Ελληνικά
Φόρτωση...
Γνώσεις

Γιατί το Airbus A380 είναι το τέλειο αεροσκάφος για τεστ κινητήρων

Έχουν περάσει περισσότερα από δύο χρόνια από τότε που η Airbus ανακοίνωσε για πρώτη φορά το σχέδιο να χρησιμοποιήσει το A380 ως δοκιμαστικό αεροπλάνο. Υπό τη σημαία του προγράμματος ZEROe , το οποίο εστιάζει στην ανάπτυξη του πρώτου εμπορικού αεροσκάφους στον κόσμο με υδρογόνο, η Airbus σχεδιάζει να δοκιμάσει τεχνολογίες υδρογόνου στο έδαφος και στον αέρα. όταν πρόκειται για τις δοκιμές στον αέρα, το superjumbo θα φροντίσει για τις επιχειρήσεις.

Επίδειξη πρόωσης ιπτάμενου κλίνης δοκιμής Airbus A380

Η χρήση του A380 ως ιπτάμενης βάσης δοκιμών δεν είναι καινούργια για την Airbus. Πράγματι, το ίδιο αεροσκάφος που θα δοκιμάσει τεχνολογίες για το ZEROe - MSN001, το πρώτο A380 που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής - είχε χρησιμοποιηθεί προηγουμένως για τη δοκιμή των κινητήρων για το A350 πριν από σχεδόν μια δεκαετία. Το MSN001 πέταξε με το Trent XWB-97, τον πιο ισχυρό κινητήρα που αναπτύχθηκε ποτέ για αεροσκάφος Airbus, πολύ πριν τοποθετηθεί ποτέ στο A350-1000.

Ο Andreas Hermann, SVP Sustainability Roadmap and Integration της Airbus, ρωτήθηκε γιατί το A380 εξακολουθεί να είναι μια τόσο σημαντική βάση δοκιμών. Αυτός εξήγησε:

"Τα πάντα έχουν να κάνουν με τον χώρο μέσα. Είναι ένα φανταστικό δοκιμαστικό αεροσκάφος με πολύ χώρο για μεγάλες δεξαμενές καυσίμου υδρογόνου, το σύστημα σωληνώσεων και όλα τα συστήματα μέτρησης που χρειαζόμαστε."

Για το πρόγραμμα ZEROe, η Airbus θέλει να δοκιμάσει μεταξύ άλλων να μειώσει τις εκπομπές CO2 από τους κινητήρες υδρογόνου στο μηδέν. Η ψηλή άτρακτος του διώροφου αεροσκάφους έχει οφέλη και σε αυτό το μέτωπο. Θα επιτρέψει στον κατασκευαστή αεροπλάνων να αποσυνδέσει πιο αποτελεσματικά τις εκπομπές από το Trent 900s από αυτές του κινητήρα υδρογόνου, καθώς ο δοκιμαστικός κινητήρας θα τοποθετηθεί σε έναν πυλώνα ψηλά στην κορυφή της ατράκτου.

Για περισσότερο από μια δεκαετία, τα A380 είχαν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν πτήσεις με τρεις μηχανές πορθμείων (3EFF), αν και το πλήρωμα χρειάζεται επιπλέον εκπαίδευση για να πραγματοποιήσει αυτές τις πτήσεις. Αυτό είναι ένα όφελος για την Airbus, καθώς μπορεί να χρησιμοποιήσει τους υπάρχοντες πυλώνες για να τοποθετήσει έναν δοκιμαστικό κινητήρα κάτω από το φτερό και να πετάξει χωρίς σημαντικές τροποποιήσεις.

Για το MSN1, το έργο ZEROe θα είναι ίσως το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα. Ανακοινώθηκε μέχρι στιγμής η δοκιμή των κατοχυρωμένων με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας «μηχανών» της Airbus, σχεδιασμένων για χρήση σε περιφερειακό αεροσκάφος 100 θέσεων υψηλής πτέρυγας. Μοιάζοντας εξωτερικά πολύ με κινητήρες στροβιλοκινητήρα, αυτά τα δοχεία περιέχουν στην πραγματικότητα κυψέλες καυσίμου υδρογόνου που παράγουν ηλεκτρική ενέργεια μέσω μιας χημικής αντίδρασης για την τροφοδοσία ηλεκτροκινητήρων.

Υγρό_Η2_δεξαμενή

Αφήστε μια απάντηση