ARDUINO – TINKERCAD (Ασκήσεις)
Άσκηση 1η
LED που ανάβει χωρίς τη χρησιμοποίηση της αντίστασης → Η ένταση του ρεύματος που διαρρέει το LED είναι πολύ μεγάλη με κίνδυνο να καεί!
Γι' αυτό το λόγο τοποθετώ μια αντίσταση για να μην υπάρχει ο κίνδυνος να καεί το LED.
Άσκηση 2η
LED που ανάβει - 1η υλοποίηση - Η αντίσταση τοποθετείται στην άνοδο.
LED που ανάβει - 2η υλοποίηση - Η αντίσταση τοποθετείται στην κάθοδο.
Άσκηση 3η
Ρύθμιση φωτεινότητα LED - Pin ~6 (PWM - Pulse Width Modulation/Τιμές 255, 126, 50). Η φωτεινότητα του LED αλλάζει ανάλογα με την τιμή.
Άσκηση 4η
LED που αναβοσβήνει
Άσκηση 5η
Εξομοίωση →Φωτεινός σηματοδότης
Ανάβει LED πράσινο για τρία δευτερόλεπτα ενώ τ' άλλα 2 LED είναι σβηστά.
Ανάβει LED πορτοκαλί για ένα δευτερόλεπτο ενώ τ' άλλα 2 LED είναι σβηστά.
Ανάβει LED κόκκινο για τρία δευτερόλεπτα ενώ τ' άλλα 2 LED είναι σβηστά.
Άσκηση 6η
Εξομοίωση →Φωτεινός σηματοδότης με ήχο όταν ανάβει πράσινος για να βοηθάμε τα άτομα με προβλήματα όρασης
Άσκηση 7η
Εξομοίωση→Μια σειρήνα περιπολικού με 2 LED (κόκκινο, μπλε)
Ανάβει LED κόκκινο για 300 msec ενώ τo LED μπλε είναι σβηστό.
Ανάβει LED μπλε για 300 msec ενώ τo LED κόκκινο είναι σβηστό.
Άσκηση 8η
Knight Rider Light
Άσκηση 9η
Μελωδία μ' ένα κουδούνι
1)Συγκεκριμένη νότα → tone = 60
2)Μεταβλητή note. Η αρχική της τιμή είναι 60 και μετά αλλάζει κατά 1→Επανάληψη 10 φορές (Χρονοκαθυστέρηση 2 sec).
3)Μεταβλητή note. Η αρχική της τιμή είναι 60 και μετά αλλάζει κατά 1→Επανάληψη 10 φορές (Χρονοκαθυστέρηση 0.25 sec).
4)Εκτελούνται 2 επαναλήψεις:
α)Μεταβλητή note. Η αρχική της τιμή είναι 60 και μετά αλλάζει κατά 1→Επανάληψη 10 φορές →Η τελική της τιμή είναι 70 (Χρονοκαθυστέρηση 0.25 sec)
β)Μεταβλητή note. Η τελική της τιμή μετά την πρώτη επανάληψη είναι 70 και μετά αλλάζει κατά -1→Επανάληψη 10 φορές →Η τελική της τιμή είναι 60 (Χρονοκαθυστέρηση 0.25 sec).
5)Happy Birthday
6)Twinkle Twinkle Little Star
Άσκηση 10η
Αισθητήρας Θερμοκρασίας
Εξομοίωση→Το μάτι της κουζίνας / Όταν η θερμοκρασία στο μάτι της κουζίνας ανέβει πάνω από 40 ℃ τότε ανάβει το λαμπάκι αλλιώς σβήνει.
Άσκηση 11η
A) Έλεγχος LED μέσω διακόπτη
B)Με το πάτημα του κουμπιού ανάβει το LED και ακούγεται ένας χαρακτηριστικός ήχος.
Γ)Ποιος θα πατήσει πρώτος το κουμπί; (Εμπνευσμένο από το τηλεπαιχνίδι "Άκου τι είπαν"). Όποιος προλάβει και πατήσει το κουμπί, ακούγεται ο αντίστοιχος ήχος και φωτίζεται το λαμπάκι για 4 sec. Προσοχή η αντίσταση για τα κουμπιά να είναι 10 KΩ.
Άσκηση 12η
Έλεγχος LED μέσω ποτενσιομέτρου
Όσο γυρνάω το ποτενσιόμετρο η τιμή της μεταβλητής SensorValue αλλάζει και το φωτάκι LED αναβοσβήνει ανάλογα.
Άσκηση 13η
A)Αισθητήρας απόστασης - 3 LEDS
Όταν η απόσταση είναι μεγαλύτερη ή ίση του 60 ανάβει το κόκκινο LED.
Όταν η απόσταση είναι μικρότερη ή ίση του 60 και μεγαλύτερη ή ίση του 30 ανάβει το κίτρινο LED.
Όταν η απόσταση είναι μικρότερη ή ίση του 30 και μεγαλύτερη ή ίση του 0 ανάβει το πράσινο LED.
B)Αισθητήρας απόστασης - Passive Buzzer
Όταν η απόσταση είναι μεγαλύτερη ή ίση του 60 ανάβει το μπλε LED.
Όταν η απόσταση είναι μικρότερη του 60 και μεγαλύτερη ή ίση του 0 ανάβει το κόκκινο LED και ακούγεται ο ήχος.
Άσκηση 14η
RGB LED
1)LED RGB - Συγκεκριμένα χρώματα
2)Επέλεξε από το RGB Color Picker ένα χρώμα:
Κατέγραψε τις τιμές RGB και προγραμμάτισε στο Tinkercad το LED RGB να δείχνει το συγκεκριμένο χρώμα!
3)LED RGB - Τυχαία χρώματα
4)
Άσκηση 15η
Bασικό κύκλωμα με τη χρήση Arduino και LDR. Με βάση την ένταση του φωτός που ανιχνεύεται από το LDR το LED θα ανάψει ή θα παραμείνει σβηστό.
LDR (Light Dependent Resistor): Οι φωτοαντιστάσεις είναι μεταβλητές αντιστάσεις των οποίων η αντίσταση μεταβάλλεται ανάλογα με την φωτεινότητα. Όσο μεγαλύτερη είναι η φωτεινότητα τόσο μικρότερη είναι η αντίσταση. Με το να τους συνδέσουμε με τάση και γείωση και μετά να παρεμβάλουμε ένα καλώδιο για να παίρνουμε τιμές, μπορούμε να βρούμε την φωτεινότητα. Ουσιαστικά η φωτοαντίσταση μεταφράζει την ποσότητα φωτός που πέφτει σε μια ευαίσθητη περιοχή σε ένα χρήσιμο ηλεκτρικό σήμα. Στη συνέχεια, το σήμα μπορεί να υποβληθεί σε επεξεργασία με κύκλωμα αναλογικής, ψηφιακής λογικής ή μικροελεγκτή. Επιπρόσθετα, χρησιμοποιούμε μία αντίσταση 10ΚΩ για την προστασία της φώτο αντίστασης γιατί σε άπλετο ηλιακό φως η φωτοαντίσταση ουσιαστικά μηδενίζεται (Tinkercad). Στην παραπάνω φωτογραφία η αντίσταση που είναι 10 KΩ υπάρχει πάνω στο LDR.
Άσκηση 16
Σερβοκινητήρας
Πηγή:https://gr.rsdelivers.com
Ο Σερβοκινητήρας είναι ένας κινητήρας με μεγάλη ακρίβεια κίνησης αποτελεί το θεμέλιο λίθο της ρομποτικής. Ακόμη και η εντύπωση που έχουμε για τα ρομποτάκια είναι συνδεδεμένη με τον ιδιαίτερο ήχο που βγάζει ο σερβοκινητήρας. Είναι μια μηχανική διάταξη που αποτελείται από ένα σύστημα γραναζιών. Τα γρανάζια επιτρέπουν την περιστροφή του βραχίονα. Ο σερβοκινητήρας μας δίνει τη δυνατότητα ελέγχου της περιστροφής με μεγάλη ακρίβεια. Υπάρχουν σερβοκινητήρες με εύρος από 0 έως 90, 0 έως 180 και 0 έως 360. Συνδέεται με τρία καλώδια: μαύρο ή καφέ (γείωση), κόκκινο (τροφοδοσία) και κίτρινο (μεταφέρει παλμούς δηλ. σήμα που το "servo" ακούει τις εντολές του Arduino).
α)1η Υλοποίηση - Χωρίς ποτενσιόμετρο
β) 2η Υλοποίηση - Σερβοκινητήρας με ποτενσιόμετρο
Άσκηση 17
Προβολή αριθμών από 0 έως 9 (LED 7-Segment)