Μαντάς Δημήτριος

 

Το ιστολόγιο αυτό είναι μια προσπάθεια αξιοποίησης των δυνατοτήτων του Web 2.0, στην εκπαιδευτική πράξη. Μέσα από την δυνατότητα ανάρτησης κειμένου και πολυμέσων, δίνει νέο τρόπο επικοινωνίας, μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Στο χώρο του ιστολογίου, δημιουργείται ένα συνεργατικό και επικοινωνιακό περιβάλλον, όπου ο εκπαιδευτικός και οι εκπαιδευόμενοι, χρησιμοποιούν ένα δυναμικό εργαλείο μάθησης, για να δημοσιοποιήσουν τις ιδέες, τις σκέψεις και τις απόψεις τους. Δημιουργείται ένα περιβάλλον κοινωνικής αλληλεπίδρασης, το οποίο στοχεύει στην ενεργητική γνώση και στην αποτελεσματική μάθηση (Τζώτζου, 2013).

Το περιεχόμενο του ιστολογίου, συνδέεται με το αντικείμενο που διαπραγματευόμαστε στην τάξη, αλλά δίνει δυνατότητες εξατομικευμένης προσέγγισης, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε εκπαιδευόμενου. Περιέχει συνθετικές εργασίες, που εκτελούνται είτε ατομικά, είτε ομαδικά και δίνει την δυνατότητα καταγραφής σχολίων, ώστε να ενισχύεται η ανατροφοδότηση και η αξιολόγηση. Στόχος μας είναι, να αναπτυχθεί μια κοινότητα μάθησης, μέσα από τον διάλογο και την ανάπτυξη διαπροσωπικών δεξιοτήτων, μειώνοντας το αίσθημα της απομόνωσης και αναπτύσσοντας κριτική σκέψη και αναστοχασμό (Stahl, 2006).

 

Βιβλιογραφικές αναφορές

Αναστασόπουλος, Μ. & Τζώτζου, Μ. (2013). Διδακτική αξιοποίηση του ιστολογίου (blog) στο γλωσσικό μάθημα ως συνεργατικού ψηφιακού εργαλείου μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο, Κόρινθος

Stahl, G. (2006). Group cognition: Computer support for building collaborative knowledge. Cambridge, MA: MIT Press

 

 

Αφήστε μια απάντηση