Ελληνικά

Ποια προσωπικά χαρακτηριστικά πρέπει να διαθέτει ο εκπαιδευτικός για να μπορεί να λειτουργεί ως εκπαιδευτικός σύμβουλος στο σχολικό σύστημα;

Για να μπορεί κάποιος να είναι σύμβουλος ώστε να μπορεί:

  • να καθοδηγήσει
  • να εμπνεύσει
  • να ενθαρρύνει,

χρειάζεται:

  • να έχει ο ίδιος καταφέρει να εφαρμόσει όλα αυτά στον εαυτό του
  • να έχει καταφέρει να ησυχάσει τις ψεύτικες φωνές στο μυαλό του που έχουν τις ρίζες τους κατά κύριο λόγο στα παιδικά του βιώματα.

Δηλαδή, δεν είναι το θέμα του η επιστημονική κατάρτιση και τα πτυχία αλλά η δουλειά που έχει κάνει με τον εαυτό του.

Χρειάζεται να είναι εναρμονισμένος με εννοιες όπως:

  • κατανόηση
  • αποδοχή του εαυτού
  • συγχώρεση
  • ενσυναίσθηση
  • διαλλακτικότητα

Φυσικά είναι επίσης απαραίτητο να κρατάει μια συναισθηματική απόσταση από τα προβλήματα που απασχολούν τους συμβουλευόμενούς του, ώστε να μπορεί με καθαρότητα, ακεραιότητα να τους βοηθήσει να βρουν τη λύση στο πρόβλημα που τους απασχολεί.

Εάν έχει καταφέρει όλα τα παραπάνω, θα μπορεί να εμπνέει σεβασμό, εμπιστοσύνη καθώς και την ικανότητα να κάνει τους άλλους να νιώθουν ότι μπορούν να του εκφράσουν με άνεση και ειλικρίνεια αυτά που τους απασχολούν

Επίσης είναι ουσιώδες να είναι συνεχώς ενημερωμένος:

  • με θέματα που απασχολούν την κοινωνία
  • με φορείς που μπορούν να βοηθήσουν το άτομο σε θέματα που το απασχολούν πχ εύρεση εργασίας
  • με τεχνικές χαλάρωσης
  • με νέες θεραπείες και τεχνικές για την αντιμετώπιση των προβλημάτων