European School of Heraklion S1
Open the Planning folder, open the 2nd_TERM PLANNING.docx, follow the guidelines
or send by email to evimavr@sch.gr, evimavr@gmail.com
European School of Heraklion S2
Open the Planning folder, open the 2nd_TERM PLANNING.docx, follow the guidelines
or send by email to evimavr@sch.gr, evimavr@gmail.com
European School of Heraklion S3
Open the Planning folder, open the 2nd_TERM PLANNING.docx, follow the guidelines
or send by email to evimavr@sch.gr, evimavr@gmail.com
European School of Heraklion S4
Open the Planning folder, open the 2nd_TERM PLANNING.docx, follow the guidelines
or send by email to evimavr@sch.gr, evimavr@gmail.com
European School of Heraklion – S5
Open the Planning folder, open the 2nd_TERM PLANNING.docx, follow the guidelines
or send by email to evimavr@sch.gr, evimavr@gmail.com
European School of Heraklion S6
Open the Planning folder, open the 2nd_TERM PLANNING.docx, follow the guidelines
or send by email to evimavr@sch.gr, evimavr@gmail.com
European School of Heraklion S7
Open the Planning folder, open the 2nd_TERM PLANNING.docx, follow the guidelines
or send by email to evimavr@sch.gr, evimavr@gmail.com
Ποια προσωπικά χαρακτηριστικά πρέπει να διαθέτει ο εκπαιδευτικός για να μπορεί να λειτουργεί ως εκπαιδευτικός σύμβουλος στο σχολικό σύστημα;
Για να μπορεί κάποιος να είναι σύμβουλος ώστε να μπορεί:
- να καθοδηγήσει
- να εμπνεύσει
- να ενθαρρύνει,
χρειάζεται:
- να έχει ο ίδιος καταφέρει να εφαρμόσει όλα αυτά στον εαυτό του
- να έχει καταφέρει να ησυχάσει τις ψεύτικες φωνές στο μυαλό του που έχουν τις ρίζες τους κατά κύριο λόγο στα παιδικά του βιώματα.
Δηλαδή, δεν είναι το θέμα του η επιστημονική κατάρτιση και τα πτυχία αλλά η δουλειά που έχει κάνει με τον εαυτό του.
Χρειάζεται να είναι εναρμονισμένος με εννοιες όπως:
- κατανόηση
- αποδοχή του εαυτού
- συγχώρεση
- ενσυναίσθηση
- διαλλακτικότητα
Φυσικά είναι επίσης απαραίτητο να κρατάει μια συναισθηματική απόσταση από τα προβλήματα που απασχολούν τους συμβουλευόμενούς του, ώστε να μπορεί με καθαρότητα, ακεραιότητα να τους βοηθήσει να βρουν τη λύση στο πρόβλημα που τους απασχολεί.
Εάν έχει καταφέρει όλα τα παραπάνω, θα μπορεί να εμπνέει σεβασμό, εμπιστοσύνη καθώς και την ικανότητα να κάνει τους άλλους να νιώθουν ότι μπορούν να του εκφράσουν με άνεση και ειλικρίνεια αυτά που τους απασχολούν
Επίσης είναι ουσιώδες να είναι συνεχώς ενημερωμένος:
- με θέματα που απασχολούν την κοινωνία
- με φορείς που μπορούν να βοηθήσουν το άτομο σε θέματα που το απασχολούν πχ εύρεση εργασίας
- με τεχνικές χαλάρωσης
- με νέες θεραπείες και τεχνικές για την αντιμετώπιση των προβλημάτων
όταν θέλεις κάτι πολύ το Σύμπαν συνομωτεί;
Αρχικά θα έλεγα πως πολλές φορές νομίζουμε πως θέλουμε κάτι διότι οι επιθυίες μας έχουν διαμορφωθεί από πολλούς παράγντες: γενετικούς, οικογενειακό περιβάλλον, σχολικό περιβάλον κτλ
Υπάρχουν άνθρωποι που δεν πιστεύουν πως το 'Σύμπαν' είναι με το μέρος τους και πως είναι άτυχοι, γκαντέμ,ηδες κτλ. Πόσο λυπηρό όταν νομίζεις πως η ευτυχία σου εξαρτάται μόνο από εξωτερικούς παράγοντες.
Σκέψου βαθιά μέσα σου, άφησε ελέυθερο τον εαυτό σου και θα σου δείξει το δρόμο..
Εσύ είσαι το Σύμπαν και εσύ είσαι που θα βοηθήσεις τον εαυτό σου να δει τι πραγματικά θέλει κι να οδηγηθείς τελικά προς την σωστή κατεύθυνση
My teaching
Εύη Μαυρογιαννάκη
ΠΕ 86
conscious educator, parent, person
Καθηγητής δεν είναι εκείνος που απλά έχει σπουδάσει ένα γνωστικό αντικείμενο, διότι αυτό δεν τον καθιστά αυτόματα ικανό να μεταδώσει τις γνώσεις του στους μαθητές του. Αρχικά είναι πολύ σημαντικό να έχει ως στόχο του την αυτοβελτίωση σε επίπεδο χαρακτήρα αλλά και την εξέλιξη των διδακτικών του προσεγγίσεων.
Τα πράγματα γύρω μας αλλάζουν συνεχώς και οφείλουμε να είμαστε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις στην κοινωνία αλλά και το πως οι μαθητές μας επηρεάζονται από αυτή. Σήμερα όλα συμβαίνουν μπροστά από μία οθόνη και τα παιδιά έχουν πλήθος ερεθισμάτων, εικόνων, ήχων. Έχουν πρότυπα τους δίφορους influencers και σαφώς επηρεάζεται η αυτοεικόνα τους.
Προσωπικά, από την αρχή της ένταξής μου στην εκπαίδευση ακολουθώ σε μεγάλο βαθμό τη Σωκρατική μέθοδο φροντίζοντας να εκμαιεύσω τη γνώση από τους μαθητές. Επίσης μελετώ εκπαιδευτικές μεθόδους και παρακολουθώ σεμινάρια τα οποία θα μου ανοίξουν νέους ορίζοντες και στο γνωστικό αλλά και στο εκπαιδευτικό μου κομμάτι. Φροντίζω να αισθάνονται άνετα οι μαθητές χωρίς να βλέπουν μπροστά τους έναν αντίπαλο αλλά έναν σύμμαχο στη γνώση. Δημιουργώ ομάδες ώστε να νιώθουν όλοι οι μαθητές ότι ανήκουν κάπου. Δίνω ρόλους και πρωτοβουλίες σε μαθητές.
Επίσης για εμένα, η δημιουργικότητα αποτελεί βασικό κομμάτι της διδασκαλίας μου και φροντίζω μέσα από ειδικές ασκήσεις να βελτιώσω τον τρόπο σκέψης των μαθητών μου ώστε να μπορούν να είναι σε θέση να δουν τα πράγματα με μια διαφορετική οπτική.
Ένα βιβλιο το οποίο με βοήθησε σε αυτή μου την προσέγγιση είναι το:
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Επίσης είμαι ανοικτή στην επικοινωνία με τους γονείς και απαντώ σε ερωτήματα που τους απασχολούν σχετικά με τη συμπεριφορά αλλά και την επίδοση του παιδιού τους.
Καλλιεργώ επίσης κλίμα εμπιστοσύνης στους μαθητές μου οι οποίοι νιώθουν άνετα με τα τυχόν λάθη που μπορεί να κάνουν αφού τους δείχνω πάντα τον τρόπο να τα διορθώσουν. Είναι σημαντικό για εμένα να μην αισθάνονται κατηγορούμενοι όταν κάνουν λάθη.