Posted on January 9, 2021
Lalisa Manoban
Πρόωρη ζωή
Γεννημένη ως Pranpriya Manoban στις 27 Μαρτίου 1997 [3] στην επαρχία Buriram της Ταϊλάνδης, [5] αργότερα άλλαξε νόμιμα το όνομά της σε Lalisa. [6] Ως μόνο παιδί, μεγάλωσε από την Ταϊλάνδη μητέρα και τον Ελβετό πατριό της. [7] Η Λίζα ολοκλήρωσε τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο Praphamontree School I και II. Από νεαρή ηλικία, η Λίζα κέρδισε το ενδιαφέρον για την ποπ βιομηχανία της Νότιας Κορέας, δηλαδή θαυμάζοντας τους καλλιτέχνες Big Bang και 2NE1, και ήθελε κάποια μέρα να ακολουθήσει ένα παρόμοιο μονοπάτι.
Αφού άρχισε να παρακολουθεί μαθήματα χορού στην ηλικία των τεσσάρων ετών, αγωνίστηκε τακτικά σε διαγωνισμούς χορού καθ 'όλη τη διάρκεια της παιδικής της ηλικίας, συμπεριλαμβανομένου του "To Be Number One" [8] και εντάχθηκε στο έντεκα μέλη του χορού πληρώματος We Zaa Cool παράλληλα με το BamBam of Got7. Τον Σεπτέμβριο του 2009, η ομάδα μπήκε στον διαγωνισμό LG Entertainment Million Dream Sanan World που μεταδόθηκε στο κανάλι 9 και κέρδισε το βραβείο "Special Team". [9] Η Λίζα συμμετείχε επίσης σε διαγωνισμό τραγουδιού ως εκπρόσωπος του σχολείου για το "Top 3 Good Morals of Thailand, που διοργανώθηκε από το Moral Promotion Center στις αρχές του 2009, όπου τελείωσε ως επιλαχόντης.
2016 – σήμερα: Αρχές σταδιοδρομίας και ντεμπούτο με το Blackpink
Το 2010, η Λίζα έκανε ακρόαση για να συμμετάσχει στην YG Entertainment στην Ταϊλάνδη. Μεταξύ των 4.000 αιτούντων, ήταν το μόνο άτομο που πέρασε. Προσχώρησε επίσημα στην ετικέτα ως ο πρώτος μη εθνοτικά κορεάτης εκπαιδευόμενος στις 11 Απριλίου 2011. [10] Τον Μάρτιο του 2015, η Lisa ανέλαβε την πρώτη της δουλειά μοντελοποίησης για τη μάρκα φθοράς δρόμου Nona9on, ακολουθώντας τη μάρκα καλλυντικών της Νότιας Κορέας Moonshot το 2016. [11]
Τον Αύγουστο του 2016, η Λίζα έκανε το ντεμπούτο της ως ένα από τα τέσσερα μέλη της κορεατικής ομάδας της Νότιας Κορέας Blackpink, καθώς και η πρώτη μη εθνικά Κορεάτικη που έκανε το ντεμπούτο της στο γραφείο. [12] [6] Πήρε ντεμπούτο μαζί με την Jisoo, την Jennie Kim και τη Rosé. Το Blackpink έκανε το ντεμπούτο του με το άλμπουμ Square One με τους single singles "Whistle" και "Boombayah". Το "Whistle" πέτυχε ένα τέλειο "all-kill", ξεπερνώντας όλα τα charts της Νότιας Κορέας κατά το ντεμπούτο του. [13] Από τον Οκτώβριο του 2020, το συγκρότημα κυκλοφόρησε ένα κορεατικό άλμπουμ, το άλμπουμ, ένα ιαπωνικό στούντιο άλμπουμ, το Blackpink στο Your Area, τρία εκτεταμένα έργα, το Blackpink, το Square Up και το Kill This Love και δύο single άλμπουμ, το Square One και το Square Two.
Η Λίζα πρωταγωνίστησε από το πρόγραμμα στρατιωτικής ποικιλίας MBC Real Man 300 ως μόνιμο μέλος στην εκπομπή ως μέρος της έκδοσης της Κορέας Στρατού της Ακαδημίας από τις 21 Σεπτεμβρίου 2018 και μετά. Η εκπομπή σηματοδότησε τον πρώτο μόνιμο ρόλο της σε ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα από το ντεμπούτο του. [14] Η εμφάνισή της της κέρδισε ένα ανεπίσημο βραβείο με τίτλο "Χαρακτήρας της Χρονιάς" μέσω των MBC Entertainment Awards 2018. [15] Στις 5 Νοεμβρίου 2018, παρουσίασε το κανάλι της στο YouTube, Lilifilm Official, το οποίο επικεντρώνεται στα ταξίδια και τον τρόπο ζωής. [16] Από τον Ιούλιο του 2019 είχε περισσότερους από 1,3 εκατομμύρια συνδρομητές και είχε λάβει ένα YouTube Gold Play Button. [17] Τον Μάρτιο του 2020, η Λίζα υπηρέτησε ως μέντορας χορού σε όλο το κινεζικό πρόγραμμα επιβίωσης κοριτσιών του iQiyi Youth With You Season 2. [18]
Προσωπική Ζωή Η Λίζα είναι πολύγλωσση και μιλά άπταιστα ταϊλανδέζικα, αγγλικά, κορεατικά, καθώς και βασικά ιαπωνικά και κινέζικα.
Θεωρήσεις
Μέσα από τη δουλειά της ως μοντέλο για τη μάρκα καλλυντικών της Νότιας Κορέας Moonshot, έγινε πρεσβευτής της μάρκας τους στην Κίνα στις 21 Μαρτίου 2018. [19]
Στις 25 Ιουλίου 2019, η Lisa έγινε πρεσβευτής μάρκας και παρουσιαστής αποκλειστικά για τη νέα συλλογή που κυκλοφόρησε στην Ταϊλάνδη, όπου έξι από τα προϊόντα περιλαμβάνουν την υπογραφή της Manoban ως μέρος της συσκευασίας. [20] Στις 28 Μαρτίου 2019, η Lisa υπέγραψε την πρώτη της ατομική συμφωνία έγκρισης για την AIS Thailand, τη μεγαλύτερη εταιρεία κινητής τηλεφωνίας GSM στην Ταϊλάνδη. Η Λίζα έγινε ο υψηλότερος αμειβόμενος παρουσιαστής μάρκας για το AIS. Επιπλέον, η διαφημιστική της καμπάνια έγινε η υψηλότερη βαθμολογία στην Ταϊλάνδη. [21] Στις 11 Μαΐου 2019, η Lisa έγινε παρουσιαστής μάρκας για το Samsung Galaxy S10 στην Ταϊλάνδη. Το πρώτο διαφημιστικό της υλικό για τη μάρκα κυκλοφόρησε στις 14 Μαΐου. [22] Το κινητό παιχνίδι Ragnarok M: Eternal Love χρησιμοποιεί τη Λίζα ως μοντέλο υποστήριξης και εμφανίζεται ως χαρακτήρας στον διακομιστή "Midnight Party" από τις 24 Ιουλίου 2019 και μετά. [23]
Τον Ιανουάριο του 2020, η Λίζα προσχώρησε στο φίλο του Winner's Mino ως μοντέλο έγκρισης για τη σειρά αθλητικών ειδών Adidas SS20 σεζόν My Shelter. [24] Μέσω της νέας δημοτικότητας της Lisa στην Κίνα μέσω της εμφάνισής της στο iQiyi Youth With You 2 ως σύμβουλος χορού, αποκάλυψε ότι ήταν η νέα εκπρόσωπος μάρκας στην Κίνα για την εταιρεία μαλακών υφασμάτων D&G Downy στις 13 Μαΐου. [25] Αργότερα εκείνο τον μήνα, σύντομα έγινε η εκπρόσωπος της νέας μάρκας για μια από τις μεγαλύτερες γαλακτοκομικές εταιρείες της Κίνας, την κινεζική μάρκα γιαουρτιού της Mengniu Dairy, Zhengouli. [25] Στις 27 Ιουνίου, η Tencent Games ανακοίνωσε τη Lisa ως τον νεότερο εκπρόσωπο της Supercell στην Κίνα για το βιντεοπαιχνίδι για κινητά, Brawl Stars. [26]
Μόδα και φωτογραφία
Τον Ιανουάριο του 2019, η Λίζα έγινε η μούσα του Hedi Slimane, του καλλιτεχνικού, δημιουργικού και σκηνοθέτη εικόνας της Celine, μιας γαλλικής μάρκας πολυτελείας. [27] Την ίδια χρονιά, τον Νοέμβριο, η Penshoppe αποκάλυψε ότι η Λίζα είχε ενταχθεί στην οικογένεια Penshoppe ως ο νεότερος πρέσβης τους. [28] Επιπλέον, στις 24 Ιουλίου 2020, η Lisa επιλέχθηκε επίσημα ως ο νεότερος πρεσβευτής μάρκας που εκπροσωπεί τη Bulgari, μια ιταλική μάρκα πολυτελείας. Ως πρεσβευτής για το Bulgari, συμμετείχε στις ψηφιακές εκστρατείες για τις συλλογές "Serpenti" και "Bzero One". [29]Μέσω της YG Entertainment, η Lisa κυκλοφόρησε ένα φωτογραφικό βιβλίο περιορισμένης έκδοσης με τίτλο "0327", το οποίο συντάχθηκε εξ ολοκλήρου με φωτογραφίες που τραβήχτηκαν μέσω μιας φωτογραφικής μηχανής. Το photobook κυκλοφόρησε στα γενέθλιά της το 2020. [30]
Φιλανθρωπία
Στις 17 Σεπτεμβρίου 2019, μετά από καταρρακτώδεις βροχές που προκάλεσαν πλημμύρες από πλημμύρες σε 32 επαρχίες της Ταϊλάνδης, ο ταϊλανδέζος blogger ομορφιάς Koi Onusa, συγγενής της Λίζας, αποκάλυψε ότι η Λίζα είχε δωρίσει 100.000 ฿ στο ταμείο του ταϊλανδέζου ηθοποιού Μπιν Μπλουλουρίτ για να βοηθήσει εκείνους που εκκενώθηκαν στο πλημμύρες ως ανακούφιση από καταστροφές. [31] [32]
Τον Απρίλιο του 2019, η Λίζα έγινε το πιο δημοφιλές είδωλο K-pop στο Instagram, με 17,4 εκατομμύρια οπαδούς εκείνη την εποχή. [33] Από τον Ιούλιο του 2020, η Λίζα έχει 35,4 εκατομμύρια ακόλουθους στην πλατφόρμα. [34]Ενώ η Λίζα προσγειώθηκε το πρώτο σόλο εξώφυλλο περιοδικού της για το τεύχος Μαΐου 2019 του Harper's Bazaar Thailand, η MEI, διανομέας του Harper's Bazaar, ανέφερε ότι και τα 120.000 έντυπα αντίτυπα είχαν εξαντληθεί. Αναφέρθηκε ότι, κατά μέσο όρο, εκτυπώνονται κατά κανόνα 30.000 αντίτυπα και οι γνωστές διασημότητες έχουν κατά μέσο όρο 60.000 αντίτυπα. Ωστόσο, παρά την πώληση 120.000 αντιγράφων, η ζήτηση του κοινού δεν ικανοποιήθηκε ακόμη. [35] [36]Μετά τη συμμετοχή της Lisa στη συλλογή μόδας Celine Fashion Show για άντρες το καλοκαίρι του 2020 στο Παρίσι της Γαλλίας, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μόδας του Παρισιού, η Lyst ανέφερε ότι οι παγκόσμιες αναζητήσεις για την τσάντα Triomphe της Celine πήδηξαν 66% στις 28 Ιουνίου 2019, αφού δημοσίευσε μια εικόνα του στυλ στα κοινωνικά της μέσα, συγκεντρώνοντας έτσι την προσοχή του κοινού. [37]Σε μια συνέντευξη, το πρώην μέλος της ομάδας κοριτσιών της Φύσης, η Γκάγκα, ανέφερε τη Λίζα ως πρότυπο. [38]