Updated on 8 Μαΐου, 2025
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ
ΟΜΙΛΟΣ ΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΤΑΞΕΩΝ
Α΄& Β΄ - 4ου ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΕΠΑ.Λ. ΣΕΡΡΩΝ
Στον όμιλό μας συμμετέχουν μαθητές από τα τμήματα Α1, Α2, Β1, Β2 (30 άτομα).
Για τον όμιλό μας θα δημιουργήσουμε ένα blog στην e-me, το οποίο θα ενημερώνεται σταδιακά.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: 1. Να κατανοήσουν οι μαθητές τη σπουδαιότητα της ποίησης 2. Να μάθουν σε τι διαφέρει η ελληνική σύγχρονη από την παραδοσιακή ποίηση και να γνωρίσουν και ξένους ποιητές 3.Να προσεγγίσουν τα συναισθήματά τους, με τη βοήθεια των στίχων και των λέξεων 4.Να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση, τη φαντασία, αλλά και την κριτική τους σκέψη 5.Να μάθουν να εργάζονται ομαδικά.
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΟΦΕΛΗ: Να διευρύνουν τους ορίζοντές τους οι μαθητές. Να νιώσουν καλά, μαθαίνοντας να εκφράζονται, μέσω της ποίησης. Να καταλάβουν ότι η ποίηση δεν είναι κάτι δυσνόητο και μακρινό, αλλά κάτι που υπάρχει γύρω μας, κοντά μας, αρκεί να τολμάμε να την προσεγγίζουμε.
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Με τη βοήθεια της δημιουργική γραφής οι μαθητές προσεγγίζουν την ποίηση. Κάποια από τα θέματα με τα οποία θα ασχοληθούμε είναι: Ποίηση και συναισθήματα / Ποιητές του σήμερα / Η αξία της ποίησης στη ζωή των εφήβων /εργαστήρι ΧΑΙΚΟΥ & ΛΙΜΕΡΙΚΣ / Ποίηση κι άλλες τέχνες / Ποίηση και φαντασία / Γίνε για μια μέρα ποιητής / Η δημιουργικότητα στη γλώσσα / Το ποίημα του εαυτού.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024
- Γνωριμία μελών. Ορισμός τρόπου εργασίας. Τι είναι ένας όμιλος; Ποια η λειτουργία του;
- Συζήτηση για τη δημιουργικότητα στη γλώσσα: ποιητική και αναφορική λειτουργία.
ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΠΟΙΗΣΗ - Project «Γίνε για μια μέρα ποιητής»
- Οι μαθητές λαμβάνουν προτάσεις-θέματα και γράφουν τα δικά τους στιχάκια. Μερικοί επιλέγουν δικό τους, ελεύθερο θέμα.
- Αύγουστε μήνα και θεέ, σε σένα ορκιζόμαστε: Άσκηση βασισμένη πάνω στο στίχο του Οδυσσέα Ελύτη. Οι μαθητές συνεχίζουν το ποίημα, όπως επιθυμούν.
- Πάρε τη λέξη μου δος μου τη σκέψη σου: Άσκηση βασισμένη πάνω στο στίχο του Αντρέα Εμπειρίκου. Οι μαθητές συνεχίζουν το ποίημα, όπως επιθυμούν.
- Συγκεντρώνουν πληροφορίες - μαρτυρίες για τη δράση των Βουλγάρων 1941-1943 στην πόλη τους, τις Σέρρες, δημιουργούν ένα θεατρικό δρώμενο και σκηνοθετούν οι ίδιοι.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2024
- Ποίηση και εφηβεία. Γιατί οι έφηβοι πρέπει να διαβάζουν ποίηση;
- Ορισμοί για την ποίηση
- Ποιήματα φτιαγμένα από στίχους ποιημάτων του Νίκου Γκάτσου.
- Ποιήματα φτιαγμένα από στίχους ποιημάτων του Κων/νου Καβάφη. Όσο μπορείς: Οι μαθητές συνεχίζουν το ποίημα, όπως επιθυμούν.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
- Μανώλης Αναγνωστάκης: Άσκηση: Οι μαθητές θα διασκευάσουν το ποίημα «Το παιδί μου».
- Κωστής Παλαμάς, Τρισεύγενη Άσκηση: Τι θα απαντούσε η Τρισεύγενη στον Πέτρο Φλώρη;
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025
- Ποιήματα φτιαγμένα από στίχους ποιημάτων του Γεωργίου Σεφέρη.
- Οι ιστορίες πίσω από τα ποιήματα (Από την έμπνευση στο ποίημα)
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025
- Αφιέρωμα στον έρωτα και την αγάπη
- Τραγούδια για την αγάπη και για τον πόλεμο σε διάδραση και με τον πίνακα του Νταλί "Το πρόσωπο του πολέμου".
ΜΑΡΤΙΟΣ 2025
- Εργαστήρι ΧΑΙΚΟΥ με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ποίησης. Όχι μόνο με μαθητές του Ομίλου, αλλά σε διάδραση και με τα τμήματα Γ1 & Γ2 θα συγγράψουμε ΧΑΙΚΟΥ.
- Θα συζητήσουμε τι είναι το ΧΑΙΚΟΥ, από πού προέρχεται και πώς μπορούμε να το δημιουργήσουμε.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025
Άσκηση: ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ - ΤΡΑΙΝΟ
Οι μαθητές θα γράψουν διαδοχικά, ο ένας μετά τον άλλο, ένα αλυσιδωτό ποίημα, βασισμένο στην τραγωδία στα Τέμπη και το χαμό τόσων νέων ανθρώπων. H ποίηση εμπνέεται από τη ζωή, όχι μόνο από τα θετικά, αλλά και από τα αρνητικά. Μπορεί, βέβαια, να επιλέξουν κάποιο άλλο γεγονός.
ΜΑΙΟΣ 2025
Η δράση στον Όμιλο δημιουργικής γραφής θα συνδυαστεί με μια υπέροχη ταινία. Απαντούν οι μαθητές σε ερωτήσεις, σχετικά με την ταινία αλλά και σε πιο ελεύθερες και δημιουργικές ερωτήσεις (Άσκηση: π.χ. δώστε ένα δικό σας τέλος στην ταινία). Οι ερωτήσεις δεν θα αφορούν μόνο στο στοχασμό πάνω στην ταινία αλλά και στα συναισθήματα των μαθητών.
