Updated on 9 Μαΐου, 2025
ΔΡΩΜΕΝΟ ΟΜΙΛΟΥ – ΓΙΟΡΤΗ 28ης ΟΚΤΩΒΡΗ
Θεατρικό δρώμενο " ΟΙ ΣΕΡΡΑΙΟΙ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ" βασισμένο σε πληροφορίες, που συγκέντρωσαν οι μαθητές του ομίλου και σκηνοθέτησαν με μεγάλη επιτυχία.
ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΟΜΙΛΟΥ
Αγαπητοί τηλεθεατές, καλησπέρα σας και χρόνια πολλά
Η σημερινή μας εκπομπή, ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είναι αφιερωμένη στους Σερραίους προγόνους μας, της περιόδου 1940-1943. Στις κακουχίες, στα βασανιστήρια αλλά και στους ηρωικούς αγώνες Σερραίων πολεμιστών.
Σημερινοί καλεσμένοι της εκπομπής, Σερραίοι συντοπίτες μας. Θα μας θυμίσουν γεγονότα που συνέβησαν στο Νομό Σερρών, μετά το ηρωικό «ΟΧΙ» του Μεταξά. Καλώς ήρθατε!
Ας ξεκινήσουμε, πρώτα, με το απολυτίκιο του Αγίου Δημητρίου.
…………………………………………………………………
Συνεχίζουμε με την αναφορά στα γεγονότα που οδήγησαν τον Ιωάννη Μεταξά στο ηρωικό «ΟΧΙ» στους Ιταλούς από την κυρία Ντάνου Χρυσάνθη.……………………
Και τώρα, ας απολαύσουμε την κ. Τιριτίρη στο τραγούδι
……………………………………………………….
Συνεχίζουμε με την παρουσίαση του ΕΘΝΙΚΟΥ ΜΑΣ ΣΥΜΒΟΛΟΥ της Ελληνικής σημαίας. (βιντεοπροβολή)
……………………………………………………………………
Και τώρα, ας ακούσουμε και τους εκλεκτούς καλεσμένους μας, να αφηγούνται γεγονότα της εποχής, είτε γιατί τα έζησαν, είτε γιατί τα άκουσαν από τους προγόνους τους.
Δημοσιογράφος: 28 Οκτωβρίου! Τι σας φέρνει στη μνήμη αυτή η μέρα;
Ας ξεκινήσουμε από εσάς
1ος Μαθητής: Οι Βούλγαροι καταλαμβάνουν στις 5 Μαΐου 1941 το νομό Σερρών. Βουλγαρικές διαταγές τοιχοκολλήθηκαν παντού, στους τοίχους, στα καταστήματα, στις πλατείες. Χαρακτηριστικά, θυμάμαι μία που έλεγε ότι όλες οι επιγραφές των καταστημάτων, των δημοσίων και ιδιωτικών γραφείων έπρεπε σε 15 μέρες να ξαναγραφούν στα βουλγάρικα. Τα ονόματα των καταστηματαρχών έπρεπε να είναι με καταλήξεις βουλγαρικές. Για παράδειγμα, ο Νικόλαος Βασιλειάδης γινόταν Νικόλα Βασίλεφ.
Δημοσιογράφος: Φαντάζομαι την ταραχή των Σερραίων.
Δημοσιογράφος: Εσείς τι θυμάστε;
2ος Μαθητής: Περιορίζουν το δικαίωμα της εργασίας και όσοι θέλουν να το ασκήσουν πρέπει να εγγράφουν Βούλγαροι υπήκοοι. Οι Βούλγαροι κατακτητές απαγορεύουν την κυκλοφορία σε όλους τους κατοίκους πέρα από τη δύση του ηλίου, διατάζουν η Θεία Λειτουργία στις πόλεις και στα χωριά να γίνεται στη βουλγάρικη γλώσσα. Οι βασιλιάδες της Βουλγαρίας να μνημονεύονται και να αναρτηθεί στα γραφεία της Ιεράς Μητρόπολης Σερρών η εικόνα του βασιλιά των Βουλγάρων Βόρι.
Δημοσιογράφος : Υποχρεωτικά, δηλαδή, παρακολουθούσατε τη Θεία Λειτουργία στα βουλγάρικα;
Ο ίδιος μαθητής απαντά: Ναι, εκτός αν πήγαινες στο διπλανό χωριό Νεοχώρι. Μόνο σε κείνη την εκκλησία επιτρεπόταν η Θεία Λειτουργία να γίνεται στα ελληνικά. Στα ονόματα, όμως, όλων των Αγίων προστίθεται ένα «εφ» ή «ωφ», για να μοιάζουν βουλγάρικα.
Δημοσιογράφος: Ας συνεχίσουμε με τον επόμενο καλεσμένο. Εσείς τι θυμάστε από τότε;
3ος Μαθητής: Εγώ δε θα ξεχάσω την αλλαγή στις ονομασίες των οδών και πλατειών. Για παράδειγμα, η σημερινή εμπορική οδός ΕΡΜΟΥ ονομάστηκε σε οδό ΜΠΕΝΙΤΟ ΜΟΥΣΟΛΙΝΙ. Η ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ σε ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΙΓΚΙΠΑ ΣΥΜΕΩΝ ΤΕΡΝΟΦΣΚΙ. Η ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ σε οδό ΒΟΡΙΔΟΣ του πρώτου. Και η ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΣΕΡΡΩΝ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ ονομάστηκε ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΑΡΧΑΓΓΕΛΩΝ.
Δημοσιογράφος: Ασύλληπτα, πραγματικά, όλα αυτά και πολύ ενδιαφέροντα.
Δημοσιογράφος: Εσείς τι θυμάστε;
4ος Μαθητής: Εγώ θυμάμαι ότι η ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ της Ελλάδος ονομάστηκε «ΜΠΑΛΓΚΡΟΣΚΙΑ ΝΑΡΟΝΤΙΑ ΜΠΑΝΚΑ». Επίσης, θυμάμαι τα βουλγάρικα τσιγάρα που κυκλοφορούσαν , κατώτερης ποιότητας τα «πομπένα». Αλλά το χειρότερο ήταν ότι απαγορευόταν να αγοράζουμε με χρήματα. Τα πάντα αγοράζονταν με κουπόνια που χορηγούσε η βουλγάρικη διοίκηση, ανάλογα με το πόσα άτομα αποτελούν την κάθε σερραϊκή οικογένεια. Κάθε οικογένεια δικαιούνταν μία οκά κρέας το μήνα και κατά τη μέρα της διανομής γινόταν το «σώσε». Όπως καταλαβαίνετε, η μαύρη αγορά δεν άργησε να εμφανιστεί. Τυχεροί όσοι κατάφεραν να κρύψουν λίρες, για να αγοράσουν οτιδήποτε δεν επιτρεπόταν.
Δημοσιογράφος: Μάλιστα, λέω να κάνουμε διάλειμμα με ένα τραγούδι. Συμφωνείτε;
τραγούδι: ……………………………………………………………………….
θα ήθελα τώρα να αναφερθούμε και στην εκπαίδευση, στα σχολεία. Τι γνωρίζετε εσείς;
5ος Μαθητής: Αρκετοί αναγκάστηκαν να διακόψουν το σχολείο. Η γλώσσα διδασκαλίας ήταν πλέον βουλγάρικη. Άρχισε να κυκλοφορεί και η εφημερίδα «ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΟΣ ΝΟΤΟΣ». Η εφημερίδα τυπώνεται στη βουλγαρική γλώσσα, στις εγκαταστάσεις της εφημερίδας «Η Πρόοδος» του Γεωργίου Σγουραμάνη. Χαριτολογώντας, θα έλεγα ότι αυτήν την περίοδο στάθηκαν τυχεροί οι φτωχοί. Όσοι ζούσαν σε πλίθινο σπίτι, δεν καταδέχτηκαν οι Βούλγαροι να το κατάσχουν. Ενώ πολλά πλούσια, ωραία σπίτια κατασχέθηκαν, εκδιώχθηκαν οι ιδιοκτήτες, για να κατοικήσουν οικογένειες Βουλγάρων.
Δημοσιογράφος: Έτσι εξηγείται, λοιπόν, το γεγονός ότι πολλοί μορφωμένοι εκδιώχθηκαν από την Ελλάδα.
Δημοσιογράφος: Όσον αφορά την ψυχαγωγία των Σερραίων, τι θυμάστε;
6ος Μαθητής: Η διασκέδαση έφτασε σε μηδενικό σημείο. Ο κινηματογράφος «ΚΡΟΝΙΟΝ» παραχωρήθηκε σε βουλγάρικο - φιλανθρωπικό – πολιτιστικό σύλλογο.
Δημοσιογράφος: Αν δεν κάνω λάθος, άλλαξαν και τα ονόματα των κινηματογράφων;
Ο ίδιος μαθητής: Ναι, το ΚΡΟΝΙΟΝ ονομάστηκε « ΝΤΙΜΤΣΙΟ ΝΤΕΜΠΕΛΙΑΝΩΦ» και ο άλλος κινηματογράφος το ΠΑΝΘΕΟΝ ονομάστηκε «ΣΑΝ ΣΤΕΦΑΝΟ». Να προσθέσω ότι οι προβολές για τους Έλληνες ήταν μόνο απογευματινές, λόγω της απαγόρευσης της κυκλοφορίας. Επίσης, απαγορευόταν η προβολή αγγλικών και αμερικάνικων ταινιών. Επιτρεπόταν μόνο γαλλικές, γερμανικές, ουγγρικές και φυσικά βουλγάρικες.
Δημοσιογράφος: Από τα λεγόμενά σας, όλοι κατανοούμε πόσο υπέφεραν οι Σερραίοι. Όμως, ποια ήταν η αντίδρασή τους σε όλα αυτά που περνούσαν; Μπορείτε να μας διαφωτίσετε εσείς;
7ος Μαθητής: ΦΥΣΙΚΑ και αντέδρασαν. Από τον Ιούνιο του 1941 συστάθηκε επιτροπή στην Αθήνα ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΚΑΙ ΘΡΑΚΩΝ που είχε υποβάλει στους Γερμανούς και στους Ιταλούς αντιπροσώπους 26 συνολικά διαμαρτυρίες για τη συμπεριφορά των Βουλγάρων. Όμως, οι διαμαρτυρίες των ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΚΑΙ ΘΡΑΚΩΝ έδωσαν τη δυνατότητα στους Βουλγάρους να σκοτώσουν 700.000 χιλιάδες Έλληνες της Ανατολικής Μακεδονίας. Είναι γνωστά τα γεγονότα από το γειτονικό μας νομό, τη ΔΡΑΜΑ. Μετά τη σφαγή, συγκινήθηκαν οι Γερμανοί να στείλουν μια επιτροπή, η οποία έμεινε κατάπληκτη από τα εγκλήματα των Βουλγάρων.
Δημοσιογράφος: Κάποιος άλλος από τους καλεσμένους, γνωρίζει πώς αντέδρασαν οι Σερραίοι στους Βουλγάρους;
8ος Μαθητής: Εγώ θυμάμαι τη δράση των ανταρτών. Στο νομό Σερρών έδρασαν δύο αντάρτικες ομάδες : η μία με την ονομασία ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΣ με αρχηγό τον Στέργιο Μουδιώτη και αργότερα τον Θανάση Γκένιο. Η άλλη με αρχηγό τον Μπογατσόπουλο. Μπήκαν στα αστυνομικά τμήματα Ευκαρπίας, Μαυροθάλασσας, Δάφνης και πήραν όπλα. Επίσης, και ο Σερραίος ταγματάρχης του πυροβολικού Βασίλης Μερκούριος συγκρότησε αντάρτικο με δέκα άντρες.
Δημοσιογράφος: και μια τελευταία ερώτηση. Ποιος γνωρίζει για τη σφαγή στα Κερδύλλια; Εσείς ;
9ος Μαθητής: προσωπικά, θυμάμαι τις αφηγήσεις των γονιών μου.17 ΟΚΤΩΒΡΊΟΥ 1941 και πριν ξημερώσει, οι Γερμανοί φτάνουν στην περιοχή των Κερδυλλίων. Στα δυο χωριά πάνω και κάτω Κερδύλλια οι κάτοικοι κοιμούνται. Οι Γερμανοί σπάζουν τις πόρτες, μπαίνουν αγριεμένοι στα σπίτια, ξυπνούν τους ανθρώπους, τραβούν τους άντρες από τα κρεβάτια και αρπάζουν τα μεγάλα παιδιά. Στήνουν πολυβόλα σε δύο διαφορετικούς τόπους. Η μία ομάδα μελλοθάνατων δεν βλέπει την άλλη. Έτσι, αφανίζεται ο ανδρικός πληθυσμός των Κερδυλλίων.
Δημοσιογράφος: Ειλικρινά, όλοι σας, μας διαφωτίσατε και σας ευχαριστώ πολύ για την παρουσία σας, στην εκπομπή μου. Πριν σας αποχαιρετίσω, θα πούμε όλοι μαζί ένα τραγούδι.
τραγούδι ………………………………………………………….
Δημοσιογράφος: Αγαπητοί τηλεθεατές, το αφιέρωμά μας στα γεγονότα της περιόδου 1940-1943 στο νομό Σερρών ολοκληρώθηκε.

Updated on 8 Μαΐου, 2025
ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΠΟΙΗΣΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΠΟΙΗΣΗ
Σε γενικές γραμμές σε κάθε διδασκαλία ακολουθούμε το εξής διδακτικό σχήμα:
ανάγνωση των ποιημάτων που φέρνουμε στην τάξη, συζήτηση σχετικά με το περιεχόμενό τους, συγγραφή ποιημάτων, ανάγνωση των ποιημάτων είτε από τους μαθητές είτε από την εκπαιδευτικό. Βασική επιδίωξη σε κάθε διδασκαλία είναι να προκληθεί το ενδιαφέρον των παιδιών, σχετικά με τα ποιήματα που έχουμε να διδάξουμε, δημιουργώντας ένα κλίμα ενθουσιασμού μέσα στην τάξη, έτσι ώστε αυτός ο ενθουσιασμός να μεταφερθεί και στα δικά τους ποιήματα. Ακόμη και τα δύσκολα ποιήματα φροντίζουμε να τα κάνουμε ενδιαφέροντα για τους μαθητές. Εξηγούμε ό,τι δεν καταλαβαίνουν, συζητούμε το περιεχόμενό τους, αποδεχόμαστε όλες τις απόψεις των παιδιών και συνδέουμε τα ποιήματα με τις εμπειρίες τους. Κάτι που είδαν, κάτι που αισθάνθηκαν, κάτι που έκαναν, κάτι που ονειρεύτηκαν. Για να μπορέσουν οι μαθητές να γράψουν ποίηση, πρέπει να αισθανθούν έτοιμοι και ικανοί να ανταπεξέλθουν στην πρόκληση της δημιουργίας. Η συγγραφή των ποιημάτων γίνεται είτε ατομικά είτε ομαδικά. Κάποιες φορές, ακολουθούν τη δομή των ποιημάτων που έχουμε διδάξει – χωρίς αυτό να αποτελεί δέσμευση ή εμπνέονται από μια γενικότερη θεματική που η εκπαιδευτικός προτείνει στην τάξη.
Η πρώτη διδασκαλία περιελάμβανε λίμερικς, χάικου και παιχνιδόλεξα. Αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε μ’ αυτά τα ποιήματα, γιατί θεωρήσαμε ότι θα μας βοηθήσουν, λόγω του χιουμοριστικού περιεχομένου τους ώστε να πετύχουμε τη δημιουργία μιας ενθουσιώδους ατμόσφαιρας για την ποίηση γενικότερα και να παρακινήσουμε τα παιδιά να γράψουν τα δικά τους ποιήματα. Κατά την ανάγνωση των ποιημάτων, οι μαθητές αστειευόμενοι άλλαξαν αυθόρμητα (προφορικά) κάποιες λέξεις στα υπάρχοντα ποιήματα. Αυτό αποτέλεσε έναυσμα για να τους ζητηθεί μια δραστηριότητα συγγραφής δικού τους ποιήματος, κατά μίμηση των πρωτότυπων ποιημάτων. Η πλειοψηφία των μαθητών απόλαυσε αυτή τη διαδικασία αφού προσπάθησαν να γράψουν κάποιο ποίημα με αστείο και χιουμοριστικό περιεχόμενο και με τα χαρακτηριστικά των λίμερικς με αρκετά μεγάλη επιτυχία.
Ήταν ένας άντρας στην Αμερική
που τον πιάσαν μεθυσμένο στη στιγμή
έπειτα τον πήγαν φυλακή
γιατί φώναζε πολύ.
ξαφνικά είπε: «Ζήτω η Αμερική».
Κάποιοι άλλοι μαθητές επέλεξαν να ασχοληθούν με το ποιητικό είδος χάικου.
Σαν πέρασε η μέρα, ήρθε η νύχτα,
είναι σιωπηλή
και το φεγγάρι φέγγει.
Κάποιοι άλλοι μαθητές επέλεξαν να γράψουν ένα παιχνιδόλεξο.
Δέκα άτομα μαζί κάνουν μία συλλαβή
Α, Β, στη γραμμή
Γ, Δ, πιο εκεί.
Μας μένουν βέβαια άλλα έξι
Αλλά μπορούμε να σκεφτόμαστε
Μέχρι που να βρέξει.
Κάποιος είπε,
«βρε, παιδιά πάμε στην ακρογιαλιά»
Και μόλις φάμε δείπνο
Θα πάμε για ύπνο.
Updated on 8 Μαΐου, 2025
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ
ΟΜΙΛΟΣ ΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΤΑΞΕΩΝ
Α΄& Β΄ - 4ου ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΕΠΑ.Λ. ΣΕΡΡΩΝ
Στον όμιλό μας συμμετέχουν μαθητές από τα τμήματα Α1, Α2, Β1, Β2 (30 άτομα).
Για τον όμιλό μας θα δημιουργήσουμε ένα blog στην e-me, το οποίο θα ενημερώνεται σταδιακά.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: 1. Να κατανοήσουν οι μαθητές τη σπουδαιότητα της ποίησης 2. Να μάθουν σε τι διαφέρει η ελληνική σύγχρονη από την παραδοσιακή ποίηση και να γνωρίσουν και ξένους ποιητές 3.Να προσεγγίσουν τα συναισθήματά τους, με τη βοήθεια των στίχων και των λέξεων 4.Να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση, τη φαντασία, αλλά και την κριτική τους σκέψη 5.Να μάθουν να εργάζονται ομαδικά.
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΟΦΕΛΗ: Να διευρύνουν τους ορίζοντές τους οι μαθητές. Να νιώσουν καλά, μαθαίνοντας να εκφράζονται, μέσω της ποίησης. Να καταλάβουν ότι η ποίηση δεν είναι κάτι δυσνόητο και μακρινό, αλλά κάτι που υπάρχει γύρω μας, κοντά μας, αρκεί να τολμάμε να την προσεγγίζουμε.
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Με τη βοήθεια της δημιουργική γραφής οι μαθητές προσεγγίζουν την ποίηση. Κάποια από τα θέματα με τα οποία θα ασχοληθούμε είναι: Ποίηση και συναισθήματα / Ποιητές του σήμερα / Η αξία της ποίησης στη ζωή των εφήβων /εργαστήρι ΧΑΙΚΟΥ & ΛΙΜΕΡΙΚΣ / Ποίηση κι άλλες τέχνες / Ποίηση και φαντασία / Γίνε για μια μέρα ποιητής / Η δημιουργικότητα στη γλώσσα / Το ποίημα του εαυτού.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024
- Γνωριμία μελών. Ορισμός τρόπου εργασίας. Τι είναι ένας όμιλος; Ποια η λειτουργία του;
- Συζήτηση για τη δημιουργικότητα στη γλώσσα: ποιητική και αναφορική λειτουργία.
ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΠΟΙΗΣΗ - Project «Γίνε για μια μέρα ποιητής»
- Οι μαθητές λαμβάνουν προτάσεις-θέματα και γράφουν τα δικά τους στιχάκια. Μερικοί επιλέγουν δικό τους, ελεύθερο θέμα.
- Αύγουστε μήνα και θεέ, σε σένα ορκιζόμαστε: Άσκηση βασισμένη πάνω στο στίχο του Οδυσσέα Ελύτη. Οι μαθητές συνεχίζουν το ποίημα, όπως επιθυμούν.
- Πάρε τη λέξη μου δος μου τη σκέψη σου: Άσκηση βασισμένη πάνω στο στίχο του Αντρέα Εμπειρίκου. Οι μαθητές συνεχίζουν το ποίημα, όπως επιθυμούν.
- Συγκεντρώνουν πληροφορίες - μαρτυρίες για τη δράση των Βουλγάρων 1941-1943 στην πόλη τους, τις Σέρρες, δημιουργούν ένα θεατρικό δρώμενο και σκηνοθετούν οι ίδιοι.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2024
- Ποίηση και εφηβεία. Γιατί οι έφηβοι πρέπει να διαβάζουν ποίηση;
- Ορισμοί για την ποίηση
- Ποιήματα φτιαγμένα από στίχους ποιημάτων του Νίκου Γκάτσου.
- Ποιήματα φτιαγμένα από στίχους ποιημάτων του Κων/νου Καβάφη. Όσο μπορείς: Οι μαθητές συνεχίζουν το ποίημα, όπως επιθυμούν.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
- Μανώλης Αναγνωστάκης: Άσκηση: Οι μαθητές θα διασκευάσουν το ποίημα «Το παιδί μου».
- Κωστής Παλαμάς, Τρισεύγενη Άσκηση: Τι θα απαντούσε η Τρισεύγενη στον Πέτρο Φλώρη;
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025
- Ποιήματα φτιαγμένα από στίχους ποιημάτων του Γεωργίου Σεφέρη.
- Οι ιστορίες πίσω από τα ποιήματα (Από την έμπνευση στο ποίημα)
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025
- Αφιέρωμα στον έρωτα και την αγάπη
- Τραγούδια για την αγάπη και για τον πόλεμο σε διάδραση και με τον πίνακα του Νταλί "Το πρόσωπο του πολέμου".
ΜΑΡΤΙΟΣ 2025
- Εργαστήρι ΧΑΙΚΟΥ με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ποίησης. Όχι μόνο με μαθητές του Ομίλου, αλλά σε διάδραση και με τα τμήματα Γ1 & Γ2 θα συγγράψουμε ΧΑΙΚΟΥ.
- Θα συζητήσουμε τι είναι το ΧΑΙΚΟΥ, από πού προέρχεται και πώς μπορούμε να το δημιουργήσουμε.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025
Άσκηση: ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ - ΤΡΑΙΝΟ
Οι μαθητές θα γράψουν διαδοχικά, ο ένας μετά τον άλλο, ένα αλυσιδωτό ποίημα, βασισμένο στην τραγωδία στα Τέμπη και το χαμό τόσων νέων ανθρώπων. H ποίηση εμπνέεται από τη ζωή, όχι μόνο από τα θετικά, αλλά και από τα αρνητικά. Μπορεί, βέβαια, να επιλέξουν κάποιο άλλο γεγονός.
ΜΑΙΟΣ 2025
Η δράση στον Όμιλο δημιουργικής γραφής θα συνδυαστεί με μια υπέροχη ταινία. Απαντούν οι μαθητές σε ερωτήσεις, σχετικά με την ταινία αλλά και σε πιο ελεύθερες και δημιουργικές ερωτήσεις (Άσκηση: π.χ. δώστε ένα δικό σας τέλος στην ταινία). Οι ερωτήσεις δεν θα αφορούν μόνο στο στοχασμό πάνω στην ταινία αλλά και στα συναισθήματα των μαθητών.
