ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΖΩΑ

Ελλάδα και αδέσποτα ζώα συντροφιάς. Το «πρόβλημα» και η λύση του

Αδέσποτα ζώα συντροφιάς. Η πρόταση από μόνη της μαρτυρά την πραγματικότητα των ελληνικών πόλεων και της επαρχίας, με αμέτρητες χιλιάδες πλάσματα να ζουν στους δρόμους, μακριά από την ανθρώπινη συντροφιά, την αγάπη, την φροντίδα και την προστασία με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Άραγε αυτό τους αξίζει; Εκεί είναι η θέση τους; Αυτό είναι το «ευχαριστώ» που τους χρωστάμε;

Αδέσποτος σκύλος (ή γάτα) είναι αυτός που ζει στους δρόμους όχι από επιλογή του αλλά μετά από την εγκατάλειψη του από τον άνθρωπο, με αποτέλεσμα να:
• Περιπλανάται και να τρέφεται ανεπαρκώς
• Είναι εκτεθειμένος σε κάθε λογής αρρώστιες ελλείψει κτηνιατρικής πρόληψης
• Πέφτει θύμα κακοποίησης, τραυματισμού ή και θανάτωσης από ενέργειες που σχετίζονται κυρίως με τους ανθρώπους (αυτοκινητιστικά ατυχήματα, πυροβολισμοί, πνιγμοί, φόλες κ.ά.)
• Ζευγαρώνει και γεννά κατ’ επανάληψη, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται ο φαύλος κύκλος των αδέσποτων
• Έχει μέσο όρο ζωής μόλις τα 2 χρόνια, κάτω από αντίξοες συνθήκες
Αυτήν την στιγμή ο αριθμός των αδέσποτων ζώων συντροφιάς και εκείνων που φιλοξενούνται σε φιλοζωικές, καταφύγια, πανσιόν και σπίτια εθελοντών περιμένοντας να υιοθετηθούν, ανέρχεται σε δεκάδες χιλιάδες! Πώς όμως εξηγείται αυτό την στιγμή που η ευαισθησία του κόσμου απέναντι στα ζώα αυξάνεται ολοένα και περισσότερο; Υπάρχει άραγε λύση σε αυτό το «πρόβλημα»;
Το πρώτο που θα πρέπει να κατανοήσουμε είναι ότι το πρόβλημα δεν είναι τα αδέσποτα αλλά εμείς. Οι περισσότεροι σοκάρονται στη θέα παραμελημένων, εγκαταλελειμμένων, άρρωστων, αποστεωμένων, κακοποιημένων, ανάπηρων και σκοτωμένων αδέσποτων ζώων, χωρίς όμως να συνδέουν τις εικόνες αυτές με τις δικές τους πράξεις και επιλογές. Η αλήθεια είναι ότι είμαστε οι δημιουργοί του προβλήματος, αλλά την ίδια στιγμή είμαστε και αυτοί που μπορούν να αλλάξουν την τραγική αυτή κατάσταση. Παρά το τεράστιο μέγεθος του το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί με την δημιουργία φιλοζωικής κουλτούρας και την πλήρη κατανόηση βασικών εννοιών όπως οι παρακάτω:

• Στείρωση: Τα ζώα που περιμένουν να υιοθετηθούν είναι περισσότερα από τις οικογένειες που θέλουν να υιοθετήσουν. Οι ανεξέλεγκτες γέννες αποτελούν την νούμερο 1 αιτία δημιουργίας αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Στειρώνοντας τον σκύλο μας περιορίζουμε τον αριθμό των αδέσποτων και βοηθάμε εκείνα που ψάχνουν σπίτι, ενώ την ίδια στιγμή θωρακίζουμε την υγεία του σκύλου μας και αυξάνουμε το προσδόκιμο της ζωής του. Ζητάμε σχετική ενημέρωση από τον κτηνίατρο μας.

• Υπεύθυνη υιοθεσία: Η υιοθεσία ενός σκύλου δεν είναι μόνο χαρά αλλά αποτελεί και μια πράξη ευθύνης. Είναι μια απόφαση που θα πρέπει να παίρνουμε χωρίς παρορμητισμό και μετά από ώριμη σκέψη. Προτού να υιοθετήσουμε έναν σκύλο θα πρέπει να σκεφτούμε ποιες είναι οι υποχρεώσεις μας απέναντι του και να αναλογιστούμε αν θα μπορούμε να καλύπτουμε τις ανάγκες του από την πρώτη στιγμή μέχρι τα βαθιά του γεράματα. Πρόκειται για μια δέσμευση συναισθηματική, χρονική και χρηματική στην οποία θα πρέπει να είμαστε πάντα συνεπείς προκειμένου να συμβιώσουμε ευτυχισμένα και ισορροπημένα. Ο αριθμός των σκύλων που εγκαταλείπονται στους δρόμους ή που «επιστρέφονται» στους ανθρώπους που τους φιλοξενούσαν είναι τεράστιος κυρίως λόγω της άγνοιας όλων των παραπάνω.
Δίνουμε ευκαιρία στην ζωή σε έναν σκύλο που βρίσκεται σε ανάγκη. Είναι αδύνατον να μην βρούμε τον παντοτινό μας φίλο ανάμεσα στα χιλιάδες μικρού, μεσαίου ή μεγάλου μεγέθους, κουτάβια, ενήλικα ή υπερήλικα, «καθαρόαιαμα» ή «ημίαιμα» που βρίσκονται στην αναμονή. Αν για κάποιον λόγο θέλουμε να αποκτήσουμε σκύλο από κάποιο εκτροφείο τότε θα πρέπει να απευθυνθούμε σε κάποιον επαγγελματία (όχι σε ιδιώτη εκτροφέα της «πίσω αυλής») ο οποίος θα μας ενημερώσει σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τις απαιτήσεις της εκάστοτε φυλής, και λαμβάνοντας υπόψη το προφίλ της οικογένειας και της καθημερινότητας μας θα βάλει τις βάσεις για μία υπεύθυνη και επιτυχημένη υιοθεσία.
• Ηλεκτρονική σήμανση και ταυτότητα: Με την τοποθέτηση ηλεκτρονικής σήμανσης (υποχρεωτική βάσει νόμου) ο σκύλος μας έχει πάντα μαζί του τα στοιχεία που σε περίπτωση που τον χάσουμε μπορούν να τον οδηγήσουν πίσω σε εμάς, μετά από σχετικό έλεγχο σε κτηνίατρο από αυτόν που θα τον βρει. Επίσης μια ταυτότητα με τα στοιχεία μας στο κολάρο του μπορεί να κάνει αυτή τη διαδικασία ακόμα πιο γρήγορη.
• Βόλτα με λουρί: Δεκάδες σκύλοι χάνονται και γίνονται αδέσποτοι, τραυματίζουν, τραυματίζονται ή και σκοτώνονται κάθε μέρα, λόγω του οτι οι ιδιοκτήτες τους πίστευαν ότι «τους ακούνε» χωρίς λουρί. Αφήνοντας τον σκύλο μας ελεύθερο δεν είμαστε σε θέση να ελέγξουμε την συμπεριφορά του (πόσο μάλλον των υπόλοιπων σκύλων), βάζοντας έτσι σε κίνδυνο την ασφάλεια τόσο του ίδιου όσο και των άλλων σκύλων και ανθρώπων. Βάσει νόμου αλλά και απλής λογικής τον βγάζουμε βόλτα πάντα με λουρί (δείτε σχετικό video). Για να συνδυάσουμε την ασφάλεια με την επιπλέον άσκηση του, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε έναν πτυσσόμενο οδηγό μεγάλου μήκους (δείτε σχετικό video) ή να τον αφήσουμε ελεύθερο σε περιφραγμένους μόνο χώρους.
• Εξανθρωπισμός: Το να αντιμετωπίζουμε και το να συμπεριφερόμαστε στον σκύλο μας σαν να είναι άνθρωπος είναι κάτι το οποίο μπορεί να ενισχύσει ή να δημιουργήσει διάφορα προβλήματα και ανεπιθύμητες συμπεριφορές και να οδηγήσει σε αδιέξοδο. Παρά την ανθρωποκεντρική του φύση και το αμφίδρομο δέσιμο με τον άνθρωπο, δεν παύει να είναι ένα διαφορετικό πλάσμα, με διαφορετική αντίληψη, διαφορετικό τρόπο επικοινωνίας και πάνω απ΄όλα με διαφορετικές ανάγκες από εμάς. Για παράδειγμα η καθημερινή άσκηση, η βόλτα, η θέσπιση ορίων και κανόνων, όπως και η ύπαρξη ενός χώρου αποκλειστικά του σκύλου είναι για αυτόν αναγκαία και πολύ πιο σημαντικά από ένα μεγαλύτερο γεύμα ή μια θέση στο κρεβάτι μας. Η πλήρης κατανόηση και ο σεβασμός απέναντι στην πραγματική του φύση μακριά από εγωκεντρικές αντιλήψεις, είναι το πρώτο βήμα για μια ισορροπημένη αλλά και παντοτινή συμβίωση μαζί του.
• Εκπαίδευση: Ακολουθώντας ένα επαγγελματικό και ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης βάζουμε τις βάσεις για μια αρμονική συμβίωση με τον σκύλο μας και είμαστε σε θέση να λειτουργήσουμε προληπτικά ή και να αντιμετωπίσουμε οποιοδήποτε πρόβλημα. Δυστυχώς σε πάρα πολλές περιπτώσεις τα προβλήματα που δεν λύνονται γίνονται η αιτία επιστροφής ή και εγκατάλειψης σκύλων.

Μέσα στην οικονομική αλλά πάνω απ΄όλα ανθρωπιστική κρίση που αντιμετωπίζουμε μπορούμε πραγματικά να επανορθώσουμε απέναντι σε ένα τόσο μοναδικό πλάσμα που βάζει τον άνθρωπο πάνω από το ίδιο του το είδος και είναι πάντα στις «υπηρεσίες» μας ως σκύλος θεραπείας, οδηγός τυφλών, βοηθός ατόμων με αναπηρίες, διασώστης και ως ο καλύτερος και πιο πιστός μας φίλος.
Αυτοί που τα αγαπούν, αυτοί που δεν τα θέλουν, αλλά και εκείνοι που είναι αδιάφοροι απέναντι στα αδέσποτα ζώα συντροφιάς συμφωνούν τουλάχιστον σε ένα πράγμα: Κανένας δεν τα θέλει στους δρόμους. Ας προσπαθήσουμε λοιπόν ο καθένας ξεχωριστά αλλά και όλοι μαζί να γίνουμε η αλλαγή που θέλουμε να δούμε εμείς οι ίδιοι αλλά και οι γενιές που έρχονται.

(Dogs up-εκπαίδευση σκύλων)
Αρετή Δένδια-Παναγιώτης Σκέρλος)

ΓΛΩΣΣΑ- Η ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ

ΤΑ ΤΡΙΑ ΕΙΔΗ ΦΙΛΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ

                                     

Η φιλία κατά τον Αριστοτέλη είναι ένα είδος αρετής ή τουλάχιστον συνυφασμένη με την αρετή.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Φιλίας (30 Ιουλίου) ήρθε η ώρα να θυμηθούμε τα τρία είδη φιλίας κατά τον σπουδαίο αρχαίο 'Ελληνα φιλόσοφο και να αναγνωρίσουμε το ένα που αξίζει πραγματικά.

«Η φιλία είναι ένα είδος αρετής ή τουλάχιστον συνυφασμένη με την αρετή. Εκτός όμως απ΄ αυτό, η φιλία είναι και πράγμα πάρα πολύ αναγκαίο στη ζωή του ανθρώπου, γιατί κανείς δεν θα προτιμούσε να ζει χωρίς φίλους, έστω κι αν έχει στην κατοχή του όλα τα άλλα αγαθά. Γι΄ αυτό ακόμα και οι πλούσιοι και εκείνοι που κατέχουν αξιώματα και πολιτική εξουσία, πιστεύουν ότι η παρουσία φίλων είναι πολύ μεγάλη ανάγκη. Εξάλλου οι άνθρωποι στη φτώχεια και στις άλλες δυστυχίες τους, πιστεύουν ότι το μόνο καταφύγιο είναι οι φίλοι. Επιπλέον, οι φίλοι συνδράμουν τους νέους, ώστε να τους αποτρέψουν από τα λάθη, και, προκειμένου, για τους μεγάλους στην ηλικία, τους φροντίζουν και αναπληρώνουν τις δυνάμεις που τους λείπουν. Δύο πηγαίνουν μαζί, διότι και οι δυο είναι πιο ικανοί να κατανοήσουν από κοινού και να ενεργήσουν», είχε πει.

Η φιλία ωφελιμότητας

Σε αυτό το είδος φιλίας, οι δύο άνθρωποι δεν έχουν αληθινά φιλικά συναισθήματα αλλά βασίζονται ο ένας στον άλλο διότι έχουν καρπώνονται ανταλλάγματα. Δεν έχει μόνιμο χαρακτήρα και μόλις τελειώσουν τα οφέλη, ολοκληρώνεται και η φιλία.

Ο Αριστοτέλης παρατήρησε πως αυτού του είδους φιλίας είναι σύνηθες στους ηλικιωμένους, ενώ χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι σχέσεις με τους συναδέλφους. Εάν αλλάξει η κατάσταση, αλλάζει και η σύνδεση με αυτούς.

Η φιλία ευχαρίστησης

Αυτό είναι το πιο συνηθισμένο είδος ανάμεσα στους νέους. Είναι η σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ των συμμαθητών, των συμφοιτητών ή εκείνων που έχουν μια κοινή δραστηριότητα.

Η φιλία εδώ είναι συναισθηματική αλλά είναι σύντομη. Μόλις τα κοινά ενδιαφέροντα «εξανεμίζονται», τότε σταματά και η απόλαυση της φιλίας. Αυτό, συνήθως, συμβαίνει επειδή ο άνθρωπος αλλάζει και ωριμάζει.

Ο Αριστοτέλης, αν και δεν χαρακτήρισε αρνητικά τα δύο παραπάνω είδη, εκτίμησε πως το βάθος τους περιορίζει την ποιότητά τους.

Η φιλία της αρετής

Η τρίτη μορφή φιλίας που σκιαγράφησε ο Αριστοτέλης είναι και η καλύτερη. 

Η σχέση των δύο βασίζεται στις κοινές αρετές και ιδανικά. Οι ίδιοι άνθρωποι και οι αξίες, που αντιπροσωπεύουν, παρέχουν το κίνητρο για τα δύο μέρη αν βρίσκονται το ένα στη ζωή του άλλου.

Η φιλία κρατά μέχρι τέλους και απαιτείται βασικό επίπεδο καλοσύνης, χρόνος και εμπιστοσύνη. Για να πετύχει ο ένας χρειάζεται να ξέρει πολύ καλά τον άλλον, να τον έχει δει στη χειρότερη του στιγμή και να τον κοιτά να την ξεπερνάει.

Αυτές οι σχέσεις απαιτούν χρόνο και αφοσίωση, αλλά όταν ανθίσουν τα δύο μέρη καρπώνονται εμπιστοσύνη, θαυμασμό και δέος. Φέρνουν μαζί τους μερικές από τις πιο γλυκές χαρές της ζωής.

Οι φιλίες της ωφελιμότητας και της απόλαυσης έχουν έλλειψη βάθους και δεν έχουν σταθερή βάση.

Αντίθετα, η καλλιέργεια ενάρετων φιλιών που οικοδομήθηκαν στην εκτίμηση του χαρακτήρα και της καλοσύνης κρατά για μια ζωή. Για τον Αριστοτέλη, λίγα πράγματα πλησίαζαν την αξία μιας τέτοιας φιλίας.

iefimerida.gr

Ερωτήσεις:

1.Τι είναι η φιλία και πού συνδράμουν οι φίλοι;

2. Ποια είναι τα τρία είδη φιλίας,κατά τον Αριστοτέλη;

3,Ποιο είδος φιλίας είναι καλύτερο και γιατί;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

Πλεονεκτήματα και  μειονεκτήματα της Τεχνολογίας

Κίνδυνοι: Αποξένωση από τον Πραγματικό Κόσμο

Περιγραφή:

Η αλόγιστη και πολύωρη χρήση του Διαδικτύου, δημιουργεί συναισθηματική απόσταση και αλλοιώνει την ποιότητα επικοινωνίας ανάμεσα στους ανθρώπους, κάτι το οποίο πολλές φορές οδηγεί στην Αποξένωσή τους από τον Πραγματικό Κόσμο.

Αρκετοί είναι αυτοί οι οποίοι ξοδεύουν άπειρες ώρες μπροστά στον υπολογιστή παίζοντας διαδικτυακά παιχνίδια, σερφάροντας στο Διαδίκτυο ή ακόμα και επικοινωνώντας με φίλους τους μέσω του Διαδικτύου. Η πολύωρη ενασχόληση με τα πιο πάνω, οδηγεί πολλές φορές στην Αποξένωση από τον Πραγματικό Κόσμο εφόσον επιτρέπει στους ανθρώπους να ψυχαγωγούνται ή να επικοινωνούν χωρίς τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της προσωπικής επαφής. Αρκετοί είναι αυτοί για παράδειγμα οι οποίοι αναπτύσσουν Διαδικτυακές (on-line) σχέσεις χωρίς να εγκαταλείπουν τα σπίτια τους.

Όλα αυτά γίνονται σε βάρος του χρόνου που διαφορετικά μπορούν να έχουν διαθέσιμο για τη συμμετοχή σε άλλες δραστηριότητες με φίλους, γείτονες ή ομάδες ανθρώπων με κοινά εν- διαφέροντα. Ως αποτέλεσμα, κάποιοι άνθρωποι δεν μπορούν να ταυτιστούν με τους άλλους νιώθοντας αποκλεισμένοι στην εντός του Διαδικτύου κοινωνική τους ζωή.

Που μπορεί να συμβεί:Κίνδυνος:     Γενικά στο Διαδίκτυο (π.χ. διαδικτυακά παιχνίδια, κοινωνικά δίκτυα, δωμάτια συνομιλίας)

Τρόποι Αντιμετώπισης:              Χρησιμοποιούμε το Διαδίκτυο με μέτρο, συμπεριλαμβάνοντας στο πρόγραμμά μας εναλλακτικές δραστηριότητες που περιλαμβάνουν ενασχόληση με ομαδικά αθλήματα, χορωδίες, χορό και άλλες.

internetsafety.pi.as.cy(ασφάλεια στο διαδίκτυο)

Η πλειονότητα των γονιών στην χώρα μας αναγνωρίζει ότι είναι απαραίτητη η εξοικείωση των παιδιών τους με τους υπολογιστές και το διαδίκτυο τόσο για εκπαιδευτικούς όσο και για κοινωνικούς σκοπούς ενώ ολοένα και περισσότεροι γονείς επιτρέπουν στα παιδιά τους τη χρήση κινητού τηλεφώνου.

Την ψυχοκοινωνική διάσταση της χρήσης των νέων τεχνολογιών για τα παιδιά και τους εφήβους παρουσίασε στην ομιλία του ο καθηγητής Παιδοψυχιατρικής Ιωάννης Τσιάντης: «Το κινητό αποτελεί σύμβολο ενηλικίωσης για τα παιδιά. Αποτελεί το πρώτο ενήλικο τεχνολογικό αντικείμενο που έχουν στην κατοχή και χρήση τους. Με αυτή την έννοια η συσκευή του κινητού στο χέρι ενός παιδιού εντάσσεται στην ανάγκη του για την δημιουργία μίας δικής του ιδιαίτερης ταυτότητας ιδιαίτερα στην εφηβεία. Ακόμη, το κινητό είναι ένα μέσο αυτονομίας για το παιδί. Εδώ παρατηρείται το εξής παράδοξο: ενώ οι γονείς θεωρούν ότι με το κινητό τηλέφωνο μπορούν να ελέγχουν τα παιδιά τους, αντίθετα οι έφηβοι πιστεύουν ότι το κινητό τους βοηθά να αισθανθούν ελεύθεροι και να απομακρυνθούν από τον έλεγχο των γονιών τους».

Ωστόσο, όπως ανέφερε ο κ. Τσιάντης η υπερβολική χρήση του κινητού τηλεφώνου από παιδιά και εφήβους, μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις όταν οι γονείς δεν είναι σε θέση να επιβλέπουν και να γνωρίζουν το πώς επικοινωνεί το παιδί τους, ώστε να το συμβουλεύουν ανάλογα και όταν οι γονείς δε συζητούν με τα παιδιά τους για τις επαφές και δραστηριότητες που έχουν μέσω τηλεφώνου και έτσι χάνουν την ευκαιρία να μοιραστούν μαζί τους συναισθήματα και ενδιαφέροντα.

Αντίστοιχα, μιλώντας για τη σχέση των παιδιών με το διαδίκτυο, ο κ.Τσιάντης δήλωσε: «Σήμερα τα παιδιά έρχονται από μικρά σε επαφή με το διαδίκτυο, και η επίδρασή του είναι καταλυτική στη σχέση τους με

τη μάθηση, την πληροφορία, την ψυχαγωγία και την επικοινωνία.

Τα οφέλη από το διαδίκτυο είναι πολλά:

Το διαδίκτυο είναι ένας «επιταχυντής» γνώσης. Το παιδί και ο έφηβος βρίσκονται μπροστά από μια απέραντη πηγή πληροφοριών και γνώσεων, στις οποίες η πρόσβαση είναι εύκολη και απλή.

Το διαδίκτυο μαθαίνει στο παιδί να ερευνά, να αξιολογεί πληροφορίες, να κατευθύνεται σε ένα στόχο. Η υπερ-πληθώρα πληροφόρησης μαθαίνει στο παιδί να ιεραρχεί, να αξιολογεί, να εντοπίζει αυτό που του είναι χρήσιμο και ενδιαφέρον

Το διαδίκτυο προσφέρει στο παιδί τη δυνατότητα να αυτενεργεί, να έχει τη δική του παρουσία και ταυτότητα, με τους όρους που καθορίζει αυτό.

Το διαδίκτυο είναι ένα ψυχαγωγικό μέσο και δημοφιλέστατο μέσο επικοινωνίας»

Τόνισε παράλληλα ότι και το διαδίκτυο, όπως και κάθε σύγχρονη τεχνολογία, μπορεί να έχει αρνητική επιρροή, αν δεν έχει σωστή χρήση. Έτσι οι γονείς πρέπει να επαγρυπνούν και να εκπαιδεύουν ορθά τα παιδιά τους ώστε η πλοήγηση στο διαδίκτυο να γίνεται με ασφάλεια τόσο ως προς το περιεχόμενο στο οποίο έχουν πρόσβαση όσο και σε σχέση με τα προσωπικά τους δεδομένα, τους ανθρώπους που γνωρίζουν διαδικτυακά, τις διαδικτυακές απάτες, κ.λπ.

Σύμφωνα με τον κ.Τσιάντη, οι γονείς πρέπει να δώσουν ιδιαίτερο βάρος σε πιθανές ψυχολογικές επιπτώσεις από την υπερβολική χρήση του διαδικτύου που μπορεί να βλάψει τις κοινωνικές ικανότητες και την διαπροσωπική επικοινωνία ενός παιδιού, τον εθισμό στα διαδικτυακά παιχνίδια αλλά και τον διαδικτυακό εκφοβισμό, αυτό που παλιά γινόταν μόνο στην αυλή του σχολείου, σήμερα μεταφέρεται και στο κινητό και στο διαδίκτυο, δηλαδή οι απειλές, η κακοποίηση και ο εκφοβισμός από τον «καπετάν φασαρία» του σχολείου, προς παιδιά με ηπιότερη προσωπικότητα.

«Η γνώση των γονέων για την ορθή και ασφαλή χρήση των νέων τεχνολογιών και η καθημερινή ενασχόληση με τα παιδιά τους, είναι κρίσιμα προκειμένου τα παιδιά να αξιοποιούν με ασφάλεια τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας και να επωφελούνται από όσα τους προσφέρει» δήλωσε ο κ.Ιωάννης Τσιάντης.

in.gr

Ερωτήσεις:

  • Τι δημιουργεί η πολύωρη χρήση του διαδικτύου και ποιοι είναι οι τρόποι αντιμετώπισης;
  • Τι αποτελεί το κινητό για τον έφηβο και πού μπορεί να οδηγήσει η υπερβολική χρήση του;
  • Ποια είναι τα οφέλη του διαδικτύου και ποιες οι ψυχολογικές επιπτώσεις από την υπερβολική χρήση του;
  • Τι αποτελεί κρίσιμο για τους γονείς για την ασφαλή πλοήγηση των παιδιών τους στο διαδίκτυο;