2ος Θεματικός Κύκλος: “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”

Ο δεύτερος θεματικός κύκλος των εργαστηρίων δεξιοτήτων πραγματοποιήθηκε κατά τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο. Το θέμα που επιλέχθηκε ήταν η "Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός-Διαφορετικότητα" και μέσα από την προσέγγιση του θέματος οι μαθητές γνώρισαν πόσο μοναδικοί, διαφορετικοί αλλά και εξίσου ισότιμοι είμαστε όλοι οι άνθρωποι. Ορισμένες από τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια του εργαστηρίου αυτού παρουσιάζονται ακολούθως.

Παρατηρήσαμε τους εαυτούς μας και αναγνωρίσαμε τα κοινά μας στοιχεία αλλά και αυτά που μας κάνουν να διαφέρουμε!

Φτιάξαμε τα πορτρέτα μοναδικότητάς μας!

  

Παρατηρήσαμε πως διαφέρουν τα χαρακτηριστικά μας: Παιχνίδι αναγνώρισης φωνής (κάποιος γύριζε την πλάτη και προσπαθούσε να αναγνωρίσει τη φωνή που του μιλάει)!

Εκτός από τα χαρακτηριστικά μας, μπορεί να διαφέρουν και τα γούστα μας! (καταγραφή του αγαπημένου μας χρώματος, παιχνιδιού, φαγητού)

 

Αφού παρατηρήσαμε τα δικά μας μοναδικά χαρακτηριστικά φτιάξαμε ταυτότητες!

   

Μάθαμε το τραγούδι "Εγώ είμαι εγώ" (στίχοι: Βαγγέλης Ηλιόπουλος, μουσική-ερμηνεία: Μαγδαληνή Μπογδάνη - Σουγιούλ) που σύντομα έγινε το αγαπημένο μας!

Παρόλη τη διαφορετικότητά μας, όλοι έχουμε ίδια δικαιώματα!

Διαβάσαμε παραμύθια με θέμα τη διαφορετικότητα και την αποδοχή!

"Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας", Ντέιβιντ Μακ Κι (εκδόσεις Πατάκη)

       
"Το χαρούμενο λιβάδι", Φυλλιώ Νικολούδη (εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα)
   
"Το κάτι άλλο", Κέιβ Κάθριν (εκδόσεις Πατάκη)
 
Ενώσαμε τη μοναδικότητά μας για να φτιάξουμε ομαδική εργασία!
Μιλήσαμε για τα άτομα με αναπηρίες!
Ευχαριστούμε το συμμαθητή μας για το εκπαιδευτικό παιχνίδι με τις κούκλες που έφερε να μας δείξει!
    
Συζητήσαμε για τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινότητά τους (π.χ. προσβασιμότητα ατόμων με αμαξίδιο).
Παρατήρηση του προαύλιου χώρου για να διερευνήσουμε αν το σχολείο μας διαθέτει ράμπες. Με χαρά διαπιστώσαμε πως υπάρχουν 3.
  
Μιλήσαμε για τα τυφλά άτομα και προσπαθήσαμε να χρησιμοποιήσουμε τις υπόλοιπες αισθήσεις μας και ένα μπαστούνι για να κινηθούμε στο χώρο.
    
Μιλήσαμε για τη νοηματική γλώσσα που χρησιμοποιούν οι κωφοί. Ακούσαμε την εκτέλεση του τραγουδιού "Να αγαπάς" (Στίχοι: Νίκος Βελιώτης, Μουσική: Παντελής Θαλασσινός) στη νοηματική και προσπαθήσαμε και οι ίδιοι να ακολουθήσουμε τις κινήσεις.
Παρατηρήσαμε το αλφάβητο της νοηματικής γλώσσας και βρήκαμε τα γράμματα που αντιστοιχούν στο όνομα του καθενός.