Θεματική:. Δημιουργώ Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Υποθεματική: Οικονομικός Γραμματισμός
Τίτλος: Καταναλώνω
...............................................................
1ο εργαστήριο
α)Πείτε και γράψτε στον πίνακα:ποια είναι τα στοιχεία / βασικά χαρακτηριστικά των διαφημίσεων που βλέπετε στο ίντερνετ, στην τηλεόραση, στον έντυπο τύπο (περιοδικά, εφημερίδες, διαφημιστικά φυλλάδια, αφίσες κλπ) ή ακούτε στο ραδιόφωνο;
β)Δείτε ορισμένες διαφημίσεις (είτε απο εδω, είτε απο αυτές που σας εκτύπωσε ο δάσκαλος). Πάρτε μια λευκή σελίδα Α4 και σημειώστε ποια από τα χαρακτηριστικά που αναφέρατε στον εννοιολογικό χάρτη της 1ης δραστηριότητας εντοπίζετε σε κάθε διαφήμιση και με ποιο τρόπο περιέχονται σε κάθε μία από τις διαφημίσεις που επιλέξατε π.χ. έντονα χρώματα
εικόνας, σλόγκαν: «θα σου μείνει αξέχαστη…» κλπ.
γ)Πείτε τι καταγράψατε και αναθεωρήστε τον εννοιολογικό χάρτη, εφόσον κρίνετε απαραίτητο. Αναλύστε τη λέξη διαφήμιση στα συστατικά της και συζητήστε ποιος είναι ο στόχος της διαφήμισης (να τραβάς την προσοχή σε κάτι, να γνωστοποιείς κάτι σε κάποιο, να δίνεις μια πληροφορία για ένα γεγονός/ προϊόν, δη διάδοση μιας είδησης με τη φήμη)
Κρατήστε τις διαφημίσεις με τις οποίες εργαστήκατε, καθώς θα τις χρειαστείτε στο 2ο εργαστήριο.
...............................................................
2ο εργαστήριο
α)Πάρτε τα παρακάτω φύλλα εργασίας και συμπληρώστε τα για κάθε μία διαφήμιση με την οποία ασχοληθήκατε στο προηγούμενο εργαστήριο.
β) Αξιοποιώντας τις σημειώσεις σας στο φύλλο εργασίας 1, η κάθε ομάδα παρουσιάστε στην ολομέλεια της τάξης και γράψτε στον πίνακα της τάξης τα στοιχεία εκείνα τα οποία ωθούν ή όχι έναν καταναλωτή να αγοράσει ή να μην αγοράσει ένα προϊόν.
γ) Επέκταση δραστηριότητας: Μέχρι τώρα μιλήσαμε για τις άμεσες διαφημίσεις. Υπάρχουν, όμως, και οι έμμεσες διαφημίσεις. Μπορείτε να
σκεφτείτε και να εντοπίσετε τη διαφορά τους. Για παράδειγμα, έχετε δει τα ψιλά γράμματα με τον τίτλο «Τοποθέτηση προϊόντος» που εμφανίζονται σε τηλεοπτικές εκπομπές, δελτία ειδήσεων, τηλεοπτικές σειρές. Ένα άλλο παράδειγμα είναι η διαφήμιση ενός βιβλίου ή άλλου προϊόντος σε μια ραδιοφωνική εκπομπή η οποία το δωρίζει στους ακροατές της, η ύπαρξη γνωστών προϊόντων π.χ. αναψυκτικών σε μια
τηλεοπτική σειρά π.χ. οι δύο ηθοποιοί κάθονται να πιούν τον καφέ τους σε κούπα που απεικονίζει έναν παπαγάλο, άρα πρόκειται για έμμεση διαφήμιση εταιρείας ελληνικού καφέ.
Καταγράψτε έμμεσες διαφημίσεις στο παρακάτω φύλλο εργασίας
Προσοχή:Για το επόμενο εργαστήριο , φέρτε στην τάξη 4 φωτογραφίες προϊόντων που έχετε αγοράσει και την ετικέτα τους, την απόδειξη αγοράς ή έστω τηντιμή τους.
...............................................................
3ο εργαστήριο
α)Συμπληρώστε για κάθε ένα από τα προϊόντα που έχετε, το παρακάτω φύλλο εργασίας
Πριν ξεκινήσετε τη δραστηριότητα, ας συζητήσουμε την έννοια των ρημάτων «έχω ανάγκη» και «επιθυμώ». Ποια είναι η διαφορά τους;Το ρήμα «έχω ανάγκη» χρησιμοποιείται για αγαθά / αντικείμενα ή υπηρεσίες οι οποίες είναι απαραίτητες και αναγκαίες για την επιβίωσή μας όπως το φαγητό, το νερό, ο ήλιος, τα ρούχα, η εκπαίδευση, η ιατρική περίθαλψη. Το ρήμα «επιθυμώ» χρησιμοποιείται για να αναφερθούμε σε αγαθά/αντικείμενα τα οποία επιθυμούμε, θα θέλαμε να τα έχουμε αλλά δεν παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιβίωσή μας π.χ. γλυκά.
β) Συμπληρώστε στα παρακάτω φύλλα εργασίας τις ανάγκες και τις επιθυμίες που έχετε αυτή τη χρονική στιγμή. Στη συνέχεια παρουσιάσστε και αιτιολογήστε τις επιλογές σας στην ολομέλεια της τάξης.
Τα φύλλα εργασίας να μπουν στο φάκελό σας.
...............................................................
4ο εργαστήριο
α) Αποφασίσατε να αγοράσετε ένα προϊόν π.χ. παπούτσια, ρούχα, παιχνίδι, εξοπλισμό γυμναστκής, ψηφιακή συσκευή (τάμπλετ, κινητό, λάπτοπ) ή ό,τι άλλο θέλετε. Αναζητήστε το προϊόν σε 3 διαφορετικά ηλεκτρονικά καταστήματα και συμπληρώστε τον παρακάτω πίνακα. Από ποιο κατάστημα θα αγοράσετε τελικά το προϊόν;
Συμπληρώστε με την ομάδα σας το παρακάτω φύλλο εργασίας:
β) Ο εκπρόσωπος της κάθε ομάδας παρουσιάζει στην ολομέλεια της τάξης το προϊόν, αναφέρει συνοπτικά τα στοιχεία που βρήκατε και τους λόγους που καταλήξατε να αγοράσετε το προϊόν από το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα.
γ) Συζητήστε με τους συμμμαθητές σας:
Ποια από τα στοιχεία του πίνακα που υπάρχει στο φύλλο εργασίας κρίνετε ιδιαίτερα σημαντικά για την αγορά ενός προϊόντος και για ποιο λόγο;
Ταξινομήστε τα από το πιο σημαντικό στο λιγότερο σημαντικό.
Δείτε τον ιστοτόπο skroutz.gr το οποίο προβάλλει τις τιμές ενός προϊόντος από διάφορα ηλεκτρονικά καταστήματα αναζητήστε το προϊόν σας απο εκεί και να συγκρίνετε τις τιμές.
Τα φύλλα εργασίας να μπουν στο φάκελό σας.
...............................................................
5ο εργαστήριο




















