ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ, Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

7o ΕτΗσιο ΣυνΕδριο της ΜονΑδας ΜεθοδολογΙας και ΠρογραμμΑτων ΕκπαΙδευσης

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ, Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Πάτρα, Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών, 8-10 Απριλιου 2005

Συγγραφείς:

Ονοματεπώνυμο  : Δώρα Τελλίδου

Τίτλος / Ιδιότητα :υποψήφια διδάκτορας ΠΤΝ, Φλώρινας, Παν. Δυτικής Μακεδονίας

Ειδικότητα : Εκπαιδευτικός Αγγλικών Α/θμιας εκπ

Διεύθυνση : Παπαθωμά 6 Πόλη : Καστοριά Τ.Κ. 52100

Τηλέφωνο : 24670 29323 & 6976384927

Ηλεκτρονική Διεύθυνση : teld@otenet.gr

Ονοματεπώνυμο  : Έλενα Γρίβα

Τίτλος / Ιδιότητα : διδάκτορας ΠΤΔ, Φλώρινας, Παν. Δυτικής Μακεδονίας

Ειδικότητα : Εκπαιδευτικός Αγγλικών Α/θμιας εκπ

Διεύθυνση : Καραολή & Δημητρίου 16-18  Πόλη : Θεσσαλονίκη Τ.Κ. 55131

Τηλέφωνο : 2310410039

Ηλεκτρονική Διεύθυνση : egriva@eled-fl.auth.gr

Τίτλος Εισήγησης:

The teacher's role in a changing educational era

 Abstract

The purpose of this paper is to investigate the foreign language teachers’ viewpoints of their role in a changing educational era. Our educational system is trying to meet the needs of growing demand for a change into new ways of teaching in an Information and Communication era. There exists a new teaching philosophy, which plays the role of a change agent wishing to bring innovation and reform.

The abovementioned theoretical background initiated the idea of investigating teachers' beliefs about the way they see themselves in an evolutionary educational environment. The hypothesis of our research is that teachers' perceptions of change are connected with technology integration into the syllabuses.

We present the results of a pilot study conducted with a certain number of teachers randomly chosen from elementary schools in the Western Macedonia. It aims at depicting teachers’ perceptions of the need for a change or reform.

The data, which are obtained by open-ended interviews, consist of six basic sections: definition of the term “change”, demands for change, areas of change, prerequisites, teacher’s role, suggestions for change and are analyzed qualitatively based on Miles and Huberman’s methods. The study is limited in scope, but it provides a wealth of information that can allow for suggestions for further research.

 

One thought on “ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ, Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ”

Leave a Reply