Ελληνικά

ΛΑΣΚΑΡΙΔΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ

Το Γυμνάσιο Μεγαλόπολης συμμετείχε στην εκπαιδευτική εκδρομή με μαθητές της Β΄ Γυμνασίου στην Αθήνα στις 5 Δεκεμβρίου 2024 στο Ίδρυμα Λασκαρίδη, όπου  παρακολουθήσαν προγράμματα με τίτλο: <<Θέατρο: Το δώρο του Θέσπη στους ανθρώπους>> και <<από το βιολί και τον Μπαχ στο body percussion και το hip hop>>.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αικατερίνη Λέφα

https://drive.google.com/drive/folders/1rR5N_v4d9kNP7IBTiZK8wTItowZ_oiAp?usp=sharing

https://www.laskaridisfoundation.org/

ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ

Το σχολείο μας συμμετέχει   στο  EduCardia  που αφορά ένα πρόγραμμα Erasmus+ και εκτελείται υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), που αποτελεί την Εθνική Μονάδα Συντονισμού του προγράμματος Erasmus+ στην Ελλάδα. Συντονίζεται από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ενώ στο έργο συμμετέχουν εταίροι από το Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης (Παιδαγωγικό τμήμα), το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο της Κύπρου, το Πανεπιστήμιο της Σουτσεάβα (Παιδαγωγικό τμήμα) και το RIEEB (Red Internacional de Educación Emocionaly Bienestar) που αποτελεί φορέα ανάπτυξης εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχετικά με τη συναισθηματική εκπαίδευση μαθητών. Σκοπός του Educardia είναι να υποστηρίξει τους εκπαιδευτικούς στην αξιολόγηση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών τους και του κλίματος συνεργατικότητας εντός της τάξης. Με βάση τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, το Educardia προσφέρει μια σειρά από προτεινόμενες δραστηριότητες κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης που μπορούν να λάβουν χώρα εντός του σχολικού προγράμματος. Τα παραπάνω στοιχεία αντλήθηκαν από τους παρακάτω πόρους.

 

 

https://videopress.com/v/7g1AYgKV

https://educardia.eu/

Παρουσίαση του προγράμματος Educardia

ΓΕΥΜΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

 Συγκεντρώθηκε ο Σύλλογος Διδασκόντων σε  γεύμα, με πρωτοβουλία του Διευθυντή του σχολείου μας κ. Χρήστου Καρνέζη, προκειμένου να δοθεί χρόνος εκτός διδακτικών ωρών, για γνωριμία και σύσφιξη σχέσεων ιδιαίτερα με τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς. Οι νεοεισερχόμενοι εκπαιδευτικοί  έχουν την ανάγκη να νιώσουν μέρος της ομάδας του σχολείου   και ότι είναι αποδεκτοί και υπολογίσιμοι από όλα τα μέλη. Η αρμονική προσαρμογή και συνύπαρξη με το σύλλογο διδασκόντων δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας και σιγουριάς στους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς και επίσης τους δημιουργεί το αίσθημα του << ανήκειν>> στην ομάδα.

 Ο Διευθυντής του σχολείου μας, λοιπόν, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην επικοινωνία, στη διαμόρφωση θετικού κλίματος, στην κουλτούρα συνεργασίας, καθώς και στην αλληλεπίδραση μεταξύ των εκπαιδευτικών, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα  ευχάριστο  κλίμα που θα βοηθήσει την ομαλή λειτουργία του σχολείου. Ο Διευθυντής επενδύει στις κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού, όπως στην ενσυναίσθηση,  τη συναισθηματική νοημοσύνη και ιδιαίτερα στο χιούμορ ως επικοινωνιακό εργαλείο,  για να υπάρχει αγαστή συνεργασία και αποτελεσματικότερη επικοινωνία  για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων της κοινότητας.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ

Η κ. Δημοπούλου Πόπη μέλος της θεατρικής ομάδας μας μίλησε για την ίδρυση, τα μέλη, την νέα θεατρική παράσταση που ετοιμάζουν, τις πρόβες τον τρόπο  επιλογής των έργων. Επίσης μας επισήμανε ότι λειτουργεί  τμήμα με μικρά παιδιά που μαθαίνουν θεατρικό παιχνίδι και τον τρόπο που μπορεί κάποιος να γραφτεί στη θεατρική ομάδα. Ξενάγησε τους μαθητές στα γραφεία της θεατρικής ομάδας και στο χώρο που είχαν στήσει τα σκηνικά του για την νέα παράσταση. Η τηλεφωνική  συνεννόηση και  καθοδήγηση είχε γίνει από την πρόεδρο Μαρία Κουρέτα.

ΟΜΙΛΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ

Η ενεργός συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στη σχολική ζωή, με θέματα που έχουν σχέση με την κοινωνία, την τέχνη, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό και με τα κοινωνικά θέματα. Η ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας και ομαδικότητας μεταξύ των μαθητών/μαθητριών, η αξιοποίηση κλίσεων και διαφορετικών ταλέντων καθώς και η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης. Το σημαντικότερο είναι το άνοιγμα και η διάχυση των δράσεων του σχολείου στην κοινωνία.

Οι Υπεύθυνοι Καθηγητές του Εκπαιδευτικού Ομίλου: Γαλάνη Δέσποινα και Γαλανόπουλος Δημήτρης

Μαθητές και μαθήτριες που συμμετέχουν στον όμιλο:

Σακελλαριάδης Δημήτριος, Παπαδόπουλος Δημήτριος, Σπανού Αντωνία, Δημοπούλου Παναγιώτα, Τάγκα Γρηγορία, Στράγκα Ελένη, Ηρακλής Διαμαντόπουλος, Γιαννατσούλιας Μιχαήλ, Σμυρνή Μαρήλια, Βαρλόκωστα Μυρτώ, Μερκούρη Φωτεινή, Μαντά Αντωνία, Χρονόπουλος Ραφαήλ

 

 

25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

  Η 25η Μαρτίου 1821 είναι ένα σύμβολο ελευθερίας, εθνικής ταυτότητας και πνευματικής αναγέννησης για τον ελληνικό λαό, γιατί αντικατοπτρίζει τον αιώνιο αγώνα για αυτοδιάθεση, αξιοπρέπεια και δικαιοσύνη. Είναι υπενθύμιση πως η ελευθερία, η δημοκρατία και η δικαιοσύνη είναι διαρκείς κατακτήσεις που κερδίζονται καθημερινά.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ευσταθία Μητσοπούλου

ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ- 6 ΜΑΡΤΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Όλοι μαζί μπορούμε:

1. Γονείς  αποτελούν συχνά την πρώτη γραμμή άμυνας για τα παιδιά τους. Και μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού περιβάλλοντος στο σπίτι. Η συμμετοχή γονέων και νέων στον αγώνα κατά του εκφοβισμού απαιτεί συντονισμένη προσπάθεια και αποτελεσματικές στρατηγικές. Η συνεργασία μεταξύ γονέων και νέων αποτελεί τον ισχυρότερο σύμμαχο στην καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού.

2.Δάσκαλοι και καθηγητές που χαίρουν της εκτίμησης των παιδιών. Είναι δυναμικοί και έχουν έντονα αναπτυγμένη την ενσυναίσθηση απέναντι στα προβλήματα των ανθρώπων γύρω τους.

3.Προσωπικό του σχολείου όπως, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί. Και αυτοί μπορούν να μεταφέρουν την εμπειρία τους σε φαινόμενα bullying.

4.Μαθητές με φρέσκιες ιδέες μπορούν να συνδράμουν στην πρόληψη ακραίων φαινομένων θυμού, που καταλήγουν σε bullying.

Η συνεργασία όλων των μαθητών με τη βοήθεια των μαθητικών συμβουλίων για την ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης, καλλιέργειας σεβασμού και ενσυναίσθησης είναι από τους βασικούς στόχους του  σχολείου. Η δημιουργία ενός σχολείου χωρίς φόβο, μέσα από την αναγνώριση, τη διαχείριση των συναισθημάτων και τη αλληλεπίδραση μαθητών αποτελεί το βασικό σκοπό όλων μας. Το σύνθημα μας στην αυτοαξιολόγηση, στον άξονας συνεργασία μαθητώ/τριων είναι : <<όλοι μαζί μπορούμε αρμονικά και ήρεμα να ζούμε>>

Οι μαθητές υπό την καθοδήγηση των υπεύθυνων καθηγητριών της ομάδας και με την μουσικό του σχολείου συνεργάστηκαν στη δημιουργία στίχων και μουσικής έτσι ώστε να παρουσιάσουν ένα τραγούδι για το σχολικό εκφοβισμό. Ετοίμασαν το τραγούδι έχοντας την μουσική σε φλασάκι αντιπροσωπία των μαθητών πέρασε από όλα τα τμήματα μοίρασε τους στίχους και τραγούδησε το τραγούδι ώστε ώστε να γίνει γνωστό στο σύνολο των μαθητών.

Στις 6 Μαρτίου 2025 ημέρα Σχολικού Εκφοβισμού  οι μαθητές της Γ΄ τάξης τραγούδησαν το τραγούδι στο προαύλιο σε όλο το σχολείο. Το ηχογράφησαν και το βιντεοσκόπησαν. Παράλληλα την ίδια ημέρα τα πενταμελή  της Γ΄ τάξης συνεργάστηκαν με τα υπόλοιπα τμήματα έτσι ώστε με τις τσάντες τους να σχηματίσουν το σύνθημα ¨Σχολείο χωρίς φόβο¨. Ένα σύνθημα που μαζί με το τραγούδι το ανέβασαν στην ιστοσελίδα του σχολείο και προωθήθηκε στα τοπικά ΜΜΕ.

Κάνε τη διαφορά

Σ΄αυτόν τον κόσμο που γυρνάς

Η καλοσύνη λείπει πια

Βία και μπούλινγκ σαν σκιά

Πονάνε ψυχές δεν έχει καρδιά

Πάρε το χέρι σήκω ψηλά

Για μια φιλία για μια καρδιά

 

Όλοι μαζί εμείς μπορούμε σιγουρά

Να κάνουμε τη διαφορά δεν είναι αργά

Σήκω ψηλά ξανά κάνε ένα βήμα

Να ενωθεί η καρδιά. Βία και μπούλινγκ

Δεν είναι σωστά στη φιλία

Υπάρχει η μαγεία παιδιά, ότι

αν χρειαστεί ότι και αν σας συμβεί

Να θυμάστε καλά απ΄ τη βία μακρυά

Σε αυτό  τον κόσμο που γυρνά

Κάνε εσύ τη διαφορά

Δώσε το χέρι σου ξανά

Με αρμονία και χαρά

Για ένα σχολείο χωρίς το φόβο

Χωρίς τη βία, με σεβασμό

Όλοι μαζί μπορούμε /// Κάνε τη διαφορά

Μουσική τραγουδιού: Σε περίπτωση που (Άννα Βίσση)

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Δέσποινα Γαλάνη 

Συνεργασία με την Μουσικό του Γυμνασίου Μεγαλόπολης: Στεφανία Νικητοπούλου

 

Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΦΟΣΔΑ

  Στο 2ο  Μεγάλο Εκπαιδευτικό Διαγωνισμό Ανακύκλωσης Σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Δήμων της Περιφέρειας Πελοποννήσου θα διεξαχθεί  διαγωνισμός στα Πολυκέντρα Ανακύκλωσης που είναι εγκατεστημένα σε 46 σημεία των Δήμων της Περιφέρειας Πελοποννήσου και θα διαρκέσει έως την Παρασκευή 30 Μαΐου 2025.

Μαθητές από όλα τα Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 17 Δήμων της Περιφέρειας Πελοποννήσου καλούνται να συμμετάσχουν, να ανακυκλώσουν και να διεκδικήσουν μοναδικά δώρα, συμβάλλοντας παράλληλα στη διαμόρφωση μιας νέας περιβαλλοντικής κουλτούρας. Ο διαγωνισμός θα διαρκέσει έως την Παρασκευή 30 Μαΐου 2025 και η ανακήρυξη των νικητήριων σχολικών τμημάτων θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 6 Ιουνίου 2025.

https://fodsapel.gr/index.php/el/diagonismoi

ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΥΚΛΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

 Το Γυμνάσιο Μεγαλόπολης διοργάνωσε στο Πνευματικό Κέντρο Μεγαλόπολης ημερίδα  όπου οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα κυκλικής οικονομίας και ανακύκλωσης. Η ημερίδα  είχε τίτλο: "Κυκλική Οικονομία και πρακτικές εφαρμογές". Το μέλλον χωρίς Απόβλητα είναι εφικτό εντός του αιώνα που διανύουμε εαν ακολουθήσουμε το μοντέλο της Κυκλικής Οικονομίας. Ομιλητές ήταν ο κ. Νάσος Μάκιος, Πτυχιούχος Φυσικός του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με μεταπτυχιακές σπουδές στην Βιοοικονομία, Κυκλική Οικονομία και Βιώσιμη Ανάπτυξη του Πανεπιστημίου Πειραιώς  και ο κ. Αγγελόπουλος Νικόλαος, Αναπλ. Διευθυντής ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου - ΠΕ Πολιτικός Μηχανικός ΑΠΘ.

  Υπεύθυνη καθηγήτρια: Δέσποινα Γαλάνη

ΦΟΣΔΑ 2023-2024

Οι μαθητές  του σχολείου μας κέρδισαν   στο διαγωνισμό του ΦΟΣΔΑ (2023-2024) και συνεχίσουν  δυναμικά και φέτος

(2024-2025)

 

 

 

 

 

Η υπεύθυνη καθηγήτρια: Δέσποινα Γαλάνη