Ελληνικά
Φόρτωση...
Χωρίς κατηγορία

Tips για πιο σωστό διάβασμα 📖

Γεια σας παιδιά, σε αυτό το άρθρο θα σας βοηθήσω στο να κάνετε ένα πιο σωστό και οργανωμένο διάβασμα!!!

 

Πως να γίνει η αρχή για την μάθηση ενός κειμένου

❖ Να κάνω ανάγνωση του κειμένου.

❖ Στην συνέχεια να βρω το νόημα χωρίς όμως να υπάρξει αποστήθιση ή να δώσω σημασία στις λεπτομέρειες..

❖ Αφού καταλάβω το νόημα, να προχωρήσω στις λεπτομέρειες και να αρχίσω να μαθαίνω το κείμενο
Δημιουργικά πράγματα που θα βοηθήσουν

❖ Να υπογραμμίσω τα σημαντικά σημεία του κειμένου και όχι όλο
το κείμενο. Με αυτόν τον τρόπο θα είναι ξεκάθαρος ο σκελετός
του κειμένου και θα μειωθεί ο όγκος του

.
❖ Να χρησιμοποιώ χρωματιστά post-it με σημειώσεις. Οι
σημειώσεις μπορούν να περιέχουν σημαντικά αποσπάσματα με
τα λεγόμενα του καθηγητή ή σχόλια από ορισμένα σημεία του
κειμένου.

❖ Να σημειώνω πλαγιότιτλους στο περιθώριο δίπλα στο κείμενο.

❖ Εφόσον υπάρχει απορία θα βοηθούσε να υπογραμμίσω το
σημείο που υπάρχει η απορία και να βάλω ένα ερωτηματικό
δίπλα από αυτή.

❖ Να τοποθετώ σελιδοδείχτες για την ανάδειξη της σελίδας
αργότερα, όταν θα έρθει η ώρα της μελέτης.
Θεωρητικά μαθήματα

❖ Καλό θα είναι να φτιάξω ένα ντοσιέ με χαρτογραφημένη την ύλη
του μαθήματος.

❖ Για την καλύτερη αποστήθιση μπορώ να χρησιμοποιώ
χρωματιστά στυλό ή υπογραμμιστηκά. Το χρώμα βοηθάει στην
αποστήθιση και κάνει το μάθημα πιο διασκεδαστικό με
αποτέλεσμα να αυξάνεται η επιθυμία εκμάθησης ή επανάληψής
του.

❖ Κατά την διάρκεια που χαρτογραφώ την ύλη πρέπει να
καταλαβαίνω τι γράφω και να προσπαθώ να την γράψω με δικά
μου λόγια.

Θετικά μαθήματα

❖ Αυτά τα μαθήματα θέλουν υπομονή και επιμονή. Δεν θα πρέπει
να προχωράω παρακάτω αν δεν έχω καταλάβει αυτό που
διαβάζω. Είναι πολύ πιθανόν να μην το καταλάβω γιατί θα έχω
κενά.

❖ Θα βοηθήσει να προσπαθώ να συνδέσω την καινούργια έννοια
με τις προηγούμενες που έχω μάθει. Με αυτόν τον τρόπο θα έχω
μία ολική εικόνα και όχι αποσπάσματα και ξεχωριστά κομμάτια.

❖ Κι εδώ χρειάζεται το χρώμα. Μπορώ να υπογραμμίζω την
θεωρεία και να την χωρίζω σε μέρη βάζοντας διαφορετικό χρώμα
στο κάθε σημείο.

❖ Όπως στα θεωρητικά μαθήματα έτσι και στα θετικά μπορώ να
χαρτογραφώ την ύλη της ενότητας για να τα έχω όλα μαζεμένα.
Με την χαρτογράφηση, όταν θα έρθει η ώρα ενός διαγωνίσματος
θα έχω συγκεντρωμένη την ύλη που χρειάζομαι και δεν θα
χρειάζεται να ψάχνω σε όλο το βιβλίο. Αυτό ισχύει και για τις
τελικές εξετάσεις γιατί θα μπορώ να διαβάζω από το ντοσιέ μου
και όχι όλο το βιβλίο.

Αποστήθιση
❖ Όταν έχω να μάθω μεγάλο όγκο ονομάτων, μπορώ να φτιάχνω
ακροστιχίδες από τα αρχικά τους. Π.χ.: Γαλλικός
Αλιάκμονας
Λουδίας
Αξιός
Που δημιουργούν την λέξη γάλα και είναι οι 4 ποταμοί που
εκβάλουν στον Θερμαϊκό κόλπο.
Όταν μου φαίνεται βαρετό το μάθημα
Πολλές φορές η βαρεμάρα για ένα μάθημα μπορεί προέρχεται από την
κούραση. Αν αυτό ισχύει τότε δεν θα σταματήσει αν δεν υπάρξει
ξεκούραση ή ενασχόληση με κάτι άλλο εκτός από διάβασμα. Επίσης θα
υπάρχει βαρεμάρα και σε άλλα μαθήματα-και στο αγαπημένο και στο
χειρότερο.

❖ Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει ή να κοιμηθώ για το πολύ 30
λεπτά ή να πιώ λίγο νερό ή να κάνω μία βόλτα στο σπίτι ή το
μπαλκόνι.
Υπάρχει και η πιθανότητα η βαρεμάρα να υπάρχει λόγο του μαθήματος.
Μπορεί το μάθημα να είναι βαρετό και αυτό δεν περνάει με ξεκούραση.

❖ Δεν μπορώ να κάνω και πολλά αν δεν μου αρέσει το μάθημα και
το βρίσκω βαρετό. Απλά θα πρέπει να σκεφτώ τα θετικά που έχει
και με λίγη υπομονή θα το μάθω κι αυτό.
Κούραση
Μετά από πολύωρο διάβασμα χωρίς διαλείμματα είναι σίγουρο ότι θα
νιώθω κουρασμένη. Αυτό μπορεί να με κάνει να κολλήσω ή να μην μου
αρέσει πια ένα μάθημα ή ακόμα και το ίδιο το διάβασμα.

❖ 30΄ ύπνος σίγουρα θα με ξεκουράσει

❖ Σημαντικά είναι τα μικρά και τακτικά διαλείμματα. Θα φέρουν
ανανέωση και διάθεση για διάβασμα.

❖ Στα διαλείμματα μπορώ να ρίξω λίγο νερό στο πρόσωπό μου που
σίγουρα θα με ξυπνήσει, να πιώ λίγο νερό ή/και να πάω μία
μικρή 10΄η βόλτα.

❖ Επίσης ανανέωση θα φέρει η μετακόμιση στην κουζίνα ή κάποιο
άλλο δωμάτιο.

Τρόποι για να καλύτερη συγκέντρωση

❖ Να ξεκινάω από τα δύσκολα και βαρετά μαθήματα στα οποία θα
είμαι πιο ξεκούραστη διότι θέλουν δουλειά και να αφήνω
τελευταία τα εύκολα και μικρά μαθήματα που μπορώ να κάνω
ακόμα και όταν είμαι κουρασμένη.

❖ Ο τόπος που διαβάζω καλό θα είναι να είναι τακτοποιημένος,
άνετος και με την κατάλληλη φωτεινότητα για τα δικά μου
δεδομένα.

❖ Αν είναι Σ/Κ που έχω ελεύθερο το πρωί για διάβασμα καλό θα
είναι να διαβάζω τα θετικά μαθήματα που είναι συνήθως πιο
δύσκολα και χρειάζονται καθαρό μυαλό. Τις υπόλοιπες μέρες τα
θετικά και τα δύσκολα μαθήματα μπαίνουν πρώτα.

❖ Το απόγευμα προς βράδυ είναι μία καλή ώρα για τα θεωρητικά
μαθήματα και τα μαθήματα αποστήθισης διότι είναι πιο κοντά
στον ύπνο και δεν ακολουθεί κάποια δραστηριότητα μετά από
αυτά με αποτέλεσμα να τα θυμάμαι καλύτερα. Γι’ αυτό τον λόγο,
τα θεωρητικά κι εύκολα μαθήματα μπαίνουν τελευταία.

❖ Η μουσική βοηθάει πολύ στην συγκέντρωση, εμψυχώνει και
ενεργοποιεί τον εγκέφαλο ενώ ταυτόχρονα μειώνει το άγχος.
Οπότε το να ακούω μουσική την ώρα που διαβάζω είναι σίγουρα
βοηθητικό.

❖ Η αερόβια γυμναστική όπως το περπάτημα ή το αργό τρέξιμο
αυξάνει την πρόσληψη οξυγόνου στον εγκέφαλο. Αποτέλεσμα, η
βελτίωση μνήμης και σκέψης.

❖ Ο ύπνος είναι πολύ σημαντικός τις σχολικές μέρες. Οπότε είναι
απαραίτητο να κοιμάμαι τουλάχιστον 7-8 ώρες. Ο ύπνος είναι
καλό να ξεκινάει πριν τις 12 την νύχτα. (μεσάνυχτα)

❖ Ο εγκέφαλος κατά την διάρκεια του ύπνου περνάει από διάφορα
στάδια. Οπότε καλό θα είναι να μην κοιμάμαι τις μεσημεριανές
ώρες ώστε ο βραδινός ύπνος να είναι βαθύτερος και με καλύτερη
ποιότητα. Αν πάλι κριθεί απαραίτητος ο μεσημεριανός ύπνος τότε
δεν θα πρέπει να ξεπερνάει τα 30΄.
Η επιτυχία θέλει μέθοδο

❖ Να κάνω ένα ημερήσιο πρόγραμμα και να προσπαθώ να μην
βγαίνω έξω από αυτό. Η μελέτη χωρίς μέθοδο και πρόγραμμα δεν
έχει αξία.

❖ Πάνω στο γραφείο θα πρέπει να υπάρχουν μόνο τα υλικά του
μαθήματος και όταν αυτό τελειώνει να τα βγάζω στην άκρη και
να βάζω τα υλικά του επόμενου.

❖ Να βάζω μακροπρόθεσμους στόχους και κάθε φορά που πάω να
διαβάζω να τους σκέφτομαι ώστε να έχω ένα κίνητρο να το κάνω.
❖ Να κάνω μόνο θετικές σκέψεις και να σκέφτομαι ότι μπορώ να
κάνω τα πάντα αρκεί να προσπαθήσω και να το θέλω
πραγματικά.
Επαναλήψεις

❖ Οι επαναλήψεις πρέπει να γίνονται πριν αρχίσει η κούραση. Άμα
κάνω επαναλήψεις όταν είμαι κουρασμένη δεν θα αποδώσουν.

❖ Θα πρέπει να θέτω έναν συγκεκριμένο χρόνο που θα κάνω
επαναλήψεις. Π.χ. 30΄. Αυτά τα 30 λεπτά μπορούν να χωριστούν
σε 15΄ και 15΄ με ένα διάλειμμα 5΄ ή 10΄ στην μέση. Συνολικά θα
μου πάρει 40΄ αντί για 30΄ αλλά δεν θα κουραστώ οπότε θα είναι
πιο αποδοτικές.
Χρόνος

❖ Θα πρέπει να φτιάξω ένα ημερήσιο πρόγραμμα ώστε να ξέρω
ακριβώς πόσο χρόνο θα πρέπει να αφιερώσω σε κάθε μου
δραστηριότητα.

❖ Δεν θα πρέπει να ξεφεύγω από αυτό.
❖ Άμα χρειαστώ παρά πάνω χρόνο από αυτόν που έχω ορίσει θα
πρέπει να αλλάξω το πρόγραμμα ή ακόμα και να το ξαναγράψω
από την αρχή.

❖ Με το ημερήσιο πρόγραμμα θα προλαβαίνω να κάνω ότι
χρειάζεται μέσα στην μέρα

 

 

 

Ελπίζω να σας άρεσε και να σας βοήθησα!!!

11 Σχόλια
Αφήστε μια απάντηση