English

Ai photo of Nissan Skyline R34 GTR

All about Nissan Skyline GTR R34

Το Nissan Skyline GT-R R34 θεωρείται συχνά ότι είναι το καλύτερο αυτοκίνητο όλων των εποχών, αλλά μάλλον είναι το πρότυπο όλων των λάτρεις του αυτοκινήτου και ένα ιαπωνικό αριστούργημα μηχανικής που θαυμάζεται και λατρεύεται σε όλο τον κόσμο. Το R34 GT-R δεν έμοιαζε με κανένα άλλο αυτοκίνητο όταν κυκλοφόρησε το 1999, χαρακτηριζόμενο από τεράστια ποσά ισχύος, υψηλά επίπεδα ακρίβειας και τεχνολογία αιχμής, όλα ενσωματωμένα σε ένα καλά ισορροπημένο σπορ αυτοκίνητο. Ο θρυλικός RB26DETT inline-6 ​​twin-turbo κινητήρας του δίνει τερατώδη ισχύ και είναι γνωστός για τα υψηλά επίπεδα απόδοσης και τις ικανότητές του συντονισμού. Χάρη στο σύστημα τετρακίνησης ATTESA E-TS Pro της Nissan και το ενεργό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το R34 μπόρεσε να αποδίδει με αξιοσημείωτη ταχύτητα και σταθερή ακρίβεια, κυριαρχώντας σε κάθε δρόμο ή πίστα.

Η ιστορία πίσω από το Nissan Skyline GTR R34

Η Nissan Motor Corporation ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1930 και ξεκίνησε τη δουλειά της στη χύτευση και τα μέταλλα. Το πρώτο της αυτοκίνητο κατασκευάστηκε το 1935 και λίγο αργότερα, η μάρκα άρχισε να κατασκευάζει φορτηγά και αεροσκάφη για τον Αυτοκρατορικό Ιαπωνικό Στρατό. Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η Nissan άρχισε να παράγει σεντάν βασισμένα σε μερικές πατέντες από το Austin.

Ωστόσο, η Nissan ήθελε να προχωρήσει πέρα ​​από την απλή παραγωγή σεντάν μεσαίας κατηγορίας. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία επικεντρώθηκε στην αγορά των σπορ αυτοκινήτων, αναπτύσσοντας δύο από τα πιο εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα στην ιστορία. Το έτος 1969 ήταν ένα σημαντικό ορόσημο για την εταιρεία, καθώς η Nissan παρουσίασε την πρώτη γενιά του Skyline GTR και του Nissan 240Z.

Η ιστορία των μοντέλων Nissan Skyline GTR R

 

Skyline GT-R (R34) (1999-2002)

Αναμφισβήτητα ένα από τα πιο εμβληματικά ιαπωνικά σπορ αυτοκίνητα όλων των εποχών, το Nissan Skyline GT-R R34 έχει συγκεντρώσει λατρεία παγκοσμίως. Περιλαμβάνει 40 χρόνια εξέλιξης της αυτοκινητοβιομηχανίας και γίνεται πιο δημοφιλής μόλις 30 χρόνια μετά το τέλος της παραγωγής.

Δέκα χρόνια πριν η Nissan παρουσιάσει το R34, ο προκάτοχός της, το R32 GT-R, είχε ήδη πάρει το παρατσούκλι Godzilla, και δικαίως. Ήταν η αρχή μιας χρυσής εποχής για τα ιαπωνικά σπορ αυτοκίνητα και τα GT-R μπορούσαν να αντιμετωπίσουν και ακόμη και να ξεπεράσουν τους περισσότερους Ευρωπαίους και Αμερικανούς αντιπάλους. Σε σύγκριση με τα R32 και R33 GT-R, το R34 είχε μικρότερο παράθυρο παραγωγής. Αυτό σημαίνει επίσης ότι υπάρχουν λιγότεροι από αυτούς τριγύρω. Η Nissan πούλησε πάνω από 64.000 Skylines μεταξύ 1998 και 2001, αλλά μόνο ένα μικρό μέρος από αυτά άξιζε το ψευδώνυμο Godzilla.

Μεταξύ 1999 και 2002, 11.578 GT-R έφυγαν από το εργοστάσιο στη Musashimurayama. Δεκαεννέα από αυτά τα αυτοκίνητα θα επέστρεφαν στη Nissan για μια ειδική αναβάθμιση, αλλά θα μιλήσουμε για αυτό σε ένα λεπτό. Υπάρχουν πάνω από δώδεκα παραλλαγές του R34 GT-R, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων Series 1, Series 2, V-Spec και M-Spec. Κάποια ήταν πιο βάναυσα από άλλα με αρκετές αναβαθμίσεις μείωσης βάρους και πολλά άλλα, και υπάρχει επίσης διαφορά στους αριθμούς παραγωγής. Η εύρεση ενός V-Spec II δεν είναι ακριβώς μια βόλτα στο πάρκο, με 1.855 μονάδες συνολικά κατασκευασμένες.

Αλλά η απόκτηση ενός V-Spec II N1 είναι περίπου 100 φορές πιο δύσκολη. Η Nissan έφτιαξε μάλιστα δύο μοντέλα για να γιορτάσει τη σύνδεση του αυτοκινήτου με την πίστα του Nurburgring, όπου είχε υποβληθεί σε εκτεταμένες δοκιμές. Η κωδική ονομασία V-Spec II Nur και η M-Spec Nur, ο Ιάπωνας κατασκευαστής, κατασκεύασαν αυτά τα αυτοκίνητα για όσους ήθελαν να πάνε είτε σε αγώνες σπριντ είτε σε αγώνες αντοχής.

Προϊόν μιας περασμένης εποχής, όλα τα R34 GT-R διέθεταν μηχανικά κιβώτια έξι σχέσεων, τα οποία έγιναν παρελθόν με την κυκλοφορία του R35 GT-R. Σε αντίθεση με τα πιο βασικά Skylines, το BNR34 επωφελήθηκε από το AWD και ένα φανταχτερό σύστημα. Το ATTESA (Advanced Total Traction Engineering System for All-Terrain) ET-S Pro διέθετε δυνατότητες διαχωρισμού ροπής που θα μπορούσαν να κάνουν ακόμη και έναν μέσο οδηγό να αισθάνεται επαγγελματίας. Με το AWD, το R34 GT-R δεν ήταν τόσο ελαφρύ όσο ένα Mazda RX-7, για παράδειγμα, με βάρος πάνω από 3.400 λίβρες (1.542 κιλά).

Αλλά στον πυρήνα του ήταν κάτι που έκανε αυτό το επιπλέον βάρος περιττό: το RB26DETT. Η Nissan είχε χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά αυτόν τον κινητήρα 2,6 λίτρων, διπλού στροβιλοσυμπιεστή, εν σειρά έξι κινητήρων για μια δεκαετία πριν παρουσιάσει το R34. Φυσικά, πολλές βελτιώσεις και αναβαθμίσεις ήρθαν εγκαίρως, με κάθε γενιά ακόμη πιο ισχυρή από την προηγούμενη.

Το τελευταίο "Godzilla" του 20ου αιώνα διέθετε αναβαθμισμένα turbo με ρουλεμάν, παρέχοντας εκπληκτική απόκριση στο γκάζι σε μια εποχή όπου τα περισσότερα ενισχυμένα αυτοκίνητα πάλευαν με το turbo-lag. Το GT-R είχε μέγιστη θεωρητική ισχύ 276 ίππων με την ιαπωνική συμφωνία κυρίων. Αλλά αρκετές ανεξάρτητες δοκιμές έχουν συχνά ισχυριστεί ότι ο αριθμός ήταν κάπου βόρεια των 320 ίππων. Με σφυρήλατα έμβολα και μπλοκ από χυτοσίδηρο, η δυνατότητα συντονισμού για το RB26DETT είναι εκπληκτική.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μπορείτε να το αναβαθμίσετε με ασφάλεια σε 500 ή και 600 ίππους χωρίς να ανησυχείτε για πλήρη βλάβη του κινητήρα. Φυσικά, δεν χρειάζεται να τελειώσει εκεί και ορισμένοι χρήστες ανέφεραν αναβαθμίσεις περίπου 20.000 δολαρίων για να φτάσουν τους 1.000 ίππους με το R34 GT-R. Αλλά οι περισσότεροι λάτρεις του Godzilla θα σας πουν ότι το απόλυτο μοντέλο βγήκε από το εργοστάσιο του Omori πριν από σχεδόν 20 χρόνια.

Δεκαεννέα αυτοκίνητα εισήχθησαν για μια συγκεκριμένη σειρά αναβαθμίσεων που ανέβασαν επίπεδα απόδοσης έως και 493 ίππους και 398 lb-ft (540 Nm) ροπής. Το Nismo Z-Tune είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο εκπληκτικά GT-R όλων των εποχών, καθώς η Nissan το διαπότισε με τεχνολογία που προέρχεται από τα αυτοκίνητά της GT500 και LeMans GT2. Το RB26DETT ήταν τώρα ένα RB28 με αναβαθμισμένα turbo και μπορούσε να εκτοξεύσει το Z-Tune από στάση στα 62 mph (100 km/h) σε 3,8 δευτερόλεπτα.

Εν τω μεταξύ, οι θαυμαστές του Wangan ήταν ακόμη πιο ενθουσιασμένοι όταν έμαθαν ότι είχε τελική ταχύτητα 203 mph (327 km/h). Όλα αυτά συνέβησαν το 2003, όταν μια 911 Turbo S θα ξεπερνούσε τα 197 mph (317 km/h). Αλλά λίγοι άνθρωποι θα οδηγήσουν ποτέ, πόσο μάλλον να έχουν ένα Z-Tune, με τιμές τώρα στην επταψήφια γκάμα, παρόμοιες με τα περισσότερα εμβληματικά υπεραυτοκίνητα που είναι 20 ετών. Αυτό δεν σημαίνει ότι ένα κανονικό R34 GT-R είναι σε καμία περίπτωση φθηνό, καθώς οι τιμές έχουν ανέβει στα ύψη τα τελευταία χρόνια και δεν υπάρχει καμία ένδειξη αλλαγής για το μέλλον.

Αν και αυτό είναι ένα ανεπίσημο αποτέλεσμα, λέγεται ότι το R34 GT-R έκανε γύρο στο Nurburgring Nordschleife σε επτά λεπτά και 52 δευτερόλεπτα, με τον Kazuo Shimizu πίσω από το τιμόνι. Εάν μπορείτε να ολοκληρώσετε έναν γύρο γύρω από το North Loop σε λιγότερο από οκτώ λεπτά σήμερα, μπορείτε να θεωρήσετε τον εαυτό σας γρήγορο οδηγό. Αλλά η επίτευξη αυτού του αποτελέσματος πριν από περισσότερα από 20 χρόνια πρέπει να ήταν εκπληκτική.

Απλώς δείτε το ως εξής: την ίδια χρονιά, μια Ferrari 360 Modena χρειαζόταν οκτώ λεπτά και εννέα δευτερόλεπτα για ολόκληρο τον γύρο. Μια Porsche 911 Turbo ήταν τέσσερα δευτερόλεπτα πιο αργή από την R34 GT-R ένα χρόνο αργότερα. Και το 2014, ένας διάσημος δημοσιογράφος έβαλε το Nordchsleife με μια BMW M4 την ίδια στιγμή που η δημιουργία της Nissan έκανε μιάμιση δεκαετία νωρίτερα. Το R34 GT-R μπορεί να υπερηφανεύεται για πολλά περισσότερα επιτεύγματα μηχανοκίνητου αθλητισμού. Και μια βαθιά βουτιά στο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού All Japan θα αποκάλυπτε μερικά εντυπωσιακά αποτελέσματα στην κατηγορία GT500, με αποκορύφωμα τον τίτλο του Masashi Motoyama το 2003.

Το Nissan Skyline R34 GT-R του 2002 είναι ένα σημαντικό αυτοκίνητο που οδηγούσε ο Brian O’Conner στο Fast & Furious .

Ιστορία

Fast & Furious

Πριν γίνει μυστικός, ο Brian χρησιμοποίησε τη βάση δεδομένων του FBI για να αποκτήσει ένα μπλε bayside Skyline R34 GT-R 2002 και ένα λευκό περλέ Skyline R34 GT-R προκειμένου να το χρησιμοποιήσει σε αγώνες δρόμου. Χρησιμοποίησε μέρη από το μαργαριταρένιο λευκό Skyline (#2206) καθώς και από ένα κόκκινο Nissan GT-R του 2007 (#3418) και τα μεταφυτεύει στο μπλε (#2765). Στη συνέχεια, εγκατέστησε έναν ιχνηλάτη που έδωσε ένας πράκτορας του FBI για να κάνει λαθρεμπόριο ναρκωτικών. Χρησιμοποίησε το Skyline στον αγώνα ενάντια στον Dominic Toretto για να κερδίσει την εύνοια του Arturo Braga . 

Ο Μπράιαν χρησιμοποίησε το Skyline για να μεταφέρει ναρκωτικά κάτω από τα σύνορα από το Μεξικό . Καταστράφηκε μαζί με τον ιχνηλάτη όταν εξερράγη το τανκ NOS στο Chevrolet Chevelle SS του Dominic , πυρπολώντας και τα δύο αυτοκίνητα. Η καταστροφή και των δύο οχημάτων μαζί με ένα Ford Mustang GT Tjaarda 550R του 2008 και ένα Infiniti G35 [V35] του 2003. Κάτι που επέτρεψε στον Ντόμινικ και τον Μπράιαν να ξεφύγουν από τον Φένιξ Καλντερόν και τους άνδρες της Μπράγκα. 

Προδιαγραφές

Το Nissan Skyline GT-R R34 του 2002 που χρησιμοποιήθηκε στην ταινία κατασκευάστηκε στα πλαίσια των μοντέλων Skyline GT-T του 1998 έως το 2001, τα οποία χρησιμοποιούσαν παρόμοια κελύφη αμαξώματος με το R34 GT-R. Τα GT-T ήταν πισωκίνητα και τυπικά δεν αναρρόφησαν. Η χρήση μοντέλων GT-T επέτρεψε στην ομάδα του Dennis McCarthy να αποφύγει το πρόβλημα της αφαίρεσης των μπροστινών αξόνων μετάδοσης κίνησης από τα οχήματα, όπως θα έκαναν με ένα R34 GT-R. 

Ως αποτέλεσμα, οι οδηγοί κασκαντέρ είχαν τη δυνατότητα να εκτελούν μακροχρόνιες σεκάνς εξουθένωσης σε αγώνες δρόμου για την ταινία. Η κατασκευή R34 GT-R για την ταινία δεν χρησιμοποίησε στροβιλοσυμπιεστές ή τετρακίνηση. Εξι Skylines αγοράστηκαν για να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή της ταινίας. Ρεπλίκα κελύφη από υαλοβάμβακα του R34 τοποθετήθηκαν σε σασί dune-buggy για κοντινές και εκτός δρόμου ακολουθίες. Από τα έξι γνήσια Skylines που χρησιμοποιήθηκαν, τρία από αυτά πουλήθηκαν ως ανταλλακτικά αυτοκίνητα, δύο καταστράφηκαν και ένα αποθηκεύτηκε για πιθανές συνέχειες.

Παρόλο που χρησιμοποιήθηκε ένα GT-R σε αυτήν την ταινία, το Skyline GT-R είχε επίσης μερικά κομμάτια από τα κιτ αμαξώματος "Eastbear" GTT Conversion. Έτσι, αυτό το GT-R μοιράστηκε δύο κιτ σώματος στην ίδια ταινία. Μερικά από τα μέρη του κιτ αμαξώματος Eastbear ήταν ο πίσω προφυλακτήρας, οι πλαϊνές ποδιές και μερικά άλλα μέρη που χρησιμοποιήθηκαν από το κιτ Eastbear GTT.

 

 

 

 

 

 

NISSAN SKYLINE GTR R34

Το Nissan Skyline (ιαπωνική γραφήスカイライン), πρωτοκυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 1957 από την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Prince, ως Prince Skyline, και αργότερα η παραγωγή του συνεχίστηκε από την Datsun και μετέπειτα από τη Nissan, ύστερα από τη συγχώνευση των δυο τελευταίων το 1966.

Το Skyline διατέθηκε σε coupé (κουπέ), sedan (σεντάν) και station wagon εκδόσεις μέχρι το 1989, οπότε και σταμάτησε η παραγωγή των αυτοκινήτων εκδοχής station wagon, λόγω μιας νέας πλατφόρμας που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο Nissan Skyline R32.

Διαχρονικά, το Nissan Skyline αποτελεί σταθμό στην ιστορία του αυτοκινήτου και ακόμη και στις μέρες είναι αντικείμενο συζήτησης για τους λάτρεις των κλασικών, αλλά και των βελτιωμένων αυτοκίνητων. Πολλοί από αυτούς μάλιστα εισήγαγαν μεμονωμένα Skyline από άλλες χώρες, προκειμένου να έχουν στην κατοχή τους ένα τέτοιο αυτοκίνητο, σε όσες αγορές η Nissan δεν διέθετε το συγκεκριμένο όχημα επίσημα.

Το Nissan Skyline ήταν και το πρώτο ιαπωνικό αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε στην ευρωπαϊκή αγορά, κάνοντας την πρώτη του εμφάνιση το 1957 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.

Πηγή: https://el.wikipedia.org/