Ελληνικά

My teaching

Εύη Μαυρογιαννάκη

ΠΕ 86

conscious educator, parent, person

 

Καθηγητής δεν είναι εκείνος που απλά έχει σπουδάσει ένα γνωστικό αντικείμενο, διότι αυτό δεν τον καθιστά αυτόματα ικανό να μεταδώσει τις γνώσεις του στους μαθητές του. Αρχικά είναι πολύ σημαντικό να έχει ως στόχο του την αυτοβελτίωση σε επίπεδο χαρακτήρα αλλά και την εξέλιξη των διδακτικών του προσεγγίσεων. 

 Τα πράγματα γύρω μας αλλάζουν συνεχώς και οφείλουμε να είμαστε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις στην κοινωνία αλλά και το πως οι μαθητές μας επηρεάζονται από αυτή. Σήμερα όλα συμβαίνουν μπροστά από μία οθόνη και τα παιδιά έχουν πλήθος ερεθισμάτων, εικόνων, ήχων. Έχουν πρότυπα τους δίφορους influencers και σαφώς επηρεάζεται η αυτοεικόνα τους.

 Προσωπικά, από την αρχή της ένταξής μου στην εκπαίδευση ακολουθώ σε μεγάλο βαθμό τη Σωκρατική μέθοδο φροντίζοντας να εκμαιεύσω τη γνώση από τους μαθητές. Επίσης μελετώ εκπαιδευτικές μεθόδους και παρακολουθώ σεμινάρια τα οποία θα μου ανοίξουν νέους ορίζοντες και στο γνωστικό αλλά και στο εκπαιδευτικό μου κομμάτι. Φροντίζω να αισθάνονται άνετα οι μαθητές χωρίς να βλέπουν μπροστά τους έναν αντίπαλο αλλά έναν σύμμαχο στη γνώση. Δημιουργώ ομάδες ώστε να νιώθουν όλοι οι μαθητές ότι ανήκουν κάπου. Δίνω ρόλους και πρωτοβουλίες σε μαθητές.

Επίσης για εμένα, η δημιουργικότητα αποτελεί βασικό κομμάτι της διδασκαλίας μου και φροντίζω μέσα από ειδικές ασκήσεις να βελτιώσω τον τρόπο σκέψης των μαθητών μου ώστε να μπορούν να είναι σε θέση να δουν τα πράγματα με μια διαφορετική οπτική.

Ένα βιβλιο το οποίο με βοήθησε σε αυτή μου την προσέγγιση είναι το:

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ Ν. ΙΩΑΝΝΗΣ

 

Επίσης είμαι ανοικτή στην επικοινωνία με τους γονείς και απαντώ σε ερωτήματα που τους απασχολούν σχετικά με τη συμπεριφορά αλλά και την επίδοση του παιδιού τους.

Καλλιεργώ επίσης κλίμα εμπιστοσύνης στους μαθητές μου οι οποίοι νιώθουν άνετα με τα τυχόν λάθη που μπορεί να κάνουν αφού τους δείχνω πάντα τον τρόπο να τα διορθώσουν. Είναι σημαντικό για εμένα να μην αισθάνονται κατηγορούμενοι όταν κάνουν λάθη.