Πρόταση για ανάγνωση

Ένα δυνατό μήνυμα ανθρωπιάς και αγάπης σε μια εποχή στην οποία τα αισθήματα αυτά δεν είναι καθόλου αυτονόητα.

Διαβάστε το. Θα σας ανοίξει τα μάτια. Θα σας κλέψει την καρδιά. Θα σας κάνει να συγκινηθείτε και να γελάσετε ταυτόχρονα. Έτσι απλά.

Ο Έτσι Απλά, που το κανονικό του όνομα είναι Μπαρναμπέ, λέει πάντοτε αυτό που σκέφτεται. Λέει «ουπς, κακιά λέξη» όταν ο αδελφός του, ο Κλεμπέρ, βρίζει. Ξέρει να μετράει γρήγορα: 7, 9, 12, Β, 1000, 100. Παίζει με Playmobil και με τα ανθρωπάκια που νομίζει πως κρύβονται στα τηλέφωνα, στα ξυπνητήρια και στα φανάρια. Είναι είκοσι δύο χρονών και τριών χρονών. Η ταυτότητά του γράφει είκοσι δύο, αλλά το μυαλό του λειτουργεί όπως ενός τριάχρονου.

Ο Κλεμπέρ πηγαίνει στην τελευταία τάξη του λυκείου. Είναι πολύ δυνατός, αλλά πολύ κουρασμένος από τη φροντίδα του Έτσι Απλά. Και, ταυτόχρονα, πολύ μπερδεμένος από τα δικά του προβλήματα.

Ο Έτσι Απλά έχει και έναν φίλο: τον κύριο Πανπόν, τον λούτρινο λαγό του. Ο κύριος Πανπόν τον βοηθά και τον συμβουλεύει. Ήταν μαζί του στο Μαλικρουά, το ίδρυμα για άτομα με νοητική υστέρηση στο οποίο είχε κλείσει ο πατέρας του τον Έτσι Απλά, που παραλίγο να πεθάνει από τον καημό του μέχρι που τον ανέλαβε ο Κλεμπέρ.

Τίποτα δεν είναι απλό στη ζωή του Κλεμπέρ και του Έτσι Απλά. Από τη μέρα όμως που ο Κλεμπέρ αποφασίζει να ζήσουν σε ένα διαμέρισμα, παρέα με τέσσερις φοιτητές, για να σώσει τον Έτσι Απλά από το ίδρυμα, όλα γίνονται εξαιρετικά περίπλοκα.

Το βιβλίο χάρισε στη συγγραφέα του πολλά βραβεία και παγκόσμια αναγνώριση, μεταφράζεται σε 16 γλώσσες και έχει γίνει ταινία.


ΚΡΙΤΙΚΕΣ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Το θέμα που πραγματεύεται η συγγραφέας είναι σοβαρό και δύσκολο αλλά καταφέρνει να μας προσφέρει ένα βιβλίο γεμάτο τρυφερότητα, ευαισθησία και πολύ χιούμορ.Ένα βιβλίο που συγκινεί και αγγίζει τον αναγνώστη για το κουράγιο του έφηβου αδελφού, για την αποδοχή της διαφορετικότητας και τη συνύπαρξη, για την ανθρωπιά και την αγάπη κυρίως, αισθήματα που δεν είναι καθόλου αυτονόητα στην εποχή μας.
Η ιστορία του Έτσι Απλά, παρότι αποτυπώνει μια πραγματικότητα, θυμίζει ένα παραμύθι. Δυο παιδιά που προσπαθούν να επιβιώσουν μακριά από τη γονεϊκή μέριμνα και φροντίδα, σαν να έχουν εγκαταλειφθεί σε ένα δάσος και προσπαθούν να νικήσουν όλα τα εμπόδια με μόνο όπλο την αδελφική αγάπη.

Κωνσταντίνα Αρμενιάκου, kosvoice.gr, 2/12/19

Να πω ότι είναι συγκινητικό; Ότι είναι μια φωτιά στην αντλία της καρδιάς; Ότι είναι ένα από τα πλέον υμνητικά μυθιστορήματα στις αδερφικές σχέσεις; Η αλήθεια είναι ότι το βιβλίο μου άφησε δύο παράλληλες αισθήσεις. Τη στιγμή που έδειχνε να κυλάει λίγο πιο αδιάφορα και να σε τρώει μέσα σου γιατί έχει γίνει τόσο διάσημο, τότε ακριβώς φρόντιζε η συγγραφέας να σε πιάνει από το πέτο και να σε πετάει μέσα σε μια λάβα συγκίνησης, ενσυναίσθησης και αγάπης, με μια γραφή που συντάρασσε το ενδιαφέρον σου, για να μην μιλήσω για το συναισθηματικό φορτίο που σου άφηνε.
Απόστολος Πάππος, elniplex.gr, 13/4/19

«Ποιος πρώτος τη λύση θα βρει να φτάσει στην κορυφή». Ένα επιτραπέζιο παιχνίδι μαθηματικών

«Ποιος πρώτος τη λύση θα βρει να φτάσει στην κορυφή». Ένα επιτραπέζιο παιχνίδι μαθηματικών

Χειλάς Αθανάσιος Εκπαιδευτικός ΠΕ70 , med Οργάνωση, Διοίκηση, Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση

2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων

Email : acheilas @sch.gr

Τηλέφωνο: 6949314833

 

Η επίλυση προβλήματος είναι από τα πιο σημαντικά θέματα στην εκπαίδευση των μαθηματικών, στην επιστήμη των μαθηματικών αλλά γενικότερα και σε άλλους τομείς. Είναι μια ικανότητα που χρησιμοποιεί ο άνθρωπος σε πολλές δραστηριότητες της ζωής του. Παιδιά και ενήλικες συναντούν μαθηματικά προβλήματα στην καθημερινή τους ζωή ως μαθητές, πολίτες, εργαζόμενοι κτλ. Στο σχολείο οι μαθητές πρέπει να λύνουν προβλήματα για να ανακαλύπτουν, να κατανοούν τις μαθηματικές έννοιες και να συνδέουν τα μαθηματικά με την καθημερινή ζωή και τα άλλα σχολικά αντικείμενα.

Η επίλυση μαθηματικού προβλήματος αποτελεί την καρδιά της διδασκαλίας των μαθηματικών και η ικανότητα των παιδιών να επιλύουν προβλήματα αντανακλά το επίπεδο της μαθηματικής σκέψης, περιλαμβάνοντας τόσο τη δημιουργική όσο και τη κριτική σκέψη. Γι’ αυτό και η σύγχρονη διδακτική θεωρία και τα νέα αναλυτικά προγράμματα της Ελλάδας δίνουν μεγάλη σημασία στο ρόλο της επίλυσης προβλήματος για τη διδασκαλία των μαθηματικών.

Επιλέξαμε  συνεπώς την επίλυση προβλήματος ως βασικό άξονα για τον Όμιλο των μαθηματικών που υλοποιήσαμε στο 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων το τρέχον σχολικό έτος . Επεξεργαστήκαμε προβλήματα έξυπνα, πρωτότυπα, ευχάριστα και τέτοια ώστε οι μαθητές να έχουν το μεγαλύτερο δυνατόν γνωστικό όφελος. Μάθαμε διασκεδάζοντας και παίζοντας το δικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι μαθηματικών.

 

Λέξεις κλειδιά : επίλυση προβλήματος, μαθηματικά, όμιλος , εκπαίδευση , επιτραπέζιο παχνίδι