ARDUINO – TINKERCAD (Ασκήσεις)

Άσκηση 1η📌

LED που ανάβει χωρίς τη χρησιμοποίηση της αντίστασης → Η ένταση του ρεύματος που διαρρέει το LED είναι πολύ μεγάλη με κίνδυνο να καεί!

Γι' αυτό το λόγο τοποθετώ μια αντίσταση για να μην υπάρχει ο κίνδυνος να καεί το LED.


Άσκηση 2η📌

LED που ανάβει - 1η υλοποίηση - Η αντίσταση τοποθετείται στην άνοδο.

LED που ανάβει - 2η υλοποίηση - Η αντίσταση τοποθετείται στην κάθοδο.


Άσκηση 3η📌

Ρύθμιση φωτεινότητα LED - Pin ~6 (PWM - Pulse Width Modulation/Τιμές 255, 126, 50). Η φωτεινότητα του LED αλλάζει ανάλογα με την τιμή.


Άσκηση 4η📌

LED που αναβοσβήνει


Άσκηση 5η📌

Εξομοίωση →Φωτεινός σηματοδότης🚦

Ανάβει LED πράσινο για τρία δευτερόλεπτα ενώ τ' άλλα 2 LED είναι σβηστά.

Ανάβει LED πορτοκαλί για ένα δευτερόλεπτο ενώ τ' άλλα 2 LED είναι σβηστά.

Ανάβει LED κόκκινο για τρία δευτερόλεπτα ενώ τ' άλλα 2 LED είναι σβηστά.


Άσκηση 6η📌

Εξομοίωση →Φωτεινός σηματοδότης με ήχο όταν ανάβει πράσινος για να βοηθάμε τα άτομα με προβλήματα όρασης🚥


Άσκηση 7η📌

Εξομοίωση→Μια σειρήνα περιπολικού με 2 LED (κόκκινο, μπλε)

Ανάβει LED κόκκινο για 300 msec ενώ τo LED μπλε είναι σβηστό.

Ανάβει LED μπλε για 300 msec ενώ τo LED κόκκινο είναι σβηστό.


Άσκηση 8η📌

Knight Rider Light


Άσκηση 9η📌

Μελωδία μ' ένα κουδούνι🎵🎵🎵

1)Συγκεκριμένη  νότα → tone = 60

2)Μεταβλητή note. Η αρχική της τιμή είναι 60 και μετά αλλάζει κατά 1→Επανάληψη 10 φορές (Χρονοκαθυστέρηση 2 sec).

3)Μεταβλητή note. Η αρχική της τιμή είναι 60 και μετά αλλάζει κατά 1→Επανάληψη 10 φορές (Χρονοκαθυστέρηση 0.25 sec).

4)Εκτελούνται 2 επαναλήψεις:

α)Μεταβλητή note. Η αρχική της τιμή είναι 60 και μετά αλλάζει κατά 1→Επανάληψη 10 φορές →Η τελική της τιμή είναι 70 (Χρονοκαθυστέρηση 0.25 sec)

β)Μεταβλητή note. Η τελική της τιμή μετά την πρώτη επανάληψη είναι 70 και μετά αλλάζει κατά -1→Επανάληψη 10 φορές →Η τελική της τιμή είναι 60 (Χρονοκαθυστέρηση 0.25 sec).

5)Happy Birthday

6)Twinkle Twinkle Little Star

 


Άσκηση 10η📌

Αισθητήρας Θερμοκρασίας

Εξομοίωση→Το μάτι της κουζίνας / Όταν η θερμοκρασία στο μάτι της κουζίνας ανέβει πάνω από 40 ℃ τότε ανάβει το λαμπάκι αλλιώς σβήνει.


Άσκηση 11η📌

A) Έλεγχος LED μέσω διακόπτη


B)Με το πάτημα του κουμπιού ανάβει το LED και ακούγεται ένας χαρακτηριστικός ήχος.

Γ)Ποιος θα πατήσει πρώτος το κουμπί; (Εμπνευσμένο από το τηλεπαιχνίδι "Άκου τι είπαν"). Όποιος προλάβει και πατήσει το κουμπί, ακούγεται ο αντίστοιχος ήχος και φωτίζεται το λαμπάκι για 4 sec. Προσοχή η αντίσταση για τα κουμπιά να είναι 10 KΩ.


Άσκηση 12η📌

Έλεγχος LED μέσω ποτενσιομέτρου

Όσο γυρνάω το ποτενσιόμετρο η τιμή της μεταβλητής SensorValue αλλάζει και το φωτάκι LED αναβοσβήνει ανάλογα.


Άσκηση 13η📌

A)Αισθητήρας απόστασης - 3 LEDS

Όταν η απόσταση είναι μεγαλύτερη ή ίση του 60 ανάβει το κόκκινο LED.

Όταν η απόσταση είναι μικρότερη ή ίση του 60 και μεγαλύτερη ή ίση του 30 ανάβει το κίτρινο LED.

Όταν η απόσταση είναι μικρότερη ή ίση του 30 και μεγαλύτερη ή ίση του 0 ανάβει το πράσινο LED.

B)Αισθητήρας απόστασης - Passive Buzzer

Όταν η απόσταση είναι μεγαλύτερη ή ίση του 60 ανάβει το μπλε LED.

Όταν η απόσταση είναι μικρότερη του 60 και μεγαλύτερη ή ίση του 0 ανάβει το κόκκινο LED και ακούγεται ο ήχος.


Άσκηση 14η📌

RGB LED

1)LED RGB - Συγκεκριμένα χρώματα

2)Επέλεξε  από το RGB Color Picker ένα χρώμα:

Κατέγραψε τις τιμές RGB και προγραμμάτισε στο Tinkercad το LED RGB να δείχνει το συγκεκριμένο χρώμα!

3)LED RGB - Τυχαία χρώματα

4)LED RGB - 3 potentiometers


Άσκηση 15η📌

Bασικό κύκλωμα με τη χρήση Arduino και LDR. Με βάση την ένταση του φωτός που ανιχνεύεται από το LDR το LED θα ανάψει ή θα παραμείνει σβηστό.

LDR (Light Dependent Resistor): Οι φωτοαντιστάσεις είναι μεταβλητές αντιστάσεις των οποίων η αντίσταση μεταβάλλεται ανάλογα με την φωτεινότητα. Όσο μεγαλύτερη είναι η φωτεινότητα τόσο μικρότερη είναι η αντίσταση. Με το να τους συνδέσουμε με τάση και γείωση και μετά να παρεμβάλουμε ένα καλώδιο για να παίρνουμε τιμές, μπορούμε να βρούμε την φωτεινότητα. Ουσιαστικά η φωτοαντίσταση μεταφράζει την ποσότητα φωτός που πέφτει σε μια ευαίσθητη περιοχή σε ένα χρήσιμο ηλεκτρικό σήμα. Στη συνέχεια, το σήμα μπορεί να υποβληθεί σε επεξεργασία με κύκλωμα αναλογικής, ψηφιακής λογικής ή μικροελεγκτή. Επιπρόσθετα, χρησιμοποιούμε μία αντίσταση 10ΚΩ για την προστασία της φώτο αντίστασης γιατί σε άπλετο ηλιακό φως η φωτοαντίσταση ουσιαστικά μηδενίζεται (Tinkercad). Στην παραπάνω φωτογραφία η αντίσταση που είναι 10 KΩ υπάρχει πάνω στο LDR.


Άσκηση 16📌

Σερβοκινητήρας

Πηγή:https://gr.rsdelivers.com

Ο Σερβοκινητήρας είναι ένας κινητήρας με μεγάλη ακρίβεια κίνησης αποτελεί το θεμέλιο λίθο της ρομποτικής. Ακόμη και η εντύπωση που έχουμε για τα ρομποτάκια είναι συνδεδεμένη με τον ιδιαίτερο ήχο που βγάζει ο σερβοκινητήρας. Είναι μια μηχανική διάταξη που αποτελείται από ένα σύστημα γραναζιών. Τα γρανάζια επιτρέπουν την περιστροφή του βραχίονα. Ο σερβοκινητήρας μας δίνει τη δυνατότητα ελέγχου της περιστροφής με μεγάλη ακρίβεια. Υπάρχουν σερβοκινητήρες με εύρος από 0 έως 90, 0 έως 180 και 0 έως 360. Συνδέεται με τρία καλώδια: μαύρο ή καφέ (γείωση), κόκκινο (τροφοδοσία) και κίτρινο (μεταφέρει παλμούς δηλ. σήμα που το "servo" ακούει τις εντολές του Arduino).

Βίντεο για να δείτε πως χρησιμοποιούμε τους σερβοκινητήρες.

Πηγή: THE ELECTRONIC GUY (youtube)

α)1η Υλοποίηση - Χωρίς ποτενσιόμετρο

β) 2η Υλοποίηση - Σερβοκινητήρας με ποτενσιόμετρο


Άσκηση 17📌

Προβολή αριθμών από 0 έως 9 (LED 7-Segment)