Koenigsegg Gemera

Koenigsegg Gemera

 

Το Koenigsegg Gemera είναι ένα τετραθέσιο plug-in υβριδικό grand tourer περιορισμένης παραγωγής (ή 2θυρο σπορ σαλούν ) που κατασκευάζεται από τη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Koenigsegg . Αποκαλύφθηκε στις 3 Μαρτίου 2020 σε διαδικτυακή μετάδοση από την Koenigsegg στο ακυρωμένο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης

Προδιαγραφές

 

Το Gemera είναι το πρώτο τετραθέσιο αυτοκίνητο που κατασκεύασε η Koenigsegg. Ανακοινώθηκε ότι θα τροφοδοτείται από έναν συμπαγή κινητήρα που ζυγίζει μόνο 70 κιλά (150 λίβρες). Ο κινητήρας ήταν τόσο μικρός επειδή υποτίθεται ότι ήταν ένας κινητήρας με έμβολο χωρίς έκκεντρο που χρησιμοποιεί την τεχνολογία Freevalve της Koenigsegg, τον πρώτο τέτοιο κινητήρα που ανακοινώθηκε για αυτοκίνητο παραγωγής. Ονομάζεται Tiny Friendly Giant (TFG) , ο τρικύλινδρος κινητήρας ορίστηκε ότι [ a ] έχει χωρητικότητα 1988,25 cc, έχει δύο turbo και κινεί τους μπροστινούς τροχούς ενώ ταυτόχρονα φορτίζει τις μπαταρίες. Ισχύς 440 kW (598 PS, 590 hp) στις 7500 rpm, με κόκκινη γραμμή στις 8500 rpm και 600 N⋅m (443 lb⋅ft) ροπής από τις 2000 έως τις 7000 rpm.

Υπάρχουν επίσης τρεις ηλεκτροκινητήρες, ένας για κάθε πίσω τροχό με 373 kW (507 PS, 500 hp) και 1000 Nm ο καθένας και ένας στον στροφαλοφόρο άξονα με 298 kW (406 PS, 400 hp) και 500 Nm για την κίνηση των μπροστινών τροχών. Αυτά συνδυάζονται για να δώσουν 820 kW (1.100 PS, 1.100 hp) ηλεκτρικής ισχύος. μαζί με τον κινητήρα αυτό δίνει μια συνδυασμένη μέγιστη ισχύ 1.268 kW (1.700 hp, 1.724 PS) και 3.500 N⋅m (2.581 lb⋅ft) ροπής (μέγιστη ροπή 11.000 N⋅m (8⋅103 lb) . [ 10 ] Αυτές οι έξοδοι παράγονται όταν ο κινητήρας λειτουργεί με καύσιμο E85, αλλά μπορεί να λειτουργήσει με οποιοδήποτε κύριο καύσιμο από E100 έως τυπική βενζίνη. [ 11 ] Ο κινητήρας λέγεται επίσης ότι διαθέτει απενεργοποίηση κυλίνδρου και ισχυρίστηκε ότι είναι 20 τοις εκατό πιο αποδοτικός σε καύσιμο από έναν τυπικό τετρακύλινδρο κινητήρα του ίδιου κυβισμού. [ 12 ]

Η αυτονομία στο πακέτο μπαταριών 850V 14 kWh υποστηρίζεται ότι είναι 50 km (31 μίλια) και ενώ σε υβριδική λειτουργία η αυτονομία εκτείνεται στα 1.000 km (621 mi).

 

Στις 7 Ιουλίου 2023 στα εγκαίνια του διευρυμένου εργοστασίου στο Ängelholm της Σουηδίας, ο ιδρυτής της εταιρείας Christian von Koenigsegg ανακοίνωσε λεπτομέρειες για την παραγωγή Gemera. Ένας νέος μονός ηλεκτροκινητήρας γνωστός ως Dark Matter αντικαθιστά την προηγούμενη διάταξη τριπλού ηλεκτροκινητήρα και αποδίδει 597 kW (811 PS, 800 hp) και 1250 Nm.

Τον Ιούλιο του 2024, ο Christian von Koenigsegg είπε ότι το τρικύλινδρο σύστημα μετάδοσης κίνησης που χρησιμοποιεί το Tiny Friendly Giant είχε ακυρωθεί και η τεχνολογία έχει τεθεί στο ράφι προς το παρόν. [ 13 ] Μια ενημερωμένη έκδοση hot-V του 5,0-λίτρων twin-turbo HV8 από το Jesko , που προσφέρεται αρχικά ως επιλογή $400.000, θα ήταν η μόνη επιλογή. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης HV8 έχει συνδυασμένη ισχύ 1.700 kW (2.300 hp, 2.300 PS) και ροπή 2.750 N⋅m (2.028 lb⋅ft) [ 14 ] όταν ο κινητήρας λειτουργεί με καύσιμο E85. Ο κινητήρας HV8 συνδυάζεται με κιβώτιο ελαφρών ταχυτήτων Tourbillon (LSTT) 9 ταχυτήτων, μια τροποποιημένη έκδοση του κιβωτίου ταχυτήτων 9 ταχυτήτων που βρίσκεται στο Jesko. Ο κινητήρας I3 συνδυάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων Direct Drive.

Τροχοί, φρένα και ελαστικά

 

 

Το Gemera διαθέτει στάνταρ σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου κεντρικού κλειδώματος, με μέγεθος 21" x 10,5" μπροστά και 22" x 11,5" πίσω. Ωστόσο, διατίθενται προαιρετικοί τροχοί από ανθρακονήματα Aircore.

Τα στάνταρ ελαστικά είναι Michelin Pilot Sport 4S, ενώ το αυτοκίνητο μπορεί να φορεθεί με εξαιρετικά λαβή [ απαιτείται παραπομπή ] Michelin Cup 2R (ακόμα είναι νόμιμο), και τα δύο διατίθενται σε μέγεθος 295/30 ZR21 για τον μπροστινό άξονα και σε 315 Μέγεθος /30 ZR22 για τον πίσω άξονα.

 

Τα μπροστινά φρένα χρησιμοποιούν αεριζόμενους κεραμικούς ρότορες 410 mm (16,1 ίντσες) με δαγκάνες 6 εμβόλων, ενώ τα πίσω φρένα διαθέτουν αεριζόμενους κεραμικούς δίσκους 395 mm (15,6 ίντσες) με δαγκάνες 4 εμβόλων, ενώ το αυτοκίνητο διαθέτει ηλεκτρική ενίσχυση φρένων.

 

Άλλα χαρακτηριστικά

 

 

Όντας το πρώτο μοντέλο τετρακίνησης, το Gemera διαθέτει σύστημα διεύθυνσης σε όλους τους τροχούς και torque vectoring. Σε συμφωνία με άλλα μοντέλα της Koenigsegg, το πλαίσιο έχει μονοκόκ από ανθρακονήματα με υποδομές αλουμινίου. Το αυτοκίνητο διαθέτει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο ύψος οδήγησης και σύστημα εξάτμισης τιτανίου που κατασκευάζεται από την Akrapovič .

Το κύριο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό του Gemera είναι η έλλειψη κολόνας Β και δύο μεγάλες δίεδρες πόρτες που ανοίγουν προς τα εμπρός για να επιτρέπουν την ευκολότερη πρόσβαση στην τετραθέσια καμπίνα με δερμάτινη επένδυση. Οι ανέσεις του Creature περιλαμβάνουν τέσσερις θερμαινόμενες και τέσσερις ψυχόμενες ποτηροθήκες, συστήματα υποβοήθησης οδηγού, τέσσερις οθόνες αφής (δύο κεντρικές οθόνες αφής 13 ιντσών μαζί με δύο πρόσθετες οθόνες για κάμερες πλαϊνής και πίσω όψης), σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας για τους εμπρός και τους πίσω επιβάτες, εμπρός και Πίσω ασύρματοι φορτιστές τηλεφώνου, Apple CarPlay, σύνδεση Wi-Fi, σύστημα κλιματισμού τριών ζωνών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα και σύστημα ήχου premium με 11 ηχεία. Η Koenigsegg ανακοίνωσε ότι η παραγωγή θα περιοριστεί στα 300 αυτοκίνητα. [ 15 ] [ 16 ]

Επιπλέον, η εν λόγω παρουσίαση παρουσίασε το προαιρετικό πακέτο Ghost για το Gemera, που αποτελείται από ένα εκτεταμένο εμπρός splitter, S-duct, πίσω φτερό και άλλα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά.

Το 2022, η Koenigsegg ανακοίνωσε σχέδια για επέκταση των δραστηριοτήτων της με την κατασκευή ενός νέου υπερσύγχρονου εργοστασίου στο οποίο θα κατασκευαστεί το Gemera. Η νέα προσθήκη θα περιλαμβάνει γραμμή παραγωγής & συναρμολόγησης υψηλής τεχνολογίας, σαλόνι πελατών, γραφεία, χώρους εκδηλώσεων, καθώς και επιπλέον χώρους αποθήκευσης και προπαραγωγής. [ 17 ] Όταν ολοκληρωθεί, το εργοστάσιο της Koenigsegg θα έχει συνολικά πάνω από 30.000 m 2 (320.000 τετραγωνικά πόδια).

 

Εκτέλεση

Η έκδοση I3 της Gemera έχει τελική ταχύτητα 400 km/h (249 mph), επιταχύνοντας από 0-100 km/h (62 mph) σε 1,9 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 300 km/h (186 mph) σε ηλεκτρική λειτουργία .

BMW e30

BMW e30

Η BMW Σειρά 3 E30 ήταν ένα μεσαίο αυτοκίνητο της κατηγορίας D, που παρήχθη από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW, από τον Δεκέμβριο του 1981 έως τον Απρίλιο του 1994. Ήταν η δεύτερη γενιά της επιτυχημένης Σειράς 3. Παρουσιάστηκε στα τέλη του 1981, ως η διάδοχος της BMW E21, ενώ η μαζική παραγωγή της ξεκίνησε στις αρχές του 1982 και διήρκεσε έως τον Απρίλιο του 1991 για τις εκδόσεις Sedan και Coupé, έως τον Απρίλιο του 1993 για την έκδοση Cabrio και έως τον Απρίλιο του 1994 για την Touring (station wagon). Η σειρά Ε30 αποτέλεσε τη βάση και για την πρώτη BMW M3, που μπήκε στην παραγωγή τον Φεβρουάριο του 1986. Η συνολική παραγωγή της E30 έφτασε τα 2.339.251 αντίτυπα. Αντικαταστάθηκε τον Οκτώβριο του 1990 από τη BMW E36.

 

H EΞΕΛΙΞΗ

 

 Η εξέλιξη της BMW E30 ξεκίνησε τον Ιούλιο του 1976 και ενώ η προκάτοχος BMW E21, που είχε μπει στην παραγωγή τον Αύγουστο του 1975, ήταν ακόμα σχετικά καινούρια στην αγορά. Η αισθητική του νέου μοντέλου διαμορφώθηκε υπό την ηγεσία του τότε επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της BMW Κλάους Λούτε, μολονότι στην εξωτερική εμφάνιση είχε καθοριστική συμβολή και ο Boyke Boyer. Το ντιζάιν επελέγη από την εταιρεία το 1978 και οι τελικές λεπτομέρειες διαμορφώθηκαν το 1979.

 

  ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Σε αντίθεση με την αποκλειστικά 2-πορτη σεντάν εκδοχή της προκατόχου BMW E21, που ήταν και η πρώτη γενιά της BMW Σειράς 3, η E30 κατασκευάστηκε σε αρκετές εκδοχές αμαξώματος, που αναλύονται παρακάτω. Η δημοφιλέστερη έκδοση ήταν, με διαφορά, η 4-πορτη σεντάν, η οποία εισήχθη ως απάντηση στις διαμαρτυρίες πολλών υποψήφιων αγοραστών ότι λόγω του αποκλειστικά 2-πορτου αμαξώματος της πρώτης γενιάς, η BMW Σειρά 3 δεν ήταν πρακτικώς κατάλληλη για οικογένειες και, γενικότερα, για μεταφορά πάνω από 2 ατόμων.

 

     ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Αρχικά, το E30 χρησιμοποίησε τετρακύλινδρους κινητήρες μεταφοράς (M10) και εξακύλινδρους (M20) βενζινοκινητήρες από τον προκάτοχό του E21. Κατά τη διάρκεια της παραγωγής, εισήχθησαν νέες οικογένειες τετρακύλινδρων βενζινοκινητήρων και ο εξακύλινδρος κινητήρας έλαβε διάφορες αναβαθμίσεις. Παρουσιάστηκε ένας εξακύλινδρος κινητήρας ντίζελ, τόσο σε ατμοσφαιρική όσο και σε στροβιλοσυμπιεστή .