Είναι κοινή διαπίστωση ότι οι ρίζες του προβλήματος βρίσκονται κυρίως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ίσως δευτερευόντως και στην οικογένεια – πόσες οικογένειες συζητούν πια ένα βιβλίο που έχουν διαβάσει;). Με την παντοδυναμία του ηλεκτρονικού υπολογιστή που βάζει το βιβλίο σε δεύτερη μοίρα αλλάζει μοιραία και η σχέση με την ανάγνωση. Οπως συνεχίζει ο κ. Κόντος: «Αντί να βοηθάμε τα παιδιά να επιστρέψουν στο βιβλίο, υπογείως τα παροτρύνουμε να διαβάσουν στο λάπτοπ. Κι ο Αριστοτέλης, ο Πλάτωνας δεν είναι δυνατόν να διαβαστούν στο λάπτοπ».
Στις ΗΠΑ σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του EdWeek Research Center σε 300 εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας, μόνο το 17% δήλωσε ότι διδάσκει κυρίως ολόκληρα κείμενα. Σχεδόν οι μισοί είπαν ότι συνδυάζουν ολόκληρα κείμενα με ανθολογίες και μικρότερα αποσπάσματα.
Οσον αφορά την Ελλάδα, η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να εισαγάγει από την εφετινή διδακτική χρονιά την ανάγνωση ολόκληρων λογοτεχνικών έργων κορυφαίων ελλήνων και ξένων συγγραφέων, αντί αποσπασματικών κειμένων (όπως συνέβαινε έως σήμερα), είναι ίσως μια καλή αρχή για να ανακαλύψουν ξανά τα παιδιά την ανάγνωση.
Link:https://www.tovima.gr/print/society/650-selides-apokleietai/
