στην εκμάθηση ξένης γλώσσας).
  14. Πως τα πάει στο μάθημα της γυμναστικής; Μπορεί να ακολουθήσει τις οδηγίες σε ένα ομαδικό παιχνίδι ή σε έναν παραδοσιακό χορό; Είναι άτσαλο στις κινήσεις του;
  15. Θεωρεί ο δάσκαλος ότι η απόδοσή του στα μαθήματα είναι μικρότερη από την εικόνα της ευφυίας που έχει; Συνιστά μήπως να γίνει μια αξιολόγηση του παιδιού από τους ειδικούς του ΚΕΔΑΣΥ;

 


 

 

 

 

Νικολαΐδου Ράνια

Δασκάλα Ειδικής Αγωγής

Συμπληρώστε τα κενά: τον ή των

ΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ

ΠΡΟΣΘΕΣΕΙΣ

τι είναι το τμήμα ένταξης

Συμπληρώνω τα κενά