Ελληνικά

ΕΜΒΑΔΟΝ ΤΡΙΓΩΝΟΥ

Εμβαδό τριγώνου

Ένα τρίγωνο με βάση β και ύψος υ έχει τη μισή επιφάνεια από ένα παραλληλόγραμμο που έχει την ίδια βάση β και το ίδιο ύψος υ.

Επομένως, μπορούμε να πούμε ότι το εμβαδό κάθε τριγώνου είναι ίσο με το γινόμενο μίας βάσης του επί το αντίστοιχο ύψος διά δύο.

Αυτό εκφράζεται σύντομα με τον τύπο:

Πώς βρίσκω το εμβαδόν του τριγώνου - Εκπαιδευτικές κάρτες

Τι ονομάηεται φψοσ τριγϊνου;Πόςα φψθ υπάρχουν ςε ζνα τρίγωνο; Ύψοσ ενόσ τριγώνου εύναιτο κϊθετο ευθύγραμμο τμόμα,που ενών...
ορθογώνιο οξυγώνιοαμβλυγώνιοβϊςηύψοσ βυβυ βυυυβββββυυυ
Πϊσ υπολογίηεται το εμβαδόενόσ τριγϊνου; Το εμβαδό ενόσ τριγώνου υπολογύζεταιπολλαπλαςιϊζοντασ τη βϊςη τουμε το αντύςτοιχ...
Ποιοσ είναι ο τφποσ του εμβαδοφτου τριγϊνου; Ο υπολογιςμόσ του εμβαδούενόσ τριγώνου με τύπο γρϊφεται ωσ εξόσ:Ετριγ = β * υ2
Μπορϊ να χρθςιμοποιιςωοποιοδιποτε φψοσ του τριγϊνου,ςτον υπολογιςμό του εμβαδοφ του; Για να υπολογύςουμε το εμβαδό, δεν μ...

ΣΚΕΨΕΙΣ ΕΝΟΣ ΠΑΙΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ


Άννα Φρανκ (1929-1945)  Βιογραφικό σημείωμα [πηγή: Βικιπαίδεια]

Γεννήθηκε στη Φρανκφούρτη και πέθανε σε στρατόπεδο συγκέντρωσης της ναζιστικής Γερμανίας, σε ηλικία 16 ετών. Ήταν κόρη του Γερμανοεβραίου επιχειρηματία Ότο Φρανκ, η οικογένεια του οποίου, μετά την κατάληψη της εξουσίας από τους Ναζί, μετανάστευσε στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας. Οι Φρανκ, εξαιτίας του διωγμού των Εβραίων, κρύφτηκαν στην αποθήκη του εμπορικού τους καταστήματος και έζησαν εκεί μέχρι τον Αύγουστο του 1944, οπότε τους συνέλαβε η γερμανική αστυνομία. Οδηγήθηκαν στο Άουσβιτς, όπου πέθανε η μητέρα της Άννας. Η ίδια και η αδερφή της πέθαναν από τύφο σε άλλο στρατόπεδο συγκέντρωσης. Επέζησε μόνο ο πατέρας, ο οποίος από Ολλανδούς φίλους της οικογένειας παρέλαβε το ημερολόγιο που είχε μαζί της η κόρη του στο κρησφύγετό τους. Το ημερολόγιο εκδόθηκε το 1947 και, με τη μεγάλη διεθνή απήχηση που είχε, έκανε γνωστή τη δοκιμασία του νεαρού κοριτσιού.

 

Εικονική περιήγηση στο κρυσφύγετο της Άννας Φρανκ [πηγή: Μουσείο Άννας Φρανκ στο Άμστερνταμ]

ΤΑ ΑΠΡΟΣΩΠΑ ΡΗΜΑΤΑ:

Τα ρήματα που βρίσκονται στο τρίτο πρόσωπο και έχουν ως υποκείμενο μια ολόκληρη πρόταση και όχι κάποιο πρόσωπο ή αντωνυμία ονομάζονται απρόσωπα.

π.χ. Ακούγεται ότι αύριο θα πάμε εκδρομή.

Υπάρχουν και απρόσωπες εκφράσεις που σχηματίζονται με το γ΄ ενικό πρόσωπο του ρήματος είμαι ή υπάρχω και ένα επίθετο ή ένα ουσιαστικό. Υποκείμενο των απρόσωπων εκφράσεων είναι μια ολόκληρη πρόταση.

π.χ.

  • Είναι ώρα να σοβαρευτούμε.
  • Υπάρχει ελπίδα να την βρούμε.

 

 

ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΠΡΙΓΚΙΠΑ

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ:

Ένα διαδικτυακό ταξίδι με τον Μικρό Πρίγκιπα

 

Φέτος, ανάμεσα στα άλλα βιβλία που διαβάσαμε, ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα και με τη διάσημη νουβέλα του Σαιντ- Εξυπερύ «Ο Μικρός Πρίγκιπας». Είναι αλήθεια ότι, αν δεν ασχοληθεί κανείς ιδιαίτερα μαζί του, δεν αποκαλύπτει εύκολα τα μυστικά του! Εμείς όμως χωριστήκαμε σε ομάδες και ξεκινήσαμε ένα υπέροχο διαδικτυακό ταξίδι συντροφιά με τον Μικρό μας Πρίγκιπα, χρησιμοποιώντας την μέθοδο της ιστοεξερεύνησης.

Έτσι:

  • Οι βιογράφοι και οι ερευνητές μάς μίλησαν για τη ζωή του συγγραφέα και του ανθρώπου στον οποίο αφιέρωσε το βιβλίο.
  • Οι εκδότες- μεταφραστές αναζήτησαν σε πόσες γλώσσες έχει εκδοθεί το βιβλίο και πόσες εκδόσεις έχει στα Ελληνικά.
  • Οι αστρονόμοι μάς εξήγησαν τι είναι οι αστεροειδείς και μας έδωσαν λύση στην απορία μας αν πραγματικά υπάρχει ο αστεροειδής του Μικρού Πρίγκιπα.
  • Οι γεωγράφοι μάς παρουσίασαν την έρημο Σαχάρα, αλλά και τη Γαλλία, την πατρίδα του συγγραφέα.
  • Οι γεωπόνοι έψαξαν να βρουν αν υπάρχουν όντως τα δέντρα «μπαομπάμπ», αλλά ανακάλυψαν και πολλές πανέμορφες ποικιλίες τριαντάφυλλων.
  • Οι ζωολόγοι εξερεύνησαν τα μυστικά της αλεπούς της ερήμου, έμαθαν για τον βόα, τον ελέφαντα, το πρόβατο και όλα τα ζώα του βιβλίου.
  • Τέλος, οι γλωσσολόγοι- λογοτέχνες μάς παρέθεσαν μερικά διάσημα αποφθέγματα από το βιβλίο. Ένα από αυτά το αφιερώνουμε σε όλους σας παρακάτω:

«ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΔΕΙ ΚΑΘΑΡΑ. ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΔΕΝ ΤΗ ΒΛΕΠΟΥΝ»!

Στη διάρκεια αυτής της μοναδικής εμπειρίας, βρεθήκαμε στη… δίνη της καραντίνας! Τότε επιδοθήκαμε στη ζωγραφική του Μικρού Πρίγκιπα, αλλά και στις αναρτήσεις των εργασιών μας στο ιστολόγιο της τάξης μας!

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε ολόκληρο το σχέδιο εργασίας για τον Μικρό Πρίγκιπα, μαζί με τα φύλλα εργασίας για κάθε ομάδα.

Μικρός πρίγκιπας αναμνηστικό τευχίδιο

Και ένα υπέροχο lapbook:

 

 

ΕΜΒΑΔΟ ΠΛΑΓΙΟΥ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΟΥ

Για να βρούμε το εμβαδόν ενός πλάγιου παραλληλογράμμου, πολλαπλασιάζουμε τη βάση με το ύψος του.

 

Για να βρω το ύψος, χρησιμοποιώ το γνώμονα και φέρω μια κάθετη ευθεία από την κορυφή του σχήματος.ΕΜΒΑΔΟΝ_ΠΛΑΓΙΟΥ1

Αυτό γίνεται γιατί αν κόψω το τρίγωνο  και το μεταφέρω στη θέση που φαίνεται στο παρακάτω σχήμα, τότε ….

ΕΜΒΑΔΟ_ΠΛΑΓΙΟΥ2

παρατηρώ πως σχηματίζεται ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο το οποίο έχει το ίδιο εμβαδόν με το πλάγιο παραλληλόγραμμο (γιατί έχουν το ίδιο ύψος και την ίδια βάση)

κλικ  στην  παρακάτω  εικόνα —>>

ΕΜΒΑΔΟΝ_ΠΛΑΓΙΟΥ3

 

ΜΙΚΡΟΠΕΙΡΑΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ:

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ  ΕΜΒΑΔΑ  ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΩΝ

ΕΜΒΑΔΟ_tetrag

 

 

 

ΕΜΒΑΔΟ__plagiou_paral

 

 

ΕΜΒΑΔΟ_rombou

ΕΜΒΑΔΟ_paral

 

 

ΜΟΥΣΕΙΑ- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

Στην ενότητα αυτή μάθαμε:

  • Για τα μουσεία: Πώς είναι ένα μουσείο, γνωρίσαμε διάφορα είδη μουσείων, μάθαμε τους κανόνες συμπεριφοράς στο μουσείο
  • Να παρατηρούμε ένα άγαλμα
  • Ποια διάσημα αγάλματα βρίσκονται στο εξωτερικό
  • Για τα ελγίνεια μάρμαρα

Επίσης μάθαμε:

  • Να ξεχωρίζουμε την ενεργητική από την παθητική σύνταξη
  • Να μετατρέπουμε την ενεργητική σε παθητική σύνταξη και το αντίστροφο
  • Να σχηματίζουμε τον αόριστο μερικών αρχαιόκλιτων ρημάτων
  • Να ξεχωρίζουμε τα ρήματα σε μεταβατικά, αμετάβατα και συνδετικά
  • Να ξεχωρίζουμε τα μεταβατικά ρήματα σε μονόπτωτα και δίπτωτα
  • Να ξεχωρίζουμε το έμμεσο από το άμεσο αντικείμενο

Για να διαβάσεις ένα κόμικ σχετικά με την κλοπή των μαρμάρων του Παρθενώνα, πάτησε στην παρακάτω εικόνα.

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΑ ΚΟΥΙΖ!

ΜΟΥΣΕΙΑ: ΘΕΩΡΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ- ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ

Μια μικρή επανάληψη στην ενεργητική και παθητική σύνταξη!

 

Ρήματα που σχηματίζονται όπως στα αρχαία ελληνικά

Στον λόγο χρησιμοποιούνται μερικά ρήματα που στην οριστική παθητικού αορίστου έχουν διατηρήσει τον γραμματικό τύπο της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. Μερικά από τα ρήματα αυτά είναι: