ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ

Εξετάζω αν τα παρακάτω ζευγάρια είναι ισοδύναμα.

α.   1/3 και 3/9    ,β. 13/6 και 6/3,  γ.   6/10 και 3/5, δ. 10/25 και 2/5 ,    ε 4/7 και 2/3

Υ.Γ Αν χρειαστεί να κάνετε σχήματα για να το βρείτε.

Επανάσταση στη Στερεά Ελλάδα

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1.Γιατί ήταν δύσκολες οι συνθήκες για να ξεκινήσει η επανάσταση από τη Στερεά Ελλάδα;

2.Ποια ήταν τα πλεονεκτήματα  για να ξεκινήσει από εκεί η επανάσταση;

3.Πώς ξεκίνησε η εξέργεση;

4. Ποιές ήταν οι πρώτες επιτυχίες που σημειώθηκαν;

5.Τι γνωρίζετε για τη μάχη της Αλαμάνας;

6.Τι γνωρίζετε γι ατο Χάνι της Γραβιάς;

Αναγωγή στην κλασματική μονάδα.

Πρόβλημα 1

Ένα σχολείο έχει 350 μαθητές ,τα 4/6 είναι αγόρια. Πόσα είναι τα αγόρια;

 

Πρόβλημα 2

'Ενα πακέτο μπισκότα ζυγίζει 150γραμμάρια και η Ελένη έφαγε τα 2/5 .Πόσα γραμμάρια μπισκότα έφαγε;

Ερωτήσεις Κεφάλαιο 3

  1. Γιατί η Πελοπόννησος επιλέγεται για την έναρξη της επανάστασης;
  2.  Ποιοί συντονίζουν τον αγώνα από τα τέλη του 1820- τις αρχές του 1821;
  3. Που φαίνεται ότι οι Τούρκοι αρχίζουν να ανησυχούν;
  4. Τι γίνεται στις 10 Μαρτίου του 1821 στην Αγία Λαύρα;
  5. Πώς ξεκινάει η επανάσταση του 1821 απο την Πελοπόννησο;
  6. Ποιές είναι οι ενέργειες του Κολοκοτρώνη ως αρχηγού των ενόπλων;
  7. Τι γίνεται τον Ιούνιο του 1821 με τη συμβολή του Δημήτριου Υψηλάντη;

ΚΛΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΙΚΤΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ

Κεφάλαιο 19ο
«Κλάσματα ομώνυμα-ετερώνυμα-Μεικτοί αριθμοί»
Μαθαίνω και θυμάμαι:
* Κλάσμα είναι ο αριθμός που δηλώνει το μέρος ενός «όλου».
* Κλασματική μονάδα είναι το κλάσμα που έχει αριθμητή το 1.(π.χ. 1/5)
* Γνήσια είναι τα κλάσματα που έχουν αριθμητή μικρότερο από τον παρονομαστή. Αυτά τα κλάσματα είναι μικρότερα από τη μονάδα. (π.χ. 2/8)
* Καταχρηστικά είναι τα κλάσματα που έχουν αριθμητή μεγαλύτερο από τον παρονομαστή. Αυτά τα κλάσματα είναι μεγαλύτερα από τη μονάδα. (π.χ. 7/3). Αυτά γράφονται και ως μεικτοί αριθμοί. (π.χ. 7/3 = 2 και 1/3)
* Τα κλάσματα που έχουν ίδιους όρους είναι ίσα με τη μονάδα.
* Ομώνυμα είναι τα κλάσματα που έχουν ίδιους παρονομαστές και ετερώνυμα αυτά που έχουν διαφορετικούς. (π.χ. 2/5 και 6/5 ομώνυμα ενώ 3/9 και 2/3 ετερώνυμα).

Ασκήσεις
1. Να εκφράσεις με κλάσμα:
τα 15 λεπτά της ώρας:……… τα 8 λεπτά του ευρώ:……..
τα 2 λεπτά της ώρας:……. τους 3 μήνες του έτους:……..
τα 5 εκατοστά του μέτρου:…….. τα 999 γραμμάρια του κιλού:……..

2. Να γράψεις τρία κλάσματα
μικρότερα από το 1:……………………………………
μεγαλύτερα από το 1:…………………………………..
ίσα με το 1:……………………………………

3. Να μετατρέψεις τους μεικτούς αριθμούς σε καταχρηστικά κλάσματα και αντίστροφα:
3  4/5   , 7  8/9,  8   9/8,  3   5/6,  6   7/8,  4   3/7,  2   8/9

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ 7

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ 7

Σκ..άχτρο // φ..΄..λακας // ..λιόσπορος // σπουργ..΄..της // τιτ..βίζω // τρ..΄..πιος // ορθάν..χτος // φ..λιά // αχ..ρένιος // αν..πολόγιστος // εσπεριδο..δή // κ..πευτικά // κτ..νοτροφία // ..γοπρόβατα // ζ..οτροφή // προσγ..΄..ωση // ηλεκτροδότ..ση // σοδ..ά // παραγ..γή // εξαγ..γή // καφεν..΄..ο // αστ..΄..ο // παρ..μία // κεχρ..μπαρένιος // καρ..δένιος // κατακλ..΄..ζω // μυρ..διά // τηγαν..τός // ξεφ..τρ..΄..νω // αντίδ..ρο // περιπ..ημένος // υποβρ..΄..χιος // υπολ..΄..μματα // θερ..στής // σαμαρ..΄..νω // δρεπάν.. // κρε..ύδι // σταροχ..΄..ραφο // στάχ.. // ν..΄..φη // κλ..΄..δονας // ιέρ..α // μάντι..α // δ..ναμώνω // αλ..΄..νισμα // άχ..ρο // ξ.΄.λο // σχ..νί // προφ..΄..της // καλ..΄..βι //

ΕΞΑΣΚΟΥΜΑΙ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

1. Να μετατρέψεις τις ονοματικές φράσεις σε ρηματικές κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές:

* Ο διαχειριστής κάνει συντήρηση της πολυκατοικίας.
* Αποφάσισαν την κατεδάφιση της οικοδομής.
* Πρόσεξα την έκφραση του προσώπου του.
* Θαυμάζουμε την κληρονομιά των προγόνων μας.

2. Μπορείς τώρα να κάνεις το αντίστροφο; Να μετατρέψεις τις ρηματικές φράσεις σε ονοματικές κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές:

* Αντάλλαξαν τα βιβλία τους.
* Κατάλαβαν το λάθος τους.
* Έκαναν εξαγωγή πορτοκαλιών.
* Οι πλημμύρες κατέστρεψαν τη σοδειά.

ΜΕΙΚΤΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ

Να μετατρέψετε τους μεικτούς αριθμούς σε κλάσματα ( Η γραμμή / είναι η γραμμή κλάσματος).

α) 3  4/5 =                                           ε) 7   9/8 =

β) 5  6/8  =                                         στ)7   5/9 =

γ)9  6/7  =                                           ζ)3    2/7 =

δ)4   7/8   =                                        η) 6    3/2 =

ΚΛΑΣΜΑΤΑ ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗ ΜΟΝΑΔΑ

ΆΣΚΗΣΗ:1

ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΝΑΔΑ( ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΛΑΔΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ,ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ Ή ΙΣΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΝΑΔΑ) Σημείωση: η γραμμή / συμβολίζει την γραμμή κλάσματος.


α)5/6 ......1                                              12/20.....1

β)9/8........1                                              24/25......1

γ)8/7........1                                               15/16......1

δ)1/2........1                                              18/24.......1

ε)5/5.......1                                               7/7.....1

Εξέγερση στη Μολδοβλαχία

 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

  1. Ποιά απόφαση πήραν για την έναρξη της επανάστασης;
  2. Τι έγινε τον Φεβρουάριο του 1821;
  3. Ποιές ήταν οι πρώτες δυσκολίες για τον Υψηλάντη;
  4. Γιατί η εξέγερση καταδικάστηκε;
  5. Πώς πετυχαίνει η εξέγερση στη Μολδοβλαχία;
  6. Ποιό ήταν το τέλος της εξέγερσης;
  7. Τι συνέβη τον Ιούνιο του 1821;

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ

ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕΙΣ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΟΠΩΣ ΣΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

α) 54= 5*5*5*5=625                                         δ)42=

β) 92=                                                                               ε) 33=

γ)15=                                                                   στ) 26=

2.Να γράψεις με μορφή δύναμης καθένα από τα παρακάτω γινόμενα ,όπως στο παράδειγμα.

α)3*3*3*3*3*3=36

β)6*6*6*6*6=

γ)9*9*9*9=

δ)8*8*8*8=

ε)7*7*7*7*7=

στ)11*11*11=