Ελληνικά

ΒΡΑΔΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΗ

https://youtu.be/XyV1taNa-AA

Δραστηριότητα-Κατασκευή hovercraft

Το χόβερκραφτ είναι ένας ειδικός τύπος μεταφορικού οχήματος που μπορεί να κινηθεί στη στεριά, στο νερό, στη λάσπη και στον πάγο. Η κίνησή του γίνεται πάνω σε ένα στρώμα αέρα που διευκολύνει την κίνησή του.
Μπορείς να κατασκευάσεις κι εσύ ένα χόβερκραφτ με απλά υλικά; Πώς νομίζεις ότι λειτουργεί;

https://drive.google.com/open?id=13-wXpENarABXucdhj3bzz_P00KMooTRE

https://www.jpl.nasa.gov/edu/teach/activity/hovering-on-a-cushion-of-air/

Εργασία για το μάθημα της Τεχνολογίας – Περιβαλλοντικής ομάδας

 

ΒΙΩΣΙΜΗ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΗ

Διδακτικοί στόχοι: Η κάθε ομάδα να σχεδιάσει και να περιγράψει μια βιώσιμη-οικολογική πόλη υψηλής  Τεχνολογίας.  Μια πόλη που χρησιμοποιεί τις υπάρχουσες τεχνολογίες και προϊόντα, αλλά και μελλοντικές τεχνολογίες που  μπορείτε εσείς να φαντασθείτε, έτσι ώστε οι κάτοικοι αυτής της πόλης να ζουν σ’ ένα υγιές, όμορφο και ευχάριστο περιβάλλον.  Να ζουν και να εργάζονται με τρόπο βιώσιμο από περιβαλλοντική άποψη.

Μπορείτε να  δουλέψετε είτε ατομικά, είτε σε ομάδες.  Μπορείτε επίσης να συνεργασθείτε και με μαθητές άλλων τάξεων του Γυμνασίου.

Δώστε ένα όνομα στην ομάδα σας – Βιώσιμη πόλη σας

Δραστηριότητες:

Αναζητήστε στο διαδίκτυο τι ακριβώς σημαίνει ο όρος βιώσιμη πόλη. Πώς αντιλαμβάνεστε εσείς αυτόν τον ορισμό;  Η κάθε ομάδα να το παρουσιάσει αυτό στους συμμαθητές της – Συζήτηση στην e-τάξη  για το θέμα. Αναζητήστε στο διαδίκτυο για τέτοιες πόλεις που πιθανόν να υπάρχουν στον κόσμο.

Τα σημεία στα οποία πρέπει να εστιάσετε:

  1. Η επιλογή της τοποθεσίας της πόλης σας. Επιλέξτε και περιγράψτε γεωγραφικά που βρίσκεται η πόλη σας  π.χ. αν είναι ανάμεσα σε λίμνες, ποτάμια, θάλασσα, βουνά, κοιλάδες, κλιματικές συνθήκες.
  2. Πώς θα κτίσετε την πόλη σας, έτσι ώστε οι άνθρωποι να έχουν πρόσβαση σε διαφορετικές περιοχές .
  3. Πώς θα σχεδιάσετε την πόλη σας έτσι ώστε να ελαχιστοποιήσετε ή να περιορίσετε την χρήση των καυσίμων στις μετακινήσεις των πολιτών της (όπως σταθμοί βιοκαυσίμων, ποδηλατόδρομοι κ.α.);
  4. Ποιες μορφές ενέργειας θα χρησιμοποιήσετε για την ηλεκτροπαραγωγή. Πώς θα παίρνει ηλεκτρική ενέργεια η πόλη σας; (ανεμογεννήτριες, υδροηλεκτρικοί σταθμοί, φωτοβολταϊκά κ.α.)
  5. Τι θα κάνετε με τα απορρίμματα της πόλης σας. Σκεφθείτε τρόπους για να παράγετε λιγότερα απορρίμματα, τρόπους ανακύκλωσης ή επαναχρησιμοποίησης.  Σκεφθείτε και τη δυνατότητα να παράγετε ενέργεια από τα απορρίμματα σας για τις ανάγκες των πολιτών.
  6. Πώς θα κατασκευάσετε τα κτίρια της πόλης σας;
  • Τι υλικά θα χρησιμοποιήσετε για τις κατασκευές των κτιρίων
  • Πώς θα τα κατασκευάσετε έτσι ώστε να καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια (σκίαστρα, φωτοβολταϊκά στις στέγες, προσανατολισμός κ.α.)
  • Κήποι –Χώροι πρασίνου
  1. Σχεδιάστε ή πάρτε εικόνες από χώρους αναψυχής, πάρκα όπως τα φαντάζεστε και θα τα θέλατε.
  2. Ασχοληθείτε και εστιάστε στην αισθητική της πόλης σας.
  3. Δώστε κίνητρα στους πολίτες έτσι ώστε να περπατούν, να χρησιμοποιούν ποδήλατα ή άλλα οικολογικά μέσα μετακίνησης (δημόσια ποδήλατα κ.α.).

Η παρουσίαση των εργασιών  θα γίνει μετά τις διακοπές του Πάσχα απαντώντας  στα παραπάνω σημεία.

Οι συμμαθητές σας θα ψηφίσουν ποια θεωρούν την καλύτερη πόλη για να ζήσουν μελλοντικά.

Δεν υπάρχει κανένας φραγμός στη φαντασία σας.  Επινοήστε τεχνολογίες που θα χρησιμοποιούσατε ή πάρτε ιδέες από το διαδίκτυο.

Η εργασία είναι προαιρετική.

Για τους μαθητές που δεν θέλουν να αποχωριστούν τις παιχνιδομηχανές τους ( PS, XBOX κ.ά)  αυτήν την περίοδο, τους έχω μια πρόκληση. Μπορείτε να σχεδιάσετε την πόλη σας στο παιχνίδι Μinecraft.  (Α minecraft challenge).